| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.10.2006 07:04 Post subject: |
|
|
| Bare for å påpeke. Adressa gir Tettey 6 på børsen med kommentaren "Vokser stadig. Klokt fotballhode. Pasningssikker og skuddvillig." Han ble kun slått av Ivers, Braaten og Sapi (BB) som fikk 7. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 07:20 Post subject: |
|
|
Jeg har nå sett kampen frem til 1-1-målet til Lyn. Tettey gjorde faktisk en bra førsteomgang. Det var ingen feilpasninger å snakke om og han var aktiv fremover med driv og god posisjonering. Defensivt stod han også på.
Så til det omdiskuterte balltapet... I den situasjonen prøvde han å tre igjennom til Dorsin på vingen, men backen til Lyn klarte å avverge pasningsforsøket. Der gjorde han akkurat det ballaballaballa og andre har etterlyst; han spilte ballen fremover. Pasningen ble dessverre litt upresis. Kan man klandre Tettey for det målet? Nei, så langt ifra. Roar Strand er den som skal klandres for det målet pga. dårlig posisjonering; han stod for langt frem i forhold til Hoff. Dessuten var Basma ikke med på den bakre stolpen da Edu kom stormende. Det er bortimot hårreisende at man skal legge målet på skuldrene til Tettey fordi han mislyktes i å spille frem Dorsin helt på kanten på høyde med sekstenmeteren til Lyn. Pasningen ble dessverre litt upresis, men forsøket og valget er sakens kjerne her; det var ærlig og riktig.
Det skal også legges til at han vant noen hodedueller i kampen. Dessuten var det han som sørget for at vi vant ballen og scoret det andre målet, da han jobbet hardt og stresset Eddie Gustafsson til et dårlig utspark. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.10.2006 07:37 Post subject: |
|
|
| Veldig enig med attach. Hvis noen skal lastes for baklengsmålet så er det Strand (feilplassert, noe han er veldig ofte) og Basma (som er i ryggen på Edu et par sekunder før Hoff legger inn, men som av en eller annen grunn slipper han). |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 07:40 Post subject: |
|
|
| Og så kan jeg tilføye spørsmålet: Hvem andre mistet ikke ballen helt der fremme i løpet av kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
Markussen Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.10.2006 11:04 Post subject: |
|
|
| Grunnen til at Strand er langt fremme er at vi er på veg frem i angrep, og Strand er da selvfølgelig med fremover. Det er bra at Tettey prøver seg, men faktum er at Lyn aldri hadde scoret der om ikke Tettey hadde gitt bort ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 11:06 Post subject: |
|
|
| Faktumet er også at det ikke er noe vits i å gjøre et poeng ut av at det var Tettey som sørget for balltapet i den situasjonen. Det holder nå. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.10.2006 11:12 Post subject: |
|
|
| Du sier jo at det er Tettey som sørger for at vi scorer det andre målet. Om du da ikke klarer å innrømme at Tettey er den RBK-spilleren som sørger for at Lyn scorer sitt mål også så vil jeg bare si sjakk matt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 11:18 Post subject: |
|
|
Klart jeg ikke vil det. Alle på laget mistet ballen ved flere anledninger. Mange var mye verre enn situasjonen til Tettey også, men det ble rettet opp av godt forsvarsspill, flaks eller udyktighet av Lyn. Ved balltapet til Tettey, var hovedårsaken til målet dårlig forsvarsspill. Man må regne med å miste ballen på den siste tredjedelen. Det må forsvarerne ta høyde for. Når det er sagt, er det helt klart at Tettey var medskyldig.
Jeg sa heller ikke at han sørget for målet vårt. Jeg sa at han sørget for at vi vant ballen. Jeg mente ihvertfall å si det. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.10.2006 12:09 Post subject: |
|
|
Det var ihvertfall det du skrev
| Quote: | | han som sørget for at vi vant ballen og scoret det andre målet |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 12:12 Post subject: |
|
|
| Jeg veeet det. Han sørget for at vi vant ballen og scoret det andre målet. Ikke "han vant ballen og sørget for det andre målet." At det går an. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.10.2006 12:13 Post subject: |
|
|
| Kom igjen balla, du klarer å finne en ting til å pirke på! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.10.2006 12:18 Post subject: |
|
|
| Det er da aldeles ikke pirking, når han skriver at Tetey sørger for at vi vinner ballen og scorer det andre målet, samtidig som han sier at Tettey ikke sørger for at Lyn scorer sitt mål, så må jeg da få lov til å påpeke selvmotsigelsene i dette Henning. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 12:22 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | NÃ¥r det er sagt, er det helt klart at Tettey var medskyldig. |
Skal jeg skrive det med større skrift?
Han var medskyldig begge veier. Det interesserer meg egentlig ikke i det hele tatt at Tettey jaget keeperen slik at vi vant ballen, men når du stadig fokuserer på det negative, som egentlig ikke var så negativt, så må jeg se muligheten til å trekke fram noe tilsvarende positivt. Poenget er at du blåser det voldsomt opp kun pga. at det var Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 02.10.2006 12:57 Post subject: |
|
|
Hvorfor reagerer du så voldsomt? Jeg bare forklarer en ting for henning. Jeg så den setningen der, men som sagt så var det siste innlegget til henning, noe som bør gå klart frem da jeg omtaler deg som 3. person, og avslutter med å presisere at innlegget er til henning.
Må du slutte å overreagere. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 13:01 Post subject: |
|
|
| Øh, jeg må da få svare når du slenger ut påstander som involverer meg. Verre er det ikke. Dessuten driver du kun med flisespikkeri uten å svare på essensen av det jeg argumenterer for, men nå kan vi la det ligge. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.10.2006 13:08 Post subject: |
|
|
| Optimist, attach |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.10.2006 13:14 Post subject: |
|
|
| tbone wrote: | | Jeg er sjeleglad for at vårt trenerteam, i motsetning til dere balla og gamble, ser hvilken jobb Tettey gjør for laget. Dere foretrekker kanskje Fremskrittsparti-fotball også? Da løper man bare når det er til fordel for seg selv |
Jeg har aldri sagt noe om jobben Tettey gjør i en hel kamp, jeg bare påpeker de feilene han ofte gjør. Og vi har nok av "sliterne" på banen, og det er litt vel tidlig å bli en midtbane sliter når du bare er 19-20 år. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2006 13:15 Post subject: |
|
|
| Aldergrense på innsats? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.10.2006 13:18 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Og vi har nok av "sliterne" på banen, og det er litt vel tidlig å bli en midtbane sliter når du bare er 19-20 år. |
Herregud, det bliver bedre og bedre. Som Attach siger, aldersgrænse på indsats? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.10.2006 13:18 Post subject: |
|
|
Tettey er ett stort talent, men Skjelbred er nok mer rutinert enn tettey, da Skjelbred har hatt flere kamper på toppnivå. Skjelbred holder hodet mer kaldt, og er mer kontrollert i det han driver med. Alt Tettey gjør er mer tilfeldig, han gjorde en spesielt bra ting mot Odd, da han snappet ballen, men han fikk ballen altfor langt foran seg, hadde ikke Iversen vært der hadde vi sløst bort en kjempesjanse! _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 02.10.2006 13:20 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Aldergrense på innsats? |
Har da aldri sagt at han er for ung til å vise innsats, jeg bare sier at han er altfor feig i det han gjør, og får aldri ballen framover på banen
I en alder av 19 spiller han allerede som Riseth som er 14 år eldre
Edit: I tillegg har Skjelbred mye større innsats enn tettey _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 02.10.2006 13:25 Post subject: |
|
|
Det går an og editere indlæggende gaMble.
Spillestil har ingenting med alder og gøre og din sammenligning med Riseth synes jeg, for at sige det mildt, er højst diskutabel.
Nej, du har ikke sagt at han er for ung til at vise indsats, men at han er for ung til at være en midtbane "sliter", noget som er helt hen i vejret. Da alder som sagt ikke har noget med spillestil og gøre. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 02.10.2006 13:27 Post subject: |
|
|
Jeg synes også Skjelbred viser et bedre "fotballhode" enn Tettey, som er en noe annen spillertype. Begge har god verdi for Rosenborg.
Gamble, i stedet for å skrive 3-4 innlegg etter hverandre, kan du enten planlegge innlegget ditt litt bedre, eller bruke editeringsknappen? Det gjør det litt ryddigere/enklere å lese for oss andre. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 02.10.2006 14:31 Post subject: |
|
|
Nå blir det bare DUMT å svare på innleggene dine, ballaballaballa!
Du sier at det er et faktum at Tettey mister ballen som fører til
scoringen, og det er bare det du kritiserer ham for. Herregud, HVER gang et lag slipper inn et mål så har det blitt gjordt feil, uansett
hvor godt angrepet har vært.
HVORFOR forkuserer du KUN på Alexander Banor Tettey?? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
|