View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 26.09.2006 10:40 Post subject: |
|
|
Makken,
har du forresten spilt for FIL? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.09.2006 14:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror at Kone kan bli vårt svar på Ole Gunnar Solskjær. En lojal spiller som kan komme inn å avgjøre. |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
|
Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 28.09.2006 09:40 Post subject: |
|
|
Ja, han kunne med fordel fått litt lengre innhopp. Steffen er jo i kanonslag, så det er ikke så enkelt. Men han får jo ofte spille de siste 10, når de andre ikke orker mer.
Mot Odd sist, kunne han godt fått 10 minutter til. Kampen var avgjort, og Iversen har spilt mye, og skal spille mye den kommende tiden. |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 28.09.2006 16:00 Post subject: |
|
|
haha, kan dette stemme!? fxt var det som skrev at kone var en flopp, for deretter skrive at han har scoret hvert 78 min!?
makan t |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 28.09.2006 16:17 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg forsvarer fxt sin mening, men det er da helt greit. De syntest han er en flopp, at han scorer hvert 78. min er fakta. Er jo ikke to forskjellige meninger.. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 28.09.2006 16:21 Post subject: |
|
|
Synes han er en bra backupp bak Iversen. Semb og Alsaker babla igår og sa at Iversen var livsviktig skal det bli seriegull.
Men jeg tror ikke Kone er veldig dårligere.
Han vil score mange mål fremover... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 28.09.2006 18:46 Post subject: |
|
|
Ville det vært idiotisk å prøve Kone på kanten? Det virker jo som han har gode basisferdigheter og det kan vel umulig bli mye verre enn det vingspillet vi har hatt til nå. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 28.09.2006 18:56 Post subject: |
|
|
Katalysator wrote: | Ville det vært idiotisk å prøve Kone på kanten? |
Veldig idiotisk. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 29.09.2006 15:06 Post subject: |
|
|
Litt vanskelig å si synes jeg. Spørs på hva vi VIL.
Funka jo greit med Harald Martin og Sigurd på topp, selv om Harald ikke var en utpreget ving. |
|
Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 02.10.2006 21:41 Post subject: |
|
|
kunne tenkt meg å sett Kone fra start snart.. men blir vel vanskelig å danke ut Iversen. Men jeg stiller meg positiv til å prøve han ut på kanten.. noen som har tro på det??
 |
|
Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 02.10.2006 21:54 Post subject: |
|
|
Var en sak i dagens Dagbladet om at Marek Sapara er et av veldig få gode kjøp RBK har gjort når det gjelder utenlandske spillere, og da nevnet de at spillere som Robert Boateng, Sibaya, Eguren, Russel, Lago, Essidiri og Kone var flopper. Synes ikke Kone er en flopp. Denne floppe-statusen har blitt nevnt i Kone's navn før, men synes han har mye å gå på enda. En spiller som vokser mer og mer inn i Rosenborg laget. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.10.2006 22:16 Post subject: |
|
|
crashpink wrote: | kunne tenkt meg å sett Kone fra start snart.. men blir vel vanskelig å danke ut Iversen. Men jeg stiller meg positiv til å prøve han ut på kanten.. noen som har tro på det??
 |
Kunne jo latt seg gjøre med 4-4-2: Vanlig backrekke, Skjelbred, Sapara, Solli og Tettey på midten, og Ivers og Kone på topp. |
|
Back to top |
|
 |
Dominic Junior
|
Posted: 02.10.2006 22:19 Post subject: |
|
|
Det kunne faktisk gått bra. Men jeg synes det kunne være to offensive midtbaner (de på sidene) så at Braaten og Storflor kunne være der mens sapi og PCS kunne vært på midtbanen og Kone Iversen på topp. Ultimat lag.
(min mening) |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 02.10.2006 22:28 Post subject: |
|
|
crashpink wrote: | kunne tenkt meg å sett Kone fra start snart.. men blir vel vanskelig å danke ut Iversen. Men jeg stiller meg positiv til å prøve han ut på kanten.. noen som har tro på det??
 |
Jeg synes at tanken er spennende men har fått skarp kritikk på forumet da mange mener at en ving er en ving og at en spiss er en spiss. Men når vi ser på alternativene til Tørum (Storflor og Solli) så mener jeg det kan forsøkes.Nå er vi i flytsonen og da er det neppe aktuellt i serie innspurten hvis ikke kampforløpet,skadesituasjonen gjør det mulig |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.10.2006 23:03 Post subject: |
|
|
Det som ville blitt aktuelt i følge meg i en 4-4-2 formasjon er følgende: (fra midtbanen og opp)
Konè - Iversen
Braaten - Tettey - Skjelbred - Sapara |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.10.2006 23:19 Post subject: |
|
|
Nå tror jeg vi sier oss fornøyd med 4-3-3 og åtte strake jeg i stedet for å bable om 4-4-2....
En av hovedårsakene til Tørums suksess er nettopp at han har bestemt seg for en noenlunde fast førsteoppstilling, og hvilke spillere som kjemper om hvilke plasser. Kone er backup for Ivers på topp. Riseth er sentral, Sapi er indreløper og Skjelbred/Tettey kjemper om den siste plassen på midten.
