English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
HÃ¥kon Volden
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 23.05.2024 12:54    Post subject: Reply with quote

Nå bør jo alle, inkludert Alfred se at Henriksen og Jenssen har spilt seg ut av laget. Om han så på kamper fra de siste to årene så ser vi jo at det ikke fungerer. Feks en av grunnene til at Røsten er på lån er jo pga plasseringsevne, og det å følge med på mann samtidig som ball. Dette stryker jo Jenssen på hele tiden. Samme med Reitan også
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2024 14:54    Post subject: Reply with quote

Håkon er sønn av Lars Volden og May-Britt Singsdal , som begge har slektstre med greier som går i alle retninger; Lars er broren til Birgitte og Signe, mens May-Britt er søster av Ole Johan Singsdal , som fikk to kamper for Rosenborgs A-lag fra 1998 til 2001, og Kjell Singsdal er May-Britt og Ole Johans onkel. Innfløkt?

Tilbake til Håkon, så har han aldri bodd på Hellandsjøen, men han kan med rette påberope seg å ha fått fotballgenene derfra.

– Jeg er født og oppvokst i Trondheim, og må vel innrømme at jeg ikke kjenner til alle familierelasjonene i bygda, sier Håkon Singsdal Volden, som for få dager siden fylte 17.

– Hvor ofte besøker du Heim og Hellandsjøen?

– Jeg besøker jo bestemor på Hellandsjøen, og siden mine to eldre brødre spiller på KIL/Hemne, blir det noen turer. Jeg har i tillegg en god del kontakt med mine søskenbarn Brynjar, Asgeir og Maren, og vet selvsagt at både Magnus Stamnestrø og Pål Andre Helland er fra samme bygda. Ut over det, vet jeg ikke så mye. Jeg har for eksempel ikke hørt om Rolf Hansen, sier Håkon.

Les mer: - Sensasjonelt i ei så lita bygd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2022

PostPosted: 02.06.2024 21:14    Post subject: Reply with quote

For liten, for lett.. Må øve spenst og oversikt. Sees om 5 år..
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 716
Location: romerike

PostPosted: 02.06.2024 21:29    Post subject: Reply with quote

Volden skal spilles, ferdig snakka
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1276

PostPosted: 02.06.2024 21:31    Post subject: Reply with quote

Blir bra han, men han skal ikke lære av å starte borte mot et høytpressende Brann eller komme inn og forsvare en ettmålsledelse mot et av de største rævvafotballagene i divisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1962
Location: Selsbakk

PostPosted: 02.06.2024 21:32    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Volden skal spilles, ferdig snakka


Han kan bli god - men skal selvsagt ikke byttes innpå i en kamp som dette - som krever rutine. Det å være ansvarlig for tapet i dag, sammen med AJ, er ikke bra for utviklingen hans.

Tror Volden blir en av våre beste spillere, men dette var bare trist.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2022

PostPosted: 02.06.2024 21:35    Post subject: Reply with quote

otters wrote:
Volden skal spilles, ferdig snakka
Du har ikke forstått så mye, Volden hadde ikke utmerket seg på Helgådal en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2658

PostPosted: 02.06.2024 21:43    Post subject: Reply with quote

Volden bør nok matches mer jevnlig på OBOS-nivå for å utvikle seg. Han er på ingen som helst måte klar for å spille på øverste nivå. For tidlig å bli veldig bekymret, men et lite rødt flagg at til tross for hans høyde (193cm) virker han å tape omtrent alt av dueller.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 400

PostPosted: 02.06.2024 21:49    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke å være 2 meter om du ikke har erfaringen og musklene som skal til for å vinne hodedueller. Med kroppskontakt fra motstanderen, så taper du da 10 av 10 dueller uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 272
Location: Hent tribunen

PostPosted: 02.06.2024 22:57    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg eller rygger Reitan bort fra Fredrikstad spilleren på det målet? Burde ikke han som HAR erfaring gå i duellen eller i kroppen på motspiller for å ta han ut? Og burde ikke Jensen klare å finne en medspiller før han slår ballen rett i motspilleren som får en assist på innlegget sitt? Jeg bare lurer.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.06.2024 06:32    Post subject: Reply with quote

Begge deler er helt korrekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 03.06.2024 08:07    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Er det bare meg eller rygger Reitan bort fra Fredrikstad spilleren på det målet? Burde ikke han som HAR erfaring gå i duellen eller i kroppen på motspiller for å ta han ut? Og burde ikke Jensen klare å finne en medspiller før han slår ballen rett i motspilleren som får en assist på innlegget sitt? Jeg bare lurer.


Er jo akkurat dette, det er de mest erfarne som svikter hele tiden.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1012

PostPosted: 03.06.2024 09:23    Post subject: Reply with quote

Men herregud da, for noe tull å prøve å vri dette målet over på Reitan. Det er åpenbart Volden sin mann og han som skal gå i den duellen der, og det virker som Reitan og Volden kommuniserer godt i situasjonen nettopp fordi Reitan rygger slik at Volden får albuerom. Volden går opp og taper rett og slett duellen. Så blir det jo også en usaklig god heading fra 11 meter på et såpass slapt innlegg.

Hovedproblemet med dette baklengsmålet er ikke noen grov feil fra hverken Reitan eller Volden. Det er hele laget som blir så ekstremt baktunge at det er plass til seks FFK-spillere i boks når det innlegget fra dypt går og at det er null press på ballfører som slår innlegget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 03.06.2024 09:31    Post subject: Reply with quote

Så du mener at Reitan som da står med hånden på FFK spilleren men da trekker seg bakover rett før duellen ikke kan klandres? Reitan kan jo enkelt gå i duellen her, trenger ikke hoppe engang bare stå i veien, men rygger da bakover i et rom uten motstander osv.

Jenssen slår en helt unødvendig pasning rett til FFK, kan bare legge den rolig ut til venstre men spiller den da rett ut i foten til en FFK spiller. Elendig. Alt annet han kunne ha gjort ville hindret dette innlegget.
Reitan trekker seg i duellen, som han gjør så alt for ofte
Mener også at denne ballen bør være mulig å ta for Tangvik
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 03.06.2024 09:32    Post subject: Reply with quote

Man kan si hva man vil, men det er ei lompe uten vinkel som måkes inn og vi har god tid på det innlegget, men vi svikter igjen i egen boks.

Greit nok Volden taper duellen og blir som en Kjøttmeis å regne mot Elefanten Kjeldsrud, men han skal jo aldri være den som tar duellen der heller.

Man sier REitan gir albuerom til volden, men han gir også albuerom til Kjeldsrud, og det skal han definetivt ikke gjøre når lagkameraten er 17 år og 30 kilo lettere.

Folk gjemmer seg!

Her skal Reitan ta ansvar å MINDST gå i kroppen på Kjeldsrud når situasjonen først oppstår.

Mye å jobbe med, men vi fortjente ikke mere enn 1 poeng i går gitt :/
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 369

PostPosted: 03.06.2024 09:54    Post subject: Reply with quote

Volden er ikke erfaren nok til å vite når han skal gå i kroppen

Men det er naturlig å spørre hvilken eksplosivitet han har når det kommer til å dueller i luft. Det hjelper lite å være høy som et tårn, hvis en har spenst som en tepose. For å vise at "høy som et tårn" ikke nødvendigvis er et absolutt kriterie. Fabio Cannavaro var 1.75 og stopper
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 03.06.2024 11:40    Post subject: Reply with quote

Cannavaro var vell heller ingen utpreget stjernestopper med bøttevis av kvaliteter som 17 åring .

Men jeg skjønner ikke hva du mener her, Kun en kommentar for å kritisere Volden eller var det tilsvar på noe?

Man må ha realistiske forventninger til Volden og se til de andre slik jeg nevner.
Reitan skal ALDRI la Volden ende opp med Kjeldsrud der, det er feigt.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1012

PostPosted: 03.06.2024 11:59    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Så du mener at Reitan som da står med hånden på FFK spilleren men da trekker seg bakover rett før duellen ikke kan klandres


Ja. Det er Volden sin sone og Volden sin mann. Volden er nesten 15 cm høyere enn Reitan og på ingen måte dårlig posisjonert for å ta duellen. At Reitan er i nærheten før innlegget slås eller at Volden er 17 år gammel har ingen betydning for hvem som skal gå i den duellen der. Volden er godt plassert for å ta duellen, ingen tegn til noen misforståelse mellom Reitan og Volden heller, men Volden med bommer på fotarbeidet i forkant og blir stillestående i opphoppet, derfor blir han følgelig knust av en god hodespiller. Hvis du på død og liv skal lete etter en enkeltperson å skylde på i stedet for et passivt kollektiv så ta en titt på Noah Holm som småjogga i press 5 min på overtid mens FFK har åtte spillere i og rundt RBK sin 16-meter.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 272
Location: Hent tribunen

PostPosted: 04.06.2024 17:10    Post subject: Reply with quote

Det er smått utrolig at du mener Reitan skal rygge unna situasjonen og la Johansen gå opp fritt. Du SKAL markere motspillere i eget felt og Reitan ser kun på ball når innlegget blir slått. Det er en meget svak vurdering av Reitan. Går han i kroppen på motstander så blir det mest sannsynlig ikke mål. Ferdig snakket. Alle som har spilt fotball selv forstår det. Også er det selfølgelig en kollektiv svikt på slutten som gjør at Fredrikstad får mulighet til å slå langt. Men man må forvente, spesielt av de erfarne, at de går foran å gjør jobben sin.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6710

PostPosted: 04.06.2024 20:11    Post subject: Reply with quote

Reitan ser Kjeldsberg og lar altså Volden ta duellen.
Kan være han hadde strekk eller noe, men i utgangspunktet skal han ta ansvar der, ferdig snakka.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 04.06.2024 20:25    Post subject: Reply with quote

Reitan er en svak duell spiller i egen boks. Faktumet.
FFK spilleren kommer i fart i blind sonen til Volden som står i ro. Da kommer du ikke høyt nok opp.

Volden er det største stopper talentet vi har hatt.
Han er 16 år.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1273
Location: Oslo

PostPosted: 04.06.2024 21:13    Post subject: Reply with quote

Det er nok "delt skyld" mellom flere her, men det som skuffer meg mest er mangelen på guts som vi viser der på tampen når vi skal forsvare ledelsen. Om det er et øyeblikk hvor man skal ofre seg for laget, så er det jo i sånne dueller. Gå i kroppen, forstyrr, ødelegg. Du trenger ikke en gang å vinne duellen eller forhindre heading, bare gjøre den headinga så upresis eller lavpanna at den ikke kan gå i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1012

PostPosted: 04.06.2024 21:43    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Det er smått utrolig at du mener Reitan skal rygge unna situasjonen og la Johansen gå opp fritt. Du SKAL markere motspillere i eget felt og Reitan ser kun på ball når innlegget blir slått. Det er en meget svak vurdering av Reitan. Går han i kroppen på motstander så blir det mest sannsynlig ikke mål. Ferdig snakket. Alle som har spilt fotball selv forstår det. Også er det selfølgelig en kollektiv svikt på slutten som gjør at Fredrikstad får mulighet til å slå langt. Men man må forvente, spesielt av de erfarne, at de går foran å gjør jobben sin.


Ja vel, da er vi uenige. Volder rygger også for mye, han ser også kun på ball, og han hopper fra stillestående. Men la oss fokusere totalt på at Reitan rygger.

Quote:
Alle som har spilt fotball selv forstår det.

Spar meg slikt da.
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 96

PostPosted: 04.06.2024 22:24    Post subject: Reply with quote

Jeg håper bare at han ikke brukes for mye for tidlig og får for mange dårlige opplevelser som fører til at det setter seg en tvil hos ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1547

PostPosted: 05.06.2024 07:56    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Ja vel, da er vi uenige. Volder rygger også for mye, han ser også kun på ball, og han hopper fra stillestående. Men la oss fokusere totalt på at Reitan rygger.


Så du mener at i denne situasjonen så skal ikke Reitan som allerede er rett ved FFK spilleren, han har jo hånda si på vedkommene trekke seg tilbake for så gi denne sitasjonen til Volden? Det er faktisk slik at det er mulig for andre en midtstoppere å gå i duell.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb