| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| Hansen |
|
48% |
[ 116 ] |
| Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lædre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Meling |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 4 ] |
| Lundemo |
|
0% |
[ 0 ] |
| Konradsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jevtovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bendtner |
|
27% |
[ 67 ] |
| de Lanlay |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Adegbenro |
|
21% |
[ 53 ] |
|
| Total Votes : 241 |
|
| Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 25.08.2017 09:42 Post subject: |
|
|
Helt utrolig kamp i går. Helt utslitt i dag jeg he he
Da Ajax fikk 1-1 og 2-1 var jeg sikker på at det skulle ryke. Veldig sterkt å greie å snu kampen igjen da.
Nå har vi en bedre stall en vi har hatt på lenge også så ikke umulig å ta noen poeng i EL heller.
Stolt av Rosenborg i dag.
 |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 25.08.2017 09:47 Post subject: |
|
|
Det er dagen derpå. Snart trekning, og jeg gleder meg som en unge. For en høst dette har blitt for RBK. Et eventyr. Jeg hadde ikke i mine villeste fantasier kunne forutsett kampene mot Ajax. Det er rett og slett surrealistisk det som skjedde i går. Jeg har sett målene om og om igjen. Har knapt sovet i natt.
Det er så mye som gir meg gåsehus at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Men førstemålet og feiringen til Bendtner hvor han kommer sklidende mot kamera. Gåååååsehud! Deretter målene til Samuel, spesielt det siste hvor han drar av seg skjorta og jubler vilt, mens Mike og Lorden kommer til. Gåsehuuuud!!! For ikke å snakke om den elektriske stemingen som var på Lerkendal i går.
Jeg så kampen kun på TV, men det var nesten som om jeg var til stede. Tenk å ha vært der i går. HAr det noen gang vært råere steming enn i går? Jeg mener, det var jo helt rått. Alle, absolutt alle, jublet og heiet. Kjernen må få en pris for sitt engasjement. Finnes ikke bedre supportere i Norden. Til og med danskene erkjenner det.
Dramaturgien, innsatsen, rammen rundt, spiller-for-spiller, det som sto på spill, innbyttene, løpene, målene, engasjementet...Blir ikke bedre!
Spillerne spilte med hjertet utenpå drakta. Dette var som i gamle dager. Innsatsen de la ned i går...helt ubeskrivelig rått. Jeg har ikke opplevd maken til kamp noengang. Dette er for min del den råeste kampopplevelsene jeg har hatt med RBK. Det er ikke ofte jeg griner av glede, men i går skjedde det altså når Samuel besøkte oss fra himmelen, og puttet to mål. Han er av en annen verden. La oss håpe han blir ut sesongen.
Jeg har som sagt fått opplevelsen litt på avstand, men jeg tror det vil gå lang tid før det går opp for meg hvor enormt rått det var det jeg var vitne til i går.
For et lag og for en innsats! For noen spillere vi har på dette laget nå. Jeg måper hver gang jeg ser Bendtner berøre kula. At han spiller for oss er helt sykt.Sammen med Samuel må det være den beste spilleren vi har hatt på Lerkendal. For en kveld. Jeg tror det knapt ennå.
Kåre er for alltid tilgitt. Han har vist at han er verdig til å styre RBK-skuta i mange år. Han har det som skal til. Eggen må være stolt av sin elev.
La oss møte FCK i gruppespillet, så kan vi vise hvem som er Nordens beste lag. Bring it on!
Last edited by hellvikrunner on 25.08.2017 09:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 25.08.2017 09:51 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | | Zorac wrote: | Jobber i det offentlige, og får bare beklage at skattepengene deres i dag i stor grad går til lønnet surfing. Men i en sådan stund..
Fytti helvete! Er fortsatt helt nummen! |
Samme her, jeg greier ikke ligge unna forum og twitter |
Også her. Jeg legitimerer det med at sprede ekstra god stemning og kærlighed til alle rundt mig. Hvis bare tiden ville gå lidt hurtigere så jeg:
1) kan se hvem vi kommer i gruppe med (giv mig FCK!)
2) kan komme hjem og se kampen igen. Og igen bagefter |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 25.08.2017 09:59 Post subject: |
|
|
| Sjt. Wiseth wrote: | | Guinness wrote: | | (100%) Jesus, som jeg sliter med mage og hode på jobb nå. Flyturen opp og ned fra Oslo ble i dyreste laget, så det kommer til å gjøre ekstra vondt med en dårlig kamp i kveld. |
Tenk heller på hvor billig du syns den flyturen ble når du står sammen med 23000 andre mennesker og trampeklapper rosenborg inn til Europaligaen i det 90' spilleminutt  |
@guinness - Tenker om flybilettene i dag? Verdt pengene?  _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 25.08.2017 10:05 Post subject: |
|
|
Fra kampreferatet til altomfotball.no:
89. Samuel Adegbenro - Rosenborg
Rosenborgs redningsmann ber til Gud etter han har scoret og blir belønnet med gult kort.
Trodde det var religionsfrihet her i landet jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbe Senior
|
Posted: 25.08.2017 10:05 Post subject: |
|
|
Det er selvfølgelig deilig med ALT i dag. Bendtner, Samuel, Kåre sine planer, Mike etc. Jeg er i nirvana!
Men den største bragden for meg:
RBK vant 3 av 4 omganger mot Ajax, hvor den siste ble uavgjort.
Selvfølgelig hadde Ajax flere sjanser og bedre spillere, blir ikke blåøyd. Men faktum er at RBK vant 3 gode omganger og Ajax vant INGEN. Det er sånn man spiser en hval, en bit av gang. En omgang av gangen.
Det vitner om profesjonalitet, struktur og vinnervilje.
For en fantastisk opptur for hele klubben og 100 års jubileet!  |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 25.08.2017 10:10 Post subject: |
|
|
| Gråt på 2-2, besvimte på 3-2, feira til 03 og så kampen i reprise til 06. Surrealistisk dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 25.08.2017 10:13 Post subject: |
|
|
| SeG wrote: | | 1917 wrote: | | georgios wrote: | Siden ingen andre kunne hoste opp danske høydepunkter, måtte jeg finne selv.
Dette er potitkvalitet på bilde, men for min del ville jeg høre de danske kommentatorene, og det får man her. De er nesten like ekstatiske som Fredheim når RBK scorer. Morsomt!
https://www.youtube.com/w...x1hHtb3u0U |
Er så gåsehud å høre de danske kommentatorene, hvor de skryter uhemmet av RBK og Lerkendalstemninga.
Ingen som er stødig i nederlandsk og kan krydre morgenen med litt skadefryd fra nederlandsk presse?  |
sjekk adressa.no  |
http://www.adressa.no/100...0935b.html
Gotta love Northug: http://www.adressa.no/100...0943b.html _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 25.08.2017 10:15 Post subject: |
|
|
| Stubbe wrote: | | RBK vant 3 av 4 omganger mot Ajax, hvor den siste ble uavgjort. |
Tja, vi vant strengt tatt "bare" to omganger (begge 1-0), mens de andre endte 0-0 og 2-2.
Vi avsluttet derimot 3 av 4 omganger med ledelse, så skal gi deg den.  _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbe Senior
|
Posted: 25.08.2017 10:19 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Stubbe wrote: | | RBK vant 3 av 4 omganger mot Ajax, hvor den siste ble uavgjort. |
Tja, vi vant strengt tatt "bare" to omganger (begge 1-0), mens de andre endte 0-0 og 2-2.
Vi avsluttet derimot 3 av 4 omganger med ledelse, så skal gi deg den.  |
Du har selvfølgelig helt rett, barnematten funker ikke på en dag som denne!  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2017 10:21 Post subject: |
|
|
| hellvikrunner wrote: | Fra kampreferatet til altomfotball.no:
89. Samuel Adegbenro - Rosenborg
Rosenborgs redningsmann ber til Gud etter han har scoret og blir belønnet med gult kort.
Trodde det var religionsfrihet her i landet jeg. |
Jeg tror kanskje dette hadde mer å gjøre med at han flenget av seg drakta. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2017 10:24 Post subject: |
|
|
Heldigvis er ikke jeg den eneste som går glipp av humoristiske poenger. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2017 10:26 Post subject: |
|
|
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 25.08.2017 10:32 Post subject: |
|
|
| Var verdt tiden å høre de danske kommentarene. Anbefales |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 25.08.2017 10:34 Post subject: |
|
|
| konrad4ever wrote: | | Var verdt tiden å høre de danske kommentarene. Anbefales |
Har du link? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2017 10:39 Post subject: |
|
|
Og nå, en titt på den historiske tabellen mellom disse to lagene.
| # | Lag | S | V | U | T | MÃ¥l | P | | 1 | Rosenborg | 4 | 2 | 2 | 0 | 5-2 | 8 | | 2 | Ajax | 4 | 0 | 2 | 2 | 2-5 | 2 | _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 25.08.2017 10:42 Post subject: |
|
|
Parkert. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 25.08.2017 10:49 Post subject: |
|
|
Sist gang Ajax var uten noen form for europaspill eksisterte ikke: Hånholdt kalkulator, minibank, VHS, mikrobølgeovn til privat eie, Olsenbanden-filmene og lovlig homofilt samboerskap(i Norge)
Tenke seg at Rosenborg ballklubb skulle være klubben som endte Europaspillrekken til AJAX. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 25.08.2017 10:50 Post subject: |
|
|
Fin en fra kommentarfeltet på VG:
| Quote: | Så det er derfor det er så mange barn som dør av sult hver dag.
Gud er mer opptatt av å hjelpe diverse fotballag rundt om i verden med å vinne.
|
_________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
GuitarHero Senior
|
Posted: 25.08.2017 10:52 Post subject: |
|
|
Hvordan kommer man seg ned på jorda etter en sånn kamp? Satt oppe til kl 4 i natt og surfet på alt jeg kom over angående kampen, så høydepunktene om og om igjen og denne gikk på repeat. Sitter på jobb nå trøtt som faen og er så lite produktiv som det går an. Fortsetter å surfe på alt jeg kommer over mens streamable går på repeat.
Snart er det heldigvis lunsj og da får jeg en liten pause fra galskapen. Dette tar på, gitt! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2017 10:55 Post subject: |
|
|
| RBKrosenborg wrote: | Sist gang Ajax var uten noen form for europaspill eksisterte ikke: Hånholdt kalkulator, minibank, VHS, mikrobølgeovn til privat eie, Olsenbanden-filmene og lovlig homofilt samboerskap(i Norge)
|
Artig tenkt, men de var jo ute pga. suspensjon i 90/91-sesongen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 25.08.2017 10:59 Post subject: |
|
|
| Jojo, men om vi legger godsida til og tenker sist de ikke kvalifiserte seg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 25.08.2017 11:05 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | RBKrosenborg wrote: | Sist gang Ajax var uten noen form for europaspill eksisterte ikke: Hånholdt kalkulator, minibank, VHS, mikrobølgeovn til privat eie, Olsenbanden-filmene og lovlig homofilt samboerskap(i Norge)
|
Artig tenkt, men de var jo ute pga. suspensjon i 90/91-sesongen. |
Joda, men dårlig oppførsel blandt fans kan man ikke sportslig gardere seg mot.
1965 var sist gang de ikke maktet å kvalifisere seg for "egen" del. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 25.08.2017 11:12 Post subject: |
|
|
Bendtner hadde en fantastisk hælpasning i går, men mener bestemt det var en annen fantastisk entouch-pasning som gikk langs 16-meteren til Ajax i andreomgangen i går. Mike?
Noen som fikk med seg OG kan hinte til klipp eller tidspunkt i kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
|