| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 04.06.2018 10:43 Post subject: |
|
|
Denne tråden begynner å bli fryktelig tragisk. Tilfeldig at den hovedsakelig består av folk fra Ski og Alta + senador? Bare en liten spøk forsåvidt.
Nå begynner det å minne veldig om et ekkokammer der de mest høylytte er de som er mest aktive. Det er vel kanskje på tide at vi som støtter Kåre også slår et slag for han.
Vi snakker om en trener som virkelig fikk snudd den synkende skuta som Rosenborg var i 2014. Det kan være at dere lider av selektiv hukommelse, men jeg huske svært godt den ørkenvandringen vi har opplevd omtrent siden Eggen ga seg. Jeg husker hvor smertefullt det var å se Rosenborg under Jönsson og Perry. Det var aldri fart fremover og svært omstendelig fotball med fokus på DØDBALLER. Jeg har aldri vært så desillusjonert i forbindelse med fotball som årene fra 2011-2014(sommer). Jeg husker hvor VONDT det var når vi kamp etter kamp spilte 1-1 eller tapte 1-2 der Perry var storfornøyd med hvordan laget hadde fremstått på dødballer. Jeg tar heller en sur og bitter Kåre som er forbannet etter et tap enn en ny periode med trener/sportsdirektør som er storfornøyd med å være nestbest. Jeg husker hvor knust jeg har vært etter to år med Molde-dominans og et år med tap på målstreken mot Strømsgodset. Vi fortjente heller ikke å vinne de årene.
Når det kommer til det sportslige så har vi gjort så enormt store steg siden den gang. Vi fant virkelig vår redningsmann både PÅ og utenfor banen. Kåre var en trønder som visste hva det trønderske publikum ønsket og innfridde til gangs. Vi gikk tilbake til 4-3-3 med tydelige roller og masse trøndere på laget. Under Perry ble blant annet Helland, Selnæs og Midtsjø skjøvet helt ut i kulden, men Kåre så potensialet til disse unge trønderne. Selnæs som anker, Midtsjø som kreativ indreløper og Helland som en innoverkant med doktorgrad i målpoeng. I tillegg hadde vi Svensson som høyreback. Denne trønderske kjernen vant hjertene våre fordi Kåre så det uforløste potensialet som lå i dette laget. Angrepsfotball med et tydelig spillesystem der spillerne hadde vokst opp med denne formasjonen. Når jeg leser at folk mener Kåre burde blitt sparket etter 2015 så kan jeg ikke annet enn å le. Kåre Ingebrigtsen (med de overnevnte trønderske spillerne) har gjort ALT for den trønderske fotballinteressen de siste årene. Vi vant serien og cup, samt kvalifiserte oss for gruppespill i Europa League. Et gruppespill vi forøvrig burde ha kommet oss videre fra dersom det ikke hadde vært noen individuelle hjerneblødninger. PLUTSELIG var det morsomt å se på Rosenborg igjen. Det var MORSOMT å snakke om Rosenborg på jobb, familieselskap og skolen. Den optimismen og gleden hadde vi ikke opplevd på lenge her i Trondheim.
En av baksidene med suksessen som Kåre har tilført Rosenborg, er at spillerne våre blir attraktive i det store utland. Vi har mistet store deler av den trønderske kjernen som har 4-3-3 og Rosenborgfotball integrert inn i sin fotballforståelse. Denne kjernen skulle vært kontinuitetsbærere for hvordan Rosenborg skal spille fotball, på samme måte som Strand, Hoftun og Skammelsrud var i sin tid. Dessverre fungerer ikke fotballen slik lengre. Det blir sagt at den største utfordringen i fotball ikke er å få suksess, men å gjenskape suksess. Det har Kåre klart i aller høyeste grad, til tross for å ha mistet spillere som har 4-3-3 i blodet. Erstatterne har trengt lang tid på å tilvenne seg Rosenborg-tankegodset, men jeg synes vi begynner å se konturene av at de begynner å forstå (ref: Meling og Hedenstad).
Jeg tror at den store omveltningen som har vært i spillergruppa har vært en større faktor enn noen forstår. Likevel har vi klart å vinne tre seriegull, to cupgull og to gruppespill i Europa. Det er svært imponerende og bør være en inspirasjon for alle lag i Norge. At vi ikke har utviklet oss som fotballag er en logisk feilslutning. Det kan ha noe med den sportslige kompetanse her inne som kun teller antall mål scoret, men det er tydelig at Kåre har ønsket å videreutvikle spillet og dette tror jeg er helt riktig å gjøre for å unngå stagnasjon. Vi har sett betydelige forbedringer i forsvarsspillet og i frispillingsfasen, men det er etter min mening ingen tvil om at vi behøver et midtbaneanker som kan løse opp mye av de lavtliggende lagene som Rosenborg møter på Lerkendal. Det kan være at Kåre i sitt ønske om å UTVIKLE og forbedre Rosenborg har undervurdert effekten av å ha tydelig rolletrening (f.eks slik Strand snakket om på Adressa-podcasten), men jeg tror med hele mitt hjerte at dette vil løse seg opp utover i sesongen.
Til slutt vil jeg bare si at det ikke er noen KRISE om vi ikke vinner seriegull i år, fordi jeg har TRO på at vi utvikler oss som et fotball-lag og kommer sterkere ut av det. Det er mye læring i å gjøre feil også. Det kommer til å gjøre vondt dersom Brann vinner serien, men dersom det er en mann som kan snu en dårlig trend så er det Kåre. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.06.2018 11:16 Post subject: |
|
|
 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Brera Proff
|
Posted: 04.06.2018 11:26 Post subject: |
|
|
| Godt skrevet! De siste årene før Kåre kom var rett og slett fæle. Mistet all gleden rundt RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.06.2018 11:30 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: | | Det er vel kanskje på tide at vi som støtter Kåre også slår et slag for han. |
Absolutt en fordel når saken kan belyses fra mange sider. Takk for et godt innlegg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 04.06.2018 11:36 Post subject: |
|
|
Jeg har støttet KI hele tiden, men tålmodigheten begynner å ebbe ut...
Da han kom spilte laget slik fotball jeg ønsker at de skal spille. Det gjør de ikke nå. Jeg aksepterer ikke Kåres forklaring om at vi ikke kan spille slik fotball lenger. Da er det bedre å få inn noen andre, så kan Kåre gå.
Kåre har snudd en dårlig trend tidligere. Han snudde begredelig mærrafotball under PJH til noe som var bra. Senere har han også greid å snu trenden den andre veien, fra "RBK-fotball" til kjedelig, traust, uinspirert fotball. Da burde styret fortelle ham hvor Moses kjøpte ølet. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.06.2018 12:31 Post subject: |
|
|
Enig i det som skrives, men fotball er nå en gang ferskvare. Kåre har så absolutt fortjent tvilen til gode, men nostalgien gir ham ikke fripass til å gå bort fra alt han gjorde rett i starten. Han må også vurderes fortløpende som alle andre, og fortsettes det med "dårlig" fotball og resultater under forventningene, er det selvsagt grenser for hvor lenge han kan fortsette.
Det har gått i riktig retning i det siste etter dette sagnomsuste oppvaskmøtet, selv med et skikkelig feilskjær mot Brann, men jeg tar det som et godt tegn at jeg gledet meg skikkelig til den kampen. Fortsett der vi slapp mot Haugesund og LSK, så er alt såre vel igjen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 04.06.2018 12:39 Post subject: |
|
|
Brooklynlol:
- Jeg husker hvor smertefullt det var å se Rosenborg under Jönsson og Perry. Det var aldri fart fremover og svært omstendelig fotball med fokus på DØDBALLER.
Høres ut som Rosenborg i Eliteserien anno 2017 og 2018.
Ingen har klaget på hva Kåre har fått til. Den jobben han har gjort for RBK har vært bra. Nå skal det sies at han er i Norges største klubb, som har ett mye større budsjett og som har bedre spillere enn alle våre konkurrenter. I tillegg er ikke nivået i Eliteserien skyhøyt akkurat.
Jeg vil ha KÃ¥re om han endrer sin filosofi. Jeg vil ikke ha 4-1-5 KÃ¥re. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.06.2018 12:52 Post subject: |
|
|
| Brooklynlol wrote: |
Nå begynner det å minne veldig om et ekkokammer der de mest høylytte er de som er mest aktive. Det er vel kanskje på tide at vi som støtter Kåre også slår et slag for han. |
Strålende innlegg!  |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 04.06.2018 13:22 Post subject: |
|
|
Nå begynner det å minne veldig om et ekkokammer der de mest høylytte er de som er mest aktive. Det er vel kanskje på tide at vi som støtter Kåre også slår et slag for han.
|
Bra innlegg! Ingenting er bedre enn at vi får en nyansert debatt enn det jeg og et par andre skeptikere sammen bidrar til.
Bare for å ha det sagt, jeg har selvfølgelig ikke glemt ørkenvandringen og det er det som gjør dette så vanskelig for meg. Kåre var for meg den perfekte treneren lenge. Trønder, folkelig, fylt med humor, åpen, ærlig, men kanskje det viktigste: han trente laget etter de klassiske prinsippene som umiddelbart viste seg på banen.
En av baksidene med suksessen som Kåre har tilført Rosenborg, er at spillerne våre blir attraktive i det store utland. Vi har mistet store deler av den trønderske kjernen som har 4-3-3 og Rosenborgfotball integrert inn i sin fotballforståelse. Denne kjernen skulle vært kontinuitetsbærere for hvordan Rosenborg skal spille fotball, på samme måte som Strand, Hoftun og Skammelsrud var i sin tid. Dessverre fungerer ikke fotballen slik lengre. Det blir sagt at den største utfordringen i fotball ikke er å få suksess, men å gjenskape suksess. Det har Kåre klart i aller høyeste grad, til tross for å ha mistet spillere som har 4-3-3 i blodet. Erstatterne har trengt lang tid på å tilvenne seg Rosenborg-tankegodset, men jeg synes vi begynner å se konturene av at de begynner å forstå (ref: Meling og Hedenstad). Jeg tror at den store omveltningen som har vært i spillergruppa har vært en større faktor enn noen forstår. |
Det er to punkter jeg er uenig i, og dette er det ene. Ja, vi har mistet kjernen av trøndere, men det er ikke slik at denne kjernen ville skapt fantastisk RBK-fotball bare de hadde blitt kastet inn under Perry. Den største grunnen til at disse blomstret var selvfølgelig at de var perfekte rollespillere (enig med deg), men først og fremst at Kåre gikk tilbake til Eggens treningprinsipper som fikk det beste ut av disse.
Når vi mistet kjernen av trøndere øker behovet for trene slik vi gjorde under Kåres første periode nettopp fordi vi får inn spillere som ikke vokst opp med klare 4-3-3 roller. Det krever om mulig enda større fokus på spill på store bane og STERK involvering av Kåre på feltet, nettopp fordi laget ikke får noen 4-3-3 forståelse gratis. Dette var Bratseth også inne på i adressa podcast for noen uker tilbake: med suksess og behovet for å hente inn tilsvarende kvalitet utenfra krever det mer terping for å få inn de samme prinsippene som han bare brukte 3-4 uker på å få til da han kom i 2014. Altså at Kåre selv må stå på feltet å dirigere 2 timer om dagen.
det er tydelig at Kåre har ønsket å videreutvikle spillet og dette tror jeg er helt riktig å gjøre for å unngå stagnasjon. Vi har sett betydelige forbedringer i forsvarsspillet og i frispillingsfasen, men det er etter min mening ingen tvil om at vi behøver et midtbaneanker som kan løse opp mye av de lavtliggende lagene som Rosenborg møter på Lerkendal. Det kan være at Kåre i sitt ønske om å UTVIKLE og forbedre Rosenborg har undervurdert effekten av å ha tydelig rolletrening (f.eks slik Strand snakket om på Adressa-podcasten), men jeg tror med hele mitt hjerte at dette vil løse seg opp utover i sesongen.
|
Dette blir for meg en logisk brist. Hvis vi, som du riktig påpeker, mister mange av våre sentrale spillere ved suksess, hvordan stagnerer vi ved å fortsette med de samme prinsippene som ga oss suksess i utgangspunktet? Det vil hele tiden komme inn nye spillere som løser rollen litt annerledes enn spillerne de erstatter, dermed er det ingen logikk i at laget stagnerer, men heller at det hele tiden er i kontinuerlig endring, men med hele tiden et tydelig mål og filosofi. Jeg ser ingen grunn til at ting "vil løse seg" med mindre man går tilbake til de samme prinsippene der man vet at det løser seg ved at man tener og terper på det til det kjedsommelige.
Vi kjørte gjennom hele 90-tallet på samme treningsmetoder. Utviklet vi oss ikke? Jo, vi utviklet oss selv om det jevnlig kom inn spillere som løste rollene litt annerledes, inntil det toppet seg i 99. Det samme kunne vi vært på vei mot nå, ved hele tiden å bygge opp kvaliteten på stallen bit for bit, men selfølgelig miste spillere seg Bendtner og Adegbenro på veien og ta et lite steg tilbake. Hadde vi kjørt etter de samme prinsippene hele veien, og ikke forsøkt å endre det som følge av ulike innfall treneren har hatt som følge av naturlige opp og nedturer (Austria-kampen endret visst nok mye av Kåres tankesett), så er jeg overbevist om at vi hadde vært vesentlig bedre nå enn i 2015. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Vondfoten Junior
|
Posted: 04.06.2018 13:37 Post subject: |
|
|
| gurgla wrote: |
Ingen har klaget på hva Kåre har fått til. Den jobben han har gjort for RBK har vært bra. Nå skal det sies at han er i Norges største klubb, som har ett mye større budsjett og som har bedre spillere enn alle våre konkurrenter. I tillegg er ikke nivået i Eliteserien skyhøyt akkurat.
|
Hans forgjengere har vel også hatt seriens høyeste budsjett, og en god stall sammenlignet med de andre lagene i ligaen - og de klarte jo langt mindre... |
|
| Back to top |
|
 |
Altitude Rutinert
|
Posted: 04.06.2018 16:02 Post subject: |
|
|
| Ingen skal ta fra Kåre det han gjorde med laget fra han tok over i 2014 og fram til sommeren 2015. Han kom inn med godt humør, satset på trønderske talenter og hadde en offensiv innstilling, noe som betalte seg. Problemet er bare det at vi har hatt en negativ spillemessig utvikling siden da. Med det soleklart største budsjettet kan vi få tak i spillere som andre norske klubber bare kan drømme om. Når vi nå også fikk beholde spillerne våre gjennom vinterens overgangsvindu burde det gå an å forvente gjenkjennbare offensive samhandlingsmønstre i kampene vi spiller. Men disse har vi kunnet se langt etter. Hvem sitt ansvar er det? |
|
| Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 04.06.2018 22:26 Post subject: |
|
|
Å være kritisk til Kåre, i oppgangstider vi lever i nå og da tenker jeg i form av titler og Ecup deltagelse, er kjempeviktig for utviklingen til han og laget.
Mannen har en veldig god tropp tilgjengelig som kan spille god offensiv fotball og samtidig vinne serien ofte og minst kunne komme seg til en semi i cupen.
Det vil kanskje gå utover inngangen til Ecup om hovedfokus er offensiv trening, uten at jeg har dekning for den påstanden.
Dilemmaet for Kåre er jo, og det forstår jeg, hvordan balansere treningen for å vinne seriegull og deltagelse i Ecup og samtidig underholde.
Det vi ser nå er resultatet av valgene Kåre har gjort de siste årene. Mange pokaler men kjedelig å se på. Til tider gode kamper i Ecup også.
Hvem andre i Norge hadde vært kritisk til treneren i en sådan stund? Ingen tørr jeg påstå. Slik er hverdagen i Norges største klubb  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.06.2018 13:54 Post subject: |
|
|
Brooklynlol: Godt innlegg, selv om jeg er dundrende uenig i det du skriver, både hvordan du beskriver nåsituasjonen i laget og hvorfor/hvordan vi har havnet der.
Det er jo også derfor vi er uenige i hva som er riktig vei videre, hvorvidt trenerteamet har den rette kompetansen til å videreutvikle laget. For jeg er enig med deg: man må alltid tenke utvikling, men etter min mening IKKE på bekostning av det som både fungerte og som var det vi sultet etter i ørkenvandringen etter Hamrén.
Kjernen i misnøyen mot dagens Rosenborg-lag beskriver du godt selv:
| Quote: | | aldri fart fremover og svært omstendelig fotball med fokus på DØDBALLER. |
Legg til to flate firere innenfor egen målgård mot Start, Ranheim og Brattvåg i 30 minutter med ett måls forsprang, så har du egentlig den verste siden ved 2018-utgaven av Rosenborg. Ingen kan godta det, og selv ikke du vil vel hevde at det ikke er en rettferdig beskrivelse?
Jeg blir nærmest perpleks ved tanken på at den kompromissløse treneren som gjorde en nervøs gjeng tapere til en topptrent og sulten gjeng kanonspillere på kort tid, ved hjelp av velkjente rosenborgske virkemidler, plutselig tilsynelatende har kastet kjernen i tankegodset over bord. Kastet ut babyen med badevannet, rett og slett. Spørsmålet som gjenstår å besvare er: klarer treneren nå, etter påtrykk fra spillere og styre, å putte babyen tilbake i baljen, og fylle på med nytt vann?
Gjør han det, på alvor, og begynner å mene det, da kan han få sitte lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.06.2018 01:24 Post subject: |
|
|
Kåre kan ikke få skryt bare fordi Perry og JJ har traumatisert oss. Vi som har ambisjoner om CL/komme langt i EL, ser at laget ikke utvikler seg. Og da hjelper ikke det å se på hva KI har fått til sålangt. Realiteten er nå at vi ikke har noe spillestill. Selv toppnivået vårt i dag er ikke bra nok.
Er selvfølgelig enig i at dersom vi mister KI, så kan vi like gjerne havne i perioder med elendige trenere. Men det handler om sjansespill. Vi er avhengig av å få inn en god trener for å kunne oppnå noe mer enn det KI har fått til sålangt. |
|
| Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 09.06.2018 03:35 Post subject: |
|
|
| Jeg mener det vi viste store deler av molde hjemme holder til CL. Synd at det var et engangstilfelle, virker sånn. Men at vi ikke har noen spillestil er å ta i. Synes den var veldig tydelig de siste kampene. Det jeg savner er at midtbanen skaper mer offensivt samt at vi gjerne kan stå enda høyere med stopperne. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.06.2018 11:06 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Vi som har ambisjoner om CL/komme langt i EL, ser at laget ikke utvikler seg. |
Dette må dreie seg om de av dere som har en ganske kort tidshorisont?
2016: Røyk for APOEL og Austria
Forsterkning av mål: "Vi vil inn i gruppespill"
Identifiserte forbedringer, øvde på konkrete ting
2017: Slo Ajax i 4. runde, inn i gruppespill
Forsterkning av mål: "Vi vil videre fra gruppespill"
2018: ???
Laget så ikke allverdens bra ut i fjor sommer heller, men resultatene i Europa ble godkjent (om enn ikke veldig bra). Så har de identifisert ting de ønsker å forbedre til e-cup 2018; og jobbet med å forbedre det. Dette er utvikling. Det er sånn utvikling foregår!
