English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Davy Wathne
Senior

PostPosted: 21.09.2006 21:44    Post subject: Reply with quote

Ingenting blir så fort historie som en fotballkamp vettu
pL
Junior

PostPosted: 21.09.2006 21:46    Post subject: Re: Spiller ikke noe rolle... Reply with quote

Geir_Brann wrote:

Det blir ihvertfall ikke "The Double " på RBK

Det blir det IHVERTFALL ikke på Brann!
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.09.2006 21:53    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det, gjelder overgangsvinduet for lavere divisjoner også? Viss ikke fins det sikkert en eller annen femtedivisjonsklubb som vil ha Dassma.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 21.09.2006 22:07    Post subject: Reply with quote

Thodesen treffer spikeren på hodet her:

http://fotball.adressa.no...e65215.ece

Trøndersk publikum tok seieren på forskudd og gad ikke å møte opp. Kampen fikk en ramme som en treningskamp og det innbyr ikke til godt spill.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.09.2006 22:12    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett kampen, da jeg jobba, men i utgangspunktet er jeg skikkelig forbanna på RBK. At de tapte i dag er nå en ting. Det kan man leve med, da det skjer mye rart i cupen. Men å slippe inn 5 mål på hjemmebane er skammelig. Jeg hadde ikke godtatt det om det så var mot Barcelona.

Rosenborg scorte 2 mål, og hadde uflaks som ikke putta fler, etter det jeg har skjønt. Men det hjelper så lite. Jeg mener RBK skal ha såpass defensiv mot Sandefjord at de to målene vi fikk bør holde i massevis.

For å prøve å se det positive, man får håpe dette var det ene skammelige tapet vi får i høst, og da er det godt det kom i cupen og ikke i serien. Man må også huske på at Rosenborg har hatt en god del flaks og marginer som kom til semifinalen, selv om vi bare har møtt dårlige lag.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 21.09.2006 22:58    Post subject: Reply with quote

Lest litt presse nå, og irriterer meg over at de skriver usannheter og skal skape overskrifter på feil grunnlag. F,eks en video på adressa.no.. RBK fansen raser.. jommen sa jeg smør. Var ikke mye rasing, avsluttes med en eldre blid dame som ikke snakker trønderdialekt engang! Pfhøy! Og den pipinga de skal ha det til med, jeg hørte som alle andre ingen piping. Jaja, pust rolig nå Smile (det samme sa forøvrig gastroskopi legen)
Maradona
Veteran

PostPosted: 21.09.2006 23:02    Post subject: Reply with quote

trondhb wrote:
Vedder på at Bratseth og Rambo hadde klart seg bedre bak der i kveld...

Det var noen som ville ha det til at Bratseth var den beste midtstopperen på trening, i flere år etter han la opp..
skjæringen
Veteran

PostPosted: 21.09.2006 23:06    Post subject: Reply with quote

Tror det er et enkelt fasitsvar på hvorvor det gikk som det gikk. Hele spillergruppa og deler av trener-teamet
var opptatt om det var Fredrikstad eller Start vi skulle møte og mistet fokus på kampen Mad

Last edited by skjæringen on 21.09.2006 23:11; edited 1 time in total
Back to top
Markussen
Junior

PostPosted: 21.09.2006 23:09    Post subject: Reply with quote

referatet på Fotballmagasinet.no:

http://www.fotballmagasin...mp;id=4340
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 21.09.2006 23:47    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Jeg gleder meg enormt, det er første gang jeg ser Tørum som trener, første gang jeg ser Riseth som sentral-midtbanespiller og ikke minst først gang jeg ser Sapara.
Gleder meg enormt!!

Tipper 3-0! Wink

Edit: Glemte Basma som midtbeck!

Som sagt første gang jeg ser gutta Live, og jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. For det første så er dette undervudering deluxse fra alle spillerne. Man trodde rett å slett at dette var en formalitet.
Deretter må jeg si at det spillerne utpå der presterer idag er noe av det dårligste jeg har sett av et lag Noen SINNE (på Tv). Helt tragisk ass, fy fa..!
Alt ligger på innstillnga, og jeg må si spillernes innstilling skuffer meg stort, ALLE var under pari. Vi holdte på å gjøre en formidabel opphenting, men så var det denne Basma da. Som ikke satte en Knall hard skli-takling med en gang, så det målet var nok den berømte "spikern i kista". Noe annet jeg stusser over er at når høyrebecken til Sandefjord scorer sitt andre mål ved å "lobbe" over Lars, så jogger Dorsin og tar ikke et helhjertet løp for å stoppe ballen. Jeg tror han kunne ha berga den. Tørum burdte jo også gjøre bytter i pausen istedenfor 10 min før slutt. Jeg orker ikke å tenke mer på denne kampen så derfor kan jeg bare være en liten opptimist foran møte med Odd!
Hedning
Legende

PostPosted: 22.09.2006 00:08    Post subject: Reply with quote

La oss alle skjemmes i 10 minutter, også glemmer vi dette.
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 00:11    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Som sagt første gang jeg ser gutta Live,

Du mener helt sinnsykt mye, til å se så lite fotball...
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 02:22    Post subject: Reply with quote

Ikke ofte det kommer Live på Tv2 (desverre).
Men ser jo oppsumeringer ala FotballXtra (Etter rundene), og mye på VGNett, Tv2Live osv.
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.09.2006 02:48    Post subject: Reply with quote

Det er så mange her på forumet som ikke ser kampene på FXTV engang. Det er uforståelig for meg.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 03:20    Post subject: Reply with quote

Hakke peng! Embarassed

Om kampen:
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=131329
http://fotball.adressa.no...e65207.ece
http://www.fxt.no/cupen/a...746450.ece

Knut Tørum
Sitat fra NTB:
- Vi undervurderte ikke Sandefjord, men laget var lekk som en sil. Forsvaret spilte langt under pari. Det virket som om Sandefjord spilte mot markeringsbøyer. De fikk altfor store rom, sa en svært skuffet Rosenborg-trener Knut Tørum.
-SÃ¥ ut som plastfigurer:
- Vi var fryktelig dårlige i første omgang. Defensivt så vi ut som nybegynnere og foran Sandefjords mål var vi forferdelig tafatte. Elendig, sier Tørum, som ikke vil henge bjella på en bestemt katt.
- Denne kollapsen må kollektivet ta ansvar for, sier han og medgir at løpet i realiteten var kjørt etter en drøy halvtimes spill.

Basma var den eneste av spillerne som ville snakke til pressen:
http://fotball.adressa.no...e65217.ece
Et lite sitat:
- Vi passer på å nullstille oss foran hver kamp. Men til trønderne må jeg si at jeg trodde vi hadde lært. Vi er i ferd med å bygge opp noe, men vi kan fortsatt gå på et par smeller. Det er ikke så lenge siden vi sleit i serien. Vi må ikke tenke for kortsiktig, sier Christer Basma.
ace
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 06:12    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er så mange her på forumet som ikke ser kampene på FXTV engang. Det er uforståelig for meg.

Ha ha, da begynner jeg å forstå litt mer av alt det rare som blir sagt her inne, ho ho. Men er enig med deg i at det er rimelig uforståelig og i tillegg ha så mye å si...! Rolling Eyes
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 22.09.2006 06:54    Post subject: Reply with quote

Hva skal man si, har ikke så mye å si som ikke har blitt sagt før Smile Et tap måtte komme, men tragisk måten det først kommer på. Hjemmebane, motstander og etter grusomt spill og innsats. Litt flåsete sagt, hvirker som om spillerne har 1 oktober i bakhodet Smile

Uansett, jeg mener at det er på tide at rbk begynner å tenke fremover. I alt for mange år har vi sett bruk av spillere på posisjoner de egentlig ikke hører hjemme i. Jeg ønsker ikke å se roar som høyreback, jan gunnar som ving og aller minst riseth sentralt. Da får vi heller skaffe backupspillere som er bedre enn disse på de nevnte plassene. Det er greit når det er total krise, men liker ikke at klubben f.eks kjøper inn en høyreback og benker han i en kamp han kan spille for heller å bruke roar. Dette gir utrolig dårlig signaler.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 08:15    Post subject: Reply with quote

Dårlig kamp - dårlig dag. Ferdig med det.
At vi scorer bare to i denne kampen er veldig stang ut. Zanetti hadde vel 2 eller 3 redninger på streken. Uansett skal to mål på Lerkendal holde til minimum ekstraomganger.
At vi slipper inn 5 er rett og slett for dårlig. Trengs ikke nevne navn eller syndebukker, men når Hirschfeld i tillegg har en del meget gode redninger sier det sitt om en defensiv kollaps av dimensjoner. 5 er mange, men Sandefjord kunne faktisk puttet flere også.

Uansett, RBK hadde 6 strake seire nå. Et tap kommer av og til uansett. I den tette toppen i Tippeligaen og siden cup-tap=exit risikerte vi uansett at bare ett tap kan ødelegge den ene tittelen. Tar vi 6 strake igjen nå, skal det mye til for at alt ikke er i boks før FFK-kampen. Very Happy
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 08:31    Post subject: Reply with quote

Daniel Braaten er helt ubrukelig i kamper hvor RBK må "ta seg sammen". Han eier ikke god nok moral!

Braaten er en bra medgangsspiller, men ikke noe mer.
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.09.2006 08:37    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk det ikke helt med meg, men jeg tror han sparket knallhardt i pleksiveggen på benken da han ble byttet ut. Det var nok mest av misnøye over egen bidragsyting. Han har jo sagt i hele år at denne sesongen har vært dårlig fra han si side.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 08:40    Post subject: Reply with quote

Alle ser om Braaten har en bra eller dårlig dag i løpet av 1.omgangen.
Han er AV eller PÅ. Det skulle hvertfall ikke være noen grunn til å vente til litt ut i 2.omg med å ta han av når han er AV
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 22.09.2006 09:19    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Som sagt første gang jeg ser gutta Live

Baadshah/Tab wrote:
Ikke ofte det kommer Live på Tv2 (desverre).

Beklager hvis jeg henger meg opp i dette (og er meget offtopic), men var sikker på at med "live" mente du "live på lerkendal". Ble sjokkert av bare DET, men er jeg til å forstå at dette var den første RBK kampen du har sett på direktesendt TV? På TV??
Har fulgt dette forumet i mange år (uten å ha skrevet mye selv, som folk ser (det er fordi Attach alltid sier det for meg:)) og mener jeg har sett deg, Baadshah, her inne like lenge.. Hvordan er det mulig å skrive snart 3000 innlegg i ett forum om et fotball-lag du for første gang så en hel sammenhengende kamp på TV av i går? Trodde folk her inne var skikkelig RBK-fans jeg.. Kaller ikke meg selv en skikkelig RBK-fan engang, men t.o.m. JEG har vært på seks Lerkendal-kamper i år, og sett samtlige enten på TV eller på puben og brøler med HC-stemme og omfavner og klemmer vilt fremmede når vi scorer! (oi, kanskje jeg bør kalle meg skikkelig fan likevel.)
(Jada, sikkert noen som vil si "Det går an å være skikkelig fan, selv om man ikke ser absolutt alle kampene". I fotball-sammenheng er jeg totalt uenig, man trosser alt for å se kampen! Det er jo det viktigste i verden der og da!)
Sorry, ble faktisk litt provosert , så rett meg hvis jeg tar feil her. Ganske trøtt - nettopp våkna fra en vond drøm om at RBK ble dassa av Sandefjord i cupen PÅ HJEMMEBANE! Puh, godt det bare var en.. ..what be this? Det skjedde faktisk?? NOOOOOO!!!....

Herregud, for et lamt innlegg! Vennligst ikke svar på dette offtopic-tullet.. Skal prøve og holde meg til å bare lese forumet..
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 22.09.2006 09:44    Post subject: Reply with quote

På stadion vs på tv:

Man får vel en mye bedre oversikt over spillet når man ser kampen på tv. Synes ikke det kan være noe å diskutere en gang.

Opplevelsen er naturligvis en helt annen, stemningen mister man, man bidrar ikke selv, men man ser kampen uendelig mye bedre på skjermen - stort, på nært hold, med alle repriser man kan ønske.

Til en viss grad går man kanskje glipp av hvordan spillere utenfor kameraet beveger seg, men ... hvis man vil diskutere spillet, sjanser, osv., holder det faktisk lenge å se kampen på tv.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 22.09.2006 09:53    Post subject: Reply with quote

Helt klart. Begge er fint. Foretrekker oftest TV'n selv (da kan man ha med medbrakt Smile )
Men synes det blir feil å uttale seg om kamper, kun på grunnlag av det man har sett på oppsummeringa til fotball-extra..
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 22.09.2006 11:07    Post subject: Reply with quote

Einherjar wrote:
Lest litt presse nå, og irriterer meg over at de skriver usannheter og skal skape overskrifter på feil grunnlag. F,eks en video på adressa.no.. RBK fansen raser.. jommen sa jeg smør. Var ikke mye rasing, avsluttes med en eldre blid dame som ikke snakker trønderdialekt engang! Pfhøy! Og den pipinga de skal ha det til med, jeg hørte som alle andre ingen piping. Jaja, pust rolig nå Smile (det samme sa forøvrig gastroskopi legen)

Jeg er enig med deg. Media lyger så det renner.

Adressa skrev at gutta gikk til pause, til pipekonsert fra publikum. Piping? Hvaffor en piping?! Jeg telte ett, ett tilløp til piping, som kan ha vært rettet mot egne spillere. Det var ikke til pausen, det varte i toppen to sekunder, og hørtes ut til å komme kun fra noen på Adidastribunen.

Jøssda, det var masse piping. Mot Sandefjord selvfølgelig!
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb