| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.10.2006 03:05 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Jeg sier ikke at 4-4-2 skal være utelukket for all fremtid på Lerkendal. Men ser man på klubber som har vært suksessrike over lang tid er det gjerne et par fellesnevnere: Kontinuitet på trenersiden og lite skifter på spillesystem.
At det bare blir sølv i år får så være, men Brann har jo vist at de har nærmet seg toppen mer enn på 40 år  |
Det er jo derfor vi spiller 4-3-3, hovedsaklig pga. Nils Arne Eggen!
Kontinuitet på trenersiden = Nils Arne Eggen
Lite skifter på spillesystem = Nils Arne Eggen _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 04.10.2006 09:12 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | En liten tanke som slo meg..
Hva synes folket om en 4-3-1-2-formasjon med for eks Iversen som hengende spiss/oppspillspunkt og Kone og for eksempel Braaten på topp? |
Det hadde vært en veldig intressant vri!! Men det virker som om RBK ledelsen er ganske bestemt på å ikke bruke Braaten som spiss. Iallefall var Høgmo veldig klar der. Men det går vel igjen på at det er få av kantspillerne som kommer seg rundt og slår gode innlegg. _________________ arsenal vinner premier league!! |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 04.10.2006 09:26 Post subject: |
|
|
Jeg er jo også av den oppfatning at Kone er en veldig god spiss, som har gode avslutningsferdigheter samt en spenst/fysikk som er over det normale. Nå er det slik at han har vist seg best i en posisjon som for tiden er bekledd av Norges kanskje største formspiller, og da blir det vanskelig for Ysssouf å få spilletid. Selvfølgelig er det litt leit, da jeg synes han er både god og virker sympatisk, men for laget sin del er nok den nåværende løsningen den beste. Når det er sagt, så forestiller jeg meg at Kone kan bli en viktig spiller i Royal League til vinteren, og jeg håper bare at han får nok spilletid slik at han ikke mister motivasjonen helt. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 04.10.2006 14:21 Post subject: |
|
|
Jeg vil vel forøvrig si at Kone har jo fått et innhopp i omtrent hver eneste kamp den siste tiden, enten det er for Iversen eller andre, og han har på ingen måte gjort seg bort. Og han trenger jo spilletid. Og om han ikke kan få det i favorittposisjonen hele tida, så får man finne andre løsninger, sånn at han i det minste får matching. Det fortjener Tørum ros for.
Kone bør selvfølgelig få rikelig med sjanser i Royal League, samt i vinterens treningskamper. Hvis bare Høgmo fortsetter den gode trenden med å gi Kone mye spilletid, så tror jeg vi har en meget god spiller på våre hender neste sesong. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 04.10.2006 21:08 Post subject: |
|
|
Rykende ferskt(dvs i kveld) fra Tørum om Kone: "Kone har fysiske forutsetninger til å bli dobbelt så god som Iversen". _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.10.2006 21:16 Post subject: |
|
|
| Jøss, det var da svært. Hvor har du dette fra? Kan du si noe mer? |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 04.10.2006 21:51 Post subject: |
|
|
Utsagnet kom i et foredrag med tittelen "Finne, velge og foredle de riktige talentene" , som T&T(Tørum&Torbjørnsen) holdt ikveld ifm med et seminar i regi av Fokus Bank. Jeg lager en oppsummering som jeg sender over til 2mas på mail. Det blir nok ikke før i morra.
Jeg synes også Kone-karakteristikken var ganske oppsiktsvekkende.
mvh Peto i fåreklær  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 04.10.2006 21:56 Post subject: |
|
|
hvem var på dette foredraget? hørtes ut som en usannsynlig ting av Tørum å si.. selv om det sikkert er sant  _________________ arsenal vinner premier league!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.10.2006 22:11 Post subject: |
|
|
| Ode tuller ikke med dette. Trenerne har stor tro på Kone. Det var en grunn til at han ble værende mens Johnsen og Helstad forsvant i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.10.2006 22:17 Post subject: |
|
|
Okay. Jeg har lenge vært meget spent på hva Kone kan bli til etterhvert. Utrolig spennende spiller. Det trekker ikke akkurat ned med sånne utsagn! Hvis de mener dobbelt så bra som det Iversen er nå om dagen, snakker vi verdensstjerne av en spiss! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 04.10.2006 22:26 Post subject: |
|
|
Kone virker svært lovende! I forhold til minutter med spilletid scorer han mest i tippeligaen, og det er nok ikke tilfeldig. Kanskje er/blir han den mest komplette spissen RBK noen gang har hatt...?
Det beste er at han virker som en spiller med tålmodighet, ydmykhet og vett nok til å passe svært godt inn både på banen og benken...!
Dessuten er han sannsynligvis en jævel på gitar:
 |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 04.10.2006 22:26 Post subject: |
|
|
Har hele tiden hatt enorm tro på Kone.Derfor har jeg i flere tråder ment at når Steffen er førstevalg og at vi samtidlig ikke er fornøyd med hverken Solli eller Storflor på kanten, så kan det være verd forsøket å bruke Kone på kanten i en litt friere rolle enn det vi er vant med.  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.10.2006 22:58 Post subject: |
|
|
Overraskende nyhet, men venter på hele rapporten.
Som dere sikkert vet så har jeg alltid hatt troa på han Kone!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.10.2006 23:17 Post subject: |
|
|
| Kone er tatt ut på landslaget som skal møte Senegal. |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 05.10.2006 00:34 Post subject: |
|
|
Spennende
Trodde at det ikke var all verden å spille for det Burkina Faosiske landslaget, men da jeg så Abdoulaye Cisse og Alain Traore skjønte jeg jo at det ikke var så verst likevel.. Cisse er jo faktisk fast i Montpellier, og Traore er et nytt talent som faktisk pleier å få noen innhopp i selveste Auxerre! _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 05.10.2006 01:18 Post subject: |
|
|
Er du ikke oppdatert?De fleste gode spillere kommer fra Afrika og Sør-Amerika.Burkina Faso er intet unntak  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.10.2006 10:13 Post subject: |
|
|
Place de la femme (Kvinnens plass)
Ougadougou, Burkina Faso |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.10.2006 10:19 Post subject: |
|
|
| Det der var et fascinerende monument. Er en slags tvetydighet over det; en hyllest til kvinnene som står på kontra hvor kvinnene hører hjemme i samfunnet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.10.2006 10:49 Post subject: |
|
|
Antar at han likevel spilte noen kamper i fjor, bl.a. i kvaliken til afrikamesterskapet. Noen som kan finne bevis? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.10.2006 11:09 Post subject: |
|
|
Det ser ut til at kvaliken til Afrikamesterskapet og VM var den samme:
"For the 2006 African Cup of Nations, qualification was done through the CAF's qualification process for the 2006 FIFA World Cup. Whereas only the winner of each group qualified for the World Cup, the top 3 finishers in each of the five qualification groups gained entry into the African Cup of Nations."
Burkina Faso spilte forresten landskamp for en måned siden:
Tanzania/Burkina Faso 02/09/2006 2-1
Kampoversikt: Alle Burkina Fasos kamper.
Last edited by attach on 05.10.2006 23:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 05.10.2006 19:34 Post subject: |
|
|
Har alltid trodd Kone var fra elfenbenskysten jeg?  _________________ arsenal vinner premier league!! |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 05.10.2006 19:41 Post subject: |
|
|
| Han er det, men valgte å spille for Burkina Faso. Han kunne spille der fordi han hadde slekt derfra eller noe sånt? |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 05.10.2006 19:44 Post subject: |
|
|
| Ja, han er fra Elfenbenskysten, men har familie fra B. Faso så han kan spille landskamper for dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 05.10.2006 21:07 Post subject: |
|
|
Dessuten er sjansen for å spille for Elfenbenskysten ganske så små. Fint at han valgte Burkina Faso, og nå vil han få (forhåpentligvis) kamptrening også noe som er meget bra for Rosenborg sin del. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
|