English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Adrian Pereira
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 05.12.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

Nå har det straks gått de 3 månedene som var forespeilet. Er det noen som vet om han er med for fullt på trening og eventuelt kan være aktuell i siste seriekamp hjemme mot godset den 12. desember?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11763

PostPosted: 05.12.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Har sikkert tatt det litt langsomt. Ingen vits å rushe noen tilbake fra skade når sesongen er så godt som ferdig. Ble nok klart tidlig der at de forberedte han til å være optimalt klar til neste sesong fremfor å spille 3-4 kamper på tampen i år.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9682
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2021 14:14    Post subject: Reply with quote

Friskmeldes til siste kamp.

https://www.adressa.no/sp...rbk-fansen
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 08.12.2021 14:19    Post subject: Reply with quote

Gode nyheter! Forhåpentligvis får han en god preseason og kan ta venstrebacken til neste år! Kanskje han får et innhopp på Lerkendal på søndag Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2021 15:07    Post subject: Reply with quote

Det må jeg si, huffameg: spørsmålet øverst i tråden så helt håpløst ut helt til det var spot on.

Man må da virkelig anta at Pereira tar venstrebacken til neste sesong, hvis ikke skjønner jeg lite av hvorfor han er hentet overhodet. Nå er jo hans eneste venstrebeinte konkurrent også i langvarig rehabilitering, så det burde være åpen dør og fritt fram.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 08.12.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Han svensken som har spilt nå er jo helt forferdelig. Feilpasninger konstant, utfordrer aldri en mot en og er et hull defensivt. Skal slite med å være topp 10 Venstrebacker i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 08.12.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

Godt å høre jeg ikke er helt håpløs likevel, zaphod!
Andersson har spilt det meste på venstrebacken i år men han har vært veldig variabel, alt fra håpløse ballmist som fører til mål imot til flere gode offensive initiativer. Jeg tror også at Pereira tar denne posisjonen neste år, gitt at han får en god oppkjøring *bank i bordet*. Andersson blir vel backup, pun intended, til begge backposisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Pluss at Andersson er rimelig lett både å passere og slå innlegg forbi i etablert forsvar.

Jeg har egentlig ingen særlig formening om hvor bra Pereira er defensivt, men offensivt tror jeg tross alt han kan gi oss en ny dimensjon med hurtigheten og venstrebeinet sitt. Bare midtspissen får lov til å gå på første stolpe under ny trener, at det ikke står noe annet i standardkontrakten til en Rosenborg-trener.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1213

PostPosted: 08.12.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Andersson har fungert greit, men han har ikke det "poweret" i spillet sitt som en god offensiv back skal ha. Når Reitan er on-fire er han mye bedre der, og han har mye å gå på.

Adam heller ikke spesielt god til til å gå innover i banen tross at han er høyrefot. Sammenlign med hvordan Bjørkan åpner hele venstresiden når han går på løp, enten med eller uten ball.

Svensken vil helst trille ballen litt fremfor seg og så chippe den inn, noe som det blir mål av med jevne mellomrom, som Dino mot Stabæk sist. Men han krummer aldri nakken og gunner på og lager kaos med bevegelsene sine.

Han lider riktignok av at Vecchia også ønsker å trekke innover – en av dem må tross alt holde bredden og da blir det Andersson med feilfoten sin.

Men selv med det i mente, har Andersson ikke mer enn en grei fot, han jobber greit, ja han er rett og slett veldig grei – som en backup-spiller skal være. Svekker ikke laget enormt å ha han på banen.

Kan hende han slipper seg mer løs på høyre- enn venstre, da, men er noe med hele spillertypen som gjør at jeg har mine tvil.

Gleder meg til å se hva Pereira kan tilføre oss.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2021 16:37    Post subject: Reply with quote

Problemet er at han er en belastning defensivt med mindre vi enten regelrett eller i praksis spiller med treer bak. Holse er mindre belastende når han spiller ren back, og det burde ringe noen bjeller hos Andersson da.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.12.2021 18:41    Post subject: Reply with quote

Andersson er en middels eliteserieback, og burde ikke være førstevalg i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2022 20:49    Post subject: Reply with quote

I dagene før siste seriekamp mot Strømsgodset kom meldingen om at Pereira var klar til siste seriekamp. Han ble kastet rett inn på laget, og byttet ut igjen til pause.

– Den kampen er ikke noe jeg vil være bekjent. Jeg følte meg ikke klar og tror nok jeg kunne droppet den. Men sånn er det, sier Pereira, som ser mer lyst på det å få en hel oppkjøring sammen med laget.

– Det har vært deilig å starte på likt med alle andre. Nå ser jeg bare fremover og håper å holde meg skadefri.

Les mer: Har ikke spilt en hel kamp på åtte måneder. Nå kan backen bli sentral under Rekdal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3351
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2022 14:03    Post subject: Reply with quote

Tenkte ikke mye over det under kampen mot Haugesund, men han ble vel bare vraket? En tydelig melding fra Rekdal om å heve nivået eller straff for den slåsskampen på trening?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5513

PostPosted: 13.03.2022 14:06    Post subject: Reply with quote

Slåsskamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2889

PostPosted: 13.03.2022 14:32    Post subject: Reply with quote

Har nok ingenting med krangelen på trening å gjøre. Trenere vil ha temperatur på trening. Er nok et hint om at han må heve spillet sitt. Godt med konkurranse. Synes Tagseth var god på backen mot Haugesund.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2022 14:49    Post subject: Reply with quote

– Det er opp til han, han må ta opp hansken! Det er ikke slik at vi har tatt ut et lag til Bodø/Glimt-kampen og han har startet flere kamper. I går fikk Eddi muligheten og han viste seg fram. Han (Pereira) må ta det til etterretning og vise seg fram selv, sier Rekdal.

