English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2024
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 07.11.2023 01:19    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi har sjans hvis det blir budkrig med mindre spilleren virkelig ønsker seg hit, men tror konkurransen blir mindre hvis de berger plassen selv om spilleren da trolig blir litt dyrere.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8315

PostPosted: 07.11.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

Det bør bli et travelt overgangsvindu i vinter. Ca 10 spillere er bosman 1/1-25, og flere andre spillere bør avhendes pga for lavt nivå.

Er Alte fortsatt er aktuell....? Han har fire scoringer og to assist i årets OBOS. Venstrebent og bosman 1/1-25. Byttehandel aktuelt?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 08.11.2023 15:07    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hvem det er av våre som skulle være interesserte i å spille for Ranheim. Da må det isåfall være Broholm eller annet up-and-coming på lån.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4829
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2023 16:16    Post subject: Reply with quote

Kan Leo Hjelde være en det er mulig å hente i vinter?

Han har spilt lite førstelagsfotball lenge. Spilt noen få minutter i Championship i år, tilbrakte fjorårssesongen på lån til Rotherham uten å spille mye der heller. Var på vei til "norskeklubben" Salernitana i august men overgangen strandet pga. skadeproblemer. I Leeds er han i utgangspunktet en utfordrer eller andrevalg når han er spilleklar. Han trenger jo å få fart på karrieren, men spørsmålet er om han vil krige videre i større land og ligaer som en utfordrer i stallen eller om han kunne være interessert i å komme hit og få mer seniorfotball under beltet.

Han ble 20 år for litt siden, og er dessverre representert av Jim Solbakken. Men av venstrebacker har vi altså den kronisk plagede Augustinsson, Pereira som i alle fall jeg synes har skuffet kapitalt og Tagseth som ikke var noen tilfredsstillende løsning. Så man må se etter nytt blod i den posisjonen i vinter, innenfor hva som er mulighetsrommet vårt i dagens situasjon.

Tradisjonelt er det tre grupper av "spennende" signeringer til RBK:

- Fortrinnsvis norske/nordiske spillere som sliter med skadeproblemer eller lite spilletid og har stagnert litt i land som England, Tyskland, Italia. Eksempelvis Kris Stadsgaard i sin tid eller Anders Konradsen, Tore Reginiussen, Rade Prica, Nicklas Bendtner.

- Fremdeles unge spillere som er på vei opp og overbeviser eller har "vokst ut" av konteksten i en mindre klubb som kanskje til og med er på nivå to i Skandinavia. Eksempelvis Demidov, Lustig, Tengstedt.

- Rene wildcards fra Amerika/Afrika som har blitt sjeldnere i vår klubb. Her tar man en sjanse på at oppsiden er stor og at potensialet blir realisert selv om det er en del usikre faktorer i bildet. Type Nelson, Eguren, Konan Ya osv.

Leo Hjelde faller inn i første kategori. Han er født i Nottingham, men er jo sønn av Jon Olav som bl.a var med på San Siro-bragden. Det nærmer seg fem år på de britiske øyer uten det store gjennombruddet. Det kan hende at veien til det neste klyvet er kortere her enn der, faktisk. Han er en habil spiller men trenger jo å spille for å utvikle seg. Verdsatt til 1,5 mill euro på Transfermarkt, så det er mulig et utlån i 2024 ville vært mest realistisk.

Kontrakten med Leeds går ut sommeren 2025.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.


Last edited by Oppmannen on 09.11.2023 16:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2023 16:22    Post subject: Reply with quote

Tror det er urealistisk, men det ville vært en meget god signering for oss. Han er jo også basically Trondheimsgutt så det ville vært ordentlig nice. Tror dog han var litt for interessant på sitt beste i Rotherham til at han er mulig å få tak i. Har også vært ganske god for U21 når jeg har sett ham der.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6701

PostPosted: 09.11.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

Tenkte faktisk på ham i går jeg også, men landa på at selv om både han og Klaesson (forøverig) er helt ute av laget til Leeds så har iallefall Hjelde prestert meget bra i skottland og har nok andre klubber som er mere interessante enn oss om han skal bort fra Leeds. MEN det betyr ikke at vi ikke burde sjekke muligheten... Men så var det Solbakken ja.. nei glem det.

Godt innlegg Oppmannen Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 10.11.2023 10:02    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Glimt er mer aktuelt for Hjelde om det blir Norge-retur.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2611

PostPosted: 10.11.2023 10:39    Post subject: Reply with quote

Tipper dere allerede har et førstevalg som er bedre enn Hjelde.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8315

PostPosted: 10.11.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

Hjelde havner vel i en klubb som ligger mellom PL og RBK på de fleste parametere neste gang han skifter klubb. Mao uoppnåelig for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18551

PostPosted: 16.11.2023 16:58    Post subject: Reply with quote

Nidaros skriver om en "Vetle (21)" som er på RBK-trening. Antar det er en spiller fra typ Strindheim eller Byåsen?
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1213

PostPosted: 16.11.2023 18:20    Post subject: Reply with quote

Vetle Wenaas. Gikk fra Strindheim til Ranheim i sommer. Ingen interesse, bare for å fylle på med folk. Er forøvrig rukket å bli Vetle (22).
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3350
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2023 21:07    Post subject: Reply with quote

Endelig er denne bedritne sesongen snart historie, så hva kan vi se for oss at kommer til å skje med spillere inn og ut i vinter(?)

Keeper: Vi har to unge keepere i Sandberg og Tangvik. Tipper klubben har vurdert at dette er en posisjon det kan spares penger på for å kunne bruke andre plasser. Skjer neppe mer her.

Forsvar: På stopperplass er det skrinnt. Jenssen har hatt et variabelt førsteår, Røsten er lovende men ikke på nivået enda, og Henriksen har ikke overbevist meg som stopper. Reitan og Børkeeiet bør kun være nødløsninger og ikke ses på som stoppere. Uavhengig av om ny trener vil satse på Henriksen som stopper eller ei, bør det kjøpes en ny forsvarssjef.
På høyreback har vi Reitan og Cornic, det er greit nok, med Reitan som førstevalg. På venstreback vil jeg få inn en ny som kan konkurrere med Pereira og på sikt bli et førstevalg. Hvis vi kan få bidrag fra Augustinsson i hans siste kontraktår så er det fint, men med den skadehistorikken bør kontrakten løpe ut (evt salg hvis mulig). Inn: 1 stopper og 1 venstreback. Ut: Ingen, evt en av Augustinsson/Pereira

Midtbane: Veldig god dekning på sentral, med Selnæs, Børkeeiet og Santeri. Nypan er et førstevalg som indreløper, men ellers er det usikkert. Skjelbred forsvinner, ellers er det Tagseth, Skarsem, Santeri, Broholm, og evt Henriksen som kan brukes der (beror på ny trener og hva som evt skjer i forsvar). Også virker det ganske sannsynlig at vi henter Ruben Alte fra Ranheim. Da har vi mange i stallen, og jeg tviler på at vi bruker mer penger her. Heller at vi prøver å frigjøre midler ved å selge. Inn: 1 indreløper/Ruben Alte. Ut: 1-2 stk av Tagseth, Skarsem, Santeri eller Broholm.

Angrep: På midtspiss har vi god dekning med Sæter, Thorvaldsson og Holm, selv om alle disse har historie med endel skadeavbrekk. Salg av Holm bør vurderes hvis bud som er ok. Deretter har vi også Wiedesheim, Sadiku og Aga i troppen, som er mer midtspisser eller en av to på topp, heller enn typer som kan brukes på vingen. Minst to av disse bør selges.
Vi har to typiske vinger i Nelson og Fredriksen, her må det prioriteres innkjøp av en til på samme nivå som kan brukes på begge sider. Hadde vært optimalt med enda en av typen ung lovende backup, men har bør klubben se på om f.eks Broholm, Pereira eller andre i troppen kan fungere som backup ved skader/karantener. Inn: 1 ving. Ut: 2-3 stk av Wiedesheim, Aga, Sadiku, Holm.

Hvis vi kun får inn to nye spillere i vinter så bør det være en ving og en stopper. Deretter en vestreback og en indreløper. Like viktig blir det å slanke troppen, først og fremst i angrepsrekka og deretter på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2020

PostPosted: 17.11.2023 22:21    Post subject: Reply with quote

Du har ikke fulgt så godt med Flabbergast.. Skjelbred er ferdig, resten av det du skrev minner meg om en drittunge som bruker for mye tid på FM..
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3350
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2023 22:25    Post subject: Reply with quote

Du har ikke lest så godt Messi. Jeg vet at Skjelbred er ferdig. FM er det tjue år sia jeg sist spilte
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2665
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 17.11.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

Harsh, but fair.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 300

PostPosted: 18.11.2023 02:35    Post subject: Reply with quote

Jeg mener du overvurderer dagens stall, Flabnergast. MANGE må bort og klubben trenger vesentlig mye mer enn en kantspiller og stopper inn. Av dem som må bort, handler det både om ferdigheter og holdninger. Klubben trenger spillere som både er gode på banen og i garderoben. Ta for eksempel Pereira. Han er ikke god nok til å spille på et topplag i Eliteserien og han er jo dessuten svært umoden. Sæter er en annen spiller jeg sterkt ville vurdert å selge videre. Joda, han har noen ferdigheter når han en sjelden gang er i stand til eller får lov til å spille. Men fyren er jo en vandrende katastrofe når det kommer til personlighet og toppidrettsholdninger. Bygg nytt rundt en stamme av Sælnes, Nypan, Henriksen og Jenssen.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3350
Location: Trondheim

PostPosted: 18.11.2023 10:27    Post subject: Reply with quote

Joda, Churchill. Er ikke uenig i at flere både må inn og ut enn det jeg har satt opp. På sikt. Dette er jo snakk om kommende vintervindu.
Hvis alt jeg har listet opp skjer nå i vinter så er det et stort stykke arbeid. Får en gjort like mye igjen til sommervinduet så er det veldig mye gjort på kort tid. Når fans lister opp ønskelister med 9 førstelagsspillere som bør selges og 8 som bør kjøpes så mangler det rot i virkeligheten, og vi er ikke Chelsea heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 18.11.2023 11:09    Post subject: Reply with quote

Hent tilbake Broholm og kjøp en ving så er vi ok.
Muligens en venstreback om Augustinson er fotballinvalid.

Så er det flere som med fordel kan få prøve seg andre steder, ute at jeg vil gå inn på navn. Men det går jo også på stallsammensetning.

Sæter er ikke noen katastrofe på noen måte, annet enn at han er alt for mye skadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1132
Location: Drammen

PostPosted: 18.11.2023 14:31    Post subject: Reply with quote

Det er vel ganske opplagt og uttalt at spillerstallen ikke er optimal i verken sammensetning eller roller, og antall spillere må og skal ned. Vi "har ikke" vinger, i den grad vi skal spille med det under Maalen/ny trener, fordi vi ansatte en trener som ikke spilte med vinger. Angrepsrekka er full av spillere som sannsynligvis ikke "passer inn" fordi vi av en grunn tenkte vi skulle være utviklingsklubben til angripere i nord-Europa, skadeproblematikk og salg som ikke gikk som vi tenkte. Vi har en midtbane som er/kan være utrolig sterk på to av tre posisjoner, men som vi likevel ikke får til å komponere på en god måte fra kamp til kamp. Det er store spørsmål rundt spillere i forsvarsrekka i alle posisjoner. Neste år får vi to forholdsvis ubeskrevne blad også på keeperplass. Tar Sandberg opp hansken(e) dersom Tangvik, som har gjort en god inntreden, blir skadet? Hvor mange helt klare førstevalg har vi når vi setter opp en ellever? Jeg teller to - hvor den ene også bør skjermes noe, i og med ung alder.


Logistikken er feilslått og var også det da det gikk bedre økonomisk og sportslig. Vi har tydeligvis ikke muskler til å gjøre de opplagte storkjøpene, men heller ikke kompetansen til å finne riktige spillere(?). Å kaste alle ut av båten er vel heller ikke løsningen. men det er tydelig (for meg) at den treneren som har ansvar for RBK 01.01.24 må få tid nok til å finne ut hvem som er stammen i laget og å bygge derfra. Gjør vi for store utskiftninger tror jeg det resulterer i at vi kommer til å fortsette ørkenvandringen for evig og alltid.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 417

PostPosted: 18.11.2023 15:55    Post subject: Reply with quote

Vi savner en klassisk indreløper i stallen. En som kommer med "trøkk" i boksen. Henrik Bjørdal bør være en mulighet hvis Vif rykker ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 300

PostPosted: 18.11.2023 19:47    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om Bjørndalen er den jeg ville satset pengene mine på. Synes han har hatt en negativ tendens lenge nå. Rasmus Vinge i Stabæk derimot.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2629

PostPosted: 18.11.2023 22:58    Post subject: Reply with quote

Ser på Israel Romania nå og dor peretz som eies av maccabi Tel Aviv koster 1.2m eur 28 år og virker som en blanding av midtsjø og selnæs på steroider. Om det er realistisk så vil jeg anta det.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2689
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 19.11.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

Ja, han er sikkert gira på å bytte ut hjemlandet og jevnlig spill i Champions League med en klubb i økonomisk og sportslig uføre i eksotiske Norge.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5324

PostPosted: 19.11.2023 22:39    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Ser på Israel Romania nå og dor peretz som eies av maccabi Tel Aviv koster 1.2m eur 28 år og virker som en blanding av midtsjø og selnæs på steroider. Om det er realistisk så vil jeg anta det.


Hvem sier at han koster 1,2 mill euro?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1860
Location: Stjørdal

PostPosted: 19.11.2023 22:58    Post subject: Reply with quote

Tipper transfermarkt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 22, 23, 24  Next
Page 3 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb