View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mirar Veteran
|
Posted: 11.06.2018 20:46 Post subject: |
|
|
RBK trenger en trener som får ut potensialet i spillerne og spiller bra, Kåre får ikke til mer. Klubben trenger og selge unna mye av daukjøttet i stallen, mye av det, med mye skadeplager. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:04 Post subject: |
|
|
Brera wrote: | Rekdal er også ledig på markedet. |
Det er enkelte ting man bare ikke spøker med!! _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 11.06.2018 21:13 Post subject: |
|
|
mirar wrote: | RBK trenger en trener som får ut potensialet i spillerne og spiller bra, Kåre får ikke til mer. Klubben trenger og selge unna mye av daukjøttet i stallen, mye av det, med mye skadeplager. |
Poenget med daukjøtt er veldig viktig.
Vi har vinger med mer eller mindre konstante plager.
Yanni og Helland var begge meget gode en tid, men de er så mye skadet at de blir en belastning for laget. De slipper på så fort de er skadefri, men spiller seg aldri gode igjen før de blir skadet på nytt. Men de spiller akkurat nok til at andre vinger ikke kommer til for å få skinne.
Vi har også alt for like midtbanespillere uten noen som helst egenskaper over snittet. Både Konradsen og Mike bør selges/benkes.
En ny trener vil sannsynligvis ikke ha det samme forholdet til disse spillerne som KÃ¥re har, og vil se problemet med dyre spillere som er mye skadet. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1049 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 11.06.2018 21:59 Post subject: |
|
|
Jani Honkavaara (KUPS)
Hans Eklund ( Falkenbergs FF )
Kjør debatt ??? _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.06.2018 22:09 Post subject: |
|
|
Nei. Dette er ikke de rette trenerne som kan lede RBK til noe bedre enn KI. Skal KI sparkes så bør de ha en større fisk enn disse to.
Fisk alá Trond Sollied hylla. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:14 Post subject: |
|
|
Om Stig Inge har ett skyggelag av skyggelag osv så håper jeg han nå, i all stillhet, lager seg ett skyggelag bestående av trenere. Bare sånn for å være i forkant, noe de selv sier de er opptatt av.
Jeg foreslo engang i tiden Jostein Grindhaug som trener og i den forbindelse har jeg selv gitt meg uttalelses forbud  |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1049 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 11.06.2018 22:14 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Fisk alá Trond Sollied hylla. |
Tror du Trond Sollied vil trene Rosenborg ? _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:16 Post subject: |
|
|
Trond Sollid er absolutt øverst på lista mi også! Men tviler på at det skjer... |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:20 Post subject: |
|
|
Gjør det enkelt, la Svein Maalen ta over. Vi trenger ikke et stort navn, vi trenger en som står for RBK-fotball og klarer å få det ut i praksis. Kåre, før han skiftet trenerpersonlighet, er tross alt den beste treneren vi har hatt de siste 10 årene. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:24 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Gjør det enkelt, la Svein Maalen ta over. Vi trenger ikke et stort navn, vi trenger en som står for RBK-fotball og klarer å få det ut i praksis. Kåre, før han skiftet trenerpersonlighet, er tross alt den beste treneren vi har hatt de siste 10 årene. |
Det er nesten helt utrolig hvordan han har endret seg fra 2015 til i dag. Fra å være offensiv, både i ord og hvordan vi skal spille, til rett og slett bli feig og defensiv. Hva har skjedd egentlig? _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.06.2018 22:27 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Gjør det enkelt, la Svein Maalen ta over. Vi trenger ikke et stort navn, vi trenger en som står for RBK-fotball og klarer å få det ut i praksis. Kåre, før han skiftet trenerpersonlighet, er tross alt den beste treneren vi har hatt de siste 10 årene. |
Er jævlig glad for at du ikke har ansvaret for treneransettelser i RBK  |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:38 Post subject: |
|
|
Svein Maalen ville gjort offensive underverker med denne troppen tilgjengelig. Det er jeg sikker på, og han ville klart det på kort tid. Altså om man ønsker en kvikkfiks så er han rette mannen!
Om han ville fungert over tid kan ei vites, da han ville fått mange andre utfordringer enn det han har i Ranheim og med de utfordringene hadde det fulgt ett mye større press. Altså han er uprøvd i den forstand, altså ett usikkert kort langsiktig. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:42 Post subject: |
|
|
Spørs om han ville dra slik Ranheim presterer, mulig Tromsøs trener er en kandidat? |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 11.06.2018 22:49 Post subject: |
|
|
Tror ikke Maalen er autoritær nok til spillergruppa vår.. vi har nok dessverre noen som tar litt for mye plass, har jeg inntrykk av.. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.06.2018 22:51 Post subject: |
|
|
Glem denne Ranheim- treneren.
Her skal det siktes høyere !!! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.06.2018 22:53 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | Tror ikke Maalen er autoritær nok til spillergruppa vår.. vi har nok dessverre noen som tar litt for mye plass, har jeg inntrykk av.. |
Jeg også tror denne spillergruppa må ha en mer autoritær personlighet her. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 11.06.2018 22:53 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: |
Det er nesten helt utrolig hvordan han har endret seg fra 2015 til i dag. Fra å være offensiv, både i ord og hvordan vi skal spille, til rett og slett bli feig og defensiv. Hva har skjedd egentlig? |
Presset tipper jeg. Virker ikke som han håndterer presset fra omgivelsene særlig bra, og det vel neppe så mange andre i hans ståsted som gjør heller. Kåre har dog alltid virket litt skjør. I starten lot han nok Eggen styre mye av hva han foretok og hadde ingenting å tape på være dønn ærlig og utraoffensiv. Også kommer man til det punktet hvor man plutselig har noe å forsvare. På første forsøk vant han seriegull, cupgull og nådde EL. Hva da? Jo, suksess i Europa. Dette presset fra både fans og styret har nok gjort at han har følt at han må utvikle laget, men dette er nok langt utenfor hans kompetansefelt, hvert fall på så kort tid som hovedtrener. Han har gått alt for fort frem og gått alt for langt bort fra det kjente. Bare det å ansette en Portugisisk guttetrener som assistent og la han få så mye makt på feltet er jo galskap. Han burde tatt museskritt. Holdt seg tett i tett til alt Eggen lærte (og lærer) han, og ikke latt et dårlig år i Europa endre hele strategien. I stedet har det blitt litt endringer her og litt endringer der, til det punktet hvor han nå ikke vet hvor egentlig båten lekker lenger. Antagelig må han rykke helt tilbake til start, men det krever nok litt mer enn det man kan forvente av en som oppriktig talt tror han har utviklet dette laget til noe bedre hele veien. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 11.06.2018 23:17 Post subject: |
|
|
Et meget fornuftig innlegg nr 1000, NL.
Jeg sitter også med mye av det innrtykket. Jeg tror (enda) at denne båten kan tettes og hva angår gull er ikke luka større enn at det er godt innenfor rekkevidde med 17 kamper igjen.
Spørsmål nummer en er om Kåre svelger noen digre kameler og starter på nytt? Også kommer det kanskje viktigste spørsmålet, er det for seint ifht tilliten i garderoben?
Jeg håper virkelig at dette kan fikses men det tror jeg er opp til Kåre selv. _________________ Hate Molde by! |
|
Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 11.06.2018 23:27 Post subject: |
|
|
Ser bare èn aktuell nordmann (ved mindre Sollied skulle gjennoppstå): Svein Maalen.
Men er han moden for RBK-jobb allerede i 2019?
Ellres må vi se til utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.06.2018 23:32 Post subject: |
|
|
Det viktigste vi gjør om vi skal ha en ny trener er å finne en som skjønner og spiller 4-3-3 enn å gå etter den mest navnsterke personen. Maalen er en sånn, men har neppe erfaringen og autoriteten enda til å gå inn i Rosenborg.
Vi må nok til utlandet. Ingen aning hvem det skulle være. |
|
Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 11.06.2018 23:59 Post subject: |
|
|
Har hørt at ranheimspillerne er veldig fornøyde med Maalen, men som andre påpeker her mangler han nok autoriteten som trengs for å styre spillergruppen i RBK, som består av endel store egoer.
Da er det enten snakk om Trond Sollied, eller en utenlandsk trener. Ser ingen andre norske kandidater. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.06.2018 06:07 Post subject: |
|
|
Arsene Wenger er vel for så vidt ledig på markedet, men  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 12.06.2018 06:39 Post subject: |
|
|
Svein Maalen er en trener som får langt mer ut av mannskapet sitt enn det KI får. Det er et faktum. Og han gjør det med den stilen RBK skal ha - i motsetning til Vingle-Kåre.
Skal vi inn i CL igjen er Svein Maalen den eneste som kan klare det. Det må gjøres på samme måte som med Eggen og ikke med å parkere bussen. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.06.2018 07:10 Post subject: |
|
|
Slutt å røyk sokker. Maalen, med all respekt for det han har gjort i Ranheim, mangler både erfaringen og autoriteten som kreves pr dato. Å trene RBK er en helt annen øvelse enn dugnadsklubben i fjæra, hvor det ikke eksisterer press og forventninger. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 12.06.2018 07:43 Post subject: |
|
|
Maalen er en veldig spennende kandidat for jobben om en 5 års tid. |
|
Back to top |