(...)

– Fysisk kapasitet er viktig, duellspill, behandling av ball, slå innlegg, god en mot en forsvarsmessig, når skal ballen spilles inn i banen, når skal man selv gå inn i banen, når skal man holde bredden? Dette er en rollebeskrivelse alle har i en 3-4-3. Vi jobber innenfor de kriteriene og prøver å forbedre hver og enkelt spiller, det er utgangspunktet nå, sier han.

Les mer: RBK-spilleren er tydelig etter nedslående beskjed. Rekdal er like tydelig: – Plukk opp hansken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.04.2022 23:57    Post subject: Reply with quote

En aldri så liten åpenbaring i går. Tryller frem flere skumle innlegg på sine minutter enn de to andre vingbackene gjør til sammen i kampen. Når vi først skal spille denne angrepsfotballen nærmest utelukkende basert på innlegg, anser jeg det som ganske smart å benytte oss av minst én kant som faktisk kan slå inn med brukbar presisjon.

Problemet er selvsagt at vi da blir nødt til å ofre noe løpskraft, innsats og terriervirksomhet ved å ta ut/flytte Tagseth. Eller ta risiko, som det heter i Rekdals filosofi. Og det kan vi ikke nok ikke gjøre før vi (eller motstander) har drept kampen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 20.04.2022 08:35    Post subject: Reply with quote

Tror også at Pereira innehar kvaliteter vi virkelig har behov for i det offensive spillet. De presise innleggene, samt hans tempo, vil gagne oss når vi skal kjøre kjappe kontringer eller når vi ønsker å bryte opp en motstander.

Jeg tror faktisk ikke at Pereira har så mye dårligere motor og terrieregenskaper enn Tagseth - det er bare å se på enkelte av innsideepisodene. Tagseth har gjort det veldig bra så langt, men jeg har faktisk mer troa på Pereira i vingbackrollen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 20.04.2022 11:32    Post subject: Reply with quote

Vi har kjøpt en medioker sentral i Børkeeiet. Hadde gjerne sett at Tagseth fikk tid til å finne sin plass som sentral til tross for noen svakheter som kanskje kan lukes vekk/kamufleres over tid. Alternativene er ellers ikke all verden dersom Reitan ikke flyttes ned som 1 av 3 bakerst, og vi setter Pavle på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 979

PostPosted: 20.04.2022 12:07    Post subject: Reply with quote

Jeg har også tenkt at det er underlig at vi tilsynelatende har degradert Perreira til andrevalg. Når vi er så avhengig av vingbackene i den offensive delen av spillet, virker det rart å foretrekke Tagseth og Reitan. Perreira har fart, teknikk og god innleggsfot - tre viktige kriterier for å fungere. Og så har han jo erfaring som back. Tagseth er riktig nok en terrier, og en på mange måter solid spiller, men han faller jo gjennom på fart. Innleggskvaliteten har heller ikke imponert, men der er han jo langt fra alene i RBK. Reitan har farta, men det er også det. Svake innlegg, selv han har noen assist i løpet av en sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59590
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2022 22:51    Post subject: Reply with quote

I første serierunde ble Edvard Tagseth valgt foran Pereira på venstre vingback. Siden har frostingen gjort beslag på venstresiden, mens Pereira har blitt værende på benken.

– Jeg var jo skuffet. Jeg så fram til å starte sesongen fra start og jeg prøvde å gire meg litt opp, men det ble ikke sånn. Det er jo frustrerende at de bytter posisjon på en og setter han foran meg, men han har jo levert bra, så all honnør til «Eddi». Men det er klart at jeg ser jo på meg som en vingback, om jeg skulle sett på hva som er optimalt for meg, så det er jo kjipt når han bytter posisjon på noen for at han ikke er fornøyd med jobben jeg har lagt ned, sier Pereira og legger til:

– For meg så ser jeg på meg som en som skal starte, så sånn er det.

Les mer: Misfornøyd Pereira: – Frustrerende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 05.05.2022 23:17    Post subject: Reply with quote

Det er greit å omskolere spiller hvis de har kvaliteter som kan passe inn og utvikles i en annen rolle. Men Eddie har ingenting på vingback å gjøre. Så jeg har forståelse for perreiras frustrasjon. Men ingen gjør jobben på trening og ikke i media.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Tuggen
Senior


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 125
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2022 13:26    Post subject: Reply with quote

Synes det begynner å bli mange RBK-spillere som sutrer i media om lite spilletid nå. Finnes det noe mindre sjarmerende? Latterlig uprofesjonelt og ber om å bli benket mer eller tuppet ut. Eneste riktige svar er "den beste starter, og jeg skal gjøre alt for å bli best". Pereira Tommel'n ned Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10963

PostPosted: 06.05.2022 15:08    Post subject: Reply with quote

Meh, han sier jo bare det åpenbare. Klarer ikke hisse meg opp over det. Han får ta sjansen når han får den.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

Ikke har han bedt om å bli intervjuet om egen status, ikke sier han noe slemt mot noen han spiller med (roser faktisk egen konkurrent), ikke sier han noe cocky om seg selv (annet enn at han har nok selvtillit til å føle at han er god nok).


For meg er det merkelig om spillerne ikke skal kunne være misfornøyde med egen situasjon, og samtidig være profesjonelle. Ingen røde flagg i noe av det han sier.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Next
Page 8 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb