| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2018 18:13 Post subject: |
|
|
HAHAH burde vært det. Men nei  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 21.08.2018 18:31 Post subject: |
|
|
| Nok et tilfelle av «ting du ikke visste at du lurte på». Blir jo opplyst på alle mulige måter her inne. Takk! RBKweb altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3654 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 21.08.2018 19:32 Post subject: |
|
|
https://www.tv2.no/sport/10032968/
Intet sjokk av en klubb som molde dette
- Administrasjonen og styret i klubben har i sin behandling og nøye vurdering av saken lagt vekt på at tingrettens flertall frikjente spilleren. Han vil derfor fortsatt være tilgjengelig for spill i Molde FK |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2018 19:36 Post subject: |
|
|
Nei det er jo ikke overraskende i heletatt. Når de ikke suspenderte ved tiltale er det jo helt utenkelig at de ville gjøre det ved "frifinnelse" _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.08.2018 19:38 Post subject: |
|
|
Flotte forbilder disse moralens voktere. Brenn og legg ned hele dritten. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 21.08.2018 19:41 Post subject: |
|
|
Ikke overraskende det. De har jo spilt med han hele tiden. Men legger også merke til journalistenes "klipp og lim" taktikk. Her virker det som om VG mer eller mindre renvasker ham.
Angående det med meddommere, tok tydeligvis feil, men virker som det vanligvis er folk som har stått på lister i alle fall. Uansett, ellers enig med at det virker snodig at to "vanlige" personer kan overstyre en fagperson. Vil tro at en jury - hvor man trakk ut tilfeldige borgere fra kommunen som måtte møte opp - og hvor man hadde en eller annen form for juryutvelgelse som man ser på amerikanske filmer hvor forsvaret/aktoratet kunne sende hjem de man mente var forutinntatte ville vært mer rettferdig. Altså, helt fullstendig tilfeldige mennesker over 18 år. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.08.2018 19:42 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | Enda verre egentlig.
| Åndsfyrsten Neerland wrote: |
– Straks fotballaget skal dit, får dette stor oppmerksomhet, og kortet med menneskerettigheter blir dratt frem. Jeg tror ikke vi løser noe med å ikke reise til land som har et regime som dette, fortsetter han.
|
Ref: https://www.aftenposten.n...6548b.html
Jævlig slitsomt at folk skal dra frem menneskerettighetskortet hver gang det er alvorlige brudd på menneskerettighetene. |
http://www.kongehuset.no/...;sek=29917
https://www.google.com/se...ACxTz-JdQ8 _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 21.08.2018 19:47 Post subject: |
|
|
Patetisk av molde. Han er kanskje ikke dømt til fengsel, men han er "dømt" til å betale erstatning ("bot"). Uskyldige folk blir ikke det.
Resten av spillerne kan vel ikke lett godta det at de fortsetter å la Sarr spille. Jeg ville hverfall vært mer skeptisk til en person som en fagdommer mener er skyldig i sovevoldtekt. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 21.08.2018 19:48 Post subject: |
|
|
For en moralløs søppelklubb! Håper han og klubben for gjennomgå fra tribunen på hver eneste kamp fremover  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 21.08.2018 19:57 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner ingenting av jussens historie, men det ville ikke overraske meg veldig mye om litt av bakgrunnen for dette med å blande inn lekfolk er den samme som i politikken. En gang i tiden het det seg at en minister for et område helst ikke skulle være en fagperson fra det området. En justisminister skulle helst ikke være jurist, en finansminister skulle helst ikke være økonom, en utenriksminister skulle helst ikke være fra utlandet. Dette for å unngå at de tok med seg "fordommer" og fagoppfattelser inn i sitt virke som kanskje ikke var til felles beste. Kilde: Min gamle morfar som hadde et par ministerposter i sin tid, folk som kan mer om dette enn meg kan sikkert bekrefte og ev. rette opp i ting jeg har misforstått.
Og i utgangspunktet er det kanskje bra med slike "checks and balances". Kanskje en som sitter med fjeset i lovbøkene hele dagen ser skyldige folk overalt for alt jeg vet, og trenger å balanseres ut av den vanlige "mannen i gata". Men som flere har vært inne på så kan det fort da gå utover tilliten til rettssystemet. Jeg er sånn i utgangspunktet skeptisk til den på generelt grunnlag (jeg er ikke anarkist men har en solid innebygget skepsis mot folk som søker mot autoritetsposisjoner), og ser at skal landet funke er vi avhengige at folk har tro på at rettferdigheten for det meste vinner frem. Det er selvfølgelig tusenvis av eksempler på at den ikke gjør det, men magefølelsen sier at det tross alt går bra som regel likevel.
Mange av oss som hater mfk er selvfølgelig i utgangspunktet negative til Sarr fordi han er smurf, men når det kommer til en sånn sak så synes jeg ihvertfall at det er en selvfølge at han skal dømmes etter egne "meritter" og ikke det faktum at han spiller for tidenes drittklubb. Og når man får høre hva som er resultatet - han slipper fengselsstraff fordi dommerne i sum mente det KUNNE være fare for at hun hadde samtykket - ihvertfall nok til at det var tvil, og samtidig kommer frem til at det er mest sannsynlig at han har gjort det så han må betale en ikke ubetydelig haug med penger, så kommer vi fort til det punktet hvor man sitter igjen og ikke skjønner hvordan rettferdighet KAN forekomme med et slikt system. Hva sitter jenta igjen med? "Du er ikke straffbart voldtatt, bare erstatningspliktig voldtatt" er ikke grobunn for tillit til noe system. Jeg skjønner at dette da ivaretas ved hjelp av omkamp/anke, men samtidig så føles dette som en litt brutal utgave av offside i fotball. Tvil skal komme angriper til gode. Tvilen skal komme overgriperen til gode, ingen mengde tvil utenom null kan finnes som går den soleklart svakeste part sin vei. For alt jeg vet er jenta kretsmester i bryting, men sjansen er brukbar for at en veldig full (bevist bortenfor enhver tvil), sovende jente er et lett offer for en atlet. Og her synes jeg det er trist for offeret at lekfolkene tvilte seg til at ikke noe straffbart hadde skjedd med henne. Dette kommer nok til å hjelpe masse på mørketallene rundt voldtekter, og få alle de som skammer seg, er redde o.l. til å anmelde! Særlig!
Og toreinar, jeg vet ikke om det var myntet direkte på meg eller om du bare siterte meg for å få med Neerland-linken, men for min del kan jeg si at jeg hverken er noe særlig fan av kongehuset eller ferieturer til Dubai så jeg holder på min holdning der også.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 21.08.2018 20:05 Post subject: |
|
|
Neida orion, bare noen krampetrekninger fra forrige runde angående treningsleir i Dubai.
Bestemte meg for å legge ballen død etter noen få meningsytringer den gang. Foretrekker fotball-saker på dette forumet,VELDIG mye fin info der.
Når det gjelder politikken føler jeg impulser kan hentes andre steder. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 21.08.2018 20:09 Post subject: |
|
|
| Søppelklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 21.08.2018 20:37 Post subject: |
|
|
| Ikke overraskende. Totalt fravær av moral og samfunnsnsvar i den klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.08.2018 20:47 Post subject: |
|
|
| Lord standarn wrote: | | Patetisk av molde. Han er kanskje ikke dømt til fengsel, men han er "dømt" til å betale erstatning ("bot"). Uskyldige folk blir ikke det. |
Så foreligger det også en anke, og saken skal opp på nytt. Det har tydeligvis ikke en gang slått dem at han burde være ute av laget til saken er ferdig, og endelig rettskraftig dom legges frem.
Sånn cirka akkurat som forventet, dette. Og så blir det selvfølgelig et helvetes hylekor med offerroller i kø dersom noen fra tribunen skulle ymte frempå at de synes dette kanskje var en tanke uraffinert, for å sitere mester Eggen.
Molde's gonna Molde. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 21.08.2018 20:54 Post subject: |
|
|
Jammen er Molde en god representant for MOT.
MOTs ambassadørlag skal forsterke MOT-budskapet. MOT samarbeider med norske topplag for å påvirke spillerne til å være gode forbilder og rollemodeller.
 |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2018 21:03 Post subject: |
|
|
Også noe morsomt at de skriver på sine hjemmesider under verdier:
LIDENSKAPELIG
Entusiasme
Begeistring
Kreativ
Nyskapende
Være her når du ligger og når du står...
http://www.moldefk.no/om-...og-verdier _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 21.08.2018 21:19 Post subject: |
|
|
Veldig morsomt at de leker moral politi og kritiserer kjernen.Selvinnsikt er en fin ting som den klubben mangler.
Hvordan kan man forsvare voldtekt,Men samtidig synes "hate molde by" er en skandale.
Molde FK kommer til og bli hatet enda mer med deres holdninger.Blir spyklein. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

|
Posted: 21.08.2018 21:21 Post subject: |
|
|
| Vg stengte fort kommentarfeltet i saken etter at kritikken mot Molde haglet |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2018 21:22 Post subject: |
|
|
Problemet til Molde er at kritikken på ingen måte, kun kommer fra Trøndelag. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

|
Posted: 21.08.2018 21:24 Post subject: |
|
|
Alle vet jo at det er kjernen og trøndere som kan for alt vondt som skjer de uansett  |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 21.08.2018 21:34 Post subject: |
|
|
| 100% søppel klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.08.2018 21:49 Post subject: |
|
|
Hehe, festlig å se gnomene på VGD prøve å forsvare MFKs konklusjon med en forfalskning av hvordan Rosenborg håndtere Bille-saken. Klasse som vanlig fra moldenserne. Rart det synges "hate Molde by" på Lerkendal? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 21.08.2018 22:08 Post subject: |
|
|
| Tbf, det er vel bare èn bruker og han er Sarpsborg-fan. Men ja, lista for å kritisere RBK på VGD er ikke spesielt høy. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.08.2018 22:10 Post subject: |
|
|
Må gi Fish/Hedon kred for at han gidder å ta kampen der inne på VGD
Edit: der ble også Eldar Hansen-saken fra forrige årtusen tatt opp også. I samme moraldebatt rundt en voldtet. NIVÅ! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
burreh Junior
|
|
| Back to top |
|
 |