View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Borden Veteran

|
Posted: 12.08.2017 21:37 Post subject: |
|
|
Driblevækk wrote: | Finnes det tall på hvor bra uttelling Bendtner har på sjansene sine? Synes ikke det er ofte han er i god scoringsposisjon og ikke putter. Han har ikke hatt så veldig mange store sjanser. |
Har et inntrykk av at Bendtner kommer senere inn i situasjonene enn noen av medspillerne gjør. At han spiller med en litt annen rytme. Er flere ganger jeg har sett ham komme i avslutningsposisjon, men at en annen RBKer har tatt sjansen før ham.
Jeg syns også det er litt for stor ego-tendens hos flere av RBK-spillerne i år. Noen av den store styrken til RBK under Nils Arne Eggen var at det var viktigere å passe til en bedre plasset medspiller enn å score selv. At det viktigste var å spille de andre gode. Har noe av dette forsvunnet? Handler det om å sikre seg plass på laget? Det er i første rekke angrepsspillerne som synder her syns jeg, mens midtbanespillerne er flinkere, men så er det heller ikke like stor konkurranse der.
Jeg syns spesielt Bendtner har lidd under for stor ego-faktor hos enkelte hvis de ser en mulighet til avslutning, ettersom han ofte kommer innenfor boksen noe senere enn de andre, eller velger å trekke seg unna tung markering.
Utrolig herlig å se målet i dag gå inn. Fantastisk prestasjon. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 12.08.2017 22:50 Post subject: |
|
|
Egentlig bare en liten kuriositet, men jeg trodde Bendtner hadde begynt å spille i Adidas-sko etter at skoavtale-saken ble avsluttet? For meg ser det ut som Nicklas fortsatt spiller i sine helsvarte "unmarked" Nike sko. Skoene han spilte med idag ser til forveksling like ut som de helsvarte skoene han spilte med i starten av sesongen. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 12.08.2017 23:00 Post subject: |
|
|
oyvindh wrote: | thomas_katt wrote: | Tror det er første gang ei scoring har gitt meg en spontan utledning med latter og tÃ¥rer siden Brattbakk satte det frisparket i Israel for 13 Ã¥r siden 😄 |
Ned i knestående med ansiktet begravd i hendene? Å omtale deg selv i tredjeperson kler deg ikke, Harald. |
Jeg fikk målgasme... :p |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 13.08.2017 00:35 Post subject: |
|
|
Fantastisk teknikk på det skuddet i dag. Har ikke sett noe lignende siden Michael Owen spilte for England. |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 13.08.2017 09:11 Post subject: |
|
|
Robert81 wrote: | Fantastisk teknikk på det skuddet i dag. Har ikke sett noe lignende siden Michael Owen spilte for England. |
Jeg tror Jonas Svensson hadde et lignende mål mot Sarpsborg i en av sine første kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 13.08.2017 10:09 Post subject: |
|
|
https://m.youtube.com/wat...AkIeZY1jsQ
Jonas mot S08 på Lerkendal i 2011 (4-0).
Ikke ulikt. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.08.2017 10:42 Post subject: |
|
|
Ikke så ulik rent estetisk, men veldig mye enklere teknisk utført. Han sikter/lobber den opp i hjørnet og det klarer alle spillere på dette nivået om de prøver noen ganger på trening. Det som gjør dansken sin så sykt, er jo kraften i avslutningen. Kraft og presisjon helt utenom det som er vanlig. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 13.08.2017 11:43 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Egentlig bare en liten kuriositet, men jeg trodde Bendtner hadde begynt å spille i Adidas-sko etter at skoavtale-saken ble avsluttet? For meg ser det ut som Nicklas fortsatt spiller i sine helsvarte "unmarked" Nike sko. Skoene han spilte med idag ser til forveksling like ut som de helsvarte skoene han spilte med i starten av sesongen. |
De helsorte han bruker nå er Adidas. Ganske lett å se Adidas-stripene på dette bildet sammenlignet med Konradsens. Tenker at det kanskje er en av kriteriene til Nike for å fryse avtalen, at hvis han ikke skal spille i Nike-sko må det heller ikke vises at han spiller i Adidas.
For min del kan han spille i Crocs så lenge han curler inn perler som han gjorde igår  |
|
Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 14.08.2017 15:06 Post subject: |
|
|
Må faktisk klype meg i armen fortsatt angående Nicklas. Vi har en av verdens mest ikoniske fotballspillere på vårt lag. Han scorer fantastiske mål og har ferdigheter milevis over alle i Eliteserien. Forsetter ham nåværende form så tror jeg vi snakker et salg i 50-60-millioners klassen. _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.08.2017 15:08 Post subject: |
|
|
Ikonisk i form av å være et meme, riktignok. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbe Senior
|
Posted: 14.08.2017 15:09 Post subject: |
|
|
Drømmer om at han får en hel sesongoppkjøring med Kåre-Regime.. Bruker denne sesongen på å komme i gang, blir eksplosiv neste sesong og legger igjen nok klingende mynt i kassa til å kjøpe en verdig erstatter.  |
|
Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 14.08.2017 19:44 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | WTF? Hvor bra er han i dag? Hvor motivert vil han være borte mot Sogndal og Kristiansund? |
Han viste seg å være om ikke tungen på vektskåla, så iallfall det siste loddet som berga kjøttprisen borte mot Kristiansund  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
rolfi Junior
|
Posted: 16.08.2017 07:36 Post subject: |
|
|
PÃ¥ vei til Kina ?
En arbeidskollega hadde snakket med en i RBK styret i går kveld. Påstod at de var i sluttforhandlinger med en klubb i Kina om en overgang for Bendtner.
Noen andre som har hørt noe om dette? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 16.08.2017 07:37 Post subject: |
|
|
NÃ¥r stenges vinduet i Kina da? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 16.08.2017 08:13 Post subject: |
|
|
Akkurat de der Kinaryktene tar æ med ei god klype salt.. Nicklas Bendtner blir nok her ut sensongen, og forhåpentligvis også neste. Dette er nok bare "fake news" og ryktespredning. . _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.08.2017 12:07 Post subject: |
|
|
Nok av "fans" som ønsker Bendtner nedenom og hjem som er troende til å sette ut sånne rykter... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2017 12:22 Post subject: |
|
|
Dog artig at filmklipp av Bendtners skåring mot Molde sirkulerer blant Ajax-fansen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.08.2017 14:21 Post subject: |
|
|
Hvor da? Vært artig å lese litt |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.08.2017 14:28 Post subject: |
|
|
Mike van Damme, reporter i fanzinen Ajax Life:
–Mange Ajax-fans delte hans siste mål på Twitter. Det var ikke dårlig. For de fleste er Bendtner et navn som ringer en bjelle, så det er ingen overraskelse at Ajax-fansen snakker om ham.
(Aftenposten: Ajax-journalist: – Folk er ikke skråsikker på at Rosenborg vil bli slått) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 17.08.2017 23:19 Post subject: |
|
|
Var kveldens kamp nok til å overbevise Hareide om en plass i landslagstroppen? Hope so! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.08.2017 23:21 Post subject: |
|
|
Bendtner > Dolberg. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 17.08.2017 23:23 Post subject: |
|
|
Kokeplate wrote: | Var kveldens kamp nok til å overbevise Hareide om en plass i landslagstroppen? Hope so! | Don't think so.. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 17.08.2017 23:30 Post subject: |
|
|
LORD BENDTNER.
Denne mannen er en klasse over alle andre. Det må være så frusterende å slå baller på førstetouch i rom og så ha medspillere rundt deg som ikke går på åpenbare muligheter. Eller de som ikke prøver seg på bakrom når du går i duell og vinner. Eller når du går på løp og midtbanespillerne kjæler med ballen 2 meter til så du havner i offside og de mister ballen.
Bendtner er KLASSE |
|
Back to top |
|
 |
|