English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ben
Junior

PostPosted: 24.05.2017 12:49    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
robbie wrote:
Jeg tar ikke fra han dem. Men de kom ikke som et resultat av eggensk fotball.

Mulig det, men jeg hadde sesongkort under Hamrèn, JJ, Perry også og det har aldri vært så morsomt på Lerkendal som under Kåre. Nå er jeg faktisk så gammel at jeg begynte å gå på Lerkendal i 1988 og det er komplett misforstått at det var så fryktelig morsomt å gå på Lerkendal på våren på den tiden. Og jeg husker også at folk i 1991 snakket om at "det var nok Eggen nå, inn med noen mer moderne" etter en sesong uten trofèer og flere ydmykelser i Europa.

Vi leder faktisk serien. Så får vi håpe spillet kommer etterhvert som vi får spilt inn nye spillere og kan spille med samme vinger to år på rad (samt at den beste kommer tilbake fra skade). Men å snakke om å bytte trener i denne situasjonen er helt absurd og det forteller mye om den moderne fotballsupporteren.

Lenge siden jeg har postet her inne, men denne fortjener kudos.

Må også legge til at noen av kommentarene her inne er et helt urealistisk i forhold til virkligheten. Rosenborg har vunnet serien to år på rad og leder serien i år. Har kun ett tap og sluppet inn 6 mål på 10 kamper?

Kåre har mistet sentrale spillere hver eneste vinter og har vist at han klarer å videreføre spillestilen selv med nye spillere.

Det å kvalfisere seg til CL er jo ikke gjort over natta når man i årevis har kommet lengere og lengere unna. Jeg er ikke så sikker på RBK klarer det i år heller men godt å se at det er en trener som ønsker og tror at det er mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 24.05.2017 13:36    Post subject: Reply with quote

+1
Back to top
Altitude
Rutinert

PostPosted: 24.05.2017 14:11    Post subject: Reply with quote

Tror de aller fleste er enig i at man ikke skal bytte ut Kåre. Så lenge man vinner serien har man tross alt fått til det viktigste.

Men i likhet med mange andre her inne er jeg bekymret over utviklingen på spillet vårt de to siste årene. Nå skal det sies at vi har byttet mange spillere, men likevel synes jeg det er litt bekymringsverdig at pilen har virket å bare gå sakte nedover siden våren 2015.

Så får vi bare håpe at det Kåre driver med nå viser seg å være en genistrek, at man treffer formtoppen i juli/august og at man kvalifiserer seg til CL. Ingenting hadde vært mer gledelig enn det.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 24.05.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:

Så får vi bare håpe at det Kåre driver med nå viser seg å være en genistrek, at man treffer formtoppen i juli/august og at man kvalifiserer seg til CL. Ingenting hadde vært mer gledelig enn det.

Og om det viser seg å være totalt fiasko er Kåre en ganske fersk hovedtrener som forhåpentligvis tar med seg lærdommen og finner bedre løsninger til neste år. Jeg mener fortsatt at han bør få muligheten til å utvikle seg uten å skulle ryke ut på første hump i veien.
Back to top
Nordlys
Veteran

PostPosted: 24.05.2017 17:47    Post subject: Reply with quote

Kåre bør få tid, men han bør ikke få lov til å styre på for seg selv hele veien om den trenden vi ser nå fortsetter. Skjærer det seg på nytt i Europa til høsten vil jeg se en ydmyk Kåre som innrømmer sine mangler, og som tar grep for å skaffe seg den kompetansen han mangler i teamet. RBK kan ikke bli Kåres taktiske prøvekanin. Akkurat nå skriker teamet etter en dyktigere taktiker.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2017 09:15    Post subject: Reply with quote

Det er fortsatt et stykke igjen, men jeg har penset noe over fra frustrasjon til forståelse når det gjelder Ingebrigtsen i det siste.

Han virker å ha et intenst ønske om at laget skal bli bedre, men prøver nok litt for hardt ved å finne opp kruttet i flere retninger samtidig, samtidig som at dette går utover det grunnleggende i filosofien. Men det som gleder meg, er at han virker å ta selvkritikk og justere/endre det som slår feil.

*Defensivt fokus. Bra tanke i utgangspunktet med tanke på Europa, og vi har blitt rimelig tette bakover. Det har imidlertid gått utover det offensive. Her virker Ingebrigtsen nå å ta grep, og sier at dette kun kan løses på treningsfeltet. Stiller med bortimot toppet lag mot Tynset i cupen, og lykkes med det; selv om nivået på motstanden var rimelig behagelig, så man lengt flere bevegelser og kombinasjoner her enn tidligere.