Klart vi kunne prøvd Kone på kant, kanskje Sapara på den andre kanten når han er så god til å slå innlegg, og fått inn Braaten som midtspiss, prøvd Ivers som indreløper siden han har spilt der tidligere, flyttet Riseth ned på venstrebacken og kjørt Roar Strand fram i en offensiv midtbanerolle for å få enda mer ut av løpskraften hans, flyttet Kvarme ut på høyrebacken der han spilte i riktig gamle RBK-dager og satt Michael Jamtfall inn i midtforsvaret for å få tempo der bak. Det kunne muligens vært noe å prøve i Bergen, der vi må få det beste ut av alle sammen for å kunne vinne... |
|
Back to top |
|
 |
crashpink Junior

|
Posted: 02.10.2006 23:31 Post subject: |
|
|
usaklig! må jo kunne diskutere ting uten at man blir spydig.... |
|
Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 02.10.2006 23:50 Post subject: |
|
|
ser for meg at kristobal ikke har noen stor trener fremtid... |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 02.10.2006 23:50 Post subject: |
|
|
Er jo forsåvidt enig i at "grunnlinja"bør beholdes. Men Kone har såpass sterke offensive kvaliteter at dette kan brukes som altaternativ når Solli er skadet og Storflor samtidlig er langt unna nivået. Helt enig crashpink  |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 03.10.2006 00:52 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Det som ville blitt aktuelt i følge meg i en 4-4-2 formasjon er følgende: (fra midtbanen og opp)
Konè - Iversen
Braaten - Tettey - Skjelbred - Sapara |
Nja.. tettey og Skjelbred sentralt? Heller Riseth og Sapara, en defensiv, og en offensiv _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.10.2006 16:04 Post subject: |
|
|
Det er lov å diskutere hva som helst her, for all del, men dere må jo skjønne ironien i innlegget mitt da.
Det er jo bare en måte å begrunne hvorfor trenerteamet for all del ikke må begynne å tenke tanker om 4-4-2 eller Kone som kant i 4-3-3 akkurat nå.
Jeg har neppe noen stor trenerfremtid uansett, så da kan jeg få lov å harselere litt.
En av hovedgrunnene til problemene i fjor og i vår var at mange spillere ble flyttet rundt i ulike posisjoner, og spillesystemet var uklart. Hvis vi først snakker 4-4-2 nå burde vi absolutt heller ha gjort det for halvannet år siden. Helstad er jo en typisk 4-4-2-spiss. Iallfall ingen kantspiller som han ble hensatt til.
Når trenere som brukte ham som kantspiller i 4-3-3 fortsatt har en trenerframtid så burde det være mange som har en trenerframtid...
Nils Johan Sembs store problem som landslagstrener var litt av det samme, han brukte spillere i uvante posisjoner og manglet et klart spillesystem.
Jeg sier ikke at 4-4-2 skal være utelukket for all fremtid på Lerkendal. Men ser man på klubber som har vært suksessrike over lang tid er det gjerne et par fellesnevnere: Kontinuitet på trenersiden og lite skifter på spillesystem.
Mons Ivar Mjelde er den første Brann-treneren på svært svært lenge som har fått sittet så lenge som han har gjort. Han har hatt en ide om hvordan laget skal spille og hvilke spillere han bør ha for å få det til. Over tid har det gitt fremgang.
At det bare blir sølv i år får så være, men Brann har jo vist at de har nærmet seg toppen mer enn på 40 år  |
|
Back to top |
|
 |
TIL Junior
|
Posted: 03.10.2006 16:04 Post subject: |
|
|
Nå er det vel relativt uaktuelt med 4-4-2. Alternativet for å spille med Kone og Iversen, er å prøve Kone på kanten. I en litt fri rolle. Dvs at han får lov å gå innover hvis det passer seg. Tror hans basisferdigheter er såpass bra at han kunne løst rollen like bra som Storflor.
Han fortjener uansett lengre innhopp enn de siste 7 min. for Ivers.
Hva med å prøve han som kantspiller i en 2. omgang der Rosenborg leder greit. Fungerer det ikke, kan en jo bytte Ivers med en kantspiller senere i omgangen, slik at Kone får midtspissplassen da.
Mot Lyn ble jo en sliten Sapara skjøvet ut på kanten før han ble bytta ut. Kanskje kan Kone prøves der.
Er i hvert fall sikker på at Kone er en bedre kantspiller enn Solli. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.10.2006 17:54 Post subject: |
|
|
Kelso wrote: | Var en sak i dagens Dagbladet om at Marek Sapara er et av veldig få gode kjøp RBK har gjort når det gjelder utenlandske spillere, og da nevnet de at spillere som Robert Boateng, Sibaya, Eguren, Russel, Lago, Essidiri og Kone var flopper. |
Ja, det er nok en gang horribelt. Han har gjort det brukbart for oss når han har fått sjansen. Dessuten har vi kun en spissplass i Rosenborg, og den har Iversen lagt beslag på. Da kan man nesten ikke dømme Kone mer enn at Iversen er bedre i øyeblikket. Dvs. at Kone kan være like mye en veldig god spiller som en flopp. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.10.2006 02:01 Post subject: |
|
|
En liten tanke som slo meg..
Hva synes folket om en 4-3-1-2-formasjon med for eks Iversen som hengende spiss/oppspillspunkt og Kone og for eksempel Braaten på topp? _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
|