| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
64% |
[ 100 ] |
| Vegar Eggen Hedenstad |
|
0% |
[ 1 ] |
| Even Hovland |
|
1% |
[ 3 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Birger Meling |
|
7% |
[ 12 ] |
| Anders Konradsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mike Jensen |
|
4% |
[ 7 ] |
| Anders Trondsen |
|
2% |
[ 4 ] |
| Jonathan Levi |
|
2% |
[ 4 ] |
| Alexander Søderlund |
|
1% |
[ 3 ] |
| Issam Jebali |
|
12% |
[ 19 ] |
|
| Total Votes : 156 |
|
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.09.2018 10:03 Post subject: |
|
|
| konrad4ever wrote: | https://www.vg.no/sport/i/yvdm6a/rbk-supportere-humrer-av-deila-utsagn-imponerende-at-han-er-blitt-brann-supporter
Bra svar fra Kjernen  |
Hehe, jeg vet Klanen er jævla kule og edgy og greier, men det er vel kanskje litt vel "ungdomsskole-kult" å omtale bergensere/Brann som skarrepakk i riksmediene. Men så eksisterer det vel ikke andre folkegrupper enn skarrepakk, bartepakk, samer og bønder utenfor Valle-bobla. (En del innenfor også for så vidt, men det snakker vi selvsagt ikke om.)
EDIT: Skrev "Balle-bobla" først. Ikke at det er mindre korrekt, men det er mer forståelig med "Valle-bobla". _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 14.09.2018 13:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.09.2018 10:21 Post subject: |
|
|
Forresten litt gøy med han Sam Johnson på topp hos intilitistene, som etter de første få kampene var så utrolig god at han nesten kom til å bli tilkjent både ES- og CL-pokalen på egen hånd, ifølge MortenP og de andre veldig opplyste og skarpt vurderende hodene i hovedstadspressen.
Nå har han katastrofale null målpoeng siden runde 10, og står med ganske mediokre 8 målpoeng på 17 kamper. Ikke rart blåjakkene prøvde å skifte ham ut med Søderlund i sommer - men ikke et ord har kommet fra de kvasse tastaturene i Akersgata om dette.
Under avdelingen for merksnodige sammentreff hadde han også for Djurgården i 2016 7 mål og 1 assist de første 11 kampene, før det plutselig ble tyst som graven. Det vites riktignok ikke om han ble skadet eller solgt på det tidspunktet, men tilsynelatende er Johnson noe av en 'opp som en løve og ned som en skinnfell'-spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.09.2018 10:30 Post subject: |
|
|
| Han har vært skadet i fire av de kampene da, var tilbake først sist runde. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.09.2018 10:31 Post subject: |
|
|
| Er det ikke han gudsskikkelsen som har spilt på topp for dem de siste kampene? Det er forøvrig en spennende dynamikk i hovedstaden mellom Vålenga og media. Det sekundet de vinner mer enn en kamp på rad blir Deila genierklært og de kommer til å vinne VM 2022. Det virker ikke som om han kan gjøre feil, selv om de tidvis har spilt fotball en Alex Rosèn på speed kunne sovna av. Nå mangler de både DFH og mannen med verdens mest irriterende etternavn mot oss. Hvis vi ikke knekker trynet på dem spillemessig blir jeg skuffa. De er landets mest overvurderte fotballag. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.09.2018 10:33 Post subject: |
|
|
Joda, jeg ser det, men han gikk altså målløs(poengløs) i seks strake kamper før han ble skadet, og noterte en ny poengløs kamp sist. 17 kamper fra start, 7 mål og 1 assist er jo langt fra imponerende tall for en 'stjernespiss' på et lag som visstnok skal tilhøre øverste tredel av lagene.
Og likevel har jeg gjettet ham som målscorer mot oss. Noen lærer aldri. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.09.2018 11:33 Post subject: |
|
|
| VÃ¥re stjernespisser har ikke akkurat levert noe bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 14.09.2018 11:41 Post subject: |
|
|
Men det har vel blitt skrevet side opp og ned om Bendtners og Søderlunds målstatistikk i år.
Johnsons sterkt nedgående form etter en god start har knapt blitt nevnt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.09.2018 12:02 Post subject: |
|
|
Problemet er at Johnson har færre rundt seg som skaper mål. Vi har selv ingen målgarantist som midtspiss, men vi har allikevel scoret 37 mot deres 28 - altså har de scoret ca tre fjerdedeler av oss, til tross for at deres to foretrukne boks-spillere har scoret ett mål mer enn våre to. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
TR-2000 Junior
|
Posted: 14.09.2018 12:24 Post subject: |
|
|
| Hvorfor legges det ikke til bilde fra Staut lenger ? Fungerer ikke setetellerautomaten? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.09.2018 12:27 Post subject: |
|
|
Skandale.
Neida. STaut teller bare våre hjemmekamper. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 14.09.2018 12:35 Post subject: |
|
|
Er vi ikke på hjemmebane da? _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 14.09.2018 12:43 Post subject: |
|
|
Vil se følgende ellever:
Hansen
Hedenstad - Hovland - Reginiussen - Meling
Jensen - Denic - Trondsen
Levi - Søderlund - Jebali
Innbytter om vi leder:
Botheim for Søder etter 70~
de Lanley for Levi etter 70~, flytt Jebali til høyre.
Vilhjalmsson for Trondsen, litt ettersom hvor ille lysken til Trondsen er. Kan vurdere å flytte Matti sentralt, og la Denic bli testet som indreløper.
Og så vil jeg se Kjernen pisse på Klanen, men det er min minste bekymring  |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 14.09.2018 13:22 Post subject: |
|
|
| Vil se samme ellever! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 14.09.2018 13:32 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | | Er vi ikke på hjemmebane da? |
Ja, jo, vi blir jo paa en maate det... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveits (ikke sveis) Junior
|
Posted: 14.09.2018 14:21 Post subject: |
|
|
| Tror dette blir relativt grei skuring. Nå har vi fått hvilt i to uker og gutta melder om bra driv i gruppa. Skal ikke se bort i fra at vi vinner med ett par mål. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 14.09.2018 14:23 Post subject: |
|
|
| Hentesveits wrote: | | Tror dette blir relativt grei skuring. Nå har vi fått hvilt i to uker og gutta melder om bra driv i gruppa. Skal ikke se bort i fra at vi vinner med ett par mål. |
Ja, bra driv har jeg hørt før. Da har det ofte vært en påfølgende elendig kamp. Landslagssamling har det også vært slik at relasjonene er borte. Kan fort bli et tap dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 14.09.2018 14:25 Post subject: |
|
|
| Det kan det! Eller uavgjort, eller seier for den saks skyld. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.09.2018 15:17 Post subject: |
|
|
| 50% sjanse for seier, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Kaize Proff
|
Posted: 14.09.2018 15:31 Post subject: |
|
|
Vil vel mer si 1/3 sjanse. _________________ Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 14.09.2018 15:39 Post subject: |
|
|
Hæ? Enten vinner vi, eller så vinner vi ikke. Det er jo 50-50 det. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 14.09.2018 15:41 Post subject: |
|
|
Riktig.
Det er 50% sjanse for seier, 50% sjanse for tap, 50% sjanse for uavgjort, og 50% sjanse for ikke uavgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 14.09.2018 15:42 Post subject: |
|
|
| Enkel matematikk. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.09.2018 16:07 Post subject: |
|
|
| Hvofor sluttet adressa med RBK-magasinet?Har ikke lest nå om det heller.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.09.2018 16:21 Post subject: |
|
|
| Med min ydmyke mattekunnskap er det dermed en 200% sjanse for at det er kamp på søndag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.09.2018 09:39 Post subject: |
|
|
RBK-sjef Rini Coolen er ikke nevneverdig bekymret for at Jebali eller andre spillere som har vært borte på landslagsoppdrag ikke skal være klar til søndagens storkamp mot Vålerenga.
– Jeg tror det går bra. Det positive er at det er fint å ha spillere på landslagsoppdrag. Det betyr at du har gode spillere og at de spiller på landslaget. Det er det vi vil ha i Rosenborg. Vi må håndtere situasjonen. Noen har spilt en del kamper. Noen har litt mindre spilletid, men har reist en god del. Som Jebali. Reising har en del å si. Han var litt trøtt torsdag og i dag, men det blir bra i løpet av de neste dagene, sier Coolen.
På fredagens trening ble Jebali drillet i det som så ut til å være førsteelleveren. RBK-angriperen er klar til å bidra på søndag mot Vålerenga.
– Jeg er litt sliten, men jeg gjør alt for å restituere oss raskt fordi det er en viktig kamp på søndag. Jeg håper å være klar til søndag. Jeg må være det, selv om jeg er litt trøtt.
Les mer: RBK-profilens heftige reiserute
– Jeg hører rykter om at det blir mye folk, og det er selvfølgelig fantastisk å spille når det er fullt. Mest sannsynlig er det masse folk fra Trondheim som kommer for å heie på Rosenborg, så det blir fantastisk. Vi gleder oss, selv om de ikke er helt der oppe så har de et bra lag, sier Søderlund.
Tidligere denne sommeren la Vålerenga inn et bud på Søderlund, men han takket selv nei til tross for at han ikke har startet mange kamper for Rosenborg denne sesongen. Nå ser han fram til å vinne over klubben som han fikk tilbud om å spille i.
– Ja, det er klart at jeg vil vinne mot alle. Om det er Haugesund, Vålerenga eller Brann eller hvem som helst. Nå er jeg Rosenborg-spiller og det er jeg utrolig glad for. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å vinne serien med Rosenborg i år, sier han.
Les mer: Lagkameratene forklarer hvordan spillergruppen håndterer Bendtner-saken
Midtnytt med kort prat med Reginiussen. Notisen illustrert med ungdomsbilde.
Reidar Sollie i Dagsavisen:
Det er bare Rosenborg og Brann som har trukket flere folk enn Vålerenga i år, tross en sportslig grå tilværelse midt på tabellen. Søndagskveldens oppgjør kan bli et lite veiskille. Det er Rosenborgs første opptreden på Intility Arena. Og det er Vålerengas store anledning til å etablere denne arenaen som et fort. Laget har ikke tapt der siden 7. april.
Men Vålerenga har heller ikke slått Rosenborg i Oslo på sju år, siste seier kom da Andre Muri pirket inn seiersmålet i 2011. På Lerkendal har det vært enda mørkere. VIF har tolv seriekamper på rad uten seier mot Rosenborg. Unntaket var cupseieren i kvartfinalen på Lerkendal i fjor. Om halvannen uke skal den kampen repeteres i Trondheim. Det kan bli fullsatt på VIFs nye arena søndag kveld og budskapet er at denne typer kamper kommer for sjelden. Sett utenfra er norsk eliteserie en ganske grå masse. |
|
| Back to top |
|
 |
|