View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2006 11:46 Post subject: Sandefjord - RBK |
|
|
vs.
Blir spennende å se hvor mange endringer det blir på laget mot Sandefjord. Tettey er som kjent uaktuell pga. tre gule kort, og såfremt at man ønsker å fortsette med Solli på høyreving, er det kanskje nærliggende å tro at Strand blir sendt tilbake til midtbanen.
Jeg tror uansett ikke at Sapara får spille fra start. Han kommer vel tidligst tilbake til Trondheim torsdag kveld, og rekker dermed bare treninga på fredag og den lille økta i Sandefjord på søndag før kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 16:37 Post subject: |
|
|
Enig med Dem, det blir vel:
Lars Hirschfeld
Christer Basma - Miika Koppinen - Bjørn Tore Kvarme - Mikael Dorsin
Roar Strand - Vidar Riseth - Per Ciljan Skjelbred
Daniel Braaten - Steffen Iversen - Øyvind Storflor
Mens jeg håper på denne startoppstillingen:
Alexander Lund Hansen
Christer Basma - Miika Koppinen - Bjørn Tore Kvarme - Ståle Stensaas
Roar Strand - Vidar Riseth - Per Ciljan Skjelbred
Karim Essediri - Yssouf Kone - Øyvind Storflor _________________ Sjel kan ikke kjøpes!
Last edited by Baadshah/Tab on 30.08.2006 17:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 30.08.2006 16:42 Post subject: |
|
|
Hvorfor sette ut Hirchfeld, Basma, Iversen, Dorsin og Braaten i en så viktig kamp når alle har spilt godt i det siste? Og Mathisen og Hyka blir nok neppe aktuell de heller.
Last edited by SunsetSalami on 30.08.2006 16:45; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 30.08.2006 16:44 Post subject: |
|
|
Synes "ditt" laguttak er håpløst, Baadshah/Tab. Heldigvis er jeg sikker på at vi nok ikke får se det i praksis. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.08.2006 16:47 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal vi bytte spiss?
Hvorfor i all verden skal Jamtfall spille i stedet for Braaten?
Og hvorfor i all verden skal Hyka starte?
Og ja, hva i all verden vraker du Micke for?
Jeg håper Nordvik får høyrebacken, Christer og Miika kan godt fortsette sentralt. Ingen grunn til å gjøre unødvendige bytter i backrekka.
Roar - Vidar - Per er en finfin midtbane.
Og fortsetter man med Jan Gunnar på vingen, så er det ingen endringer å gjøre i angrepet.
Eller så kan man stille slik:
Hirschfeld
Strand - Koppinen - Basma - Dorsin
Solli - Riseth - Skjelbred
Braaten - Iversen - Storflor _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 17:16 Post subject: |
|
|
Rett å slett får å gi flere av gutta spilletid slik at de kan være med i det "staemet" vi er i nå. Dessuten er ikke reservene så dårlige, og når vi etter min mening møter en dårlig motstander så ville jeg ha latt flere av resevene spille.
Ps: Så først nå at vi skal spille på bortebane, hadde jeg sett det før så hadde jeg nok endra lagoppstillinga mi noe.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.08.2006 17:20 Post subject: |
|
|
Greit nok at vi kan gi flere reserver spilletid, men hva tjener vi på å bytte ut omtrent hele laget, inkludert keeper, til en viktig seriekamp, når laget har den flyten det for tiden har?
Og skulle vi først gitt så mange unggutter sjansen samtidig, så kunne vi like greit ha bytta Riseth med Sapara.
Det er like lite fornuftig det, som det du har foreslått.
Jeg ser ikke helt forskjellen på om vi skulle spilte hjemme i stedet for borte. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 17:35 Post subject: |
|
|
Jeg ville holde grunnlaget for laget i Riseth og forskjellen på hjemme bortebane er jo selvfølgelig publikumet, unggutta hadde fått enorm støtte på Lerkendal.
Ps: Se oppdatert lagoppstilling! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.08.2006 17:39 Post subject: |
|
|
At de får en enorm støtte er jo så sin sak. Men de blir like fullt kastet inn til ulvene uansett om det er hjemme- eller bortekamp.
Og da er det i mine øyne like uforsvarlig å bruke så mange unggutter på en gang. Spesielt i en kamp i innspurten av serien, hvor hvert eneste poeng er veldig, veldig viktig.
Selv om vi er langt bedre enn Sandefjord, så snakker vi ikke om Vuku her. Sandefjord er gode nok til å straffe oss for unødvendige feil. Og jeg tror risikoen for slike feil er større når vi bryter opp et lag som har vunnet fire strake kamper, og setter inn flere unggutter nærmest blottet for erfaring på dette nivået. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 17:49 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg, reservespillerne/talenetene burte ha fått sjansen lenge før. For da hadde de vært klare til en slik kamp uten store problemer. Men jeg styrer desverre ikke RBK-skuta. Og godt er det. Tror jeg, hehe.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.08.2006 18:30 Post subject: |
|
|
Quote: | Men jeg styrer desverre ikke RBK-skuta. Og godt er det. Tror jeg, hehe. |
Det er jeg enig i.
At bytte halvelaget når vi er midt i gullstriden vil være akkurat lige så idiotisk som når Brann sender et reservelag ud i Uefa-cuppen.
Eneste ændringen bør være Solli ut og Storflor ind. Så kan Sapara kanske blive byttet ind i tilfælde af at Panoramix ikke vil give Riseth mere trylledrik. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.08.2006 18:41 Post subject: |
|
|
Håpløst Baadshab! Synes det er mange feil på laget ditt, men den største er Essediri istedenfor Braaten som var banens beste forrige kamp.. uhh? Laget ditt var kødd? |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 30.08.2006 19:17 Post subject: |
|
|
Mulig dette er et overflødig innlegg, men here I go: laget ditt suger lut B/T. Alle andre har rett. Bare dumt å bytte halve laget. Når vi først har klart å unngå tap mot 3. divisjonslag i andre runde kan vi like gjerne komme oss til finalen i NM. Selv om jeg egentlig gir bæng i cupen.
Så lite som mulig bør forandres. Kun spillere som sliter med for stor kampbelasting bør få hvile. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 30.08.2006 19:24 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg, WegHard, men dette dreier seg om seriekampen mot Sandefjord, ikke cupkampen. Rett skal være rett, osv.... |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 20:58 Post subject: |
|
|
Det er alltids lov og være uenig, det skaper debatt.
Kan prøve å forklare lagutaket:
For det første så skal vi møte etter min mening et dårlig lag, så derfor vil jeg spare noe spillere til hardkjøre mot slutten, dessuten er ikke erstarterme så aller verst. Neste 2 kampene er mot TIL og Odd, så her må vi være skjerpet.
Alexander Lund Hansen - Lars har spilt hele sesongen nesten og vært stabil god, men jeg vil gi Hansen sjansen siden han etter min mening fortjener det og han er ikke noe dårlig keeper. Han ville ha gjort en fin fin jobb. Dessuten som sagt, et dårlig lag. (Jeg skal ikke undervudrer dem, men de bør vi slå uansett lag).
Christer Basma - Har spilt midtstopper og imponert, men etter min mening har ikke Kvarme spilt seg ut av laget og fortjener plassen tilbake. Så i en "lett" kamp håper jeg han klarer å spille seg tilbake som høyrebeck.
Miika Koppinen - Han har vært god og får fornyet tillit, viktig med defensiv trygghet og det har gutten.
Bjørn Tore Kvarme - Kommer tilbake fra skade og etter min mening har han ikke spilt seg ut av laget, og fortjener plass.
Ståle Stensaas - Sett lite til gutten iår, han har vært god når han har kommet inn, og spiller siden jeg vil at Dorsin skal hvile.
Roar Strand - El-kapiteino er tilbake i sin vante plass akkurat der jeg liker å se ham. Jeg blir litt redd hver gang han blir utfordret defensiv (av de kampene jeg har sett).
Vidar Riseth - Har vært god som defensiv midtbanespiller, Sapara er ikke klar til å starte enda men kommer inn når det gjenstår 45 - 30 min.
Per Ciljan Skjelbred - Skjelbred har vært okey, og løper mye. Vi har ikke så mange alternativer, enkelt og greit. Skjelbred kommer foran Solli.
Karim Essediri - Har spilt endel iår uten å imponere, håper at han som resten av laget kan bli med i det gode "steamet" vi er i. Mot et anntat dårlig lag så håper jeg han kan få litt selvtillt. Braaten hviler.
Yssouf Kone - Iversen har vært god iår, har nesten ikke sett Kone idet heletatt iår, en god spiller som har et stort pontensialet, håper han kan få noe ut av det i denne kampen. Scorte et fin, fint mål mot Molde, og vil gjerne gi gutten 90 min. Iversen hviler etter landskamper og det hardkjøret som venter ham. Gutten er viktig og trenger ikke å bli skada, i en etter min mening lett kamp.
Øyvind Storflor - Har vært litt opp og ned iår, håper han får til en god kamp, dessuten er Jamtfall jr. skada.
Dette var min begrunnelse, vi trenger ikke å komentere dette mer, for det er jo samma faen hva jeg mener, for det har jo ikke noe med virkeligheten å gjøre. For det er jo ikke jeg som er sjefen for RBK-skuta og godt er det.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 30.08.2006 22:13 Post subject: |
|
|
Er det en ting som klubber stadig tabber seg ut på er å bytte ut halve laget for å spare spillere....
De beste spillerne/førsteelveren skal spille til de MÅ hviles og da gjerne kun en om gangen.
På den måten blir samhandlingen bedre og bedre, og den faller ikke sammen om en byttes ut med annen og settes inn i den samme rollen.
God gammel Eggen tankegang..  _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 30.08.2006 22:46 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi skal undervurdere Sandefjord så mye som enkelte her gjør, vi må ikke glemme at det er på hjemmebane de har plukket flest poeng.
Og nå som vi er i gullstrid, må slike kamper vinnes...i tillegg har LSK og RBK lik målforskjell, slik at det beste er å spille med det beste laget vi har og sette sjansene våre.
Er Tettey utestengt med gule kort mot Sandefjord i denne kampen også? Vet at han er utestengt i cupen mot samme lag... |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 30.08.2006 22:49 Post subject: |
|
|
Jepp!
Men jeg undervuderer ikke Sandefjord, jeg mener rett å slett
at vi skal slå Sandefjord med nesten uansett hvilken
lag-oppstilling vi stiller. _________________ Sjel kan ikke kjøpes!
Last edited by Baadshah/Tab on 30.08.2006 22:53; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.08.2006 22:51 Post subject: |
|
|
Faen da Du skriver jo bare for å irritere nå B/T. Det var noe helt annet som stod i posten din for et minutt siden:
"Jepp. Jeg under." |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 31.08.2006 11:33 Post subject: |
|
|
Johnny W wrote: | Helt enig med deg, WegHard, men dette dreier seg om seriekampen mot Sandefjord, ikke cupkampen. Rett skal være rett, osv.... |
Baksiden av å være geni - alltid forut for sin tid!  _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 31.08.2006 15:05 Post subject: |
|
|
Enig med de som sier at dette er en kamp vi ikke skal ta lett på. På mange måter blir dette en vanskelig kamp og en test på om dette RBK laget i sin berømte flytsone kan overkjøre en antatt svakere motstander.
Nå har de prestert meget godt mot antatt bedre/likeverdige motstandere(LSK, Stabæk, VIF), men hvordan vil de klare seg mot Sandefjord?Vil de sprekke eller vil de kjøre over Sandefjord  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 31.08.2006 15:44 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Faen da Du skriver jo bare for å irritere nå B/T. Det var noe helt annet som stod i posten din for et minutt siden:
"Jepp. Jeg under." |
Hva mener du???
Hva har jeg gjordt nå da?? _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.08.2006 18:59 Post subject: |
|
|
Du redigerte posten din minst fire ganger, så noe annet må det ha stått der. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 31.08.2006 20:48 Post subject: |
|
|
Nei, den var nesten det samme utenom.
Men jeg undervuderer ikke Sandefjord, jeg mener rett å slett
at vi skal slå Sandefjord med nesten uansett hvilken
lag-oppstilling vi stiller.
Jeg leste gjennom RBKdesi sitt innlegg og svarte direkte på det. Så skrev jeg det som står ovenfor senere siden han/hun tydligvis kritiserte meg.
Det bekrefter Brady,
Først så skrev jeg :
Jepp. Jeg under."
Og jeg under ble til: Men jeg undervuderer ikke Sandefj......... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
|