View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 10.08.2018 09:37 Post subject: |
|
|
At danske avisen Politiken hinter om at Michael Laudrup er inne i bildet som trenerkandidat for Rosenborg, tar jeg som et godt rykte..
At Laudrup er ledig, passer jo også godt.
Hjulmand har vel gjort seg utilgjengelig, og Riddersholm har jeg aldri hørt om, så han kan jeg ikke uttale meg om. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Last edited by JB on 10.08.2018 10:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.08.2018 10:07 Post subject: |
|
|
https://www.bt.dk/superli...ener-i-agf
Riddersholm fortæller også om et ekstremt pres udefra, der gjorde det svært at være cheftræner i AGF.
»Vi havde brug for at følge vores egen dagsorden, men det fik vi sjældent ro og tid til på grund af alle dem, der havde en mening om os. Tilstandene var til tider ekstreme i AGF sammenlignet med mange andre, og det er meget svært at beskytte sit hold i Aarhus, men samtidig en spændende udfordring som jeg lærte meget af og samtidig nød både som træner og leder.«
Fuck no!
Kilde: Warre
Last edited by JanneB on 10.08.2018 10:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 10.08.2018 10:07 Post subject: |
|
|
Jeg får vekke min svært sovende konto til live nå som Glen Riddersholm blir nevnt som treneremne. Jeg fikk en forkjærlighet for AGF av min morfar, og fulgt med på alle nedturene siden 1997.
At han ikke lykkes i AGF bør ikke hefte han, da det er en klubb som klarer å lokke til seg alle danske trenere med talent, og spytter dem ut etter noen år. Han skal faktisk ha svært mye skryt for å ha tatt klubben til cupfinale. Han er også godt vant til å jobbe med eksentriske ledere da han etter ryktene fikk sparken på en parkeringsplass samme kveld som han ledet AGF til 5-1 seier over Helsingør, og var kun 6 poeng bak top 6 i superligaen.
Jeg mener han vil være et brudd med RBK-stilen ha han foretrekker 4-4-1-1 med en sterk targetmann på topp. Han er også veldig lik Høgmo både i form av at er en sterk fotballakademiker, og likhet i talemåten. Vi vil fort bli ufattelig lei av ord som prosess og parametere.
Han er en god trener som har skapt gode resultater med lite i både FCM og AGF, men jeg kan ikke se han som en RBK trener. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.08.2018 10:16 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | "AaB har netop forstærket sig med den tyske U21-landsholdsspiller, angriberen Phillipp Ochs fra TSG 1899 Hoffenheim."
WTF? AaB henter spillere på det nivået? |
Han er bare på lån. De hadde nok ikke klart å kjøpe han.
Last edited by Hedon on 10.08.2018 11:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 10.08.2018 10:48 Post subject: |
|
|
ikke? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.08.2018 10:49 Post subject: |
|
|
paynex wrote: | Jeg får vekke min svært sovende konto til live nå som Glen Riddersholm blir nevnt som treneremne. |
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 10.08.2018 10:54 Post subject: |
|
|
paynex wrote: | han foretrekker 4-4-1-1 med en sterk targetmann på topp. Han er også veldig lik Høgmo |
Takk. Det var alt vi trengte å vite. |
|
Back to top |
|
 |
everlong Senior

|
Posted: 10.08.2018 12:15 Post subject: |
|
|
Snakket med en dansk kollega som følger dansk fotball meget tett.
Dette er det han hadde å si om kandidatene:
Kasper Hjulmand is one of the biggest danish coaching talents, he is doing really well in Nordsjælland with a very, very young squad.
He went to the Bundesliga and failed tho, he was fired within the first 6 months, but then went back to Nordsjælland, and is doing very well again.
Riddersholm won the league with FCM, but was still fired/agreed to let go before the start of the next season because of some difficulties with cooperating with the sports director was the official reason.
