| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 20.12.2025 18:22 Post subject: |
|
|
Broholm matchvinner for Lille i cupen når de vant 1-0 i dag. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.12.2025 22:03 Post subject: |
|
|
[Egersund] er svært fornøyd med å kunne presentere Pawel Chrupałła som vår første nye signering foran sesongen 2026.
(...)
"Pawel er en spiller vi har ønsket oss lenge, sier Sportssjef i EIK Kenneth Andersen. Allerede før han han meldte overgang til Halmstad prøvde vi å få til en overgang. Derfor er det ekstra kjekt at vi nå lykkes. Hans hurtighet, teknikk og fine venstrefot gjør at vi tror han vil passe veldig godt inn i måten vi ønsker å spille. Han er i tillegg bare 22 år gammel og vi håper vi skal være med å bidra til å få ut hans fulle potensial. I tillegg er han en svært anvendelig spiller som bekle mange posisjoner på banen, inkludert begge kantene, avslutter Andersen."
Les mer: Velkommen til EIK, Pawel Chrupalla!
Austin FC announced today that the Club acquired Canadian international winger Jayden Nelson in a trade with Vancouver Whitecaps FC. In exchange, Austin sent $700,000 in 2026 General Allocation Money (GAM), $550,000 in 2027 GAM, and its 2026 MLS SuperDraft First Round pick to Vancouver. Vancouver may also retain a percentage of a future trade or transfer fee if the player is traded or sold above a certain monetary amount.
Read more: Austin FC Acquires Winger Jayden Nelson in Trade with Vancouver |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2025 11:38 Post subject: |
|
|
– Jag har inte hört någonting från Halmstad. Vi har inte haft någon dialog på hela året och jag räknar inte med att spela där nästa år, säger Wiedesheim-Paul till Fotbolltransfers.com.
(...)
– Det hade varit väldigt kul att få chansen i Allsvenskan, där jag gjort ett par säsonger men aldrig riktigt fått chansen på min riktiga position som anfallare. Jag är väldigt revanschsugen och vill visa vad jag kan.
Finns det intresse från Allsvenskan?
– Jag har inte hört något just nu. Det har varit någon klubb utomlands.
Varifrån?
– Det var lite löst från Asien och även intresse från Island, men det var jag inte särskilt sugen på.
Läs mera: Rasmus Wiedesheim-Paul efter målsuccén: "Vill högre upp" |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 21.12.2025 16:29 Post subject: |
|
|
| Nypan byttet inn i det 16. minutt og byttet ut etter 74 minutter igjen i går. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.12.2025 18:15 Post subject: |
|
|
Ifølge BAs opplysninger jobber Åsane med å hente den tidligere landslagsspilleren og Tyskland-proffen Even Hovland.
(...)
Even Hovland selv bekrefter derimot til BA at det har vært kontakt mellom partene.
– Vi har vært i kontakt, men det har vært andre klubber som har henvendt seg også. Det er ikke noe mer enn det.
Les mer: Åsane prøver å hente tidligere landslagsprofil |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.12.2025 12:00 Post subject: |
|
|
| pappabrun wrote: | | Nypan byttet inn i det 16. minutt og byttet ut etter 74 minutter igjen i går. |
There was the odd flash of potential from him in the game. But, in general, having replaced Riley McGree early due to injury, he struggled to fill the gap left by the Aussie star.
The ball just didn’t quite stick in the way it does with McGree. He still looked to be finding the pace of the game and the physicality of the Championship tough. That will be a concern for City, who were hoping his loan at Boro would ready him for English football.
Nypan also suffered the ignominy of being subbed on and then back off again at Ashton Gate. Without context, it doesn’t look great at all.
(...)
With Nypan’s loan deal including a mid-season termination clause on Manchester City’s end, it will be interesting to see if, given his struggles, there are any considerations on their end to recall the midfielder and send him elsewhere. Preston North End have recently been mooted as a potential suitor.
Read more: Manchester City face Sverre Nypan January decision as Middlesbrough struggles continue |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.12.2025 13:26 Post subject: |
|
|
– Jeg synes det er nice og behagelig. Mamma ville at jeg skulle ha Holm på ryggen, mens pappa ville at jeg skulle ha Jean, sier han som har det fulle navnet Noah Jean Holm.
Mens Holm-navnet kommer fra morens side, er Jean et etternavn fra pappa og tidligere Brann-spiller David Jean Nielsen.
– For å ikke måtte ta parti med noen gjorde jeg noe helt annet. Slik har det vært helt siden jeg var barn, sier Noah.
Les mer: Her skiller Noah Holm seg ut: – Jeg hadde blitt arveløs om ikke |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.12.2025 12:49 Post subject: |
|
|
Even Hovland (36) returnerer til Sogndal og Sogndal Fotball frå 2026.
(...)
Even har signert avtale ut 2028 og gler seg til å komme i gong:
- Eg har valt å ta turen tilbake til Sogndal no for å prøve å hjelpe laget og klubben opp igjen på det høgste nivået i Noreg. Lysta og gleda med fotballen er framleis sterk og eg har framleis ønskje om må få til noko stort. Eg tek med meg mykje erfaring frå klubbar eg har spelt for, både i Noreg og i utlandet. Det er erfaringar som eg håpar å kunne bruke til å hjelpe dei yngre talenta som kjem opp og vise kva som krevst for å ta steget vidare ut i fotballverda.
Les meir: Velkommen heim, Even!
Midt i skisesongen har du ikke helt fri, som skipresident. Men Dyrhaug har hatt noen fine juledager.
For ikke lenge siden rundet hun 60 år. Da unnet hun seg en ferie. Hun dro rett fra Beitostølen til Gran Canaria, sammen med mannen Ole.
– Det var for å slippe å ha noen feiring. Men etterpå har de rundt meg holdt feiring. Det har vært mange hyggelige middager og sammenkomster. Det har vært trivelig det, forteller hun.
Selv skal hun lede en annen stor feiring. Nemlig nasjonaljubileet 2030.
– Hovedmålet er at det skal bli en folkefest for byen, regionen og landet som bygger identitet, stolthet og tilhørighet, sier Dyrhaug.
Les mer: Tove stakk av til «Granka» på stordagen. Men så ble hun overrasket av vennene |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 30.12.2025 16:51 Post subject: |
|
|
| Igoh Ogbu spiller Afrikamesterskapet i kveld.. Fra å bli funnet for lett til å spille et kontinent mesterskap.. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.01.2026 19:56 Post subject: |
|
|
Kjetil Knutsen er imponert over utviklingen og stanhaftigheten Brede har vist.
– Da jeg kom til Glimt i 2017 var Brede lenge ute og hadde vært skikkelig syk. Han var usikker på om han i det hele tatt kunne fortsette som fotballspiller. Han har vært har vært med på litt av en reise i Glimt. Han har vært en stor bidragsyter til det vi har fått til både på og utenfor banen. Selv om det er tungt å gi seg, så har han fått mye ut av karrieren som han kan se tilbake på med stolthet, sier Knutsen og trekker frem noen av kvalitetene til sin trofaste midtstopperbauta.
– Han er litt den gamle skolen. Han er ikke så komplisert, men en veldig smart gutt. Fysikken hans, spesielt hurtigheten er hans store X-faktor. Han passet etter hvert perfekt inn i vår spillestil og han fikk utvikle seg i takt med at vi oftere og oftere ønsket å skape ubalanse bakfra. Han er ekstremt dedikert og har en naturlig evne til å gjøre det som kreves til enhver tid. Han er en klok og en fin fyr, som kan fortsette å jobbe i fotballen i mange år til. Jeg håper vi får bruke kompetansen hans, skryter Glimt-bossen, som på fredag setter seg på flyet for å forsette arbeidet med Bodø/Glimt. Denne gangen uten Brede Moe på laget.
Les mer: Brede Moe setter punktum: – Vil prege meg som person resten av livet |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2026 18:24 Post subject: |
|
|
Årsaken til at Torbjørn Heggem ikke var å se på Rådhusplassen i Oslo i november:
– Jeg er skattemessig emigrert enda og har ikke bodd utenfor Norge mer enn tre år, så jeg hadde 61 dager jeg kunne oppholde meg i landet i 2025, sier Heggem.
(...)
Sesongen til West Bromwich, som han spilte for i vår, fikk en tidligere slutt enn antatt da Birmingham-klubben ikke fikk playoff om opprykk til Premier League.
I stedet dro Heggem hjem og holdt seg i form med å trene med RBK i forkant av hjemmemøtet med Italia.
– Plutselig hadde jeg ikke flere dager igjen. Man må forholde seg til reglene. Jeg prøver å ikke gå på en smell, sier Heggem.
Les mer: Trondheimsferien snøt ham for ellevill jubel og julefeiring hjemme: – Jeg var lei meg for det |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2026 19:51 Post subject: |
|
|
Hammarby säljer Pavle Vagić till Kina.
Enligt Sportbladets uppgifter är Bajen överens med Liaoning Tieren F.C om en övergång och händer inget oförutsett väntas affären bli officiell inom de närmaste veckorna.
Läs mera: AVSLÖJAR: Hammarby säljer Vagić |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 09.01.2026 17:53 Post subject: |
|
|
| Visstnok en del interesse rundt Holse. Tror dere vi har noen videresalgsklausul der eller? |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 09.01.2026 20:53 Post subject: |
|
|
| Lurte på det samme. Klubben bekrefter at det er kommet store bud som er vurderer på han; alt tyder på et storsalg der. Så har vi ok med prosenter så kan det være 10-20 mill ekstra. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 09.01.2026 23:36 Post subject: |
|
|
Ble vel solgt for 30 millioner inkludert bonuser, så man må vel fort trekke fra mellom 20 og 30 millioner før man kan finne ut hvor mye vi evt har krav på. Ser ikke for meg særlig mer enn 10-15% egentlig, så et konservativt anslag på 10% er fint.
Så skal vi få 10 millioner så må han selges for minimum 120 millioner kroner tipper jeg. Uten at jeg aner hva slags summer det ryktes at han kan selges for.
Det vanlige er vel at man har % på overskuddet i et videresalg, under forutsetning at den som forhandler frem avtalen vet forskjellen på brutto og netto da selvsagt.
(Takk gud vi ikke ansatte Hoftun en gang til). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.01.2026 17:41 Post subject: |
|
|
Gudmundur Thorarinsson, 33, är på väg att återvända till sitt hemland efter 13 år på vift.
Mediepersonligheten RÃkharð Óskar "Rikki G" Guðnason uppger att den vänsterfotade kantspringaren brutit sitt kontrakt med armeniska Noah pÃ¥ grund av att han vill hem till sig sin familj pÃ¥ permanent basis.
Läs mera: Thorarinsson uppges vända hem till Island
Under tisdagseftermiddagen blev det helt klart att Pavle Vagić lämnar Hammarby efter tre och ett halvt år i klubben. Nästa klubbadress blir kinesiska Liaoning Tieren F.C.
– Vi vill rikta ett stort tack till Pavle för hans insatser i Hammarby. Hans resa inom klubben har varit imponerande och vi önskar honom ett stort lycka till i hans fortsatta karriär, säger sportchef Mikael Hjelmberg.
Läs mera: Pavle Vagić lämnar Hammarby
I fjor var han blant deltakerne som kom lengst i kjendisversjonen av «71 grader nord», og nå er han å se på skjermen igjen i NRK-suksessen «Mesternes mester».
Da Nettavisen møtte Bakenga på den røde løperen før Idrettsgallaen i Hamar kunne han fortelle at han ikke helt har klart å vende (sic) seg til den nye kjendistilværelsen enda.
– Det er rart. Til tider ubehagelig faktisk, selv om jeg er en veldig utadvendt person, sier Bakenga til Nettavisen.
– Hvorfor er det ubehagelig?
– Plutselig så føler alle at dem kjenner meg veldig godt, mens jeg ikke kjenner dem. Men folk er jo hyggelige og sier mye fint til meg, så jeg blir jo blyg. Og det sier litt når jeg blir det, ler han.
Les mer: Meldingene renner inn i innboksen: – Fått altfor mye rart |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.01.2026 20:33 Post subject: |
|
|
Vi har vel videresalg på både Holse og Vagic, så får vel en slant på begge.
Vagig ble solgt for 7 mill kr - er solgt til Kina for ukjent beløp(verdsatt til 2,5 mill Euro(Transfermarkt)).
Holse er er verdsatt til 6 mill euro hos Transfermarkt(solgt for 2,5 mill euro fra RBK i følge samme kanal).
Hvis vi har 10% av overskuddet skulle det bli ca 580 000 euro. Ikke all verden, men er da noe. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 17.01.2026 21:46 Post subject: |
|
|
| Ble bronse på Ogbu i Afrikamesterskapet i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 18.01.2026 23:46 Post subject: |
|
|
At det var en vanvittig fysisk liga med høyt tempo han gikk til visste de, men hjalp nok ikke på at 1. Boro er plutselig et klink opprykkslag. og 2. Rob Edwards ble hentet av Wolverhampton når de sparket Santo. Da gidder du ikke gi minutter til et spennende prospect du LÅNER fra en annen klubb, med mindre det tilfører laget ditt ekstrem kvalitet her og nå.
Nypan trenger nok litt tid, med tid kommer selvtilliten. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 19.01.2026 00:08 Post subject: |
|
|
kke fordel for Nypan at Middlesbrough kjøpte Leo Castledine heller som er en offensiv midtbanespiller som har imponert på lån i League 2 forrige sesong og League 1 første halvdel av sesongen her. Ble hentet fra Chelsea som jo er kjent for å produsere mange gode spillere og de vil nok prioritere ham foran Nypan så lenge Nypan ikke skiller seg klart ut positivt.
SÃ¥ kan det hende City har flere tanker i hodet samtidig her.
Spilletid er selvsagt viktig og de anser det nok som bekymringsverdig/lite optimalt at han ikke får flere minutter. Samtidig så er det nok viktig for de å låne ham ut i England slik at han potensielt kan regnes som egenutviklet i England. De ser sikkert på det som en fordel at han får bygd fysikk ved å være på lån i Championship og de anser nok Middlesbrough for å være en klubb som har "riktig filosofi". Pluss at det trenger ikke være udelt positivt for en spiller som nettopp har flyttet til et nytt land etter et halvt år å måtte skifte klubb, bosted og få helt nye lagkamerater og bli kjent med "alt" på nytt igjen på så kort tid. Det er nok noe som er med i vurderingen det også opp mot spilletid og hvilke klubber som er aktuelle hvor han vil garantert få mer spilletid. De følger nok hans totale utvikling tett og tar en avgjørelse basert på alle faktorer samlet, inkludert hva Nypan selv tenker. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.01.2026 07:48 Post subject: |
|
|
| Boro jager opprykk, ikke enkelt å drive spillerutvikling av Nypan opp i den mixen da. Nypan bør vel lånes ut til en klubb i Nederland eller Belgia. Suksess der kan føre ham inn i VM-troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.01.2026 09:04 Post subject: |
|
|
Nypan har ikke råskapen til haaland til og bli stor stjerne.
Gadd så vidt og løpe hjem i RBK. Loffet rundt på banen bare. |
|
| Back to top |
|
 |
|