| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
torerik Veteran

|
Posted: 29.09.2006 00:15 Post subject: |
|
|
| tobias_1989 wrote: | | JEG tipper at Rosenborg hever pokalen som symboliserer seriemesterskapet for 2007 |
Men hvem vinner i år?  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.09.2006 02:19 Post subject: |
|
|
| Ett gult til Koppinen, Riseth og Skjelbred mot Lyn eller HamKam, så må dem stå over enten mot HamKam eller Brann. Isåfall, forhåpentligvis mot HamKam. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.09.2006 02:27 Post subject: |
|
|
Konklusjon, alle kan erstartes.
Brann har det verre.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 02:28 Post subject: |
|
|
Pen topp på form-børsen på sport.no/dagbladet hittil denne måneden!
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.09.2006 02:33 Post subject: |
|
|
"Ã…rets spiller september 2006"
Skjønner det er en del av årets spiller-kåringa, men litt pussig likevel  |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Proff
|
Posted: 29.09.2006 09:00 Post subject: hm ? |
|
|
"Nå er vi over dere på tabellen, og har slått nøyaktig det samme laget dere tapte med to mål mot for under ei uke siden. Gå og drekk maling eller lek med fyrstikker, for statistikken din blei plutselig til vår fordel i kveld."
-Vi slo også Tromsø 2-1 hjemme tidligere i år...
Tapte dere 5-2 hjemme mot Sandefjord sa du ?? Vet ikke hvem som skal drikke maling jeg, men det blir ihvertfall ikke meg
Dommeren er RBK supporter, ingen tvil om det det. 6 minutter folkens !!
-Vet dere har vanskelig for å tro dere, men det var sinnsykt flaks at dere vant i går...sinnsykt flaks !!!
Slik flaks og gullhår i ræva har RBK hatt i alle år, og fått med seg poengene...slik flaks har vi også i Bergen begynt å få, og det har noe med at laget spiller bra, og ting går veien.
Derfor tror jeg at dette vil til slutt stå mellom RBK og Brann i år.
Skal vi kalle det flaks eller dyktighet ? Jeg vil si det er en kombinasjon, som pga dyktighet, utløser flaksen...
Det blir ihvertfall en sinnsykt spennende høst avslutning, og jeg er sikker på at vi biter negler til siste sekund. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 29.09.2006 09:03 Post subject: |
|
|
| Fullfør barne skolen. Etter det kan du komme tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.09.2006 09:05 Post subject: |
|
|
| Utelukkende positivt hvis resten av fotball-Norge tror RBK vinner kamper pga dommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 29.09.2006 09:53 Post subject: |
|
|
Har ikke noe problem med det jeg heller.
Sett att tromsø kontret inn et mål og vant 2-1 igår, lurer på hva folk hadde sagt om de 6 min da. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 29.09.2006 11:43 Post subject: |
|
|
Georgios,
det er et poeng jeg også har tenkt på.
Fra media, Brann fans og TIL patrioter høres det ut som om det var RBK som fikk 6 minutter ekstra til å skåre mål...
Men,
TIL hadde vel den samme muligheten til å utnytte de 6 minuttene. Hadde de ikke? Eller ville eventuelle TIL-mål i løpet av overtiden blitt underkjent  _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
POL Senior
|
Posted: 29.09.2006 12:54 Post subject: |
|
|
| tobias_1989 wrote: | Jeg blir så jævli provosert når en blærete bergenser kommer å skylder på korrupsjon etter en jævla fotballkamp. Dere bør skjønne at deres heisaturer mellom 12. og 2.plass i flere tiår, ikke kan forsvare 13 seriegull på rad. De 13 årene var det klasse mellom Rosenborg og Brann. Jeg glemmer ikke 10-0 i 1996. Den var vel litt sur?
Men helt objektivt sett; Rosenborg og Brann er svært jevngode for tiden, men til syvende og sist er Rosenborg det beste laget (i mine øyne). Gullkampen blir jevn, og det kommer til å stå mellom disse. JEG tipper at Rosenborg hever pokalen som symboliserer seriemesterskapet for 2007, når vi kommer litt lenger utover høsten.
PS! Her er min Topp 10 liste over verdens VERSTE fotballag;
1. Real Madrid
2. VÃ¥lerenga
3. Arsenal
4. Brann
5. Galatasaray
6. Chelsea
7. Eidsvold Turn
8. Molde
9. Eidsvold IF
10. Bryne |
En dårlig liste all den tid Real er den mestvinnende klubben i fotballens historie. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 13:07 Post subject: |
|
|
Da har Aftenposten satt seg ned med stoppeklokke og analysert i filler hele andre omgang av Rosenborg - Tromsø.
| Quote: |
Men vår analyse viser at Tom Henning Øvrebø gjorde helt rett. Han hadde dermed grunnlag for å legge til minst 5 minutter og 40 sekunder.
Ifølge Norges Fotballforbunds retningslinjer plikter dommer å legge til tid for den tid som går tapt gjennom skader, bytter, uthaling av tid og uforutsette ting. |
Case closed. Finito. Punktum.
Og ja, da. Jeg regner med argumenter fra dere syterene i Bergen og Tromsø at det aldri er noen andre lag som får 6 min tillegg. Da snakker vi fort feil fokus, gitt! Da bør man vel heller kritisere de dommerene som gir for lite tillegg i stedet for å bråke med en dommer som for en gangs skyld gir riktig antall tilleggsminutter?
Geir-Brann: Tapet mot Sandefjord var vel i cupen? Og jeg vel ikke huske å ha sett Brann på kampoppsettet i cupen på ei stund! Hvordan var det igjen? Men slapp av, det finnes sikkert ei .tk-side hvor du finner folk som er enig i argumentasjonen din!
Ah! Det lukter så godt av sint bergenser!
EDIT:
| georgios wrote: | | Sett att tromsø kontret inn et mål og vant 2-1 igår, lurer på hva folk hadde sagt om de 6 min da. |
Eller om det hadde blitt lagt til 8 minutter og Tromsø hadde klart å sette to kjappe til 3-2 etter siste RBK-målet. Hvor mange i Bergen eller Tromsø hadde ropt om urett da? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.09.2006 06:33 Post subject: |
|
|
Som nevnt av blant annet meg tidligere og 2mas i kommentaren, "må" det komme et poengtap snart. Statistikken viser som kjent at vi aldri har vunnet mer enn åtte kamper på rad. Det kan godt hende vi slår den rekorden, men poengtap må vi regne med før sesongen er over.
I samme slengen kan jeg nevne to av våre andre (norges)rekorder:
- 32 seriekamper uten tap fra april 1997 til mai 1998.
- 44 hjemmekamper uten tap fra oktober 1994 til mai 1998. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.09.2006 09:17 Post subject: |
|
|
Mjelde er en fin fyr, men nå tenker han litt kort, synes jeg. Han synes det er fint å være i utfordrerposisjon igjen og legger til at "kanskje det nå er Rosenborg som er laget alle skal slå. Jeg har en følelse av at folk strekker seg ekstra langt og gjør noe mer for å klå serielederen."
Det er meget mulig, men de andre lagene står nok ikke ekstra på for å slå Rosenborg nå som de leder serien. Faktumet er at de andre lagene har ytet det lille ekstra for å slå oss over ei lang tid allerede, uten at vi har ledet serien. Det forandrer ingenting sånn sett, etter min mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.09.2006 13:53 Post subject: |
|
|
8 kamper på rad er vel norgesrekorden også, ikke sant?
Enig med Dem, Attach. Men jeg mener også at alle vil slå RBK nesten uansett tabell-posisjon osv. Rett å slett fordi vi er og har vært best det er jo bare å se på drakta der er det 2 stjerner over RBK-emblemet etter årets sesong (forhåpentligvis). Mens ingen andre er i nærheten av 1 stjerne, nærmeste er Viking med 7 men de rykker ned.... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Vasset Junior
|
Posted: 30.09.2006 14:02 Post subject: |
|
|
8 seiere på rad er vel bare RBK's rekord og ikke Norgesrekord.
Mener Lillestrøm har Norgesrekord med 11 på rad. |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 30.09.2006 14:06 Post subject: |
|
|
Ja Lillestrøm hadde 11 seiere på rad i 1985. _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.09.2006 15:28 Post subject: |
|
|
Så lenge vi klarer oss med ett eller få poengtap, og det ikke kommer i Bergen, er vi vel ganske trygge?
Men, det er nok for meget å håpe på full pott hele veien ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.09.2006 18:10 Post subject: |
|
|
| Vasset wrote: | 8 seiere på rad er vel bare RBK's rekord og ikke Norgesrekord.
Den slår vel RBK om de vinner alle de gjenværende kampene? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 30.09.2006 18:34 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | "Ã…rets spiller september 2006"
Skjønner det er en del av årets spiller-kåringa, men litt pussig likevel  |
Det var det jeg syns var rart, stammet ett par ganger før jeg skjønte det.. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 30.09.2006 18:35 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Utelukkende positivt hvis resten av fotball-Norge tror RBK vinner kamper pga dommeren. |
Ja, det hadde vært merkelig. For da hadde vel Lillestrøm vunnet, som har hatt MYE flaks med dommerne.. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 30.09.2006 18:38 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | (...)men de andre lagene står nok ikke ekstra på for å slå Rosenborg nå som de leder serien.(...) |
Må si meg enig der, motstanderene gir ekstra mye mot oss uannsett om vi er på nedrykksplass eller 1.plass, så det var rart sagt av mjelde vil jeg si. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 30.09.2006 19:12 Post subject: |
|
|
Jeg føler at vi må ta 4 poeng eller mer på de to neste kampene for å bli seriemestere.
Brann skal møte følgende lag i de siste kampene:
*Odd, hjemme - seier
*Lyn, borte - seier
*Rosenborg, hjemme - uavgjort
*Ham-Kam, hjemme - seier
*Viking, borte - tap
-Tilsammen 10poeng
Rosenborg skal møte følgende lag i de siste kampene:
*Lyn, hjemme - seier
*HamKam, borte - uavgjort
*Brann, borte - uavgjort
*Viking, hjemme - seier
*Fredrikstad, borte - tap
-Tilsammen 8poeng
Dermed ser at vi at selv om Brann skulle greie (det jeg anser som) maks uttelling og Rosenborg skulle ha en laber avsluttning så vil seriegullet fortsatt havne i Trondheim. Men vi må ikke finne på å tape i Bergen, for da blir det fort vanskelig. Et tap mot Lyn vil også føre til at vi får et unnødvendig press på oss før de fire siste kampene.Men innerst inne så trur jeg at hvis Brann slår oss, så kommer de til å gå på et par smeller i de påfølgende kampene. For det er sånn Brann er.
Uansett, så har jeg en rar følelse om at dette ikke blir spennende i det hele tatt, og at vi kommer til å vinne seriegullet ganske så greit. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Vasset Junior
|
Posted: 30.09.2006 19:22 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Vasset wrote: | 8 seiere på rad er vel bare RBK's rekord og ikke Norgesrekord.
Den slår vel RBK om de vinner alle de gjenværende kampene? |
Blir vel 12 på rad om vi vinner alle de resterende kampene, noe vi neppe kommer til å gjøre. I løpet av de 5 resterende kampene vil vi nok avgi ett eller annet poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Vasset Junior
|
Posted: 30.09.2006 19:29 Post subject: |
|
|
| Som i Bergen for eksempel. Slik som situasjonen er no er jeg fornøgd med ett poeng der. Selv om jeg har våte drømmer om tre. |
|
| Back to top |
|
 |
|