| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.09.2006 23:15 Post subject: |
|
|
Og verken klubb eller trener er tjent med det umenneskelige presset som ville vært på Høgmo om han skulle hatt ansvaret de fire siste kampene, etter den fantastiske jobben Tørum har gjort. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.09.2006 08:55 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | Men ved en slik sykdom som Høgmo/Bondevik hadde, så må det være litt viktig å se hvilke jobber de hadde da de ble syk, derfor så tror jeg dette :
Jeg tror at Høgmo, som daværende statm. Bondevik, kom opp til et nivå de ikke behersket, et inkompetanse nivå. Jobben som statsminister for Norge er du 24 timer i døgnet, 365 dager i året, slik er også jobben som hovedtrener for RBK, hvis en da ikke takler slike arbeidsforhold så bør en finne seg en annen jobb.. |
Høgmo har faktisk snakket en del med nettopp Bondevik om problemene. De kom fram til at det var pga. arbeidsbelastningen:
"- Vi har snakket sammen på telefonen og vi har møttes til samtaler. Det har vært veldig nyttig for meg. Jeg har møtt Bondevik flere ganger før og vi kjenner hverandre fra fotballen.Vi snakket om det som skjedde med meg og han fortalte om sine erfaringer fra da han var syk. Ikke minst følte jeg det var viktig å høre hvordan han taklet det å komme tilbake som statsminister etter sykdomsperioden. Jeg må si jeg respekterer ham mye for måten han sto frem på og frontet sykdommen sin på.
Uten sammenligning forøvrig, men den største parallellen vi fant, var at problemene skyldtes for mye arbeid. Løsningen er å organisere hverdagen annerledes. Det gjelder å finne balansen mellom arbeid, fritid og familie."
Les mer: -Tenkte mye på å trekke meg |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.09.2006 10:45 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | Baadshah/Tab wrote: | | Ellers har han gjordt noe bra, men LitjEggen hva lovte PMH i pressekonferansene?? |
Håper på et svar snart.
|
Du leser vel trådene også, ikke bare poster ?
HER _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.09.2006 12:03 Post subject: |
|
|
| NÃ¥ tror jeg du forventer litt for mye av forumklovnen. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.09.2006 12:47 Post subject: |
|
|
Høgmo fyrte av følgende setning i dagens Adressa-intervju:
- Syv strake seire er mer enn vi turte håpe på. Men vi var inne i en veldig bra periode før jeg ble syk.
Det er riktig at vi hadde et par seire, men spillet var jo på lavnivå sesongen sett under et. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.09.2006 15:01 Post subject: |
|
|
Problemer med å svaret på et spørsmål, LitjEggen?
En fra det Brady hinter til:
http://fotball.adressa.no...e65815.ece
Faktisk enig med PMH, "bra periode" betyr jo etter min mening at man var i ferd med å komme seg ut av de problemene vi hadde.
Det betyr ikke at han mener at sesongen sett under et har vært strålende, Brady. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.09.2006 15:22 Post subject: |
|
|
| Vet jeg syter, men linken er allerede lagt ut, B/T. Les før du poster. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.09.2006 16:02 Post subject: |
|
|
| SKjønte det, Baadshah. Jeg tenkte ikke på hele sesongen, kun de siste kampene før sykemeldingen. Cupen mot Raufoss og 1-0 seieren mot FFK. Resultatmessig endte det bra, men prestasjonsmessig var vi på et dårlig nivå. Da blir det litt historieforfalskning fra Høgmo's side å si at vi var inne i en bra periode. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 30.09.2006 16:15 Post subject: |
|
|
| Han tenker kanskje på ting som skjer på trening også? Uansett hadde vi da gode kamper mot Brann og LSK. Ikke uenig i at det er mulig å se positive tendenser i laget kort tid før Høgmo trakk seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.09.2006 16:42 Post subject: |
|
|
De siste kampene før sykemeldingen endte slik:
5/7 Rosenborg - Raufoss NM 3. runde 2-1 eeo
10/7 Öster - Rosenborg Treningskamp 2-2
16/7 Rosenborg - Fredrikstad Tippeliga 1-0
19/7 Rosenborg - Mandalskam. NM 4. runde 1-0
23/7 Start - Rosenborg Tippeliga 2-1
Men er mulig man så ting på trening. I kampsituasjon var det triste saker som ble prestert. |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 30.09.2006 16:45 Post subject: |
|
|
| Nå er det en treningskamp og to cupkamper i den lista, og cupen har vi vel sett at ikke er noe å gå etter.. men likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 30.09.2006 17:05 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Høgmo fyrte av følgende setning i dagens Adressa-intervju:
- Syv strake seire er mer enn vi turte håpe på. Men vi var inne i en veldig bra periode før jeg ble syk.
Det er riktig at vi hadde et par seire, men spillet var jo på lavnivå sesongen sett under et. |
Enig med Brady. Spillet i de siste kampene før sykemeldingen var under enhver kritikk. Syns kanskje det er litt tidlig å begynne med tulleuttalelser allerede før han er tilbake på jobb. Kanskje jeg er litt krass nå, men det virker som om han prøver å fremheve sin egen påvirkning på den gode perioden. Selvfølgelig har hans arbeid også hatt en betydning, men det er bare ikke så kult når han sier det selv... |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 30.09.2006 17:32 Post subject: |
|
|
Det virker som om han er veldig ivrig på å få mest mulig av æren for suksessen til RBK i høst.
Hvis vi vinner serien i år tror jeg det blir veldig vanskelig for Høgmo å komme tilbake neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.09.2006 17:38 Post subject: |
|
|
Enig med Johnny W, det ser ud som om Høgmo prøver og fremheve sin egen påvirkning på den gode perioden. Det kan selvfølgelig være at han har noget af æren, men jeg tror nu mest det er pga. Tørum/Henriksen konstellationen at det er gået så godt som det har _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
mindor Junior
|
Posted: 30.09.2006 21:19 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke den mest aktive til å skrve her men leser mye minst 2-3 ganger om dagen, men nå maåtte jeg bare skrive..
Nå har jeg mistet all respekt for Høgmo når du tar i mot hjelp av Bondevik da har du synket så langt at det er ikke sant.
Nå skal jeg gå tilbake å være en leser igjenn så fremt at ingen tar imot råd fra bodevik eller gjør noe annet som er i samme klasse.
Mindor |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.09.2006 22:55 Post subject: |
|
|
Beklager, Attach. Merkelig at jeg ikke fikk med meg det.
Synes det hadde vært fint om du kunne bidratt med mer mindor. Meninger skaper debatt og jeg vil gjerne høre din mening om saker og ting..
Og til innlegget ditt så forstår jeg ikke helt hva du mener eller vil fram til. Begge fikk samme diagnosen utbrenthet, og de snakket med hverandre om erfaringen fra sykdommen osv. Dessuten høres det ut som at de har vært venner ganske så lenge, og det er jo bare sunt å gå til venner spesielt hvis man kan dele erfaringer med dem. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.10.2006 00:05 Post subject: |
|
|
Har alltid ment at Per er rett mann for Rosenborg. Faktisk så har han gjort en del positivt, og i vårsesongen måtte han nesten prøve, og da naturligvis feile. Styret krevde i sommer en klarere førsteellever og 4-3-3, noe som har gitt positive resultater. Velger, som en del andre, og tro at den spillmessige oppturen hadde kommet uavhengig om Tørum eller Høgmo hadde trent laget. Uansett, klok beslutning av en besluttsom mann, noe som gjør at det ikke blir så veldig mye uro i spillergruppa mot slutten av sesongen. Når Høgmo er tilbake for fullt, ønsker jeg han velkommen tilbake og har troen på at dette skal gå bra.
(Om det skulle gå tragisk etter Høgmos tilbakekomst får jeg vel bare grave meg ned) |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 01.10.2006 00:30 Post subject: |
|
|
Vel, attach... Jeg hadde da et lite poeng... Det er mye bedre å være 100% konsertrert om en oppgave, enn å være halv konsentrert i flere oppgaver.. Men RBK-laben m.m var i oppstartsfase, og det var hans "barn" så jeg skjønner at han ville han en finger med i der, + at Rune Bratseth ble sykmeldt..
Får håpe at den sportslige delen av RBK organiserer oppgavene slik at ingen skal trenge å jobbe seg i hjel, for RBK har økonomi til å ansette flere folk, hvis arbeidsmengden krever det.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 01.10.2006 02:15 Post subject: |
|
|
| mindor wrote: | .
Nå har jeg mistet all respekt for Høgmo når du tar i mot hjelp av Bondevik da har du synket så langt at det er ikke sant.
Nå skal jeg gå tilbake å være en leser igjenn så fremt at ingen tar imot råd fra bodevik eller gjør noe annet som er i samme klasse.
Mindor |
Hva vet du om Bondevik har si om sin erfaring, ved utbrenthet?
Hva kan du om dette?
Dette ble domt! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.10.2006 02:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror egentlig uttalelsene til Høgmo om at han begynte flytsonen RBK nå er i, aldri er ment som framheving av seg sjøl. Jeg tror det bare er en del forsvarsmekanismer som sparker inn.
Mange er/har vært kritiske til comebacket hans, men Høgmo prøver selvfølgelig å avvæpne kritikere og hente tillit fra tvilere om at han er en god trener. Han vil selvsagt ha en så rolig og fokusert tilbakekomst som mulig, og jo flere han har i ryggen i systemet rundt seg, fans og fotball-folk generellt i landet, jo enklere blir det for Høgmo å fokusere på det han skal.
Man må huske på at Høgmo får et helvete når han er tilbake, og vil bli fulgt med argusøyne både av fans, kritikere og media. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Vasset Junior
|
Posted: 01.10.2006 02:36 Post subject: |
|
|
Skal vel lete lenge for å finne en bedre sjefsavgjørelse enn den Høgmo no har tatt. Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så har Høgmo satt laget forann seg selv.
Dette står det respekt av. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 01.10.2006 08:07 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Høgmo at den bra perioden til RBK begynte før sykemeldingen. Da ser jeg bort fra cupen, der jeg ikke kan huske at RBK har spilt en eneste bra kamp, inkludert under Tørum. Etter VM-pausen har pilen stort sett pekt oppover. Vi har vunnet 9 kamper og tapt 1 i serien. Og den kampen vi tapte var mot Start, det andre formlaget, som har vunnet 6 av de siste 8 kampene. Tror dessuten det er litt korttenkt å tro at laget helt endre karakter kun pga av "trenerskiftet". De har jobba med dette sammen: prøving og feiling i vår, da flere av oss manet til tålmodighet og langsiktig tenkning. Så justeringer i sommer, som under ledelse av Tørum har slått ut i full blomst. Mener Høgmo er en "asset" til laget. I samarbeid med Tørum og resten tror jeg pila vil fortsette å peke oppover.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.10.2006 08:53 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Dette ble domt! |
Dom som sier at andre er domme - dom er domme dom |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 01.10.2006 09:59 Post subject: |
|
|
| Vasset wrote: | Skal vel lete lenge for å finne en bedre sjefsavgjørelse enn den Høgmo no har tatt. Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så har Høgmo satt laget forann seg selv.
Dette står det respekt av. |
Denne avgjørelsen tror jeg ikke han har tatt selv. Det er nok RBK-ledelsen som har satt hardt mot hardt. |
|
| Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 01.10.2006 11:40 Post subject: |
|
|
Det kommer til å bli ekstremt vanskelig for høgmo å komme tilbake hvis rbk tar seriegull... alle trønderne vil rope på tørum hver gang noe går galt. Men man kan vel skjønne at Per mathias ikke vil gi fra seg en så lukrativ jobb heller...
Det blir uansett meget spennende å følge med utover høsten hvordan ting utvikler seg  |
|
| Back to top |
|
 |
|