English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Karim Essediri
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 18.09.2006 12:15    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg tror heller ikke det egentlig er noe mer enn som så. Det virker rett og slett som om det er innsatsen og prestasjonene på trening det går på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 12:20    Post subject: Reply with quote

Kan vi da håpe at han er på vei ut?
vemundo
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 12:20    Post subject: Reply with quote

Ja hvis han er like dårlig på trening som han har vært i kamp er det ikke rart Tørum er skuffet.
Back to top
View user's profile Send private message
Peto
Senior

PostPosted: 18.09.2006 12:54    Post subject: Reply with quote

Karim Essediri er vel neste mann på vei ut av stadionportene på Lerkendal?

Det er vel ikke høye odds på at Karim Essediri og Espen Johnsen forsvinner når sesongen er ferdig. Cool

Siden det har blitt nevnt mange ganger at Essediri er rask vet du hvor fort han løper 40m på "TomH"?
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri tatt Essediri som en som ikke gir 100% i alt han gjør. Det er bare det at selv om Essediri gir 100%, så er ikke det godt nok for Rosenborg.
TomH
Veteran

PostPosted: 18.09.2006 14:23    Post subject: Reply with quote

Peto,
jeg "kan" to tider på 40m og det er tiden til Bratseth og Erik Hagen (4.99), som jeg spilte fotball sammen med i Hønefoss i et par år (før jeg flyttet til Tromsø).

Det jeg vet om Essediri er at han er rask og at han var av de tre fire hurtigste på TIL da han var der (kanskje den hurtigste før Ademolu kom - han stiller jo i en egen klasse sammen med tre fire andre spillere i TL).
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 27.09.2006 10:08    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e65584.ece

Enig med Essediri i at det er uforståelig at han ikke en gang får komme inn på slutten av kampene. På høyreving - Der Solli er!
Har aldri hørt noen spesiell forklaring fra brakka på hvorfor Karim ikke får noesomhelst spilletid..
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.09.2006 10:31    Post subject: Reply with quote

Hvis ryktene om at han ikke gir alt på trening stemmer så er det jo like greit at han ikke får spilletid.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 10:55    Post subject: Reply with quote

På de treningene jeg så i sommer virka han ikke mer enn passe interessert i hvertfall. Og i de kampene han har fått muligheten har han ike akkurat vist seg som noen ny Mini. Det blir liksom litt tynt å si at han var god mot Brøndby i januar.
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 13:50    Post subject: Reply with quote

Samme hvor uenig jeg er i bruken av Jan Gunnar Solli som ving, mener jeg at Solli faktisk er et bedre valg enn Essediri. Mens Solli stort sett er på det jevne prestasjonsmessig (men mangler det ferdighetsmessige til å være god nok), har Essediri opptrådt klart under pari de gangene han har fått muligheten i år.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 16:48    Post subject: Reply with quote

Virker som om vingplassen i RBK er utrolig vanskelig å tilpasse seg. Alle har trøbbel med å finne seg til rette, og det som har gjort de virekelig bra i moderne tid er de som har tilpasset rollen til egne ferdigheter, som f.eks Bratbakk som egentlig spillte skjev spiss, Mini som definerte sin egen måte å spille skjev spiss/flankespiller på, Sørensen som har/hadde ekstremkvaliteter i fart og sluhet og som hadde mange sesonger bak seg i rollen fra B/G. Alle andre har vert under pari i mine øyne. ( Hven glemte jeg nå ? )

Neste år så tror jeg mange vil snakke om Joakim Ausnes fra Aafk og Mattias Andersson fra Godset som aktuelle vingkjøp. Begge er definitivt bedre enn Storflor/Essidiri/Jamtfall/Solli på hver sin måte. Andersson har rå gjennombruddskraft og er effektiv foran mål, menst Austnes er den "hollandske" vingtypen med rask god nærteknikk, ballkontroll og gode innlegg og avslutninger, men uten Anderssons råhet.
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 17:06    Post subject: Reply with quote

Totto Dahlum og Kent Bergersen løste jo også kantrollen på en fortreffelig måte, etter min mening.
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2006 18:01    Post subject: Reply with quote

Kalle Løken var også bra. Du har absolutt et poeng i at kantrollen ikke er statisk men kan løses på forskjellige måter, Litjeggen. Når det gjelder Brattbakk, holdt vel han på å stagnere på vingen før Hareide gjorde noen justeringer, og 2003-sesongen var han mer involvert og bedre enn de foregående sesongene. Det virker ikke som om trenerne som kom etter Hareide har greid å gjort de taktiske grepene slik at de eksisterende vingspillerne fungerer optimalt. Brattbakk fikk jo også en nedtur rett etter at Hareide gav seg.

Når det gjelder Braaten, Storflor og Jamtfall er jeg enig i at de ikke fungerer 100% nå, men alle har potensiale til å gjøre det. Hver på sin måte.
Back to top
Aida
Junior

PostPosted: 02.10.2006 20:20    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ja, jeg tror heller ikke det egentlig er noe mer enn som så. Det virker rett og slett som om det er innsatsen og prestasjonene på trening det går på.

Var på RBK2-Kolstad idag, og det virker ikke som om det er bare på trening gutten sliter. Hvis du sammenligner Essidiri med Stensås så er det som himmel og helvete ut ifra mitt synspunkt. Stensås vil vise seg frem, ofrer i dueller, slår glimrende pasninger, scorer mål.
Essidiri derimot ser jeg på som nølende, ekstremt lite aggresiv, fraværende i det defensive arbeidet. Det ser rett å slett ut som om han ikke gidder.

Det blir iallefall ikke plass på 1.laget med slike prestasjoner / innsats. Fortsetter han slik, kan de bare selge kroppen.

Det hører med til historien at jeg kom 5min før lagene gikk til pause, så hvis jeg tar feil ang første 40min så arrester meg!
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 20:32    Post subject: Reply with quote

Uansett, fint at du oppdatere Aida!
Fin fin, rapport. Tommel'n opp!
trondhb
Veteran

PostPosted: 02.10.2006 21:56    Post subject: Reply with quote

Aida wrote:
Det hører med til historien at jeg kom 5min før lagene gikk til pause, så hvis jeg tar feil ang første 40min så arrester meg!

Langt ifra. Jeg så hele kampen og ble ikke akkurat imponert for å si det sånn. Han hadde kanskje 2-3 brukbare driblinger og påfølgende OK innlegg men bortsett fra det kunne han like godt stått på andre siden av sidelinja og sett på kampen.

Blir meget overrasket og skuffet om Karim Essediri fortsatt er her når oppkjøringen til neste sesong starter.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 02.10.2006 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er også skuffet over Karim. I dagens kamp mot Kolstad synes jeg faktisk Øyvind Pettersen var mye bedre. Nok en ung mann med en stor framtid spør du meg Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 08.10.2006 15:47    Post subject: Reply with quote

Om det skulle være noen tvil: Essediri var vraket fra troppen mot Sudan. Tunisia vant for øvrig 1-0.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.10.2006 15:56    Post subject: Reply with quote

Er veldig rart det som har hendt med Essediri denne sesongen. Ikke bare var han tippet som en av storkjøpene til Rosenborg. Han imponerte meg m.f. i treningskampene i sesongoppkjøringen.
En spiller kan jo bare ikke bli så mye dårligere på så kort tid. Dette var også treningskamper, og her ga han jo jernet. Har noe skjedd med han utenfor banen, eller er det bare pga mangel på tillitt?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 13.10.2006 17:42    Post subject: Reply with quote

Det er stor forskjell på treningskamper og når alvoret setter igang. I tillegg ligger kanskje svaret i fortiden hvis man ser på hvordan karrieren til Essediri har artet seg. Han har hatt ok perioder i Tromsø, men også perioder tidligere da han var helt utav det og knapt fikk sitte på benken. Altså en spiller som har vært mye opp og ned. Uansett mener jeg han er for dårlig når han er på sitt beste også, iallfall hvis man sammenligner med Storflor og Braaten.

Essediri er vel det hittil dårligste kjøpet under Høgmo.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 13.10.2006 17:53    Post subject: Reply with quote

Essediri på sitt beste i de treningskampene jeg så var nok et par hakk over det Storflor har prestert på sitt beste i år.
Men er han så dårlig i treningskamper\på trening som folk sier, da er vel Essediris tid over.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.10.2006 09:00    Post subject: Reply with quote

Essediri har nå gått to hele måneder uten et eneste minutts spilletid på Rosenborgs førstelag. Høyrevingens siste innhopp kom 81 minutter ut i NM-kvartfinalen mot Viking i Stavanger 20. august.

- Jeg gleder meg over at Per-Mathias er frisk igjen, men jeg ønsker ikke å være avhengig av én bestemt trener for å spille førstelagsfotball.

Les mer: Karim lurer på hva som skjer

Tror nok Høgmo vil ha Essediri spille en del i Royal League.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.10.2006 09:43    Post subject: Reply with quote

For meg er Essediri sesongens skuffelse. Jeg hadde store forventninger - endelig en klassisk ving; rask og med presise innlegg - men tydeligvis er han ikke i nærheten.
Back to top
Aurum
Junior

PostPosted: 19.10.2006 21:15    Post subject: Reply with quote

Helt klart, Essediri har vært en stor skuffelse, rart at det går ann å prestere så dårlig gjennom sesongen, når han var så lovende i treningskampene i vinter. Kanskje mye av det ligger i hodet på han ? Hadde iallfall ikke skadet å snakke med en idrettsmotivator a la Franck Beck eller noe sånt. ( Selv om jeg i utgangspunktet har gitt opp at Karim noen gang kommer til å slå gjennom i Rosenborg) Men hvis det er sant at han ikke yter 100% på treningsfeltet så kan det vel være det samme...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2006 21:22    Post subject: Reply with quote

Han snakker sikkert allerede med Anne Marte Pensgaard, da.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 20, 21, 22  Next
Page 15 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb