English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

Det er vel lite tvil om at en del av vandringen hans (som ikke er videre konstruktiv når den overhodet ikke er planlagt eller tatt høyde for av treneren) skyldes frustrasjon over å ikke bli involvert foran mål. Det er nok tungt med det ambisjonsnivået og et VM som frister, å gå hele kamper som midtspiss uten å få en eneste ball rettvendt i nærheten av kassa.

Jeg er personlig skuffet over hvor lite han har fått til i år, paradoksalt nok mens han framstår som bedre trent og mer initiativrik, men så har jeg aldri sett oss så til de grader fantasi- og viljeløse framover på banen heller, så jeg er faktisk tilbøyelig til å bruke systemforklaringer på Bendtners prestasjoner, selv om jeg også er enig i at han selv ikke drar noe lass på egen hånd. Søder har jevnt over vært bedre og mer deltakende, harrahoinn som han er, men også han har hatt kamper hvor han blir helt borte fordi vi ikke klarer å finne medspillere mindre enn 30 meter fra mål.

I et godt lag hadde han vært offensivt strålende, som duellvinner og avslutter i etablert angrep, og som oppspillspunkt i etablert forsvar. Vi har dessverre fått se mest av det siste, og det er slett ikke bare hans feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende

PostPosted: 29.05.2018 15:30    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:

Og det at Bendtner ble flyttet bort fra midtspissplassen er helt uavhengig av hans prestasjoner?

Bendtner spilte midtspiss mot Brann, med Søder på kanten. Men det er jo helt irrelevant så lenge vi spiller Kårefotball hvor hele laget står dønn i ro og ser på at forsvaret sentrer mellom seg og tilbake til Hansen, indreløperne ligger høyere enn Bendtner og det er null godfot i praksis. Er rett og slett umulig å få gjort noe som helst ut av det.

At Bendtner blir flyttet rundt på er på grunn av vinglinga til Kåre.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 17:46    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Kleviño wrote:
Bare tull at Søder er bedre for RBK enn Lord. Det er Kåre som har ansvaret for at Bendtner ikke har fått dominere. Hvor mange kamper har vi spilt 4-3-3 med Bendtner som midtspiss i år?

Og det at Bendtner ble flyttet bort fra midtspissplassen er helt uavhengig av hans prestasjoner? Jada, Bendtner har fått lite gratis som konsekvens av at laget ikke fungerer, men han har ikke bidratt stort selv heller. Litt rart at dere som mener han er så vanvittig god ikke stiller høyere krav til han.

Jeg skulle gjerne sett at han hadde hatt større rollelojalitet. Det er rett og slett for dårlig av trenerteamet at han får lov til å vandre rundt som han gjør, men det er også et symptom på at det kollektive ikke fungerer og at Bendtner ikke blir involvert i like stor grad som han selv ønsker og åpenbart burde bli.

Jeg er uansett overbevist om at han hadde stått med flere scoringer om han ikke hadde vandret så mye rundt og faktisk vært i boksen de få gangene vi faktisk skaper gode sjanser. Den må Bendtner ta på egen kappe.

Med mindre det er en bevisst taktikk fra Kåre at Bendtner skal vandre rundt i en tilsynelatende fri rolle. I så fall har vi helt andre problemer.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 18:30    Post subject: Reply with quote

Rart at ikke fler ser at når den desidert best betalte stjernespilleren i en spillergruppe virker halvmotivert så kan det være gift for lagmoralen når en slik spiller har klippekort og "vedtak" på at han skal spille uansett.

Så klart er dette ikke ene og alene grunnen til at LAGET Rosenborg gjør det dårligere, men det er vel en grunn for at Bendtner har vandret fra klubb til klubb i åresvis.

Spillestilen til Rosenborg krever en hardtarbeidende midtspiss hvis han ikke skal bli alene. Laget Rosenborg har alltid vært best når moralen har vært som hos Ranheim og ikke når feterte stjernespillere gjør en spektakulær prestasjon i hver tredje kamp for så å loffe bedagelig rundt resten av tiden.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 18:38    Post subject: Reply with quote

Laget har alltid vært best når man har øvd grundig og vel på offensiv samhandling som Ranheim. Og aller mest på hvilke bevegelser som skal utløse hvilke andre bevegelser.
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

Det er også en trenerjobb å sette krav til og følge opp hver enkelt spiller. Ingen er viktigere enn kollektivet i Rosenborg og kollektivet fungerer kun hvis alle forstår rollen sin og bidrar deretter. Det er heller ingen motsetning mellom det å skinne seg som enkeltspiller og det å bidra i et godt kollektiv.

Hvis Kåre har definert spissrollen i dagens Rosenborg til å være initiativtaker og sjef for høyt press har han feilet totalt når det kommer til tilfellet Nicklas Bendtner. At en spiller får definere en rolle som går på akkord med prinsippene i spillestilen er hårreisende og total tjenesteforsømmelse av både trener og spilleren selv.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 19:10    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Hvis KÃ¥re har definert spissrollen i dagens Rosenborg

Ja, hvis.
Sylta
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 19:44    Post subject: Reply with quote

Se på lagoppstillingene til Nils Arne Eggen i 2010 og fortell meg om hvordan en lat spiss som Bendtner (Steffen Iversen) ikke passer inn i laget, hvordan Rosenborg ikke kan spille Rosenborg-fotball uten 4-3-3, og hvordan Bendtner ikke kan spille venstreving.

Kapteinen har vært under pari i hele år. Vår eneste egenutviklede spiller er en skadeplaget luksusspiller. Det vil bli mange nøkkelspillere som må kastes ut av laget dersom Bendtner er en for dårlig signalspiller.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 20:31    Post subject: Reply with quote

Vi har altså en spiller som Bendtner, som holder internasjonal klasse når han får baller å jobbe med i boksen. En fantastisk avslutter med både hode og ben.
Men i Eliteserien på Norges beste lag blir det lite mål.

Han trenger vinger og backer som mater han med innlegg, i ett 4-3-3 system med overlapp og dobling på kant og alt det der. Jeg tror han kunne skårt hinsides med mål.

Det er trist å tenke på at vi ikke får ut potensiale til en spille som Bendtner. Med tanke på vår posisjon i Norge og nivået generelt i Eliteserien.

Det er en mann som er skyld i det.

KÃ¥re..
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 21:24    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Vi har altså en spiller som Bendtner, som holder internasjonal klasse når han får baller å jobbe med i boksen. En fantastisk avslutter med både hode og ben.
Men i Eliteserien på Norges beste lag blir det lite mål.

Han trenger vinger og backer som mater han med innlegg, i ett 4-3-3 system med overlapp og dobling på kant og alt det der. Jeg tror han kunne skårt hinsides med mål.

Det er trist å tenke på at vi ikke får ut potensiale til en spille som Bendtner. Med tanke på vår posisjon i Norge og nivået generelt i Eliteserien.

Det er en mann som er skyld i det.

KÃ¥re..

Kåre har vel ikke skylden for at Bendtner har bommet så mye i år?
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 21:50    Post subject: Reply with quote

Har Bendtner bommet så mye i år da?!? Problemet er at han ikke har kommet til mange sjanser, noe som etter min mening skyldes måten laget spiller på.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 29.05.2018 21:57    Post subject: Reply with quote

Ergo KÃ¥res ansvar.
amorkved
Junior

PostPosted: 29.05.2018 23:01    Post subject: Reply with quote

Hei, ny bruker her, har fulgt diskusjonen etter Brann-kampen og greier ikke å la være å delta. First things first: like lite som andre er jeg fornøyd med lagspillet til nå i år. Så til diskusjonen. Mye har vært skrevet både her og i andre tråder om hensyn til Bendtner, at han ikke passer i systemet etc etc (jfr også den artikkelen til Morten P, som jeg synes er dårlig). Jeg tar meg like mye i å undre over hensynet som tas til Søderlund. Han har spilt samme antall kamper som Bendtner som midtspiss i år (fler om man regner inn cupen), brorparten av dem i nettopp den perioden før Ranheim-kampen som provoserte folk her inne til å kreve Kåres avgang. Det var vel Bendtner som var tilbake i midten i kampene etterpå, da vi så antydninger til forbedring? Og målet mot Lillestrøm må være årets fineste, gjennomklassiske 433-goal. Sammenlign med Søderlund. Med unntak av Haugesund-scoringene er det krigermål han har, dødball og den oppsnappinga mot Molde. Det er kanskje idiotisk å gå ned på detaljnivå, men Bendtner har også to feilaktig annulerte (i utgangspunktet meget viktige) scoringer, som begge ville ha betydd minska Brann-forsprang og to spisser à fem mål hver. Om sammenligninga skal gå på målteft og en diffus egnethet i 433 er det kanskje relevant.

Poenget mitt er ikke at Søder er ræva og ikke bør spille, men det primære for en Rosenborg-spiss kan da ikke være hardt arbeid defensivt og førsteforsvarerrollen. Vi må kunne håpe på mer. Helt enig med gurgla over her: veldig trist at vi ikke får ut potensialet i Bendtner. Tror ikke Europakvalik og -spill uten ham og med Adegbenro i skadestua blir like festlig som ifjor. Men hovedutfordringen, som Brann-kampen viste kanskje tydeligere enn noen andre av de dårligere kampene tidligere i sesongen, er at mot bedre lag enn Start må vi ha en ordentlig sentral midtbanespiller med ballkontroll og blikk.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.05.2018 23:06    Post subject: Reply with quote

Velkommen til forums, fortsett gjerne med velbegrunnede innlegg, slikt liker vi! Tommel'n opp!
SeG
Veteran

PostPosted: 29.05.2018 23:33    Post subject: Reply with quote

Enig, eksempel til etterfølgelse! Tommel'n opp!

Litt off topic dette da, men ser at generelt når det første innlegget starter med, "jeg har lest på forumet i langt tid..." o.l. så følger ofte et godt og velbegrunnet innlegg. Som sagt, eksempel til etterfølgelse for alle de som fortsatt ikke har registrert seg, men som skal i fremtiden!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
anders1
Proff

PostPosted: 29.05.2018 23:50    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Se på lagoppstillingene til Nils Arne Eggen i 2010 og fortell meg om hvordan en lat spiss som Bendtner (Steffen Iversen) ikke passer inn i laget, hvordan Rosenborg ikke kan spille Rosenborg-fotball uten 4-3-3, og hvordan Bendtner ikke kan spille venstreving.

Kapteinen har vært under pari i hele år. Vår eneste egenutviklede spiller er en skadeplaget luksusspiller. Det vil bli mange nøkkelspillere som må kastes ut av laget dersom Bendtner er en for dårlig signalspiller.

Jeg vil kanskje argumentere for at det ikke nødvendigvis hjelper å se så mye på lagoppstillingene all den tid angrepsfotballen under Eggen i 2010 ikke var all verdens (særlig i hjemlig serie).
Back to top
oskisjunior
Rutinert

PostPosted: 30.05.2018 08:20    Post subject: Reply with quote

"Det beste for Rosenborg er om Nicklas Bendtner blir solgt"

https://www.dagbladet.no/...t/69845033
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2018 08:35    Post subject: Reply with quote

Det kan vel være lite tvil om at fotballen vi spiller ikke kan være avhengig av at vi spiller med en jordfreser som Søderlund på topp? Ellers skjer jo det samme som sist: han blir solgt/skadet/gammel, og så må vi kjøpe Skålevik eller Kjelsrud for å få arbeidskapasiteten. Eller bytte spisstype.

Men det er klart: jeg skulle gjerne sett at Kåre var en litt mindre pinglete trenertype som faktisk hadde som utgangspunkt at Bendtner skulle gjøre en normal mengde førsteforsvarerjobb på topp. Det er jo litt i vinden nå med antatte luksusspillere som jobber overraskende godt. Det forutsetter riktignok at vi har et presspill som ikke er en vandrende vits, for det der 'noen rygger hjem alt de klarer, indreløperne presser høyt en og en'-opplegget til Kåre nå, det klarer ikke en gang Søderlund å markere seg i. Har Søder gjenvunnet en ball i år? Jeg tror ikke det.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 30.05.2018 08:38    Post subject: Reply with quote

Bendtner får mye kritikk for å vandre ned og ut på kantene, men det er søren meg ikke rart når det står 3 andre spillere å koper i området hvor han skal være. Flere ganger mot Brann var det 3-4 spillere på 2-3 kvadrat oppe på topp der, og Trondsen og Jensen lå i offside. Tror nok Bendtner er bedre til å vurdere dette enn den gjengse forumbruker.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 30.05.2018 08:51    Post subject: Reply with quote

100% enig dette.
Dersom indreløperne hadde kommet SENT i boks slik de skulle og vingene hadde overlatt bakerste stolpe til Bendtner ville trolig Niklas holdt seg mer sentralt.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 30.05.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Helt riktig det der, Klevino.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 30.05.2018 09:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det forutsetter riktignok at vi har et presspill som ikke er en vandrende vits, for det der 'noen rygger hjem alt de klarer, indreløperne presser høyt en og en'-opplegget til Kåre nå, det klarer ikke en gang Søderlund å markere seg i. Har Søder gjenvunnet en ball i år? Jeg tror ikke det.

Syns denne gjenvinningen var fin:

Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2018 09:11    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja, det viser jo at man kan gjenvinne ballen i hvilken som helst situasjon, så lenge motstanderen er dårlig nok.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2018 11:22    Post subject: Reply with quote

amorkved wrote:
Poenget mitt er ikke at Søder er ræva og ikke bør spille, men det primære for en Rosenborg-spiss kan da ikke være hardt arbeid defensivt og førsteforsvarerrollen. Vi må kunne håpe på mer.

Velkommen, og grattis med en flott start!

Jeg er enig. Flott med en god førsteforsvarer, men om vi skal spille Rosenborgsk 4-3-3 kan og skal vi ikke være avhengig av å ha en spiss med defensiv innsats i verdensklasse. I hvert fall i hjemlig liga skal det holde lenge med å ha en (latterlig god) målscorer som Bendtner.

Vi kan jo se litt på historien; hvor nyttig og effektiv hadde en av tidenes mest effektive målscorere i Eliteserien, Harald Martin Brattbakk, vært i dagens Rosenborg? Han var meget flink til å bevege seg og var en strålende avslutter, men hadde hverken fysikken til Bendtner eller Søderlund, og var ikke akkurat noe rivjern som førsteforsvarer. Jeg mistenker at han hadde vært frustrerende usynlig da spissene i dagens klima får ekstremt lite å jobbe med. Den gang da bøtta han inn mål fordi han omsatte en god del av de mange sjansene han ble foret med av lagkameratene.

At Søderlund (tilsynelatende) er en viktigere spiller for oss i dag enn Bendtner sier fryktelig mye om hvilken fotball vi spiller, eller rettere sagt hvordan vi ikke spiller. At Bendtner ikke ser dritbra ut for oss for tida har ikke først og fremst med Bendtner å gjøre.
henrifei
Veteran

PostPosted: 30.05.2018 11:55    Post subject: Reply with quote

problemet er 4-1-5. holder på å spy av hele greiene
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 297, 298, 299  Next
Page 136 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb