View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bye Veteran
|
Posted: 24.04.2017 09:49 Post subject: |
|
|
Uenig. Helt greit forsøk på å provosere, men mangler litt på innhold. |
|
Back to top |
|
 |
Cashew Junior

|
Posted: 24.04.2017 10:20 Post subject: |
|
|
Blir bedre når de Lanley er tilbake  |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2017 10:30 Post subject: |
|
|
Han blir bedre når resten av laget blir bedre. Så klart ser spissen vår dårlig ut når vi ikke klarer å spille han opp i gunstige situasjoner. Om han hadde fått løp å spille på når vi spiller opp på han, hadde han fort sett ut som en gud. Håper Rashani er klar asap, han har sett fresk ut når han har spilt. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 24.04.2017 10:40 Post subject: |
|
|
Fra Gytkjærtråden ca samme tid i fjor
Virker imidlertid som om kritikken mest gikk på det og ikke sette sjansene. Nå for tiden skaper vi jo ingenting. Et skudd på mål mot Ålesund?
Det kommer til å løsne for Bendtner når spillet løsner. Og spillet løsner når vi får inn en god pasningspiller på midtbanen. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.04.2017 12:16 Post subject: |
|
|
Tror nok svaret enkelt og greit er at Bendtner ikke er den samme spilleren han var for 7--8 aar siden. Spillere kan utvikle seg baade i positiv og negativ retning og i Bendtner sitt tilfelle tror jeg rett og slett ikke han har egenskapene han hadde i sine glansdager.
Rent teknisk er han kanskje bedre enn Soederlund men jeg tror nok Soederlund ogsaa har en del egenskaper som gaar utenpaa Bendtner. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.04.2017 12:17 Post subject: |
|
|
Hadde vært veldig interessant med en video av Bendtners involveringer i går. |
|
Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 24.04.2017 12:48 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: |
Rent teknisk er han kanskje bedre enn Soederlund men jeg tror nok Soederlund ogsaa har en del egenskaper som gaar utenpaa Bendtner. |
Søderlund var langt bedre enn både Bendtner og Gytkjær i rolla som førsteforsvarar. Mykje flinkare til å presse midtstopparane ved å jage etter ballen. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 24.04.2017 12:50 Post subject: |
|
|
Ja, der var faktisk Søderlund outstanding. Har vi noen gang hatt en spiss som jobbet så utrettelig? |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 24.04.2017 13:05 Post subject: |
|
|
Laget må begynne å fungere før vi kan vurdere hvor god Bendtner er. Vi kan ikke forvente at han skal skape alt på egenhånd, spesielt mtp på at han stort sett kun blir involvert som oppspillspunkt pdd. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.04.2017 13:35 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Ja, der var faktisk Søderlund outstanding. Har vi noen gang hatt en spiss som jobbet så utrettelig? |
Det har vi nok ikke hatt, men det er ikke det viktigste når du ikke evner noe som helst offensivt mot litt bedre lag enn de norske eliteserielagene.
Bendtner har skuffet litt, ja. Men ser man på det han gjør når han først er involvert gir det håp om at laget står langt bedre rustet mot bedre lag på ettersommeren.
Den største utfordringen fremover er å involvere ham mer i boksen, noe spillerne rundt må sørge for. Det er et dårlig tegn når han trekker lavt i banen for å få mer ballkontakt, og ikke rekker tilbake i boksen til innleggene kommer.
RBK mangler totalt en ballfordeler på midten per i dag, og problemet blir bare større og større. Det blir nok litt bedring i det spillemessige igjen etter hvert, men det kan aldri bli riktig bra uten en annen sentral midtbanespiller.
Kanskje er det også litt derfor at Bendtner lokkes ned på midten, en crosser som han slo ut på kanten mot Molde evner ingen på midten å levere. Men primært skulle jo den pasningen ha kommet fra en helt annen, og Bendtner vært i feltet da Jevtovic avsluttet. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 24.04.2017 13:41 Post subject: |
|
|
Kristobal  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 24.04.2017 13:52 Post subject: |
|
|
Å bruke energi på at Bendner ikke har scort så mye som man kanskje håpet pdd er helt feil ende å begynne i spørr du meg. Han har da vel knapt hatt noen muligheter å jobbe med. Det forundrer meg at vi er så forbaska dårlig på å spille opp Bendtner i boksen. Hvor ofte har vi klart det i år? Det er mange spillere lenger ned på banen. Jensen og Midsjø synes jeg har vært ganske svake i år, med noen hederlige unntak. Helland burde avgjort kampen i går med hodet. At Bendtner er ubrukelig feilvendt 60 meter fra mål bør ikke komme som noe sjokk på noen _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.04.2017 14:09 Post subject: |
|
|
Det at han ikke scorer noe særlig er et symptom av at laget er pisse elendig pdd. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 24.04.2017 15:08 Post subject: |
|
|
Bendtner er ikke en frelser. Men det var det vel ingen som trodde heller. Problemet er fasongen på laget. Angriperne står for høyt. Forsvarerne står for lavt. Midtbanespillerne er isolerte. Ballen går tregt og når ikke fram. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 24.04.2017 21:49 Post subject: |
|
|
Ja, ja, ja og ja. Alle symptomene beskrevet. Diagnose? Manglende ballsentral. Prognose? Ingen bedring før vi feiler i Europa-kvalikk. Igjen.
Bedring ~ kjøp av ny sentral midtbane. Men for seint. |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 25.04.2017 02:06 Post subject: |
|
|
De få gangene vi får brukt Bendtner så er han bra! Det som er sørgelig er at dette skjer jo altfor sjeldent. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 25.04.2017 18:52 Post subject: |
|
|
Adressa har en +-artikkel hvor overskriften er:
Quote: | Bruttern:
- Bendtner er frustrert over ikke å bli brukt |
Noen som kan gjengi litt av innholdet i artikkelen?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 25.04.2017 18:59 Post subject: |
|
|
Helland og Jensen enig i at de ikke har ikke fått gitt Bendtner nok sjanser. Skal snu spillet mer for å komme mer én mot én på kant og slått innlegg. Så langt 4,4 sjanser per kamp, var 7,4 i gjennomsnitt i 2016. Ingen uttalelser spesifikt fra Bendtner, bare at han var litt frustrert som alle andre. |
|
Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 25.04.2017 20:49 Post subject: |
|
|
Det er på tide med len liten korreksjon i oppfatning fra min side. Jeg har så langt vært kritisk til om Bendtner er noen stor tilvekst på RBK. Også flere andre, herunder to tidligere spillere, har vært kritisk. Det er imidlertid en faktor som har dukket opp de siste dagene som gjør at ihvertfall jeg er villig til å gi ham noen kamper til, og det er at Bendner selv mener at laget har inkludert ham for lite i spillet. Det forteller en god del om hvordan han opplever situasjonen. Jeg har sett de siste to kampene, og basert på disse er det vanskelig å være uenig i det.
Vi får håpe at det snur for Bendner etter kampen mot Brann på Lerkendal. _________________ Deserve Victory! |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 25.04.2017 20:53 Post subject: |
|
|
"Dot the i's and cross the t's"... |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 25.04.2017 23:47 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Adressa har en +-artikkel hvor overskriften er:
Quote: | Bruttern:
- Bendtner er frustrert over ikke å bli brukt |
Noen som kan gjengi litt av innholdet i artikkelen?  |
 |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.04.2017 10:51 Post subject: |
|
|
Takk, CLkvart!  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 26.04.2017 15:30 Post subject: |
|
|
elaberg wrote: | PauloSilas wrote: |
Rent teknisk er han kanskje bedre enn Soederlund men jeg tror nok Soederlund ogsaa har en del egenskaper som gaar utenpaa Bendtner. |
Søderlund var langt bedre enn både Bendtner og Gytkjær i rolla som førsteforsvarar. Mykje flinkare til å presse midtstopparane ved å jage etter ballen. |
Både Søderlund og Gytkjær ble gode i førsteforsvarerrollen etter hvert, men først måtte det løsne offensivt for begge to... Har ingen forhåpning om at Bendtner vil matche disse på dette området - men jeg synes likevel det er litt unfair å sammenligne Bendtner pdd mot Søder og Gyt etter at det løsnet offensivt for disse... |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 26.04.2017 15:38 Post subject: |
|
|
Personlig så synes jeg aldri Gytkjær ble spesielt god i rollen som førsteforsvarer. Han var mer en "dukk-opp" spiss som Thorstein Helstad. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
|