Then he went to my club (AGF) and did quite bad, he was fired after around 1 year and since then he has been an expert commentator on TV. Im not a big fan. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.08.2018 12:38 Post subject: |
|
|
Sure you didn’t just order thousand liters of milk? _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 10.08.2018 17:18 Post subject: |
|
|
Spiller alle disse danske trenerne tilfeldigvis RBK-fotball eller vi i ferd med å snu strategi tilbake til Hamren-tiden å gå bort fra røttene og satse på et hett navn i stedet?  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.08.2018 17:22 Post subject: |
|
|
Hjulmand er jo den som er nærmest RBK sin filosofi mens Laudrup er for glad i ball mens Riddersholm er helt på andre enden? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 10.08.2018 17:37 Post subject: |
|
|
Hjulmand er en terner jeg glatt hadde tatt som RBK trener. DEt sagt så er det ikke så jævlig viktig hva slags formasjon man spiller, være seg 433,442, 343 eller 0-0-10 om det spilles for at vi skal lage sjanser og underholde. Det fine med det vakre spillet er at man kan underholde uansett formasjon. Jeg vil ha en trener som tar laget, røsker ut de som virker ferdige og går rett i strupen på motstandern, være seg Real Madrid eller Lindesnes United. Jeg ønsker meg en trener som heller taper 5-4 enn å vinne 1-0 med scoring etter 10 min. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 10.08.2018 17:44 Post subject: |
|
|
Danskene generelt er mer orientert mot ballbestittelse. Legg merke til utrykket Mike ofte bruker "spille sjansene gode". Det er en standarfrase i Danmark, som betyr få kontroll på ballen og slå korte pasninger til det åpner seg en mulighet.
Riddersholm sin stil slik jeg tolker det er:
1. trygg defensiv organisasjon
2. få kontroll på ball, spill sjansen god. Noe som oftest betyr...
3. slå inn på sterk angriper, både i FCM og AGF var dette Morten Rassmussen
4. Da skal den enten heades inn, eller scores på nedfalsfrukten.
Hvor fort ballen går fremover varierer i løpet av kampen
Om vi får inn en dansk 433 mann inn så er det nok mer av Morten Olsens ballbestittelse 433 enn NAE sin 433. Jeg våger å banne i kirken å si at det ikke nødvendigvis er feil for RBK akkurat nå. Det er for meg tydelig at en av årsakene til at vi sliter i europa er at vi ikke klarer å holde på ballen og spille mot etablert forsvar. Da blir vi løpende mellom og sliter oss ut.
Jeg foretrekker NAE 433, men akkurat nå kan det være at vi trenger litt fokus på ballbesitelse for å komme oss videre sportslig. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.08.2018 17:46 Post subject: |
|
|
everlong wrote: | Snakket med en dansk kollega som følger dansk fotball meget tett. |
Du må snakke den tjukkeste namdalingen hørt på kloden om din danske kollega må snakke engelsk med deg. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 10.08.2018 18:02 Post subject: |
|
|
paynex wrote: | Jeg våger å banne i kirken å si at det ikke nødvendigvis er feil for RBK akkurat nå. Det er for meg tydelig at en av årsakene til at vi sliter i europa er at vi ikke klarer å holde på ballen og spille mot etablert forsvar. Da blir vi løpende mellom og sliter oss ut.
Jeg foretrekker NAE 433, men akkurat nå kan det være at vi trenger litt fokus på ballbesitelse for å komme oss videre sportslig. |
Ikke for å være frekk, men dette blir litt enkel tankegang, litt som Kåre da han valgte å endre treningsstrategi ut fra enkeltkamper i Europa. Ja, vi ble rundspilt i av Sociedad og klarte knapt holde ballen i et trekk mot dem, men det betyr ikke at mer ballbesittelse er løsningen, det var vel strengt talt tanken på at KI brukte hele våren på øve på frispilling fremfor å trene fotball.
Zenit knuste f.eks. Sociedad fordi de håndterte den direkte spillestilen. Om jeg skal være litt hyklersk å tenke enkelt tenke jeg at den norske fotballtradisjonen med relativt begrensede spiller teknisk, men løpssterke, passer perfeksjonering av en direkte spillestil enn den danske modellen som bygger mer på at danske spillere tradisjonelt sett har langt bedre basisferdigheter.
Nå har norske spillere utviklet seg og vi har noen ballspillere i laget og kanskje flere på vei gjennom akademiet, men personlig tror jeg likevel danske trenere er i overkant "danske" for at det vil være en god match. Da har jeg faktisk mer tro på å Rini Coolen selv om det er vel tidlig å si noe sikkert. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 10.08.2018 18:14 Post subject: |
|
|
Slik som jeg fremstiller det der så ser det nok enkelt ut. Men vi kommer ikke bort ifra at det er faser av spillet som vi ikke mestrer. Slik som å holde i ballen og kontrolere kampen. Jeg foreslår ikke å forlate de prinsippene vi står for, men vi kan heller ikke la prinsippene stå i veien for å utvide repertoaret. En ny trener, med samme grunnfilosofi, men en litt annen utførelse kan være rett vei. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 10.08.2018 18:31 Post subject: |
|
|
Har ingenting imot ballbesittelse men det må komme som en konsekvens av noe, f. eks. at vi spiller motstanderen lave.
Jeg ønsker ikke å se RBK spille ballbesittende fotball på Lerkendal for syns skyld. |
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 10.08.2018 18:40 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: |
Jeg ønsker ikke å se RBK spille ballbesittende fotball på Lerkendal for syns skyld. |
Enig, ballbesittende fotball er ofte kjedelig å se på. Men jeg syns at når vi spiller motstanderen lave så virker spillerene våre litt rådville. Samhandlingen vår er god når vi får anledning til å spille direkte, men når vi møter lave forsvar så vet de ikke helt hva de skal gjøre. Å få inn noen som kan utvikle oss på det, samtidig som vi fortsetter å dyrke den direkte RBK-stilen så mener jeg det er positivt.
Jeg tror også at den store erkjennelsen styret har gjort ved å sparke Kåre er at det er svært usansynlig å finne en nye NAE. Resultatet av det er nok å finne en trener som ser et potensial for å løfte oss opp et nivå, med overhengende fare om at vedkommende drar videre om han lykkes. Da vil vi nok se flere trenerbytter gjennom de neste årene og kanskje også ulike tolkninger av prinsippene våre. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.08.2018 18:59 Post subject: |
|
|
Dansker som snakker engelsk til nordmenn er 2/10  |
|
Back to top |
|
 |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 10.08.2018 20:26 Post subject: |
|
|
Ikke mange som jobber i ett internasjonalt selskap hvor arbeidsspråket er engelsk her skjønner jeg  |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 10.08.2018 20:39 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Dansker som snakker engelsk til nordmenn er 2/10  |
Beror vel også på dialekten. Som i Norge. Har møtt en del østlendinger og nye landsmenn som ikke forstår inntrøndersk spesielt godt for eksempel.
Jeg hadde en dansk brevvenn i sin tid. Reiste på interrail, og tenkte jeg skulle benytte anledningen til å hilse på min danske venn i Fredericia. Mens jeg hadde ingen problemer med å forstå og snakke med dansker i København, så var det vanskelig å forstå dansker i Fredericia på Jylland (ikke mindre med mye bakgrunnsstøy på fest), og de forsto heller ikke hva jeg sa. Dette var dog såpass lenge siden at det ikke falt oss inn å legge om til engelsk.
Men er enig i at dansker nå til dags har en tendens til å legge om til engelsk litt for fort. Har også møtt dansker som blir litt forundret når de innser at de faktisk forstår nordmenn ganske godt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2018 22:34 Post subject: |
|
|
En viss Nicklas Bendtner tilhører den kategorien. Han krevde at norske journalister stilte ham spørsmål på engelsk før omspillskampene mot Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.08.2018 22:39 Post subject: |
|
|
Møtene i Nordisk råd er visst etter det jeg hører ganske ineffektive fordi man helst ikke vil snakke engelsk men alle sliter med å forstå hverandre  |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.08.2018 00:01 Post subject: |
|
|
steinmetz wrote: | Ikke mange som jobber i ett internasjonalt selskap hvor arbeidsspråket er engelsk her skjønner jeg  |
Det er feil.
Det er heller irritasjonen over å måtte bruke engelsk når svensk, dansk og norsk forstås utmerket mellom partene hvis en gir two shits. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 11.08.2018 00:19 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Dansker som snakker engelsk til nordmenn er 2/10  |
Det er viktig å være pragmatisk. Ja, greit, man kan sette pris på en danske som insisterer på at vi skal snakke dansk og norsk til hverandre - men for faen. Det er hyggelig å snakke norsk - utenlandsk hvis de ikke kan engelsk, men dævven det er lettere hvis de kan. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
|