English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 207, 208, 209 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:06    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Eggen stiller seg bak avgjørelsen. På en måte synes jeg det er betyggende i det hele.

SÃ¥pass. Det var rimelig kraftige ord fra Nils Arne.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:07    Post subject: Reply with quote

Bare Manchester-United styret kunne lært av Rosenborg-styret og sparket Mourinho........
Snorkel
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:07    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg kan tolke ut av pressekonferansen er at Kåre ikke har respondert på de tilbakemeldinger styret har gitt i forhold til utvikling. Koteng sier noe i retting av at han ikke har vært god nok på å gjøre Kåre bedre, men i praksis så betyr jo dette, at Kåre ikke har respondert godt nok på de tiltakene/tilbakemeldingene styret har gitt han.

Videre er den slakten Koteng gir kåre ganske ram. Han sier vel noe i retting av at Kåre verken er god nok leder, pedagog eller har høy nok fotballfaglig kompetanse. Om dette er styrets mening, blir det jo helt riktig og sparke Kåre uavhengig av resultater, så blir spørsmålet om styret har god nok kompetanse til å bedømme dette.

Spent på å høre kommentarer fra spillergruppa og Kåre selv.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:09    Post subject: Reply with quote

– Jeg synes ikke at dette var overraskende. Ser man på hvordan Rosenborg har spilt både denne og forrige sesong, så ser en fotballfagmann at det ikke har vært bra nok, sier Eggen til TV 2.

TAKK NILS !!!
Back to top
Knugen
Junior

PostPosted: 19.07.2018 20:10    Post subject: Reply with quote

CLkvart wrote:
Ingen reaksjoner fra spillere som er fanget opp av sosiale medier-trålere?

Bendter er i Oslo på Guns n Roses konsert hvertfall
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:12    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Eggen stiller seg bak avgjørelsen. På en måte synes jeg det er betyggende i det hele.

Klokkeklar Eggen der - det har dessverre vært for dårlig - synd, men...

Det er ikke nok å vinne gull og cup. Vi må utvikle oss - målet i år var å begynne å bite fra oss i Europa. Vi er jo ikke der i det hele tatt.

Tøff beslutning av styret. Det er jo ingen garanti for at det blir mye bedre spill i kommende kamper heller. Går det like dårlig fremover så begynner folk fort å stille spørsmålstegn ved styret også...
Skammels!
Senior

PostPosted: 19.07.2018 20:14    Post subject: Reply with quote

Veldig mye negativitet her nå... Litt merkelig, ettersom jeg en stund har vært litt undrende til hvor mange som har ønsker Kåre ut.

Men først: Tusen takk, Kåre, for den fantastiske jobben du har gjort. Med deg som trener så har vi igjen fått oppleve store stunder med RBK.

Utviklingen: Så er det helt åpenbart at det har lugget lenge nå. Vi slo Ajax i fjor, men skal man være litt svart/hvitt - og det skal vi jo - så er det lenge siden vi har sett fremgang rent spillemessig.

Ingen ny trener: At vi ikke har en ny trener klar, er jo slik det må være. Tenk hvilken skandale som hadde oppstått om det skulle lekket ut opplysninger om at vi lette etter ny trener, før nåværende trener var sagt opp. Koteng svarer ellers greit, synes jeg. Han svarer slik han må svare.

Timingen: Timingen er spesiell, men styret har tydeligvis vurdert det slik at det er større sjanse for å lykkes både på kort og på lang sikt uten Kåre. Det sitter fotballfaglig sterke folk i styret og de har tatt det tøffeste valget - å sparke Kåre. Det er jeg overbevist om at er svært veloverveid.

Rini Coolen: Synes han fremsto avslappet, klok og tydelig. Dette blir spennende. Styret har åpenbart tillit til han, i og med at de kunne valgt Henriksen eller Hoftun (*grøss*)
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 20:15    Post subject: Reply with quote

Tror dessverre det er en riktig avgjørelse det her, selv om timingen ikke er spesielt bra. Vi har ikke blitt bedre de to siste sesongene, heller motsatt. Selv med styrket stall. Håper det er mulig å finne en bra 4-3-3-trener..
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:16    Post subject: Reply with quote

Har ligget i lufta lenge..
Var garantert grunnet dårlig spill mot Valur at de nå gutser på en kjapp løsning og guts i spillergruppa.

Dog har de ikke fått med seg at dette typisk skjer når spillergruppen er sur..
Er også håpløst at de ikke har en erstatter klar. VELDIG uproft
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:16    Post subject: Reply with quote

Deilig at Eggen sier det som det er.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2018 20:20    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
faen meg bare Fredheim av så kalte eksperter som faktisk klarer å si noe om hvorfor RBK velger å sparke Kåre:

Med noen få unntak, har Rosenborg underprestert hele sesongen. Har virket mette, nærmest litt likegyldige i perioder.

Nå er vel sterke og proaktive ledere et totalt ukjent fenomen for norske sportsjournalister også, da. Man må være Rosenborg-supporter for å forstå hvordan det går an å kritisere en trener med merittene Brutter'n har sanket de siste tre årene. Jeg kjenner derfor at jeg har lite lyst til å diskutere dette med noen som ikke er det.
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Har ligget i lufta lenge..
Var garantert grunnet dårlig spill mot Valur at de nå gutser på en kjapp løsning og guts i spillergruppa.

Dog har de ikke fått med seg at dette typisk skjer når spillergruppen er sur..
Er også håpløst at de ikke har en erstatter klar. VELDIG uproft

Erstatteren er Rini. Dette hadde nok veldig lite med resultat eller prestasjon i går å gjøre.
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Handlekraftig av styret å faktisk gjøre noe med situasjonen, vi kunne jo hangla videre og likevel hanka inn seriegull og cup-gull i sesongene framover. Så fremt ingen av de andre eliteserielagene skulle få orden på spillet gjennom en hel sesong.
Styret viser at vi har ambisjoner, så spørs det om de klarer den vanskelige jobben å finne treneren som faktisk kan ta oss et steg videre.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:22    Post subject: Reply with quote

Du verden.

For en overraskelse! Det er helt riktig å sparke Kåre. Etter pressekonferansen ble jeg kritisk til timingen da det kom frem at ingen langsiktig kandidat stod klar. Samtidig er fasiten ganske så tydelig. Rosenborg har til tross for enestående spillermateriale i Eliteserien hatt en nedadgående kurve. Alle har sett det. Hva er sannsynligheten for at dette ville endret seg og blitt bra igjen nå? Kåre og Hoftun har hatt fire år!! Hva i all verden tilsier at bedringen plutselig skulle komme i inneværende sesong? Eller neste?

Det jeg er mest kritisk til rundt dette er at sparkingen kommer for sent. Men styret har vist hensyn og gitt trenerne mer tid. Den offentlige advarselen Kåre fikk av Koteng for en tid tilbake må ha vært type siste advarsel. Likevel så vi et stillestående 415 system i fortsettelsen, til tross av noen blaff av bedring i etterkant av advarselen.

Kåre fikk i gang spillet etter noen måneder som trener. Jeg var ur-kritisk til ansettelsen men lurte på om jeg hadde tatt feil da vårsesongen 2015 begynte å svinge. Men schwungen ble relativt raskt dempet og allerede den høsten så vi tendenser til det som skulle bli en skuffende utvikling. Vi hadde gode spillere. Veldig gode spillere i ES sammenheng. Selnæs bar mye og gjorde folk rundt seg gode. I stadig større grad ble struktur og mønster utydelig. Vi vant kamper på sterke individualister samtidig som vi etterhvert hadde et fryktelig bunnivå. I 2017 vant Samuel over Ajax samtidig som vi slet mot begredelig svak motstand hjemme.

Alt i alt er det ikke sikkert vi har så mye å tape på at sparkingen skjer nå og ikke om noen måneder. Kan uansett ikke se at spillet kan bli særlig dårligere en hva tilfellet er med denne stallen i alle fall.

Takk for innsatsen Kåre! Ingen tviler på engasjementet ditt og at du oppriktig gjorde så godt du kunne. Kanskje det var stahet som knakk deg siden selv tydelige advarsler ikke fikk deg til å legge om spillestilen. Uansett, som din kritiker sier jeg takk for innsatsen og lykke til videre!
ballbingen
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:23    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
VELDIG uproft

Uproft hadde vært når det dukket opp i media at den og den treneren har vært i kontakt med klubben, mens Kåre fortsatt var uvitende til egen framtid.

Fordelen med å gjøre det nå er vel at markedet utenfor Norges grenser er litt åpnere enn om man venter noen måneder, og at jo tidligere en ny permanent trener kommer inn, jo bedre forberedt kan vi være til neste sesong.

Når Eggen selv gir en såpass uforebeholden støtte til styrets avgjørelse (det er lett å stå utenfor å si at det handles feil), så får vel jeg også gjøre det. Med riktig mann inn, kan dette bli strålende! RBK
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:32    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Deilig at Eggen sier det som det er.

Ikke bare deilig, men føles veldig beroligende. Har hatt en skikkelig dårlig følelse etter at jeg leste de første overskriftene om sparkingen, så det at Eggen er så tydelig gjør meg vesentlig roligere.
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 19.07.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

Det at Eggen kommer med disse uttalelsene gjør at majoriteten vil være enig i at det er riktig å sparke Kåre. Det gjør også at ting roer seg kraftig ned vil jeg tro. Merket selv at pulsen sank litt av å lese det.

Mange, inkludert meg selv, er nok vel så preget av sjokket og timingen som selve avgjørelsen.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:37    Post subject: Reply with quote

Godt å se at det er styret som bestemmer i klubben og at de har ryggrad og integritet til å ta en tøff avgjørelse og stå for den. Koteng framstår ærlig og fair, det er ikke rart at de ikke kan ha jobbet med treneralternativer i hemmelighet så det får en bare godta. Tror dette er riktig avgjørelse isolert sett, så får en bare håpe at de treffer godt på den langsiktige treneren når det valget tas.

RBK har vært tålmodige med både Hoftun og Ingebrigtsen, men jeg tror det var liten tvil nå om at potensialet var tatt ut i stor grad, selv for oss som sitter på utsiden. De som er på innsiden føler seg nok veldig trygge på dette valget.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:39    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg fått litt tid til å tenke meg om. Det er ingen tvil om at Kåre har gjort en fantastisk jobb med og for rosenborg og oppnådd suverene resultater. Han fortjener å hylles for det han har klart å få til i den perioden han har ledet laget. Så er det ingen motsetning mellom å hylle den jobben han har gjort og samtidig kunne vurdere at utviklingen ikke går i riktig retning. Det er jo ganske åpenbart at spillet jamt har blitt dårligere både i år og gradvis i fjor.
Tusen takk til Kåre for å ha gjort en fantastisk flott jobb for og med rosenborg. Hevet laget opp på toppen av norsk fotball igjen. Helt utrolig den jobben han har gjort. Avgjørelsen kan likevel være riktig, men mye avhenger av hvem som tar over. Den personen må jo være bedre for at avgjørelsen skal være bra. Så da er det egentlig bare å vente å se hvor bra/dårlig denne avgjørelsen var.
Back to top
tobyk
Proff

PostPosted: 19.07.2018 20:43    Post subject: Reply with quote

Spent på hva Kåre selv sier, og hva som er det neste for han. Klubb i utlandet eller selge biler i Lillestrøm?
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:45    Post subject: Reply with quote

Beslutningen ble tatt før kampen i går - Coolen fikk beskjed før kampen om å møte Koteng neste morgen (altså i morges). Var nok den svake kampen på Island som ble "dråpen". Kanskje særlig etter at Ingebriktsen ikke syntes det var så ravgæli å tape mot Valur.
puckno
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:46    Post subject: Reply with quote

På en dag som dette vil jeg først og fremst takke Kåre for alt han har gjort og alt han har oppnådd. Kåre er en stor mann! Gleder meg allerede til hans andre periode.
Back to top
Oppkast
Proff

PostPosted: 19.07.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Enkelte ville nok også tatt skadeproblemer og også salg (og dårlige kjøp) av spillere med i bildet her. Skal heller ikke undervurdere betydningen av å ha et godt samhold i spillergruppen heller og der har Kåre tilsynelatende gjort en meget god jobb. Vi har også flust med gode og solide kamper det siste halvannet året, ikke bare dårlige, selv om det høres sånn ut blant mange.

Lista er i hvert fall lagt, og mannen som skal ta laget til nye høyder får en bra jobb med å overgå de siste tre årene.

Last edited by Oppkast on 19.07.2018 20:51; edited 2 times in total
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.07.2018 20:49    Post subject: Reply with quote

Jeg ble overrasket og skjønte ingenting når denne nyheten om at RBK sparket KI.

Men jeg føler meg langt mer beroliget at NAE er så klar på at dette var riktig, han skryter jo av styret også og det er for meg veldig betryggende.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 19.07.2018 20:50    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
På en dag som dette vil jeg først og fremst takke Kåre for alt han har gjort og alt han har oppnådd. Kåre er en stor mann! Gleder meg allerede til hans andre periode.

Kåre er bra på kort sikt. På lang sikt er han Perry og ikke noe særlig bedre. På tide at folk innser dett!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 207, 208, 209 ... 271, 272, 273  Next
Page 208 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb