English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RoarStrand6
Junior

PostPosted: 21.03.2017 16:40    Post subject: Reply with quote

For de som vil følge Lord på snapchat er det bare å legge til nicklasb9!
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert

PostPosted: 21.03.2017 19:27    Post subject: Reply with quote

+Artikkel fra adressa nå, om at Bendtner bruker en konkurrents fotballsko.
Dette er et tema som har vært tatt opp tidligere. Hvorfor kan ikke fotballspillere få velge sko selv? Alle har ulike bein, og alle typer sko passer ikke for hver enkelt. Husker da jeg spilte, kunne jeg ikke bruke sko fra Umbro, da deres modeller rett og slett ikke passet beina mine. Ikke passet Predatorskoene fra adidas noe særlig heller, som var kjempepopulære på den tiden. Har i senere tid vært på to forskjellige Løplabbet butikker, hvor jeg har tatt en såkalt "fottest" og ved begge butikkene ble jeg anbefalt sko fra Puma, som jeg er strålende fornøyd med.
Rett og slett en idiotisk regel at man i Norge må ha sko fra utstyrsleverandøren. Sko burde være et unntak!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 19:38    Post subject: Reply with quote

Trodde dette var bransjestandard over det meste av verden og ikke noe som er regulert av norsk lovgivning?
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 21.03.2017 19:44    Post subject: Reply with quote

Er ganske sikker på at i andre ligaer får man velge sine sko selv. Mener å huske gamsten reagerte på dette da han kom til Rosenborg.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 21:37    Post subject: Reply with quote

Rosenborg får mer penger ved at de bruker Adidas på sko også. Det er vel så enkelt.

Ganske sikker på at spillere med medisinske grunner som du nevner over her får fritak til å bruke andre merker, men må skule logoer.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 21:38    Post subject: Reply with quote

Sikkert en av grunnene til at Norsk fotball er litt dårligere.
Små marginer utgjør ganske store forskjeller på macronivå.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 22:37    Post subject: Reply with quote

Tror neppe valg av fotballsko har hatt så mye å si for utviklingen av Norsk fotball.
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.03.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Men det kan sikkert underbygges statistisk, dette også.

Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 21.03.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

Å ha gode sko er undervurdert her ser jeg. Gode sko, er ikke det samme som dyre og lette sko. Gode sko, er faktisk sko som passer ens fot. Feil fottøy kan også i verste fall være en årsak til belastningsskader.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.03.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Adidas spesialtilpasser skoene til hver spiller. Det bør da holde i lange baner for å kunne sparke ball på et anstendig nivå?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 23:10    Post subject: Reply with quote

Dessuten kan man få bruke andre sko hvis det foreligger en medisinsk årsak.

"Dersom Adidas ikke klarer å levere en sko som klarer å møte de spesielle behovene som Bendtner måtte ha, kan han fortsette å bruke «nøytrale sko». Det var for eksempel på dette grunnlaget Stefan Strandberg spilte med andre sko på tampen av sin RBK-karrière."

Så de blir jo ikke tvunget til å spille med Adidas hvis det absolutt ikke går. Uansett så var nok partene klar over denne utfordringen under forhandlingene så tipper de har kontroll på situasjonen.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 23:18    Post subject: Reply with quote

Dette er først og fremst et markedsmessig problem og ikke et medisinsk problem. Bendtner spiller neppe med Nike fordi han synes de er så gode, men fordi han blir sponset av de. Men som Lundemo sier "Dette løser vi".
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.03.2017 23:56    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at vi har hatt en slik situasjon før?
Klarer ikke å huske hvem og når akkurat nå. Men har lyst til å si at det var Skjelbred. Mener i alle fall å huske at det var noen som dro ned til Adidas i Tyskland for å få spesiallagde sko. For å erstatte de Nike-skoene han hadde fra før.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 21.03.2017 23:58    Post subject: Reply with quote

Skjelbred tror jeg alltid brukte Adidas hos oss, men det stemmer at han var å spesialtilpasset sko i Tyskland. Tror det var etter ankelbruddet.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 22.03.2017 00:09    Post subject: Reply with quote

Fant disse etter litt Googling.
toki wrote:
Utifra VGs bildeserie ser det ut som om han bruker nike-sko, men uten nike-logo(de er dekket med svarte felt). Han har jo brukt noen eldre adidas-sko (samme sko) i flere år nå.

Kleviño wrote:

Sto om dette i papir vg i dag, han skal bruke adidas, men det siste gamle paret han hadde (fordi ingen nyere adidas sko passer foten hans) gikk i stykker og han ble nødt til å bruke nikesko. Ble oppstyr om dette så nå har han vært på fabrikken og får seg spesialsko.

2mas wrote:
Verdens Gang, 17.03.09

FÃ…R SPESIALSYDDE SKO

TRONDHEIM (VG) Per Ciljan Skjelbred (21) har hatt feil fotballsko helt siden han kom til Rosenborg for drøyt fire år siden. Denne uken får han sko formet helt etter føttene sine - sendt fra Tyskland, akkurat som stjerner som Kaká og Zinedine Zidane i sin tid fikk.

- Jeg får tilsendt fire par først, der alle fire er forskjellige. Så skal jeg velge ut de som passer mine føtter aller best, ta de siste justeringene - så det paret jeg velger skal passe mine føtter perfekt, forteller Skjelbred til VG.

Søndag herjet han med Vålerenga, i to gamle skopar, et i hver omgang, som han har fått en skomaker i Trondheim til å holde ved like, uke for uke.

- MÃ¥tte bytte
I lengden går ikke dette, og i forrige uke ble midtbanejuvelen sendt til Adidas-konsernet utenfor Nürnberg i Tyskland.

- Da jeg kom til Rosenborg hadde jeg spilt med Nike-sko hele livet. For meg som har en smal og liten fot (størrelse 40), var denne perfekt, formen var trang og god. Men siden Rosenborg spiller i Adidas, måtte jeg bytte. Og jeg fant ingen som passet mine føtter helt perfekt. Det ble til at jeg brukte en gammel Adidas-modell, fordi de skoene Adidas utviklet gikk i feil retning i forhold til mine føtter, sier Skjelbred.

Han innrømmer at skoproblemet har gjort det komplisert for ham, og derfor samlet Skjelbred sammen gamle sko som han fikk en lokal skomaker til å stelle og gjøre i stand for ham.

- Han har gjort en fantastisk jobb for meg. Skomakeren sydde skoene for meg etter hver kamp og skiftet ut knotter som var ødelagt. Hvis jeg leverte dem på en fredag så hadde han dem klare til neste torsdag. Så det gikk på et vis, forteller Skjelbred.

Helt til han skulle på landslagssamling med Norge i Tyskland i februar. Da gikk det siste paret i stykker.

Fikk trøbbel
- Jeg fikk en fornemmelse av at noe var galt før kampen. Og da skoene gikk i stykker måtte jeg ta et par gamle Nike-sko og gjøre dem om litt så de så ut som Adidas-sko. Det ble styr og stell av det jeg gjorde, og da ble det enighet mellom Adidas og meg om at jeg måtte reise til Tyskland for å få spesialsko.

Jeg tok en dagstur, sammen med rådgiveren min og vi ble veldig godt tatt imot og fikk masse hjelp. Nå gleder jeg meg til å se resultatene. Skoene kommer en av de nærmeste dagene, forteller Skjelbred.

Han forteller at føttene hans trolig er blitt så smale fordi han som liten spilte så mye på asfalt med gressknotter.

Nå håper Per Ciljan Skjelbred at problemet skal være ute av verden.

- Psykisk spiller det en rolle. Du må trives i de skoene du skal jobbe i. Derfor er fotballsko så viktig, sier Per Ciljan Skjelbred.

Mener dog at det ikke løste seg for Skjelbred. Og at han gikk tilbake til Nike-sko igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sidney
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 00:10    Post subject: Reply with quote

Da jeg spilte fotball (for mange år siden) brukte jeg lenge dyre Addidasmodeller. Jeg slet med gnagsår og slikt, pga. svært store føtter på svært smale såler. Løsninga var et par Nike- sko til 1/3 av prisen. Gjorde underverker for meg.

Regner med disse guttene får mer tilpasning, men Bendtner er vel omtrent på størrelsen jeg var, og det kan naturligvis ligge noe der.
Hulken
Rutinert

PostPosted: 22.03.2017 00:17    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Adidas spesialtilpasser skoene til hver spiller. Det bør da holde i lange baner for å kunne sparke ball på et anstendig nivå?

Ja, så lenge spilleren blir fornøyd. Så mye tid de bruker i fotballsko, er det ekstremt viktig å ha de riktige skoene. Dette burde ikke undervurderes på noen som helst måte.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 16:20    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/9012138/

Tror ikke dette er noe å faktisk bry seg om, virker som det bare er byråkratiet som trenger avklaring i en sak. Men media er ikke vond å be, de hiver seg på.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 16:32    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig skriver de om det.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 22.03.2017 16:34    Post subject: Reply with quote

Må si de er usannsynlig dårlig til å lete der nede. De leter etter Bendtner i Wolfsburg når han er her og de brukte ett år på å lete etter Ivan Perisic som satt hjemme i Milano.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 22.03.2017 16:49    Post subject: Reply with quote

Lite Gestapo-takter over dette ja. Men de håndbøkene dems ble vel brent og glemt

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.03.2017 18:05    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Regner med disse guttene får mer tilpasning, men Bendtner er vel omtrent på størrelsen jeg var, og det kan naturligvis ligge noe der.

Har du blitt mindre?
varg88
Proff

PostPosted: 22.03.2017 19:02    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Må si de er usannsynlig dårlig til å lete der nede. De leter etter Bendtner i Wolfsburg når han er her og de brukte ett år på å lete etter Ivan Perisic som satt hjemme i Milano.

Bør jo bli litt bekymret når de ikke en gang få tak i såpass kjente fjes Wink

Tror heller ikke at det er en stor sak i Tyskland. SÃ¥vidt jeg vet blir det ikke skrevet noenting i kicker eller Bild om det.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 22.03.2017 21:34    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Hvorfor kan ikke fotballspillere få velge sko selv?

Det er vel noen som skal sko seg.

Vent, ikke slå av! Jeg har en til:
Bendtner har nå valgt nye sko, laget etter mål ... fra Skoringen.
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 22.03.2017 22:56    Post subject: Reply with quote

Man ska sgu ik joke med Lordens skor!

Jørgen Skaastrup wrote:
Vis mig hesten, dit krapyl, så skal jeg vise dig, at den skal have nye sko!

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 297, 298, 299  Next
Page 42 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb