English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jørgen Skjelvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.10.2017 13:11    Post subject: Reply with quote

Preinstekk! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
dembaba
Senior

PostPosted: 27.10.2017 13:20    Post subject: Reply with quote

beejay wrote:
Får håpe de får inn en talentfull spiller med bedre basisferdigheter og smartness, tar heller det enn bare hurtighet.

Rasmussen?
Back to top
pappabrun
Proff

PostPosted: 27.10.2017 14:03    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Skjelvik har mye mer enn "bare hurtighet".

Skjelvik er ifølge FIFA den raskeste midtstopperen i verden!

http://www.futhead.com/18...latform=ps
Back to top
Mighty
Senior

PostPosted: 27.10.2017 15:38    Post subject: Reply with quote

Tror Rosenborg også kan takke seg selv for situasjonen de er i. Litt usikker, men tror at man lenge var avventende til å resignere Skjelvik fordi han rett og slett ikke presterte bra. Man hadde jo et øyeblikk med tre venstrebacker i klubben, og det virket ikke som at tiltroen var all verden. Om man hadde gjort som man gjorde med Pål, Tore, Fredrik og Mike, og forlenget to år før kontrakten går ut, kunne situasjonen vært en veldig annen.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 28.10.2017 09:50    Post subject: Reply with quote

elvis_k wrote:
Tror agentene har vært sleipe her ja... synes Jørgen sjøl har opptrådt profesjonelt.

Nei nei nei, dette er selvsagt helt bevisst av Skjelvik selv. Det er så enkelt i dagens fotball å peke på agentene, men tro ikke et sekund at han ikke har et ønske om å melke mest mulig ut av denne situasjonen, og gir agentene fritt spillerom i forhold til å gjøre akkurat dette.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.10.2017 10:12    Post subject: Reply with quote

Ja, ærlig talt. Dette er ikke mer komplisert enn at Skjelvik forteller agentene sine hva han ønsker og agentene handler deretter. Han vil gjerne tjene mer penger et annet sted og det er forståelig og helt greit. Vi kunne solgt han i sommer, men valgte å la han gå gratis etter sesongen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 28.10.2017 22:34    Post subject: Reply with quote

Ikke noe galt med at Skjelvik ønsker å sikre seg økonomisk, og kanskje får et eventyr på fotballbanen. Personlig så synes jeg at Reginiussen og Skjelvik har vært årets norske stopper par. Tror kanskje Skjelvik passer best i nederlansk eller belgisk liga. Tror topp 5 liga kan bli for høyt pr. idag . Så jeg ønsker han lykke til.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 29.10.2017 11:27    Post subject: Reply with quote

Kan dette være et resultat av at vi faktisk ikke solgte Skjelvik tidligere? Tenker tilbake til Lustig og hvordan han til slutt dro som bosman - kanskje ikke de helt samme omstendighetene, men til syvende og sist det samme narativet som ienhver bosman-sak; spiller ønsker å bli solgt, blir ikke solgt, går ut kontrakten og forsvinner.
robinla
Veteran

PostPosted: 29.10.2017 11:48    Post subject: Reply with quote

Å slippe han gratis nå til hvilken som helst annen klubb enn for 5 mill (eller hva det var) til høkkertklubben på Kypros... det er veldig mye mer levelig. Han har utgjort et svært sterkt stopperpar sammen med Tore gjennom hele sesongen og det han har levert på banen har vært med å bidra til flere kroner i kassa enn de 5 millionene. Noen bosman-tilfeller vil vi få innimellom. Det er nok vanskelig å gardere seg mot selv om NISO kom med det geniale forslaget å ha utkjøpsklausuler i alle kontrakter som signeres her til lands... Rolling Eyes
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 29.10.2017 18:25    Post subject: Reply with quote

Selv om klubben er fra Kypros, så er de ikke noen høkkertklubb, da de er i Champions Leauge. Høkkertklubben i dette tilfellet er Rosenborg.

Tror aldri det blir noen utkjøpsklausul i norsk fotball. Men som du sier Bosman-tilfeller kommer til Rosenborg, og noen drar fra RBK som Bosman. I dag feirer Andre Hansen sin kamp nr.100 siden han kom fra Odd som Bosman.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 29.10.2017 18:50    Post subject: Reply with quote

Forstår godt at vi ikke har med Skjelvik når han åpenbart ikke er i fremtidsplanene, men Kåre kunne jo bare sagt det istedenfor å komme med sleivbemerkning om å "spør agenten".
Back to top
avtrekkeren
Proff

PostPosted: 29.10.2017 18:54    Post subject: Reply with quote

Kan jo være Skjelvik sjøl som ikke er helt mentalt "på plass". Eller en kombinasjon - hvis Skjelvik mentalt er ferdig med RBK er det like greit for både oss og han at han ikke spiller.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 29.10.2017 19:02    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Forstår godt at vi ikke har med Skjelvik når han åpenbart ikke er i fremtidsplanene, men Kåre kunne jo bare sagt det istedenfor å komme med sleivbemerkning om å "spør agenten".

At RBK og Skjelviks agenter "krangler" må jo bety at det ikke er utelukket fra Skjelvik å forlenge, men at det er noen krav fra Skjelvik som ikke RBK kan svelge. Så hadde forlengelse vært mulig, som tydeligvis ennå ikke er utelukket, så er Skjelvik med i RBKs fremtidsplaner...
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 18:18    Post subject: Reply with quote

Noen som kan gi et sammendrag av Skjelvik-saken på adressa nå?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 18:57    Post subject: Reply with quote

"ingen kommentar"

"det er mulig jeg har spilt min siste kamp for RBK"

"Det må du ta med agentene mine"

"Det er en mulighet for at jeg spiller torsdag, men det er tidlig å ta ut laget nå. Jeg og Kåre har en fin dialog."

KÃ¥re:

"Det er helt klart en mulighet for at han er i troppen torsdag, jeg og Jørgen har en fin dialog"
Back to top
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 30.10.2017 19:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker nå at at om det ender med at han går etter sesongen, bør han iallfall få en av de tre siste hjemmekampene. Han har til tross for et frynsete rykte før denne sesongen vært en av de spillerne som har spilt flest kamper for oss de siste sesongene, og har vært en viktig brikke for oss på veldig mange måter. Selv da han ikke hadde fast plass på laget var han verdt tre spillere om han satt på benken. Synes han fortjener en skikkelig avskjed, før han eventuelt drar, og det er litt tamt om den skjer mens han sitter i jeans på en VIP-tribune...

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 19:08    Post subject: Reply with quote

Ingen er viktigere enn laget og dersom han ikke signerer ny kontrakt så må vi teste ut mulige erstattere i troppen. Håper han får siste 5 minutter i siste kamp på hjemmebane uansett da.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 19:20    Post subject: Reply with quote

Han trenger ikke spille et minutt for min del, han har selv gitt beskjed om at han ikke spiller her til neste år, da er saken grei, mener jeg. Mye viktigere å gi f.eks Rasmussen kamper.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 19:30    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler. Om det er avgjort at han drar etter sesongen kan man like gjerne la Rasmussen prøve seg. Det skal holde hardt å gå vidre uansett, og da kan man heller gi han som er her neste sesong nyttig erfaring mot høyt kvalifisert motstand.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 19:55    Post subject: Reply with quote

Så lenge det er en teoretisk mulighet for avansement, bør RBK stille det beste laget de kan for Europa Leauge. Et avansement er verdt en god del millioner.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 30.10.2017 22:17    Post subject: Reply with quote

Hørte Rekdal kritiserte det at han ble benket og at RBK avslo bud i sommer og han lurte på hvorfor. Han må da skjønne at RBK ville beholde sitt beste stopperpar når de skal spille kvalik til Europa. Vesentlig mer å tjene på å nå Europa enn det er å selge SKjelvik for en håndfull millioner til APOEL.

Når det gjelder om han bør spille nå så hadde jeg egentlig håpet at han kunne spille i Europa, så kan heller Rasmussen få spille i Eliteserien. Kan tjene noen kr til RBK på gode resultater så ser gjerne toppet lag i EL.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 30.10.2017 22:49    Post subject: Reply with quote

Godeste Nordlie hadde sin egen teori på NRK-radiosporten i går. Han mente at grunnen nok var at "den nye klubben" til Skjelvik hadde "bestemt" at han ikke skulle spille mer for oss, slik at han ikke blir skadet, og RBK med størst sannsynlighet skulle få igjen noe penger for han.

En god fagmann denne Tom, men overganger er han ikke helt stø på.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 31.10.2017 10:22    Post subject: Reply with quote

Vi må gjerne benke Skjelvik i resten av ES-kampene, men i EL stiller vi med det beste laget så lenge det er mulig å gå videre.

Ellers kommer jeg til å savne Skjelvik. Har vært en mini-favoritt hos meg lenge, da han (før årets sesong) i hver kamp hadde minst ett raid som han på et eller annet klumsete vis kom seg fremover med. I år har han redefinert karrieren sin, og er på vei til å bli en meget habil stopper.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 31.10.2017 11:23    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Godeste Nordlie hadde sin egen teori på NRK-radiosporten i går. Han mente at grunnen nok var at "den nye klubben" til Skjelvik hadde "bestemt" at han ikke skulle spille mer for oss, slik at han ikke blir skadet, og RBK med størst sannsynlighet skulle få igjen noe penger for han.

En god fagmann denne Tom, men overganger er han ikke helt stø på.

Jeg lyttet til samme program og bet meg også merke i svaret. Mitt inntrykk var dog at han hele tiden skulle mene noe om alt som ekspert, og i all viraken når man hopper fra den ene kampen til den andre annethvert minutt, så tror jeg ikke han klarte å skille tankene mellom spiller som har signert for ny klubb men hvor klubben skal selge versus en spiller som har signert for ny klubb men hvor det ikke er noen selgende klubb, gitt Bosman-reglene. Om han for eksempel hadde deltatt i en runde Troillprat eller som gjest hos Adressas Rasmus og Saga, så tror jeg kanskje han under litt mindre hektiske forhold hadde svart annerledes.

Når det gjelder Skjelviks situasjon så synes jeg media forsøker å blåse opp saken til noe mer enn det den er. Uansett hva som er "sant" i denne saken burde ikke for eksempel Adressa forsøke å skape unødig uro rundt en spiller.

Det har vært mange spillere som har gått kontraktstiden ut, og som har opptrådd mye mer uspiselig før de etter sesongslutt og fem på tolv formidlet til klubben at kontrakten dessverre ikke blir forlenget (Iversen, Prica, Lustig m.fl.). Nevnte spillere svarte vel både klubb og media i månedsvis at de ikke hadde bestemt seg, når det senere viste seg at sjansene for å forlenge med Rosenborg hadde vært minimale om ikke ikke-eksisterende.

Om Skjelvik har sagt at han primært er på leting etter ny klubb som tilbyr høyere lønn, som han gjorde allerede i sommer da Rosenborg tok et valg ved ikke å selge ham, og klubben da regner ham som tapt, så er scenarioet som vi har nå helt etter boka. Klubben velger å gi Rasmussen mer kamperfaring, mens Skjelvik i utgangspunktet benkes. Har skjedd mange ganger før og vil skje igjen. I så måte synes jeg Skjelvik svarer helt greit for seg i intervjuene.

Et annet scenario er at i påvente av ny signering med annen klubb så har de ønsket at Skjelvik skal spille på seg en høyere 'sign on fee', ved å spille sesongen ut, og har derfor gitt tvetydige signaler til Bjørnebye om Skjelvik skal forlenge eller ikke. Ikke greit, men her har vel klubben tatt et valg gitt at han ikke ble solgt i sommer, så liten grunn til å bli sur av den grunn.

Et tredje scenario setter dog Skjelvik og agentene i et litt annet lys. Jeg vet ikke om agentene, Skjelvik eller ny klubb er forpliktet til å fortelle Rosenborg at ny kontrakt er signert? Hvis det er slik at Skjelvik for eksempel signerte for ny klubb for flere måneder siden uten at Rosenborg ble informert, og klubben fremdeles gikk og håpet at Skjelvik skulle forlenge kontrakten, så er reaksjonen hos Kåre og SIB helt forståelig.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 31.10.2017 11:46    Post subject: Reply with quote

Det er enkelt. Rasmussen er vår nye midtstopper. Han vil få uvurderlig erfaring ved å spille EL i år, og utvikle seg på det. Dette er ikke en mulighet som kommer ofte. Han er ikke noe åpenbart dårligere valg enn Skjelvik. Rasmussen burde spille.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 64, 65, 66  Next
Page 60 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb