| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.12.2017 12:24 Post subject: |
|
|
Det er i det minste svært hyggelig å se at klubben lytter til fansen. Det er jo tross alt oss medlemmer som eier klubben.
Jeg har sagt det før og sier det igjen; en av de viktigste jobbene vi har som supportere er å være vaktbikkjer og si ifra når noe ikke er rett. Synd det skulle være nødvendig her, men det er i det minste positivt at stemmene høres og tas til etterretning. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.12.2017 12:28 Post subject: |
|
|
Petter Rasmus, på tide å droppe å lete etter kontroverser for kontroversers skyld.
Spør om det ikke er slik at Stig-Inge og Co ville dratt om ikke det var for supporterengasjementet. Hallo?! Selvfølgelig! |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 05.12.2017 12:46 Post subject: |
|
|
| Kanskje det bare er jeg som er apatisk. Jeg greier bare ikke å trekke parallellen dit at RBK støtter alt som er fælt i de Arabiske land bare fordi de skal dit og sparke lærkule. Det blir for søkt, og minner mye at folk skal bli krenket for alt nå til dags. Dog siden vi har ytringsfrihet så må andre få lov til og mene sitt, og jeg lov til å tenke mitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 05.12.2017 12:46 Post subject: |
|
|
| Strålende løst av klubben! Det er lov å trå feil så lenge man innser det og retter opp så kjapt som dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.12.2017 12:49 Post subject: |
|
|
Hvis vi hadde hatt et damelag på treningsleir i Dubai, så hadde vi risikert å hatt spillere ute i 10 år fordi de sitter i fengsel i Dubai for å ha blitt voldtatt.
Sier seg selv at man skal holde seg langt unna.
Bra at klubben har snudd. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.12.2017 13:09 Post subject: |
|
|
Det står respekt av at klubben snur i denne saken! Jeg er veldig glad for at dette ikke ble en prinsippsak hvor klubben skulle vise hvem som "bestemmer".
 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 05.12.2017 13:13 Post subject: |
|
|
| SÃ¥ flott. Stolt av klubben igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 05.12.2017 13:13 Post subject: |
|
|
| Kjempebra håndtert av RBK dette. Alle har lov til å feile innimellom, bare man innser det selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 05.12.2017 13:26 Post subject: |
|
|
Herling timing av Molde og Neerland:
http://www.eurosport.no/f...tory.shtml
"Menneskerettighetskortet"? Nedsnødd fyr.
Godt håndtert av Tove, Stig-Inge og klubben forøvrig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.12.2017 13:30 Post subject: |
|
|
Så den selv også, stubbe.
I Molde ser de altså ingen grunn til å velge noe annet enn land som systematisk bryter menneskerettigheter. Det bor jo til og med nordmenn der, liksom.
Hallo i luken! Molde er og blir Molde. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 05.12.2017 13:33 Post subject: |
|
|
Da blir det vel USA eller Nardo?
I år reiste vel f.eks AIK Solna, IFK Gøteborg, FC København og Molde til Dubai. Kan dessverre bli flere og flere som reiser dit.
F.eks. Malmø drar denne gangen til USA. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.12.2017 13:34 Post subject: |
|
|
| Syns ikke USA er noe land å dra til for tiden... |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 05.12.2017 13:52 Post subject: |
|
|
Vet man hvilke premisser som lå til grunn for RBKs reise til Dubai egentlig? Å bare reise ned uten noen spesifikke krav i bånn ift. behandling av de eksterne involverte rundt laget der nede ville selvfølgelig vært fullstendig uholdbart.
Men om premissene var at alt rundt leiren skulle være stuerent, dvs. at arrangør der nede måtte redegjøre for at alle arbeidstakere og involverte rundt laget der nede ble behandlet på en redelig måte, og med forsikring om at menneskerettighetene var fulgt til punkt og prikke. Kanskje man også videre kunne gått sammen med de andre klubbene på leiren om å presse arrangør til å gjøre videre tiltak for å sikre rettigheter for arbeidere i andre organisasjoner og selskaper der nede. Videre kunne man krevd å få møte arbeidere både fra arrangør og eksternt, hvor man delte ut fotballer og annet utstyr og skapte litt glede i hverdagen.
RBK er kanskje ikke mektige nok alene til å tvinge gjennom en slik avtale, men man kunne gått foran og tatt initiativ overfor andre klubber og bedt dem følge etter.
Uavhengig om man reiser eller ikke, så er det jo uansett tusenvis av arbeidstakere som behandles på verst tenkelige vis der nede. Om alle bare skulle boikotte, så hjelper jo heller ikke det de utnyttede. Da skrus jo bare kranen ytterligere til fra toppen, og forholdene kan om mulig bli enda verre. Samme med sweatshops, om du helt slutter å kjøpe disse klærne som kommer fra slike fabrikker, ja, så vil man nok over tid se endringer mange steder, men det vil også på kort sikt føre til enda lavere lønninger for de som er i bunnen av næringskjedene. Det er ikke enkelt...
Skal man bare boikotte og sanksjonere, så vil man måtte trå over mange kropper, som en direkte konsekvens av de overnevnte reaksjonene, før endringene muligens skjer.
Anyways. Å bare reise rett ned uten noen videre utfordring og kravsetting til praksisen der nede er 100% uhørt, men alle reiser til Dubai er ikke nødvendigvis umoralske. |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 05.12.2017 13:57 Post subject: |
|
|
Nei, vi får holde oss i Norden, da.
Jeg synes opprøret mot turen er dratt alt for langt. Jeg er enig i Dubais forhold til menneskerettigheter er forkastelig. Jeg er enig i at RBK gjennom sitt samfunnsengasjement har satt en høy standard for seg selv. Men deretter så er det en del her som er ekstremt "moralske" fordi man drar til et land ikke er som Norden.
Håper ingen av dere har vært i Thailand på ferie. Eller Sør-Afrika. Eller Cuba. Eller et av landene i Nord-Afrika.
Jeg ser jeg tilhører et lite mindretall. Men OK, det får heller være. Peace out. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.12.2017 13:58 Post subject: |
|
|
Flott at klubben tok til vettet  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.12.2017 13:58 Post subject: |
|
|
Det gikk bra med noen jøder under 2. verdenskrig og, men vi trenger ikke legge treningsleiren til Auchwtiz fordi.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 05.12.2017 14:12 Post subject: |
|
|
Haha! _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Ellepo Proff
|
Posted: 05.12.2017 14:28 Post subject: |
|
|
Veldig bra at klubben snur her, og ikke lar det gå prestisje i saken.
Amnesty er også fornøyd!
| NRK.no wrote: | Amnesty International i Norge er glad for at Rosenborg velger å trekke turen til Dubai. De vil også hylle supporterne for deres klare standpunkt i denne saken.
– Jeg mener at en klubb som Rosenborg har et ansvar om å være bevisst på hva de gjør. Jeg savner at man tar et standpunkt, og derfor var det så befriende at Kjernen sa klart i fra at dette var kjempeproblematisk, sier generalsekretær i Amnesty, Jon Peder Egenæs. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 05.12.2017 14:29 Post subject: |
|
|
SIB var rimelig klar på at å avlyse ville koste klubben 0,-.
Var hele turen betalt av Dubai ?
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 05.12.2017 14:29 Post subject: |
|
|
| sukram wrote: |
Håper ingen av dere har vært i Thailand på ferie. Eller Sør-Afrika. Eller Cuba. Eller et av landene i Nord-Afrika.
| Nei det har jeg ikke, men jeg var en gang i Molde. Poenget her er for øvrig at det er lett å finne alternativer til Dubai. Og husk at RBK har en rolle å spille som strekker seg en del lenger en det vi som enkeltpersoner har. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 05.12.2017 14:31 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: |
Det gikk bra med noen jøder under 2. verdenskrig og, men vi trenger ikke legge treningsleiren til Auchwtiz fordi.
 |
 _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3664 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 05.12.2017 14:34 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | Herling timing av Molde og Neerland:
http://www.eurosport.no/f...tory.shtml
"Menneskerettighetskortet"? Nedsnødd fyr.
Godt håndtert av Tove, Stig-Inge og klubben forøvrig. |
Neerland håper vel på rike eiere fra Emiratene så klubben kan bli mer plastikk.
Ser med tro og ære opp til Psg og Man City. |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 05.12.2017 15:06 Post subject: |
|
|
| NÃ¥erdetnok wrote: |
........Og husk at RBK har en rolle å spille som strekker seg en del lenger en det vi som enkeltpersoner har. |
Javel... Det var vel ansvarsfraskrivelse vel?! Står man høyest på barrikadene i går og i dag, så er man heller ingen turist i Dubai i morgen. Noe annet blir dobbeltmoraliserende i mine øyne. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
|