| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vasset Junior
|
Posted: 01.10.2006 11:56 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | | Denne avgjørelsen tror jeg ikke han har tatt selv. Det er nok RBK-ledelsen som har satt hardt mot hardt. |
Der er jeg uenig med deg. Hvorfor mener du dette er RBK-ledelsens avgjørelse og ikke Høgmos? Har mer tro på Høgmo enn på RBK-ledelsen. Arbeidet Høgmo har utført etter han kom til klubben, har imponert meg mer enn det RBK-ledelsen har utført på flere år. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 01.10.2006 13:12 Post subject: |
|
|
| Høgmo har bare brukt sunn fornuft når han ber Tørum lede laget i de resterende kampene.Dette var nok en avgjørelse han allerede hadde tatt da han bestemte seg for å komme tilbake allerede no.Er på langt nær sikker på at Høgmo er hovedtrener i 2007.Føler ikke at han har sin styrke på treningsfeltet ei heller som kampleder noe som kan være årsaken til misnøye i deler av spillergruppa.Kansje en sjefsjobb innen støtteapparatet hadde passet perfekt.Det er her han har sin styrke og allerede tilført RBK mye nytt og spennende. Test-lab,fysisk trener,kosthold-restitusjon osv osv. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.10.2006 13:40 Post subject: |
|
|
- Det ble mye arbeid med administrative oppgaver, samtidig som jeg hadde ansvaret for å følge opp veldig mange mennesker. De mellommenneskelige samtalene falt i hovedsak på meg. Summen av alt dette førte til sykmeldingen, sier Høgmo.
Les mer: - Det var tøffest for familien |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.10.2006 02:10 Post subject: |
|
|
Et sitat fra innlegget fra Sjefen:
Noe spillergruppa har trukket fram som positivt under Tørums regime, er at man i større grad har spilt inn en førsteellever.
Det var også en soleklar ambisjon for Høgmo da han overtok - uten at han var i nærheten av å lykkes.
- Hvorfor har Tørum lyktes bedre med dette enn deg?
- Dette bildet er litt mer nyansert enn som så. På midtbanen ønsket jeg å satse på Alexander Tettey, Per Ciljan Skjelbred og Jan Gunnar Solli. Jeg ville teste dem der. I det fremste leddet hadde vi 6-7 klassespillere. Jeg var nødt til å prøve og feile. Folk fortjente sjansen, det var profilerte spillere. Da Thorstein Helstad og Frode Johnsen forsvant datt brikkene på plass. Siden i fjor har vi kvittet oss med totalt 11 spillere. Det har vært en nødvendig prosess, sier Høgmo til Dagbladet.no.
Skal planlegge
Som Knut Tørum varslet i går vil Høgmos arbeidsoppgaver ut sesongen bestå av planlegging inn mot Royal League-sesongen.
- Jeg har delegert trening og kamp til Knut Tørum og Trond Henriksen. Jeg skal detaljplanlegge Royal League, scoute litt og hente impulser som kan gå inn i miljøet. Mitt første mål er å akklimatisere meg, sier han.
Synes han forklarer bra når det gjelder en fast første-ellever, noe jeg har påpekt tidligere. Dessuten skal han scoute litt ser jeg, hmm spennede tider som kommer... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.10.2006 02:19 Post subject: |
|
|
| At han i det hele tatt tenkte tanken på å spille med Solli sentralt tyder jo på en helt abnormal blindhet for hvordan fotball faktisk fungerer. Det er skremmende imo. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.10.2006 03:17 Post subject: |
|
|
Neida, det må jo være lov til å prøve.
Det støtter jeg, men at det tok SÅ forbanna lang tid med å finne ut at Solli ikke passet i den rollen, det er mildt sagt Skuffende. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
rbkjoachim Junior

|
Posted: 05.10.2006 22:48 Post subject: |
|
|
| Kleven wrote: | | At han i det hele tatt tenkte tanken på å spille med Solli sentralt tyder jo på en helt abnormal blindhet for hvordan fotball faktisk fungerer. Det er skremmende imo. |
Men dette vil han jo garantert ikke prøve igjen når han er tilbake som hovedtrener i RL, med en Sapara nyinnkjøpt som presterer fra dag én og Riseth i kanonform (Det skal sies at det er rimelig bra gjort om han holder formen til RL begynner). Dette har han jo sett under denne tiden med Tørum, som har prøvet, og lykkes:D Dessuten vil jo ganske sikkert samarbeidet med Tørum/Henriksen bli tettere når han kommer tilbake, håper jeg da hvertfall, noe annet vil bli for dumt. _________________ Vi e alltid med Rosenborg! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.10.2006 23:43 Post subject: |
|
|
| rbkjoachim wrote: | | Dessuten vil jo ganske sikkert samarbeidet med Tørum/Henriksen bli tettere når han kommer tilbake, håper jeg da hvertfall, noe annet vil bli for dumt. |
Tørum/Høgmo mener du? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 06.10.2006 00:15 Post subject: |
|
|
| Høgmos samarbeid med Tørum/Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 06.10.2006 00:21 Post subject: |
|
|
Tror du misforstår rbkjoashim B/T.Han mener selfølgelig at duoen Tørum/Henriksen har gjort en så glitrende jobb i hans sykefravær at det skulle bare mangle at Høgmo ikke er ydmyk nok til å få innspill fra suksessduoen.Samtidlig føler jeg meg sikker på at Høgmo ikke er hovedtrener for RBK i 2007  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2006 00:26 Post subject: |
|
|
| Hvordan kan du være sikker på det? Jeg er faktisk sikker på det motsatte, at han fortsetter. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 06.10.2006 00:44 Post subject: |
|
|
kansje mere en magefølelse fra min side.Tror ikke han har den nødvendige autoritet til å være sjef på treningsfeltet og i tillegg mener jeg at han er en svak kampleder .Tror at en sjefsjobb innen støtteapparatet ville være midt i blinken  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.10.2006 01:42 Post subject: |
|
|
| Johnny W wrote: | | Høgmos samarbeid med Tørum/Henriksen. |
Det var det jeg mente.
"At Høgmos og Tørums sammarbeid blir tettere siden Tørum har gjordt det så bra...
Jeg tror du tar feil, skjæringen.
Høgmo er ganske sikkert trener 2007 og RL 2006. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 06.10.2006 02:03 Post subject: |
|
|
En av oss tar feil. Helt sikkert  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.10.2006 13:03 Post subject: |
|
|
Skjæringen,
nøyaktig hva er svakt ved Høgmos kampledelse? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 06.10.2006 13:05 Post subject: |
|
|
| Han er så jævlig feig og deffansiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.10.2006 11:19 Post subject: |
|
|
Kroksæter tviler på at Høgmo fortsetter som hovedtrener:
http://fotball.adressa.no...e67859.ece
Det mest sannsynlige er kanskje at Høgmo trekker seg? |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 26.10.2006 11:23 Post subject: |
|
|
Vi kan jo bare håpe. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.10.2006 11:28 Post subject: |
|
|
Tror det er mer sannsynlig at han og klubben blir enig om en omplassering. Utviklingssjef kunne ha vært en bra tittel. Både HamKam og AaFK har slike stillinger.
For øvrig: - Hundre prosent avklart |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.10.2006 11:33 Post subject: |
|
|
Jeg håber han får sådan en rolle. Vi har brug for en der tager initiativ, hvilket Høgmo har gjort, som prøver at udvikle klubben videre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 26.10.2006 11:54 Post subject: |
|
|
Knut Tørum har gjort en fabelaktig jobb som hovedtrener i høst og det kan godt hende at han også i fremtiden kommer til å gjøre en bedre jobb enn Høgmo. Likevel må vi ikke glemme at Høgmo gjennomførte en tilsvarende snuoperasjon i fjor høst med bla respektable prestasjoner i CL (sett ut fra spillermaterialet og tidligere prestasjoner samme sesong), kan vi være sikre på at "Tørum-effekten" kommer til å vare utover denne høsten? Tørum er en ung trener med relativt lite erfaring, hva skjer hvis motgangen kommer? Da kan det være greit med den mer rutinerte Høgmo i bakgrunnen.Dessuten Høgmo tenker nytt - og stort, jeg er sikker på at mange av tiltakene han innførte i fjor har bidratt til seriegullet i år, er Tørum like visjonær?
Den beste løsningen er vel som flere andre har foreslått, å flytte Høgmo over til en annen stilling i klubben. Utviklingssjef er en mulighet, manager har blitt nevnt(men da blir vel Bratseth overflødig?), så lenge Høgmo/Tørum selv er fornøyd med en slik løsning og ansvarsfordelingen er tydelig vil dette være en ideell løsning. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.10.2006 17:56 Post subject: |
|
|
Høgmo er krystallklar på at han er tilbake i rollen som hovedtrener når serien er over.
Les mer: Tilbake til Royal League |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 30.10.2006 09:48 Post subject: |
|
|
Var det noen som så Høgmo med i feiringa i går? Jeg gjorde nemlig ikke det og synes det er litt underlig i og med at han er så klar på at han er hovedtrener etter serieslutt..Han har jo tross alt trent laget i en halv sesong, så han har jo vunnet gull han også.. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjortefot Junior
|
Posted: 30.10.2006 09:57 Post subject: |
|
|
Det ryktes at han heller ikke var til stede på festmiddagen på Prinsen.
 |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 30.10.2006 10:03 Post subject: |
|
|
høgmo kommer til å trene fredrikstad med nils johan semb neste år. tviler på at han fortsetter i rbk ihvertfall. tror vi er vitne til mye spill for galleriet for tiden _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
|