English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 770, 771, 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1588

PostPosted: 12.12.2023 01:43    Post subject: Reply with quote

vi kan ikke ansette en 30 åring guttunge uten pondus. Alfred trenger en hovedtrener over seg eks Rekdal eller Halvorsen
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 321
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2023 02:27    Post subject: Reply with quote

Åh, fint. Siden du åpenbart kjenner Alfred, kan du jo berike oss andre med litt inside information. Har han Godfoten i hylla? Foretrekker han Kjeldsberg eller blå Coop?
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 06:51    Post subject: Reply with quote

Må være fint å være så sikker i dette spørsmålet. Så sikker på å vite at Maalen har fått vise hva han kan med halve laget på sykestua. Må også være fint å være sikker på at Johanssen har akkurat det vi er ute etter og at det er enkelt å finne gode trenere.

Jeg beundrer selvsikkerheten. .
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2039
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2023 09:13    Post subject: Reply with quote

Det er jo faktisk mer beundringsverdig å se potensial i Maalen, som vi mye enklere kan se at ikke duger. Trønderdialekt trumfer jo alt for enkelte.

Og hvordan kan JH Halvorsen være aktuell i noens øyne? En fattigmanns Hareide, og vi så hvordan det gikk med han.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3351
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2023 09:53    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
vi kan ikke ansette en 30 åring guttunge uten pondus. Alfred trenger en hovedtrener over seg eks Rekdal eller Halvorsen

Men Arsenal, Leverkusen og andre lag på en helt annen hylle enn oss kan gjøre det? Folk i gamet kjenner igjen potensial når de ser det. Jeg mener at det er dette vi trenger nå.
Vi har de siste årene prøvd oss på det erfarne og kjente med Hareide og Rekdal (grøss), noe som på ansettelsestidspunktene fikk mye støtte i media og av div eksperter fordi det er kjent og fordi de på et eller annet tidspunkt har hatt suksess og da er det alltids en sjanse for at den suksessen kan replikeres. Også har vi prøvd oss på ung og uerfaren men likevel kjent med Horneland. Nå i ettertid ser en at han absolutt har noe ved seg, men det er mulig det ble feil klubb og feil spillergruppe på feil tidspunkt for han da han var her. Hvis vi nå går for Alfred Johansson så er det ungt, uerfarent og ukjent. Omtrent det eneste klubben ikke tidligere har gått for. Og det er nettopp det at han ikke er kjent, en outsider, som kanskje er det mest spennende med han. Sunt, i mine øyne Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6791
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.12.2023 09:53    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer at Rosenborg har vært i kontakt med mulige assistenter til Johansson så er vel ting i stor grad "på plass"?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

Uten Halvorsen hadde ikke Glimt vært der de er i dag. Det var han Bjørkan gikk i lære til...
Han er ingen Hareide. Han er en av de dyktigste treneren Norge har fostret.
Han burde fått et normalt budsjett en gang i en ok stor ES klubb.
Blir han med i et team, hvilket han nok ikke blir,så ville det vært veldig bra for RBK
Gjerne i tospann med AJ
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 827

PostPosted: 12.12.2023 10:34    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hvis det stemmer at Rosenborg har vært i kontakt med mulige assistenter til Johansson så er vel ting i stor grad "på plass"?


Horneland ble landet som assistent fordi de regnet med at Hjulmand var i boks, resten av historien kjenner vi..
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2039
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2023 10:43    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Uten Halvorsen hadde ikke Glimt vært der de er i dag. Det var han Bjørkan gikk i lære til...
Han er ingen Hareide. Han er en av de dyktigste treneren Norge har fostret.
Han burde fått et normalt budsjett en gang i en ok stor ES klubb.
Blir han med i et team, hvilket han nok ikke blir,så ville det vært veldig bra for RBK
Gjerne i tospann med AJ


Store ord om en trener som har vært aktiv som trener siden 1996, ifølge Wikipedia, og vært trener for Sogndal, Start og Bodø/Glimt i Eliteserien. Det beste han har klart med de tre lagene, er 8. plass. Til sammenligning har altså Svein Maalen greid 6. plass med Ranheim.

Vi har altfor nylig prøvd ut en trener som liksom har hatt til gode å prøve seg i en klubb med normalt budsjett. Rekdal. Dessuten, kan RBK ha normalt budsjett for tiden?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2023 11:13    Post subject: Reply with quote

Rekdal er ikke fotball trener.
Horneland beviser vel det jeg sier.
Hvor hadde Knudsen vært i dag hvis ikke Glimt hadde sett hans storhet. Nedrykksplass med Åsane?


Du får spørre spillerene som har hatt Halvorsen som trener hva de mener.

NÃ¥ kommer ikke han i noe team til oss og det er synd
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2889

PostPosted: 12.12.2023 11:32    Post subject: Reply with quote

Det er viktig å diskutere, men en diskusjon bør foregå på saklige og faktabaserte argumenter. Da blir det lettere å ta seriøst. Man kan godt mislike en trener, spiller eller sportssjef, men de vil likevel være det. Å påstå at Rekdal ikke er en fotballtrener, er bare dumt. Prøv å være saklig når du diskuterer Neeskens. Da er det lettere å prøve å forstå det du skriver. Blir som om jeg sier at Støre er ikke statsminister, bare fordi jeg heller ville hatt en annen. Verden fungerer ikke slik, at vi kan definere ting som vi vil. Akkurat her kan man ikke dra fotballintelligenskortet heller.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6278
Location: Skottland

PostPosted: 12.12.2023 11:39    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Du får spørre spillerene som har hatt Halvorsen som trener hva de mener.

NÃ¥ kommer ikke han i noe team til oss og det er synd


Halvorsen er en litt spesiell case. Ettersom Kåres Kåreball i stor grad er en hjemmesnekret fotballstil, vil jeg si at Halvorsen er den siste aktive treneren som man kan kalle en ekte Eggen-disippel. Han satt på benken vår et par år på 90-tallet og lærte direkte fra Eggen. Alle andre norske 4-3-3-trenere, uansett om det er Maalen eller Tom Nordi, har beundret Eggen på avstand.

Men selv om eggensk fotball er langt fra utdatert, blir det feil å kopiere helt det som fungerte for 25 år siden. Vi må heller se på trenere som Knutsen som har kombinert Eggens prinsipper med trender i moderne fotball. Det er så få norske trenere som behersker dette, at jeg mener det blir helt riktig å gamble med et uerfarent trenertalent som står for nettopp disse prinsippene.

Vi vet ekstremt lite om Johansson. Men jeg regner med at man basert på samtaler og referanser tror at han står for en moderne, offensiv fotball som kan ta oss et steg i riktig retning.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2023 11:41    Post subject: Reply with quote

Så du synes det er useriøst av meg å si at Rekdal ikke er noen fotball trener !!!
Han måtte vel ha med seg en fotball trener som kostet oss 5 millioner !!

Det er useriøst å men HAN er fotball trener.

Så får vi håpe AJ får tid til å utvikle seg i RBK
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 12.12.2023 12:00    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ om man vil ha med seg ha en assistenttrener, er man ikke fotballtrener? Det begrenser utvalget...
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 12:09    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det er jo faktisk mer beundringsverdig å se potensial i Maalen, som vi mye enklere kan se at ikke duger. Trønderdialekt trumfer jo alt for enkelte.


If you say so...

Selv er jeg ikke så sikker på noe som helst av dette. Verken den ene eller andre veien. Men jeg begynner å lure på om folk har tatt inn over seg hvor hvor stort klubbens havari er, og om hvordan gjenoppbygging fra et slikt havari egentlig ser ut.

Men neste syndebukk lykkes sikkert. Spesielt hvis han ikke snakker norsk, right?
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2039
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel ikke at han ikke bør snakke norsk. Poenget er at noen, deg inkludert tydeligvis, blir blendet av at Maalen snakker en dialekt med opphav innenfor fylkesgrensene. Det gjør ham ikke god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2889

PostPosted: 12.12.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

Klubbens havari handler jo ganske mye om akkurat denne problematikken. Er man fra Trøndelag, og aller helst har spilt i klubben under Eggen, da vet man alt man trenger å vite, og man behøver ingen input utenfra. Klubben har sovet i timen, mens man mimret om gamle dager, og satset på at erfaring og status var nok for å holde seg å toppen. Det førte til store innhugg i pengebingen, og et kaos som oppsto når man febrilsk prøvde å ta igjen det tapte med dårlige avgjørelser og panikkhandling. Nå ligger man langt bak både i spillerlogistikk, profesjonalitet og sportslig prestasjon.
Å fortsette med Maalen blir som å prøve det samme en gang til. Som en tidligere langrennsløper sa da han la om treningen for å nå toppen, «om man prøver på mer av det samme, vil man som regel få likt resultat»
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2039
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2023 12:29    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Hvor hadde Knutsen vært i dag hvis ikke Glimt hadde sett hans storhet. Nedrykksplass med Åsane?


Du får spørre spillerene som har hatt Halvorsen som trener hva de mener.

NÃ¥ kommer ikke han i noe team til oss og det er synd


Hvor hadde Johansson vært hvis ikke FCK hadde sett hans potensial? Umulig å vite. Kanskje stiller vi samme spørsmål om Johansson og RBK om et par år sånn som du spør om Knutsen og Glimt? Det er jo nettopp håpet mange av oss sitter med etter å ha prøvd nok halvmeritterte trenere som en gang i blant klarer små blaff med noen fotballag.

Halvorsen er rimelig utprøvd som trener på toppnivå, sammenlignet med hva Knutsen var da han plutselig fikk sjansen i Glimt.

Du kan jo likevel spørre deg hvorfor ikke flere eliteserieklubber har gitt Halvorsen sjansen siden 1996.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 13:50    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Poenget er vel ikke at han ikke bør snakke norsk. Poenget er at noen, deg inkludert tydeligvis, blir blendet av at Maalen snakker en dialekt med opphav innenfor fylkesgrensene. Det gjør ham ikke god nok.


Maalen har ikke blendet meg på noen måte. Verken med spill eller dialekt (og la meg legge til, dialekt er en stråmann som er latterlig i sin urimelighet).

Jeg mistenker bare at de som mener at å endre trener er en no-brainer, ikke har tatt inn over seg hvor langt nede vi egentlig ligger. Og at det å reise seg fra dette vil være en humpete og skitten prosess hvor tilbakeslagene vil være mange - uansett hvem som trener oss. Problemet er at hver gang vi bytter vil rommet for å gi tid til utvikling bli mindre.

Å framstille valget mellom Maalen, som har hatt en halv sesong med utrolige vanskelige forhold, og en uprøvd/ukjent ny trener som enkelt, er for meg utrolig naivt i forhold til kompleksiteten i det å lykkes med et fotballag. Selv er jeg glad for at det er styret som skal ta denne skjebnesvangre avgjørelsen og ikke meg.

Så jeg beundrer fremdeles selvsikkerheten, men greier ikke å ta del i den.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6278
Location: Skottland

PostPosted: 12.12.2023 13:58    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet når neste styremøte er?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 12.12.2023 14:03    Post subject: Reply with quote

frank wrote:

Maalen har ikke blendet meg på noen måte. Verken med spill eller dialekt (og la meg legge til, dialekt er en stråmann som er latterlig i sin urimelighet).

Jeg mistenker bare at de som mener at å endre trener er en no-brainer, ikke har tatt inn over seg hvor langt nede vi egentlig ligger. Og at det å reise seg fra dette vil være en humpete og skitten prosess hvor tilbakeslagene vil være mange - uansett hvem som trener oss. Problemet er at hver gang vi bytter vil rommet for å gi tid til utvikling bli mindre.

Å framstille valget mellom Maalen, som har hatt en halv sesong med utrolige vanskelige forhold, og en uprøvd/ukjent ny trener som enkelt, er for meg utrolig naivt i forhold til kompleksiteten i det å lykkes med et fotballag. Selv er jeg glad for at det er styret som skal ta denne skjebnesvangre avgjørelsen og ikke meg.

Så jeg beundrer fremdeles selvsikkerheten, men greier ikke å ta del i den.


Hei, slutt med det der!

Vi kan ikke ha sånne rasjonelle og veloverveide kvalitetsinnlegg her på forumet. Enten er du med oss, eller så er du idiot!
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2039
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2023 14:12    Post subject: Reply with quote

Hedning: Hva prøver du på?

frank: Ditto vil jeg kunne beskylde omtalen din av Maalen som naiv og enkel. Det må gå an å kritisere en type kandidat og fremsnakke en annen type kandidat. Du gjør det selv, og du skjønner kanskje ikke at det ukjente kan være mer spennende enn det kjente, når det kjente er traurige greier. Årsaken til at dialekten blir trukket frem er ene og alene fordi Maalen aldri ville vært aktuell om han ikke var fra Trøndelag. Du virker til stadighet å glemme at Maalen har en lenger og mer tilgjengelig karriere for oss lekmenn å bedømme, til fordel svensken – selv om det kunne og burde vært en ulempe.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6791
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.12.2023 14:12    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Er det noen som vet når neste styremøte er?

Mener jeg leste et sted at det fort blir et styremøte straks på Teams, husker ikke i farta hvor jeg så det.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6278
Location: Skottland

PostPosted: 12.12.2023 14:25    Post subject: Reply with quote

Såpass! Da er det vel mulig at ballen begynner å rulle ganske kjapt etter juniorkampen til FCK. Den begynner klokken 16.00 norsk/dansk tid etter hva jeg har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6791
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.12.2023 14:32    Post subject: Reply with quote

Jepp, tror ikke vi er langt unna at ting blir offisielt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 770, 771, 772, 773, 774  Next
Page 771 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb