| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Captain Veteran
|
Posted: 16.08.2018 22:47 Post subject: |
|
|
Selnæs tok vanvittige steg etter Kåre kom inn som trener. Kanskje noe av det samme kan skje med Lundemo nå som Coolen har kommet. Noen få endringer på midtbanen, og vipps, så kan det løsne. De siste kampene har Lundemo gjort jevnt over gode kamper, selv om han har vært skadet i lengre perioder i de senere år. Jeg tror ikke man finner noen bedre stallspiller til den sentrale midtbanen. Han er trossalt fornøyd selv om han ikke spiller til enhver tid. _________________ Stolt fortid, stor fremtid
Last edited by Captain on 16.08.2018 22:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.08.2018 22:48 Post subject: |
|
|
For mange enkle feil ja, men fortsatt betydelig færre enn hva Konradsen ville gjort i samme rolle. Jeg er betinget optimist på Lundemo sine vegne, men jeg er spent på om hvor mye spilletid han får utover høsten med Konradsen skadefri og Denic på plass. Med mindre Trondsen blir solgt da. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.08.2018 23:55 Post subject: |
|
|
Lundemo er ikke god nok til å være noe annet en backup på sikt, men han gjør definitivt en bra jobb til tider, spesielt mot de dårlige lagene.
Utfordringen hans er at han er en utpreget defensiv spiller som har sine største svakheter i defensiv forflytning, spesielt når tempoet øker, så han er skummel å ha på banen mot fotrappe motstandere (Europa).
Han blir altså mer en avlastningsspiller i ES enn et reelt alternativ i toppkamper, og så er spørsmålet om det er nok, når han også er mye skadet? |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 19.08.2018 20:55 Post subject: |
|
|
| Må benkes så kjapt som mulig. Rett å slett ikke god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 20.08.2018 14:00 Post subject: |
|
|
| Grei (norsk backup), hvem skulle erstattet han? Obv. Stabæk har noen unge og lovende, men da må vi sprenge banken. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 20.08.2018 14:50 Post subject: |
|
|
Vi kan godt beholde Lundemo som backup helt til vi eventuelt klarer å dyrke frem erstattere fra egne rekker. Noenlunde ung, noenlunde interessante ferdigheter i flere posisjoner, kan bli betraktelig bedre med skadefri perioder og god coaching. Fin stallspiller som stopper og defensiv midtbane som kan bli aktuell for førsteelleveren på sikt dersom han forbedrer pasningsspill og oppmerksomhet en god del.
Blir neppe noen gang vår store utenlandsimport, men kan bli en grei karrierespiller for oss, en sånn type som sitter igjen med mange mesterskap uten noen gang å ha vært en stjerne. Hvis han får kroppen stabilt i orden. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.08.2018 15:42 Post subject: |
|
|
VÃ¥r tids Bent Inge Johnsen? _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.08.2018 08:05 Post subject: |
|
|
Godt sagt!
Lundemo vil bli en fin spiller i 2. div neste år for RBKs andrelag, vil da kun få noen sporadiske opptredener på a-laget. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.08.2018 08:37 Post subject: |
|
|
| Jeg tror han fort blir en spiller som kan få spilletid for A-laget i nesten hver kamp når vi får en trener som ikke er så redd for å bytte inn friskere bein sentralt. Aldri førstevalg, alltid innpå. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.08.2018 09:05 Post subject: |
|
|
| dags wrote: | | For mange enkle feil ja, men fortsatt betydelig færre enn hva Konradsen ville gjort i samme rolle. Jeg er betinget optimist på Lundemo sine vegne, men jeg er spent på om hvor mye spilletid han får utover høsten med Konradsen skadefri og Denic på plass. Med mindre Trondsen blir solgt da. |
Det er ikke bare enkle pasningsfeil grunnet dårlig teknikk, men tempoet hans er altfor dårlig når vi møter litt bedre motstand. Med han, Bendtner og Helland på banen vet vi at vi slipper inn minst 3mål mot Celtic og lignende. Det blir for dårlig rett og slett.
FÃ¥ han bort! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 21.08.2018 15:39 Post subject: |
|
|
| Innerst inne tror jeg Senador elsker Lundemo og nå prøver å kjøre André Hansen-taktikken på ham. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 21.08.2018 15:55 Post subject: |
|
|
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
Posted: 21.08.2018 17:24 Post subject: |
|
|
Morsomt å lese hvor begrenset fotballforståelse enkelte her inne har. Ja, han var rævva mot KBK i første omgang (men blant de bedre i andre omgang) sammen med resten av laget. Enda han nettopp har kommet tilbake fra skade, har han vært instrumental på midtbanen og en stor bidragsyter i litt ny rolle til at det har løsna på midten under Coolen.
Alltid orientert. Spiller alltid ballen raskt videre på 1-2 touch. Søker fremover når det er ledig. Trygg og god krydret med enkelte glimrende gjennombruddspasninger. Solid defensivt. Største svakhet er nok litt lav frekvens i beina, men kompenserer ved å lese spillet godt og være i forkant.
Har lest noen ganger at "Lundemo ikke fungerer mot sterkere motstand" her inne, men her er det nok tilfeller av gullfiskhukommelse. Blant de bedre i returoppgjøret mot Celtic i år. Var glimrende mot Ajax.
Skinner naturlig nok ikke i kamper som mot KBK når motstander er helt berserk i presset og laget kollapser. Men under Coolen har han ellers vært blant de beste hver kamp.
Folk har skrevet i lang tid om savnet etter Selnæs, og Lundemo er etter mitt syn helt klart en Selnæs-type. Er ikke helt der på nivå pr nå, men han har heller ikke fått spilt seg inn grunnet skader etc. Gi det litt tid nå så tror jeg han blir veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.08.2018 21:43 Post subject: |
|
|
| Påstand fra Bjørnebye rett etter at handelen var klar: Lundemo er det nærmeste en norsk spiller er Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 21.08.2018 22:07 Post subject: |
|
|
| Jeg tør påstå at Selnæs er det nærmest en norsk spiller er Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
oskisjunior Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 08.10.2018 18:58 Post subject: |
|
|
| Kai Bardal, her er det bare å akseptere ukritisk. Alltid spot on i sine analyser. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.10.2018 19:25 Post subject: |
|
|
Jeg husker faktisk jeg la merke til at Lundemo var ganske god til å rettvende med ballen mot Sandefjord selv ved et par anledninger. Og årsaken til det var Bardals analyse av hvor dårlig Konradsen var på akkurat det.
Rundt der jeg sitter på Lerkendal er det mange som liker Lundemo. Han har noe ved seg, men han er veldig variabel. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 08.10.2018 19:31 Post subject: |
|
|
Om det vi ser her ikke er det minste vi skal forvente av en sentral i RBK så vet ikke jeg. Setter sammen noen klipp der han gjør det bra. Få de klippene der han på autopilot spiller hjem uten press på seg, der han taper dueller både i lufta og på bakken. Eller slår ballen feil. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.10.2018 19:33 Post subject: |
|
|
Bardals analyser har en tyngde ingen andre har ved at han har videoklipp for å grunngi påstandene sine.  |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 08.10.2018 20:55 Post subject: |
|
|
Lundemo er ikke så dårlig som mange, tidvis inkludert meg, mener han er. Sånn vi spiller idag trur jeg nok selv Selnæs hadde sett ut som en amøbe uten passningsfot eller evne til å spille fotball. Det er flere og flere som har begynt å påpeke at spillerne våre gjemmer seg for å slippe unna ballen. Faen, sånn vi spiller nå hadde selv Pirlo sett ut som han var tidenes mest tilbakestående ballfordeler. _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 08.10.2018 21:23 Post subject: |
|
|
Gjentar meg selv fra i går: Lundemo hadde rundt 20-30 involveringer i første omgang mot Sandefjord. Jeg fulgte med og grovt regnet 90% av avleveringer av ball gikk bakover og til siden. I tillegg hadde han et skudd på mål.
Defensiv tourettes syndrom. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 08.10.2018 22:26 Post subject: |
|
|
Når du rettvender deg og ikke har noen å spille fremover på, er nok det en fornuftig løsning. Nok av de spillerne som går for "vinnerpasningen" alt for ofte.
Jeg kan delvis kjøpe argumentet om at Bardal velger ut situasjoner som passer med det han vil vise. Samtidig viser videoene at Lundemo er den av midtbanespillerne våre med minst fotpreferanse, og at han faktisk er god til å vende opp med riktig bein til riktig tid.
At han mangler andre ting, ja, men det nekter vel ikke Bardal for, heller? Personlig mener jeg han bør bli tøffere til å avansere med ball i slike tilfeller, da kan han potensielt tvinge frem åpninger eller flytte på motstanderen.
Uansett: Poenget må vel være at Konradsen, Jensen og andre på trene på dette? Og at vi må få posisjonert indreløper, kanter og spiss slik at de kan motta ball når vi får rettvendt sentral. Og aller helst bevege seg slik at de åpner opp rom for andre. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.10.2018 23:14 Post subject: |
|
|
| De må iallefall være i bevegelse, og da helst ikke invitere til støttepasning hver gang de kommer på den glupe idèen om at det kanskje ikke er så lurt å stå i ro hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 09.10.2018 00:21 Post subject: |
|
|
han virker å være vaksinert mot å spille på markerte medspillere. Kunne med fordel vert mer kreativ med valg av pasninger han spiller. Greit at mange liker å ikke gjôre seg spillbare (stort sett hele denne sesongen) men han spiller allt for ofte på det enkle og sikre/defansive valget. dvs støtte og til siden. Er ihvertfalll mitt intrykk.
Gjelder for såvidt mange andre også denne sesongen  _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
|