| View previous topic :: View next topic |
| RBKs beste mot Brattvåg? |
| Østbø |
|
9% |
[ 2 ] |
| Dahl Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bosnicic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
38% |
[ 8 ] |
| Meling |
|
9% |
[ 2 ] |
| Trondsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rasmussen |
|
4% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
4% |
[ 1 ] |
| deLanlay |
|
23% |
[ 5 ] |
| Søderlund |
|
4% |
[ 1 ] |
| Levi |
|
4% |
[ 1 ] |
| Zekhnini |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 21 |
|
| Author |
Message |
andrezinho Veteran

|
Posted: 09.05.2018 18:28 Post subject: |
|
|
| Stabæk ligger forøvrig under 2-0 borte mot Mjønndarn |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 09.05.2018 18:29 Post subject: |
|
|
Det er en lidelse å se Rasmussen gå rundt på midten og dirigere midtstopperne til å spille på tvers, i stedet for å gjøre seg spillbar selv i oppspillsfasen. En katastrofal innsats og spilleforståelse, og ikke minst gedigen rollemisforståelse av en sentral midt på RBK.
Har vårt positiv til Rasmussen tidligere, men med det han har vist i år på to plasser, er jeg meget sterkt i tvil om han bør ha en fremtid i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2018 18:31 Post subject: |
|
|
Synes Rasmussen har en del spennende ferdigheter og bra overblikk, - men gjør ikke de riktige valgene.
Men akkurat det med å ta riktige valg er lettere å lære enn resten, så jeg har ikke gitt opp. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.05.2018 18:31 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner på den litt delt positive tonen her at jeg enten har gått glipp av masse bra spill (var litt til og fra med bæsjebleie etc.), gått glipp av starten på en ordentlig ironibølge, eller så har folk innfunnet seg med at dette er nivået vårt nå. Brattvåg - må forvente at det er jevnt og tett, slår ikke sånne lag på bortebane i 2018, må vite.
Totalt sett er det vel bare i 2005(?) jeg noen gang kan huske å ha sett laget verre enn nå, og da var det tross alt mer en kavalkade av individuelle brølere. Nivået vårt i banespillet, sammenlignet med motstanderne våre, tror jeg neppe har vært dårligere siden 80-tallet. Selv under Jönsson og Perry klarer ikke jeg å huske at vi ble så nitrist defensive og offensivt totalt viljeløse.
Jeg får fysisk lyst til å løpe utpå og grisetakle Rasmussen når han spiller støtte. Og Meling? Han er jo five-a-side-spiller. Har ingenting på en elleverbane å gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2018 18:34 Post subject: |
|
|
Akkurat nå forsøker jeg hardt å se etter om det er noen få ting som ikke suger.
Det finnes, og hvis man later som om man ikke ser de resterende 95 % er dette ganske bra ... _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2018 18:39 Post subject: |
|
|
Men typisk elendig samspill på høyre: Mike får ballen, og både Helland og Reitan springer inn i banen - ingen ut på flanken.
HVORRRRRFORRRRRRRR
Reitan kommer for øvrig altfor sjelden oppover i banen, stopper som regel halvveis. _________________ Embrace science - resist ignorance
Last edited by haavarl on 09.05.2018 18:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 09.05.2018 18:39 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Jeg skjønner på den litt delt positive tonen her at jeg enten har gått glipp av masse bra spill (var litt til og fra med bæsjebleie etc.), gått glipp av starten på en ordentlig ironibølge, eller så har folk innfunnet seg med at dette er nivået vårt nå. Brattvåg - må forvente at det er jevnt og tett, slår ikke sånne lag på bortebane i 2018, må vite.
|
For min del er det dette. Vi er ikke bedre. Også har jeg ikke noe tro på at det finnes noen kvikk fiks annet enn å trene på relasjoner over tid. Men nå har Kåre fått det som nærmest er å betrakte som er en skriftlig advarsel fra styrelederen, så nå regner jeg bare med at Kåre skjerper seg, tar styringen på feltet og jobber etter prinsipper han vet fungerer. Så får han heller svelge stoltheten og innrømme for seg selv at han feilet med "prosjekt individuelt fokus", for det kommer han aldri til å si i media. Jeg forholder meg passiv den neste måneden og ser etter tegn til forbedring fra uke til uke. I dag er ikke dagen å "ta" Kåre når oppgjøret kom for bare et par dager siden. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 09.05.2018 18:40 Post subject: |
|
|
| Fy fader for et elendig tilslag av Jensen. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 09.05.2018 18:40 Post subject: |
|
|
Godt sagt Nordens Lokomotiv, ingen som kan trylle.
Den erfaringa Kåre sitter med på godt og vondt trur jeg kommer til å gjøre oss godt over årene.
Last edited by AlfredoJojo on 09.05.2018 18:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 09.05.2018 18:42 Post subject: |
|
|
| Ranheim - vinner cupen i år? |
|
| Back to top |
|
 |
Nettroll Junior
|
Posted: 09.05.2018 18:46 Post subject: |
|
|
| Vi klarer oss i hvert fall bedre enn Molde gjorde. Spiller vel ikke med vårt beste lag heller. Men dette er uansett for dårlig til å være mot Brattvåg. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 09.05.2018 18:47 Post subject: |
|
|
Det er utrolig hvor dårlige avslutninger vi har sett i denne kampen. Er ganske sjokkerende at de får betalt for å holde på med dette i timesvis daglig. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 09.05.2018 18:48 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvor den elefanten man hører av og til er hen |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 09.05.2018 18:51 Post subject: |
|
|
Nok en kamp som kan oppsummeres med "meh" _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3655 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 09.05.2018 18:51 Post subject: |
|
|
Oi Oi! Vi slo Brattvåg!
Nå er det straka vegen å vinne Champions League!  |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 09.05.2018 18:52 Post subject: |
|
|
Nå har vi forsynt Ranheim med spillere og kompetanse i årevis. Kan vi ikke be om å få noen fra trenerteamet der til å komme over og instruere litt i 433. Det mener jeg faktisk seriøst. Akkurat nå spiller vi som Brann, bare 7 poeng dårligere. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 09.05.2018 18:53 Post subject: |
|
|
Vi er videre, det er vel det eneste helhjerta positive å ta med seg fra denne kampen. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 09.05.2018 18:53 Post subject: |
|
|
Som Rosenborgsupporter forventer jeg å føle skuffelse eller glede når dommer blåser av kampen. Ikke lettelse.
Det her var ræva _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 09.05.2018 18:55 Post subject: |
|
|
| Syns det var bedre vilje til å gå framover etter ledelse nå enn sist, ser ut som oppgjøret med dette hjalp litt. Men må fortsatt terpes. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 09.05.2018 18:57 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | haavarl wrote: | | Jeg får ikke fulgt kampen fra starten av, dere får holde et øye med målpoengene! |
Ok karer, jeg tror jeg har grei kontroll på mål og målgivende i første omgang. Skal få sett resten. |
Ble det sånn samlet sett en overkommelig oppgave? _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 09.05.2018 18:59 Post subject: |
|
|
Å se RBK spille for tiden er en prøvelse av tålmodighet, viljestyrke og kjærlighet. Takk gud for at man har en PC å knote med mens kampene pågår. Husker når jeg så kampene uten å høre etter når folk snakket til meg, ignorerte ringeklokken og holdt på å sprekke da jeg holdt meg til pausen. Ting forandrer seg gitt. Nå surfer jeg på nettet, snakker med de som er i nærheten og går meg en en liten tur på 5 min for å lage meg litt mat etc. rett som det er. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 09.05.2018 19:00 Post subject: |
|
|
| Dagens positive vinkling: Etter tapet i Sarpsborg har vi nå vært ubeseiret i 2 måneder. 9-3-0, 25-7, rent bur i 7 av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.05.2018 19:04 Post subject: |
|
|
Det gjør vondt å si det, men det er trist å se Rosenborg om dagen. Jeg gleder meg sjelden til kamp, men pliktfølelsen benker meg foran skjermen (og når det passer - gressmatta) hver gang jeg har mulighet.
Jeg ser på fotball fordi det er verdens mest underholdende hobby. Nå er det dessverre ikke det lenger for oss som er glad i attraktiv og angrepsvillig fotball. Jeg føler meg som en LSK-supporter, og jeg vet ikke om følelsen i seg selv eller grunnen til det er verst.
En anstendig bønn, Kåre - gi meg noe som gir meg noe igjen! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.05.2018 19:11 Post subject: |
|
|
| Brakkebirger wrote: | Som Rosenborgsupporter forventer jeg å føle skuffelse eller glede når dommer blåser av kampen. Ikke lettelse.
Det her var ræva |
Som Rosenborgsupporter forventer jeg å føle glede eller lettelse når Brattvåg mislykkes i å score på den sjansen de naturligvis får etter 90+ minutter mot dette RBK-laget. Ikke mild skuffelse over at Kåre og gjengen ikke fikk seg den kilevinken de hadde fortjent (og så hadde jeg håpet vi likevel karret oss videre i cupen, gjerne på straffekonk).
Men se igjen på hva som skjer når vi en sjelden gang lykkes med å vende spillet (Trondsen bidro fint med dette da han kom inn). Pasningen går på tvers til en isolert ving, og backen følger aldri på. Så enten må kantspilleren utfordre alene på store flater - det er det kun Adegbenro av våre kanter som har ferdigheter til - eller så er det å tråkke på ballen helt til man finner en måte å få ballen til Reginiussen. Seriøst: hvis vi ikke tør å ta risikoen ved å skape overtall de få gangene vi lager ubalanse, mot Brattvåg, så er jo hele vårt offensive spill dødsdømt mot noen annen motstand enn små gule kjegler. Jeg tror faktisk de høye Vegvesen-kjeglene hadde blitt for tøffe.
Generelt synes jeg backene våre er alt annet enn gode. De framstår sikkert som 'moderne' i den forstand at de har bedre nærteknikk enn Christer Basma, men de treffer jo ikke med noen ting over 20 meter, og har aversjon mot å gå på helhjertede løp. I frispillingsfasen - og dette har blitt tatt opp flere ganger - så ligger de flatt i leddet og tilbyr ingen vinkler til å spille fri midtbanespillere i medløp eller mellomrom. De har ikke fot til å vende spillet heller, så da blir det demping og støttepasning. Og offensivt: Meling kunne sikkert spilt back i flere hundre timer på dette nivået (2. divisjon) uten å treffe en medspiller med et innlegg, og Reitan framstår som en fattigmanns Meling.
Nivået er skrekkelig. Rett og slett. Jeg forventer forbedring av innstilling, i det minste, aldeles umiddelbart, men taktisk er det flere års lerret å bleke for dagens trenerteam. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.05.2018 19:14 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Mike Jensen står ikke like høyt som vanlig ... er faktisk spillbar midt på banen. Positivt. |
Det har han vært siden Strømsgodset kampen. Og ja, det er positivt. |
|
| Back to top |
|
 |
|