View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.08.2018 14:59 Post subject: |
|
|
Man må gjerne være medlem av frimurerlosjen osv. Kanskje er det fordeler å oppnå ved å vise til at man er medlem her og der. Jeg tror aller mest på god argumentasjon fremfor å vise til sitt medlemskap. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.08.2018 15:05 Post subject: |
|
|
Det blir for meg litt, i mangel av bedre ord, pussig å opprette en tråd hvor man mønstrer til ekstraordinært medlemsmøte om man selv ikke er medlem. Blir litt som om jeg ønsker prøver å tromme sammen folk til å styrte Moxnes. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.08.2018 15:15 Post subject: |
|
|
Jeg har vel aldri hevdet at jeg ikke er medlem. Synes ikke at et evt. medlemskap er relevant i en slik diskusjon da jeg regner alle trøndere og andre med hjerte som slår for klubben like meningsberettigete. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.08.2018 15:28 Post subject: |
|
|
Alle har selvfølgelig lov til å mene hva de vil.
Men hvis de ønsker å legge handling bak ordene og påvirke klubben man holder så høyt, så er det vel en selvfølge å vurdere medlemskap.
Man må ikke være medlem i klubben for å se kamper, delta på forumet eller mene noe om RBK. Men jeg anser det som en slags plikt for å ta eierskap til noe man investerer såpass med tid i. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 04.08.2018 15:35 Post subject: |
|
|
Imponert over dere som fortsatt orker å diskutere med Konesseur, har jo ikke kommet noe nytt ut fra han den siste måneden, messer jo om det samme hele tiden. Han har rett og er perfekt, alle andre er stort sett folk som ikke ser objektive sannheter, sammenhenger og treshold effekter... |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.08.2018 16:25 Post subject: |
|
|
krist2 wrote: | Han har rett og er perfekt |
1 rett av 2 mulige. Kun nær perfekt som menneskeheten forøvrig. Nært er et relativt begrep, og det er opp til den enkelte hvor nært begrepet nært egentlig er. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 05.08.2018 11:26 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg kjøper aldri 'styret var enstemmig' fordi de ofte teller opp de reelle stemmene først og så sier de 'da stemmer alle for sånn at vi kan opptre samlet utad og unngå mest mulig bråk'. |
Du har helt rett i at et styre alltid vil forsøke å fremstå samlet i viktige saker. Men du tar feil i måten det skjerpå. Mindretallet som tviler må selv akseptere denne løsningen. Enhver i et styre kan stemme nei og få dette i protokollen hvis de ønsker dette. Det vil i de fleste tilfeller stoppe avgjørelsen hvis flertallet mener det må være enstemmig. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.08.2018 11:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror at flere har vært monumentalt uenige. |
|
Back to top |
|
 |
VÃ¥r Herre Proff
|
Posted: 05.08.2018 11:40 Post subject: |
|
|
Monumentalt uenig var det vel bare Helland som var på vegne av spillergruppen, og fikk alle til å stemme i i et felles presseskriv. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 05.08.2018 11:47 Post subject: |
|
|
Vår Herre wrote: | Monumentalt uenig var det vel bare Helland som var på vegne av spillergruppen, og fikk alle til å stemme i i et felles presseskriv. |
Skjønner godt at Helland var monumentalt uenig i trenerskiftet, all den tid det (forhåpentligvis) innebærer at han er ferdig i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 05.08.2018 12:10 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg tror at flere har vært monumentalt uenige. |
Da må disse i så fall byttes ut, ikke styreleder. Hvis man sitrer i et styre og er monumentalt uenig uten å få dette protokollført har man ingenting i et styre å gjøre.
Når jeg ser på sammensetningen av styret nekter jeg å tro det. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.08.2018 12:22 Post subject: |
|
|
Det er veldig viktig at styret fatter gode beslutninger. Dermed er beslutningsprosessen vesentlig. Denne beslutningsprosessen ble fatal og resultatet ble total flause. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 05.08.2018 12:24 Post subject: |
|
|
Konesseur er bare s(e)ur for at Koteng ikke har bygd om Lerkendal til flerbrukshall/auditorium/hangar/badeland. Han burde kjøpe seg en hund. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.08.2018 12:48 Post subject: |
|
|
Dagbladet Pluss / Magasinet:
RBK-bossen: Fryktelig ubehagelig å sparke Kåre
– Alle som har en viss fotballfaglig tyngde er enige med
oss. Og det er jo heller ikke sånn at dette var noe vi kom
på i løpet av ei helg. Dette har vært en lang prosess, sier
han, her han sitter i et møterom på klubbhuset, i san -
daler, olabukse og T-skjorte, noen timer før Rosenborg
skal fly til Glasgow og møte Celtic.
– Det generelle inntrykket er at dette er noe du har
trumfet igjennom omtrent på egenhånd?
– Hvis du leser østlandsavisene, så er det jo det. Der
har jeg blitt han diktatoren i Rosenborg, han som representerer
makta som rår, mot den lille mann. Men det har
vært hundre prosent enighet i styret. Det er ikke noe jeg
bare sier. Hoinner prosent enighet.
– På pressekonferansen sa du at dere hadde «hentet
ut alt potensialet i ´n Kåre». Det høres ganske kynisk ut?
– Jo, men da tror jeg ikke du forstår hva det innebærer
å være trener i Rosenborg. Det er den desidert tøffeste
jobben du kan ha i norsk fotball. Du skal være karismatisk,
du skal håndtere pressen, du skal være en god pedagog,
en god leder, god fagmann.
– Så ...
– Så det jeg snakket om da var den samlede energien
til å stå i alt dette. Ikke evnene.
– Føler du at du er en populær mann i Trondheim om
dagen?
– Ja. Når jeg snakker med folk, så sier de «stå på» og
«dåkker gjor rætt». Folk savnet angrepsspill. De var lei
av å se ballen bli spilt på tvers baki forsvaret. Og de savnet
en plan. Det er nå engang sånn at hele Trøndelag er
utdannet i fo-o-otbaill, vettu.
(og noen sider til med tekst) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 05.08.2018 13:17 Post subject: |
|
|
En lang prosess som ender i den planlagte saboteringa av oppkjøringa til mesterligakvalik og overgangsvindu. Legger vekt på folks følelser og murring. Ikke forståelse for sammenhengen 11ern og pengestrøm og sportslig styrke. Sterk tro på egen beslutningsevne. Preget ustabil. |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 05.08.2018 13:34 Post subject: |
|
|
Begynner å bli slitsomt, kan man ignorere brukere for de som leser forum på mobil? _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 05.08.2018 15:36 Post subject: |
|
|
Ser at Tampermonkey nå finnes på Google Play, og script kan fåes tak i her. Har ikke prøvd det på mobil, så vet ikke helt hvordan det fungerer. Må kanskje editere script for hvillke(n) bruker(e)man vil blokkere på pc først, så få det over til mobilen
http://www.rbkweb.no/foru...php?t=7106 |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 07.08.2018 08:16 Post subject: |
|
|
Slike sjefer rotet det til for Norge. Hvorfor gjør RBK samme tabben?
Quote: | For mens fotballen i tiår har dominert sportshverdagen vår, er den flotte utviklingen i friidretten et bra eksempel på hvor mye det er mulig å få ut av ganske små ressurser bare styringen er i orden.
Det er den definitivt ikke i RBK.
Det er mye pent å si om RBK-eier Ivar Koteng, men i fotballfaget er han ingen ekspert. Hvorfor er det da han som i praksis skal ansette og avsette trenere i Norges desidert viktigste fotballklubb?
|
Ahhhh, Esten, du er godgutten du...  |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 07.08.2018 08:22 Post subject: |
|
|
Latterlig svakt av ham å fokusere på en snart 3 uker gammel hendelse/sak, når Norge gjør det overraskende bra i Friidrett.
Men han har vel en egen agenda  |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 07.08.2018 08:29 Post subject: |
|
|
Det er ikke første gang de omtaler ham som "klubbeier" Koteng. Har de virkelig ikke blitt konfrontert med lemfeldig omgang med fakta og de katastrofalt dårlige slutningene de drar ut av sine egne narkofantasier? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 07.08.2018 08:30 Post subject: |
|
|
De må jo ha blitt konfrontert med det, men sånn som religiøse fanatikere så tror jeg ikke de tar imot kritikk og fakta... |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.08.2018 08:57 Post subject: |
|
|
Fascinerende at Dagbladet ikke har en eneste kilde i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 07.08.2018 08:58 Post subject: |
|
|
Det er visstnok en form for ironi...
Quote: | Slå opp på "ironi" i ordboka. |
Quote: | Ironien ligger i at han opptrer som han eier en medlemsstyrt klubb. Og det synes jeg vel egentlig ikke er så artig for RBK. |
|
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 07.08.2018 09:15 Post subject: |
|
|
De gutta i Dagbladet er så nedsnødde at jeg har ikke ord.
Synes det er utrolig greit at det er styreleder som uttaler seg på vegne av styret, i stedet for at alle skal si sitt. Det blir det bare mediavas av. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.08.2018 09:45 Post subject: |
|
|
Selv blind høne finner korn. De har vel til en viss grad et poeng. Det er vel en svakhet i den demokratiske modellen til klubben. Svendsen og Skutle lanserte i sin tid 600-700 millionersplanen uten at dette var særlig forankret i årsmøte-vedtak.
Sparking av en trener med resultatmessig suksess er et kontroversielt tiltak, og er et stykke utenfor det som tradisjonelt har vært verdiene til klubben. Husker jo tilbake til da Ola fikk sparken etter seriegull, og sparkinga av Kåre er av flere grunner enda mindre i tråd med verdigrunnlaget. |
|
Back to top |
|
 |
|