Hva resultatene av utviklingen blir må vi nesten vente med å konkludere om til Europa-sesongen 2018-19 er ferdig. Hva blir resultatene i de enkelte kampene - og viktigere - hvordan fremstår vi? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 09.06.2018 11:56 Post subject: |
|
|
Man rekker å spille mange sesonger FM på ei uke hvis man bare står på, og ser man samtidig på de beste i utlandet så er det klart at tålmodigheten blir tynnslitt.
Samtidig er det jo en kjennsgjerning at alt kan gjøres bedre og det er ingenting som er perfekt, alt har en viss grad av forbedringspotensiale. Men personlig tenker jeg at det er bedre å sitte med gode trenere litt for lenge enn litt for kort (forøvrig motsatt av hva jeg tenker om gode spillere).
Og for meg har Kåre bevist at han relativt sett er bedre enn det vi kan regne med av trenere, og i min bok gjort det så bra at han helt greit kan sitte så lenge han vil. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 11.06.2018 16:51 Post subject: |
|
|
Naturligvis sitter han, men...
Når Eggen snakker om problemer med manglende løping, er det dumt å trekke fram at forsvarerne løper rævva av seg på dataanalysen. Det er ikke forsvaret Eggen snakker om, og at Tore jobber hardt, betyr ikke at vi har indreløpere i boksen. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.06.2018 17:14 Post subject: |
|
|
Heh. Eggen sa jo helt konkret at han tror de trener for lite fysisk - at det rett og slett ikke er nok løpskapasitet. Hvilket målingene sier er feil.
At det løpes feil er jo en helt annen sak og noe alle er enige i. Men det er ikke fysiske mangler som gjør at vi ikke har folk i boks. Ranheim får f.eks. ofte 4-5 mann i boksen når det trengs - vi får 1-2. Men vi er ikke dårligere fysisk enn Ranheim allikevel. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 11.06.2018 18:36 Post subject: |
|
|
haavarl, Eggen mener nok at de er for dårlig trent siden de løper så mye feil så må de trene mye mer og bli enda bedre fysisk slik at de kan løpe mer og dermed også løpe mer riktig. Jo flere løp de tar jo flere riktige bør det da også bli  _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 11.06.2018 20:03 Post subject: |
|
|
Er en merkelig kurve de siste årene:
2015: 73 mål
2016: 65 mål
2017: 57 mål
2018: Med dagens målsnitt, 46 mål!!! Vi har 20 mål og 4 av dem kom mot molde, 3 mot lillestrøm.
Jeg er ikke noen ekspert på lagbygging, men jeg ville prøvd å gått tilbake til de 2 første sesongene for å se hva det var som fungerte så bra. Prøve å få tak i lignende spillere, eventuelt skolere de man har inn i lignende system, men det er selvsagt nesten umulig midt i sesongen. Men hva pokker har han brukt vinteren til??
Nå kan det hende at eliteserien har blitt bedre, men eggen klarte dette i 10 år så helt umulig kan det vel ikke være å ha en viss kontiunitet.
Kåre virker som har et prosjekt han vil gjennomføre som istedet har rotet han ut på noe han ikke klarer å løse. |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 11.06.2018 20:15 Post subject: |
|
|
| Latebarter melder på Twitter at Kåre har mista både garderoben og ledelsen.. Virker som de ofte har gode kilder, og derav ofte har rett. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.06.2018 20:16 Post subject: |
|
|
| FanFraSør wrote: | haavarl, Eggen mener nok at de er for dårlig trent siden de løper så mye feil så må de trene mye mer og bli enda bedre fysisk slik at de kan løpe mer og dermed også løpe mer riktig. Jo flere løp de tar jo flere riktige bør det da også bli  |
De må være sterke nok til de riktige løpene i tillegg til alle feil løp? Da skjønner jeg! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|