*Rullering. Brutter'n ønsket i år å bruke stallen i større grad for å slippe slitasjeskader og å slite ut enkeltspillere. Dette har gått utover samhandlingen, og han har nå sagt at vi er ferdige med å rullere.

*Rodal og Perreira, kjegler og whiteboard. Rapporter og rykter i media samt utsagn fra prestasjonsgruppa hinter til at det sannsynligvis har vært i overkant fokus på annen type trening enn det å faktisk spille fotball. Ingebrigtsens utsagn om endringer som kun kan gjøres på treningsfeltet og mindre rullering tyder på at det nå igjen skal fokuseres på relasjoner, samhandling, og den gode gamle RBK-fotballen.

Det er ingen grunn til å tro annet enn at Ingebrigtsen har et ekstremt sterkt ønske om å lykkes og å gjøre Rosenborg BK så gode som mulig. Men det er viktig å huske på at han fortsatt er rimelig fersk, og at dette er en læringsprosess også for ham. Jeg tror og håper han rett og slett har gapt over litt mye og skal revolusjonere alt samtidig, og at sølet vi har sett hittil i år skyldes mange kokker og oppskrifter.

Jeg freder ingen, men jeg slår meg inntil videre til ro med lovnadene om bot og bedring, så får vi ta en evaluering rundt fremgangen - eventuelt mangelen på den - litt senere. Det går fort til Europa-kvalik, og det er da den virkelige testen kommer.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2017 09:17    Post subject: Reply with quote

VG:
- ZORAC FREDER INGEN!
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 26.05.2017 09:34    Post subject: Reply with quote

Gammelt jungelord det der ja.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2017 10:00    Post subject: Reply with quote

Cool

Kunne gjort litt flid med Photoshop eller lignende da, haavarl. Paint i det minste!
GuitarHero
Senior

PostPosted: 26.05.2017 11:45    Post subject: Reply with quote

Det er da fredag på jobb i dag, ja Smile
Back to top
Ten8y
Rutinert

PostPosted: 26.05.2017 17:16    Post subject: Reply with quote

Haha. Fredda`n Love Beer
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 26.05.2017 17:25    Post subject: Reply with quote

Du var heldig med bildet, Zorac!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2017 18:16    Post subject: Reply with quote

Godt med en pause fra STAut.

Det vanskeligste var egentlig å matche fonten.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.05.2017 21:05    Post subject: Reply with quote

Takk for innsatsen! Very Happy

Det kunne vært verre. Jeg kunne meldt full tillit.
GuitarHero
Senior

PostPosted: 27.05.2017 11:49    Post subject: Reply with quote

Man har det ikke mer gøy enn man lager selv! 😁
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 27.05.2017 12:13    Post subject: Reply with quote

For øvrig er diskusjonen om en annen trener vanvittig dum.
Kåre har all min støtte.

Kåre er veien å gå - og han har en vei å gå, men noe annet er bare idioti.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 27.05.2017 19:10    Post subject: Reply with quote

Enig, hvor mange trenere har vi hatt siden tusenårsskiftet, 14 eller noe sånt? På tide med litt kontinuitet.

Last edited by RbkUrge on 27.05.2017 21:28; edited 1 time in total
Back to top
tombur
Veteran

PostPosted: 27.05.2017 19:26    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å ikke støtte Kåre så lenge vi vinner ligaen og cupen og ihvertfall når tredje kvalikk-runde til CL.

men jeg sitter faktisk å tenker mitt rundt lønnen til Bendtner og mangelen av en helt ok sentral.... Kåre må ta i bruk alle midler han har og lære. Så enkelt er det, men også så vanskelig. Det er en grunn til at spillet var godt før Selnæs dro og verre etter. Det handler ikke bare om Selnæs, det var bedre med vilhjalmsson sentralt på den tiden også enn Konradsen nå.
eksil
Veteran

PostPosted: 27.05.2017 19:30    Post subject: Reply with quote

Kan det være negativt for lagutviklingen å ha Bendtner?
Vet ikke, men sitter med en følelse av at det slås mye mer langt nå med adresse Bendtner (riktignok ofte "return to sender") enn før.
Og at vi blir litt stive fordi Bendtner må komme med i spillet?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.05.2017 19:43    Post subject: Reply with quote

Den kan også ha vært en effekt av at vi ikke har hatt det offensive like klart som før, og at man dermed oftere bruker en enklere løsning.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 27.05.2017 21:35    Post subject: Reply with quote

Det har gått et og et halvt år siden Selnæs ble solgt, likevis spiller vi som om vi fortsatt har en playmaker i dyp midtbaneposisjon som kan spille lissepasninger på stillestående angripere.

Sett i det perspektivet er det ikke rart at det tar lang tid å tilpasse oss at vi har en ny spiss, med helt andre styrker og svakheter enn de vi hadde før.

I fjor tok det et halvt år før Gytkjær fungerte. Konsensus er at tok så lang tid fordi han trengte å trene seg i form og integrere seg i laget. Men etter mitt syn handlet det ikke like mye om at laget måtte tilpasse seg han. Spillerne måtte lære seg at han var annerledes enn Søderlund. På samme måte må spillerne lære seg at Bendtner ikke er Gytkjær.

Det kan også hende at dansken som tok "snakk med oss før du snakker med pressen" så bokstavelig at han nektet mediekontakt i flere uker, også har misforstått orden om å stå på bakerste. Sånt bør jo ikke skje. Om man trenger Mike til å forklare trøndersk, så bruk han for guds skyld.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 16:16    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at folk tror det snart snur, når det har gått nedover nå i snart to år Surprised

Jeg håper inderlig det snur, men har null tro på det. Blir litt som å tro at Konradsen plutselig skal få pasningsfoten til Pirlo. Den defensive er den desidert viktigste posisjonen i laget. Det så vi tydelig med Skammelsrud, Annan og Selnæs, og de andre som har spilt der. Vi kan ikke tre år ut i prosjekt "gjøre om Konradsen til noe han aldri kommer til å bli", tro at han snart blir verdifull for oss i den posisjonen. Det holder her hjemme, men der stopper det.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 16:25    Post subject: Reply with quote

Folk tror det snart snur siden det ofte snudde etter en dårlig vår på 90-tallet. Det har blitt selve bærebjelken i argumentasjonen til de som nekter å ta innover seg at laget har hatt en negativ utvikling de siste 2 årene.

En ting var tapet av Selnæs, en annen ting var tapet av Strandberg. Laget fra våren 2015 var flere dimensjoner bedre en dagens lag nesten kun på grunn av de to spillerne.

Siden har Kåre brukt masse tid og energi på å forsvare prosjekt Konradsen, + at både han og SIB ikke evner å ta inn over seg at vi lever i 2017 og at det er fullt mulig å kunne se i et marked som er større en Norden. Å kunne erstatte spillere som Selnæs og Strandberg blir straks en langt vanskeligere jobb om man ikke gidder å lære seg å integrere spillere fra en annen kultur enn vår egen.
Hedning
Legende

PostPosted: 28.05.2017 16:46    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Folk tror det snart snur siden det ofte snudde etter en dårlig vår på 90-tallet. Det har blitt selve bærebjelken i argumentasjonen til de som nekter å ta innover seg at laget har hatt en negativ utvikling de siste 2 årene.

Needs more stråmann.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 28.05.2017 17:09    Post subject: Reply with quote

Vi hadde ikke trengt hente noe eksotisk utenfor Norden. Det fantes og finnes mange med ferdighetsregisteret som ville styrket denne posisjonen mye sammenlignet med Konradsen. Men etter 2014 og 2015, hvor pilen hadde gått omtrent rett opp, så tror jeg det var lett at man begynte å bli litt naive. Kollektivet var så sterkt at tilsynelatende nesten hvem som helst kunne bli kastet inn og se ganske bra ut. Villmann spilte blant annet noen kamper uten å gjøre bort seg. Så naive ble man at man ikke en gang vurderte hvilket ferdighetsregister den sentrale rollen krever.

For meg ligger problemet i at KI og SIB ikke er spesielt komplementære. De utfyller ikke hverandre. KI har rett og slett ikke peiling på spillerlogistikk, det skrev glimtsupportere før han kom hit, og det har han vist her. Bortsett fra de Lanlay, som han nærmest var besatt av siden han hadde trent han selv. SIB er derimot den idealistisk typen. Utvikling og annen svada gjør at det ikke finnes grenser for hvor langt man kan nå.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 131, 132, 133 ... 271, 272, 273  Next
Page 132 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb