View previous topic :: View next topic |
Hvem var RBKs beste i Mestefinalen? |
Østbø |
|
18% |
[ 16 ] |
Dahl Reitan |
|
3% |
[ 3 ] |
Reginiussen |
|
3% |
[ 3 ] |
Hovland |
|
0% |
[ 0 ] |
Serbecic |
|
10% |
[ 9 ] |
Amundsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Levi |
|
0% |
[ 0 ] |
Konradsen |
|
1% |
[ 1 ] |
Rasmussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Bendtner |
|
59% |
[ 52 ] |
Botheim |
|
2% |
[ 2 ] |
Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
Zekhnini |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 87 |
|
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 27.02.2018 12:02 Post subject: |
|
|
Joda, men det er ledige datoer i juli. Såvidt jeg ser er det tre helger uten ES-fotball i juli? Det er råflott synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 27.02.2018 12:24 Post subject: |
|
|
Det stemmer, men det er nok slik fordi RBK har mast om at det må legges tilrette for e-cup. Åtte ekstra kamper i juli-august er mye. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.02.2018 13:34 Post subject: |
|
|
Hvor kommer tallet åtte fra? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.02.2018 13:39 Post subject: |
|
|
Kvalifisering til E-cup. Vi skal spille 2-4 kvalikkrunder i sommer. Det blir da 4-8 kamper som de fleste andre lagene ikke spiller. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 27.02.2018 23:27 Post subject: |
|
|
yr.no melder om -8 grader på Lillestrøm på mandagskvelden. Kommende dager skal det ned i -18. Spørs om det blir mulig å spille på den gressmatta - selv med undervarme og tildekking.
Har det vært snakk om noen plan B innendørs? _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.02.2018 10:54 Post subject: |
|
|
Planlegge, trur jeg aldri NFF har gjort noen sinne. Kampen ender vel opp i snøballkrig. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Silkesvarten Proff

|
Posted: 28.02.2018 10:56 Post subject: |
|
|
 _________________ In Bjørnbye we thrust |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.02.2018 11:35 Post subject: |
|
|
Denne kampen kommer til å bli avlyst. Like greit. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.02.2018 11:59 Post subject: |
|
|
Hadde tenkt å ta turen, da jeg bor få minutters gange fra Åråsen. En kombinasjon av kuldeallergi og at jeg trives med brukbar komfort gjør at det mest sannsynlig blir sofaen og MAX, dessverre. Gidder ikke risikere helsa for en glorifisert treningskamp i ti stive. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 28.02.2018 12:24 Post subject: |
|
|
En kanarikollega påstår at LSK-hallen har plass til et par tusen tilskuere, og at dette holder i massevis til en mandagskamp i mars, selv når de får storfint besøk. Forholdene for TV-produksjon er utmerkede og banen har såkalt internasjonale mål, så da må det da gå an å hive seg rundt? Forutsatt at strømregninga er betalt, så klart. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 28.02.2018 12:38 Post subject: |
|
|
Sånn det er nå er det umulig å spille kamp og spesielt å se på kamp (på stadion altså). Det er kaldt nok fra før av, men med vind i tillegg føles det raskt 10 grader kaldere enn det det egentlig er. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.02.2018 13:11 Post subject: |
|
|
Bukowski wrote: | Forholdene for TV-produksjon er utmerkede og banen har såkalt internasjonale mål, så da må det da gå an å hive seg rundt? Forutsatt at strømregninga er betalt, så klart. |
VG wrote: | Daglig leder Robert Lauritsen i Lillestrøm bekrefter at det har vært en diskusjon i NFF om å flytte kampen snaut tre mil lenger nord til kunstgressarenaen Jessheim stadion, der Obosliga-laget Ull/Kisa holder til.
– Men det kom en mail i dag om at enten går kampen på Åråsen eller så blir det ikke kamp, sier Lauritsen, som garanterer at Lillestrøm gjør alt de kan for å få banen i forsvarlig stand. |
Because NFF, så klart. Det skal presses gjennom en løsning som vipper mellom umulig og uforsvarlig, og fungerer ikke det så kan vi ha det så godt.
Hele saken
Jeg kan nærmest garantere fryktelig dårlig publikumsoppmøte. Dette sees nok fortsatt på som en veldig uviktig kamp blant de fleste, og jeg tror ikke mange utover den harde kjerne gidder å møte opp i -12/feels like -19 på en mandag kveld. LSK-hallen har kapasitet (i følge kontraktør) på opptil 3000, men det er vel uaktuelt med kamper i NFF-regi uten UEFA-godkjente seter og fasiliteter. Det ville sikkert kommet flere hit, og det ville vært langt mer behagelig både for spillere og publikum. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 28.02.2018 13:23 Post subject: |
|
|
Det har vært snakk om å flytte kampen til Ull/Kisa sin hjemmebane, er kunstgress der. Kåre vil spille kamp den dagen uansett så ender nok opp med en treningskamp i LSK hallen tenker jeg. Fotball utendørs, et sted mellom -8 til -15 er vel ikke veldig fristende skulle jeg tro. _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 28.02.2018 13:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 28.02.2018 13:24 Post subject: |
|
|
Laget skal selvfølgelig ikke reise til Østlandet for å spille såkalt Mesterfinale i en forbanna hall, da kan vi liksågodt ordne treningskamp mot Ranheim i Abrahallen. Helt greit om dette tullet legges dødt i år.
Neste år er det meg bekjent ingen mesterskap som avvikles i sommeren og det vil da bli enklere å arrangere noe slikt som dette lenger utpå våren. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 28.02.2018 14:21 Post subject: |
|
|
Og så nå som det faktisk er mester-lagene som skal møtes, for en gangs skyld... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.02.2018 23:39 Post subject: |
|
|
– Det er ikke optimalt på noen måter. Både med tanke på baneforhold og tilskuere og det meste. Får håpe på litt mildere vær, selv om det er meldt kaldt. Får bare se hva som skjer. Vi stiller opp og gjør vårt beste. Men ti minusgrader er egentlig ikke forhold for å spille fotball, sier RBKs midtstopperbauta Tore Reginiussen til Adresseavisen.
Reginiussen er fra Alta og dermed vant til kalde temperaturer, men ti minusgrader er han usikker på om han har spilt fotball i før.
– Det er lenge siden jeg har spilt kamp i så kaldt vær. Jeg er faktisk usikker på om jeg har spilt kamp i så kaldt vær før. I hvert fall ikke på gress. Men det er kort tid før seriestart, og det er ikke helt bra å dra på seg sykdom og sånne ting. Får håpe det blir litt mildere, sier Reginiussen.
Les mer: Tore Reginiussen frykter for spillernes helse – mesterfinalen kan bli avlyst
Tydeligvis for godt vant i oppveksten i Alta med Finnmarkshallen.
Mer seriøst: Virker rimelig spesielt at NFF faktisk ikke vurderer å avvikle kampen i LSK-hallen. Begynner nesten å lure på om RBK har lagt ned veto mot å spille på kunstgress ...?
Dersom det blir kamp, kan vel alle reservene mot Dinamo Brest tyde på at vi stiller med toppet lag både på Lillestrøm og i Sarpsborg neste uke.  |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 01.03.2018 10:41 Post subject: |
|
|
Jeg synes også det er rart at de ikke kan trekke innendørs i LSK-hallen - den er rett i nærheten og har grei tribunekapasitet.
Kvinnelaget til LSK spiller der (og de er i øverste divisjon) - så det er jo en bane som er godkjent for bruk til toppfotball.
Det er klart at det hadde vært mye bedre å spille på Åråsen i vårsol og 10 grader enn å spille inne i en hall. Fotball er etter min mening en utendørsaktivitet. Men når været er som det er så må man gjøre det beste utav det. Den "enten-Åråsen-eller-ingenting"-holdningen er litt uforklarlig synes jeg. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 01.03.2018 11:49 Post subject: |
|
|
De har jo til og med spilt inn utendørsbane på kunstgress i relativ nærhet som et alternativ. Men NFFs gonna NFF. Så er det vel kanskje på tide å ta innover seg at serien er strekt ut nok som den er, med kamper fra februar/mars til november om vi ikke skal utvide ytterligere i endene med "fjasekamper". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Snurre Junior
|
Posted: 01.03.2018 12:36 Post subject: |
|
|
Mener det var 16 minus når vi spilte mot Leverkusen for noen år tilbake. Må gå fint å spille i 8 minus på mandag da.
Men baneforholdene er kanskje ikke de samme. :/ |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 01.03.2018 13:32 Post subject: |
|
|
Nei, Lerkendal var nok i svært meget bedre forfatning enn Åråsen er pr. dags dato. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Vår Herre Proff
|
Posted: 01.03.2018 14:46 Post subject: |
|
|
En ting er at det står - 10 på Yr, men det er kaldere i praksis. Den vinden og lufta som er nå gjør at det er helt sykt ubehagelig å spille fotball. _________________ Herre går bra? |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.03.2018 15:06 Post subject: |
|
|
Effektiv temperatur, noen? |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 01.03.2018 15:37 Post subject: |
|
|
Fette kaldt. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4066 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 01.03.2018 18:17 Post subject: |
|
|
Jøss, flytter den til langt ute i april faktisk etter serien har startet... da er mye av poenget borte for min del. Slike kamper skal være en forsmak/oppladning til seriestart, ikke spilles midt inne i serien. Siden de ikke fant mulighet før seriestart kunne de like gjerne avlyst hele greia i år. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 01.03.2018 18:19 Post subject: |
|
|
Helt enig. Nå blir det bare tull.
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |