English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 00:33    Post subject: Reply with quote

Må han få tid? Han er lønnsledende og har vert her i et halvt år med erfaring fra PL, Serie A og Bundesliga. En tidligere start spiller får Bendtner til å se ut som en Old-Boys spiller. Han har fått nok tid, nå skal det presteres.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 00:35    Post subject: Reply with quote

Hjelpe meg. Begynner å bli dugelig lei av alle hobby-psykologene her nå.
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 00:42    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Må han få tid? Han er lønnsledende og har vert her i et halvt år med erfaring fra PL, Serie A og Bundesliga. En tidligere start spiller får Bendtner til å se ut som en Old-Boys spiller. Han har fått nok tid, nå skal det presteres.

Ja, ikke sant det hele er fullstendig latterlig. Det ser ut som villmannen er den av de to som er tidligere premier-league proff.
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 20.07.2017 00:43    Post subject: Reply with quote

Henviser til innlegget mitt på side 72, jeg ser ingen grunn til å gjenta meg selv.

Om du har sett Bendtner tidligere i karrieren er det han mangler i Rosenborg ferdigheter han alltid har manglet. For å tilegne seg nye ferdigheter trenger man tid, Bendtner må også ha ett ønske om dette selv.

Angående det med hobbypsykologi er det noe alle bedriver i større eller mindre skala for å danne seg ett bilde av personer, deres intensjoner, holdninger og trivsel - eller mistrivsel om du vil. Dersom man ikke gjør dette er det ett symptom i psykologien Wink
Montana
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 00:55    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:
Om du har sett Bendtner tidligere i karrieren er det han mangler i Rosenborg ferdigheter han alltid har manglet.

SÃ¥ han har alltid vert en apatisk, lat mosjonist?
Back to top
Brakkebirger
Rutinert

PostPosted: 20.07.2017 00:57    Post subject: Reply with quote

Dersom det er din ærlige og oppriktige menig ser jeg faktisk ingen videre nytteverdi i å prøve å komme med en videre kommentar.
Montana
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 01:00    Post subject: Reply with quote

Den er god
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 04:04    Post subject: Reply with quote

Må si meg litt enig med Montana her. Greit nok, potensialet til Bendtner går langt utenpå alt og alle i Eliteserien, men nå har han vært her et halvår, og det ubestridte faktum er at Vilhjálmsson har pisset på han når det gjelder det aller viktigste: sluttprodukt. Mannen har vært tålmodig og har grepet sjansene gang på gang denne sesongen, uten at det gjenspeiler seg i tillitt hos trenerne. Samtidig nyter andre det som tilsynelatende er ubegrenset tillitt, uansett hvor ræva de presterer. Å ikke belønne de som jobber knallhardt hver bidige dag på trening, og faktisk presterer når de får sjansen, er oppskriften på å miste garderoben.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 04:23    Post subject: Reply with quote

Vilhjalmsson har spilt masse da. Det er en styrke for laget å ha en slik type. Om det er sånn at han bare er fornøyd om han får spille på bekostning av Bendtner derimot så blir det en utfordring, men slik jeg kjenner Vilhjalmsson skjer neppe det.
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 20.07.2017 06:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Bendter er så lite verdt for klubben, med lønnsutgifter, total mangel på karisma og entusiasme at jeg mer enn gjerne hadde betalt Molde 50 k av egen lomme for at de tok i mot han gratis. En latterlig dårlig spiller som noen få her lever i et febrilsk håp om skal slå ut i full blomst. Jeg er ikke starstrucked slik visse andre er. De få geniale tingene han viser er 1/10 av hva han bør prestere jevn over med tanke på hva klubben investerer i han både i penger og tid. Jeg er rimelig sikker på at vi snart har fasit, og vil se på hele dette prosjektet som økonomisk og sportslig fiasko. Eneste som kan redde dette er at han scorer mål som fører oss inn i en av Europa cupene. Noe slikt som Belsvik vel gjorde i sin tid. Vi brukte en del penger på han, brukte han svært lite før han forsvant igjen, men han scorte vel ett mål som hjalp oss til Champions League.

Jeg har ikke noe personlig i mot Bendter, bedømmer han ut fra hva han prester og i mine øyne er det for dårlig, så dårlig at jeg ønsker han vekk. Noen setter ut alle piggene sine (de mindre modne medlemmene) når man snakker negativt om heltene deres. Mine helter er RBK spillere som bidrar, og skulle plutselig Bendtner bli en av dem vil jeg være blandt de første til å glede meg over det og hylle han. Jeg har ingen ønske om at han ikke skal lykkes fordi jeg misliker han, jeg misliker han fordi jeg føler han ikke er verdt pengene (så langt).
Frakken
Junior

PostPosted: 20.07.2017 08:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk vi kan slå Celtic over to kamper men da må Villmannen spille på topp! Da Bendtner gikk av ble det et helt annet lag. Kan ikke ha han labbende rundt på topp mot Celtic. Da er gjennvinningsmomentet borte og Rosenborg blir spilt fryktelig lave. Jeg har også gitt opp prosjekt Bendtner, selg
Back to top
Torgeir
Rutinert

PostPosted: 20.07.2017 08:57    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/s...n/68527296
Back to top
jojojo
Senior

PostPosted: 20.07.2017 09:11    Post subject: Reply with quote

Og nå er Matti, Kåre og lirden inne på det selv...

http://www.dagbladet.no/s...n/68527296

Edit: SÃ¥ ikke din link, Torgeir
Bart1
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 09:23    Post subject: Reply with quote

Å lese om Bentner på forumet her handler om to syn. Den ene gruppen har i et halvår kommet opp med hundre forklaringer på at Bentner ikke har fungert, bortsett fra å gi han skylden. Den andre gruppen gir Bentner selv skylden.

Vi har en tredje gruppe som ikke er på forumet. Det er Kåre, som har satt sin ære på å bruke Bentner, og må bruke Bentner fordi det motsatte vil være å innrømme feil; noe man vistnok ikke gjør, selv om det går på bekostning av RBK.

Jeg tipper Bentner er ute av RBK før september er omme. Jeg tror også det må være han selv som ser det først...
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 09:33    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Bendtner blir trukket tilbake til offensiv sentral midtbane, mens Vilhjalmsson får spille spiss. Konradsen får så konkurrere med Jensen og Midtsjø om en indreløper-plass, og komme innpå når en av de har løpt seg tom. Vi vil trenge mye løpskraft mot Celtic, og det er enda en grunn til å spille med krigeren V på topp.

Bendtner har blikk, ro med ballen og pasningsfot som ville gjort ham til en glimrende erstatter etter Selnæs.

Det er ikke værre en det. Om Bendtner selv vil, så tror jeg dette kan bli godfoten når det gjelder Bendtner.
Back to top
Churchill
Proff

PostPosted: 20.07.2017 09:39    Post subject: Reply with quote

Bendtner er rett og slett en elendig spiller!
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2017 09:58    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Jeg håper Bendtner blir trukket tilbake til offensiv sentral midtbane, mens Vilhjalmsson får spille spiss. Konradsen får så konkurrere med Jensen og Midtsjø om en indreløper-plass, og komme innpå når en av de har løpt seg tom. Vi vil trenge mye løpskraft mot Celtic, og det er enda en grunn til å spille med krigeren V på topp.

Du argumenterer med at Bendtner skal trekkes ned på midten, og legger samtidig til at vi trenger mye løpskraft mot Celtic.

En ting er å spille uten midtspiss. Det kan gjøre angrepsspillet litt komplisert. En helt annen ting er å spille uten en skikkelig sentral midtbanepsiller. Det er taktisk selvmord.

I vår bestemte jeg meg for å vente med å bedømme Bendtner til sommerferien, og jeg har vært kritisk lenge uten å kritisere han - men nå er det nok. Kampen i går var for min del "siste sjanse" før jeg slang rundt med øksa, så fulgte litt ekstra med på han da. Det er helt sjokkerende å se hvor stasjonær han er. Virker som enhver forflytning er et ork, det er absolutt ingen ønsker om å yte noe som helst ekstra. Vi kjøpte han for at han skulle være tungen på vektskåla i Europa, men å ha han på banen er som å spille med en mann mindre. Han er aldri i feltet når vi angriper, og han er aldri i press når vi forsvarer oss. Stygt sagt, men han er rett og slett ubrukelig for oss.

Vi er absolutt ikke i såpass god forfatning at vi kan kjøre på med snudd V og en sentral som står i ro mens han venter på ballen.

Og bare et par ting til:
- Han slår ikke så geniale pasninger som enkelte liker å påstå. Faktisk slår han mange enkle feilpasninger.
- Han har ikke potensiale til et nivå langt over Eliteserien. Han hadde det, men i 2017 har han ikke det.
- Han har ikke en teknikk som går utenpå alle andre i troppen.
- Han gjør ingen spesielt god jobb på defensiv dødball.

En ting er at han kritiseres for alt mulig i media, men det er ikke noe mindre slitsomt med alle som skal hylle han for den minste ting - og å fremstille alt han gjør som så fryktelig genialt. Får lupus av Roar Stokke som står og snakker om flikken før 1-1, og trekker inn navn som Zlatan, Berbatov og Cantona. Hallo i luken, den flikken var verken teknisk eller taktisk vanskelig. Det gjennomføres på alle løkker og småguttelag i hele Norge hver dag. Pasningen til Mike gjennom til De Lanlay derimot var det høy klasse over, men den blir avspist med vesentlig mer jordnær skryt.

Konklusjon etter et halvår med Bendtner er at prosjektet er en fiasko, og om vi skal ha noen som helst sjanse til å lykkes mot Celtic må han ut av laget. Punktum!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
simvik91
Rutinert

PostPosted: 20.07.2017 11:08    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy å se Bendtner som "nummer 10" bak Vilhjalmsson, men kampen mot Celtic bør ikke være tidspunktet det prøves ut på. Det høres mer ut som noe vi kan koste på oss, sannsynligvis med stor suksess, mot svakere lag på hjemmebane.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2017 11:24    Post subject: Reply with quote

Hva er argumentet for at det sannsynligvis ville blitt en stor suksess?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 12:03    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per de innser at han ikke er god nok. Labbetuss er et bra kallenavn. Beveger seg knapt, og kommer knapt til avslutning.

Når det er sagt. Han stod flere ganger helt alene på bakre stolpe hjemme mot Dundalk. Alle de gangene kunne en enkel chip til han på bakre ført til scoring. Da hadde han satt to eller tre mot Dundalk og nok vært klubbens frelser.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 12:12    Post subject: Reply with quote

Han sto ofte på bakre stolpe slik han har fått beskjed om fra Kåre nå sist ja. Men de forbanna innleggene kommer jo aldri fram. Rbk-spillerne blir jo helt evneveike når de skal slå ballen inn i feltet.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 12:19    Post subject: Reply with quote

Bendtner er en spiller som har veldig klare styrker og veldig klare svakheter. Det virker som han får beskjed om å konsekvent gjøre det motsatte av hva ferdighetene hans tilsier.

Det var Kåre som sa at han ikke skulle løpe rundt som en harrahoinn. Hvorfor? Han er stor og sterk. Ville han ikke vært formidabel om han brukte fysikken sin til å terrorisere stopperne? Det er tøv å la han hvile seg mens han venter på målsjanser. Han er jo ingen Inzaghi.

Det minner om hvordan vi bruker Helland. Helland startet karrieren som venstreback. Så det er ikke sånn at han ikke kan det å takle. Han er 1.87 høy og har masse muskler. Hvorfor får han da beskjed om å stå på sidelinja og vente på å få ballen?

Har man fysisk sterke angripere må jo denne fysikken brukes.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 12:22    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Han sto ofte på bakre stolpe slik han har fått beskjed om fra Kåre nå sist ja. Men de forbanna innleggene kommer jo aldri fram. Rbk-spillerne blir jo helt evneveike når de skal slå ballen inn i feltet.

Ikke bare å slå lengre innlegg, men flere ganger var spiller på kanten eller rett utafor av 5-meteren på ene sida. Nicklas stod på bakre. Enkel chip på 10-15 meter ville gitt en sjanse på åpent mål.
Back to top
Blodstrupmoen
Veteran

PostPosted: 20.07.2017 12:27    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:

Det er et godt poeng det her da, Søderlund og Gytkjær hadde verken finslepen teknikk, fart, eller fantastisk skuddfot men de hadde gode plasseringer og scorte MYE tapin mål.
Bentner får jo ikke akkurat servert mange gode innlegg...
Om det er pga han ikke evner å plassere seg eller pga kvaliteten på de som skal slå innlegg kan jo diskuteres.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2017 12:30    Post subject: Reply with quote

Innlegg må være millimeterpresise om de skal være nyttige så lenge mottaker står på hælen. Har man derimot en bevegelig type, er det rom for at man ikke treffer akkurat der man siktet fordi man har en mottaker som søker ballen. Bendtner gjør ikke det i det hele tatt, derfor ser alle innlegg dårlige ut.

Er det tilfeldig at Hedenstad sine innlegg gikk fra å være fantastiske til å bli elendige i tidsrommet mellom pre-season og seriestart?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 297, 298, 299  Next
Page 78 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb