View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
£irik Proff

|
Posted: 10.03.2017 14:30 Post subject: |
|
|
Ok, godt å vite. Det gjør jo at den sentrale potensielt kan bli løst på kort sikt i Lundemo. Avhengig av skader så har man kanskje frem til sommeren med å se på dette som en løsning? |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 10.03.2017 14:44 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Hvis man vurderer dette overgangsvinduet uten å se på annet enn spillere inn og spillere ut så er det jo uten tvil dette beste overgangsvinduet jeg kan huske vi har gjort noensinne. De manglene som er i laget er jo mer et resultat av at tidligere overgangsvindu ikke har vært gode. |
Ja, men det er vel det som er problemet også. Selv om dette vinduet, om man ser på ut og inn, er meget godt, så er etterslepet såpass stort at det rett og slett ikke er tilstrekkelig. Det viser jo bare hvor farlig det er å ligge på "latsiden" ett eller to overgangsvinduer. Hedenstad, Meling og Bendtner er fantastiske signeringen, men det går liksom ikke an å se dette vinduet isolert når den mest sentrale (bokstavelig talt) rollen i laget, for at kollektivet som ER rosenborg skal fungere, ikke blir hentet dette overgangsvinduet heller.*
*Med forbehold om at Lundemo ikke tar oss med storm og blir den sentrale midtbanespilleren vi leter etter og holder seg skadefri. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 15:17 Post subject: |
|
|
Enig i at etterslepet er stort, men mer enn 8 spillere i ett vindu ... nja _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.03.2017 15:34 Post subject: |
|
|
Jeg synes det blir litt for dumt å være misfornøyd selv med et fantastisk overgangsvindu fordi de tidligere overgangsvinduene ikke har vært gode nok. Da blir man jo aldri fornøyd. Selv et fantastisk overgangsvindu er ikke godt nok. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 10.03.2017 15:43 Post subject: |
|
|
Joda, dette skjønner du godt om du tenker deg om Det er ikke verre enn at det viktigste dette vinduet (for min del) var å få inn en solid midtbanesentral. Når man ikke får det inn blir jeg misfornøyd med DETTE vinduet. Om du mener det ikke går an å være misfornøyd med dette vinduet fordi jeg ønsket meg en erstatter for en spiller som forsvant et ANNET vindu kan jeg skjønne hva du mener, men det gir strengt talt ingen mening
Så nei, det er ikke så enkelt som du vil ha det til. Jeg er meget tilfreds med erstatterne i dette vinduet, men jeg er fremdeles ikke fornøyd. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.03.2017 15:44 Post subject: |
|
|
Tja, det kommer jo helt an på hvordan man ser det. Vinduet kan sies fantastisk, men om laget og troppen har store hull så er ikke jobben som gjøres av sportslig avdeling god nok. Da nytter det ikke å kun se på hvert vindu isolert. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.03.2017 15:50 Post subject: |
|
|
Kanskje vi kan enes om at Sportslig Avdeling har levert til en god karakter dette vinduet men på grunn av dårligere resultat i tidligere vindu så blir standpunktkarakteren svakere enn karakteren for dette ene vinduet? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.03.2017 15:51 Post subject: |
|
|
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 10.03.2017 17:15 Post subject: |
|
|
Jeg kunne tenkt meg Thomas Rogne, jeg.
Ifølge transfermarkt har han kontrakt ut året, så han ville kanskje ikke blitt så forferdelig dyr.
Markedsverdi på €900k, til sammenligning er Bendtner verdt €1m.
Rogne tror jeg er en spiller som kunne hevet laget betraktelig.
Spørsmålet er selvfølgelig om han har lyst, da jeg mistenker at han muligens har ambisjoner om å reise ut av Skandinavia igjen.
Men jeg personlig mener at et Rosenborg som dominerer hjemlig og satser mot Champions League bør være mer attraktivt enn IFK Göteborg. I tillegg vil Rosenborg være en perfekt utviklingsarena dersom vi kvalifiserer oss til Europacupene, være seg Champions League eller Europa League. _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 10.03.2017 17:24 Post subject: |
|
|
Ellers så er jevngamle Fredrik Semb Berge et alternativ, dersom Odd og Berge vil. Har kontrakt ut 2018, og er verdsatt til €800k.
Et siste (norsk) alternativ er Even Hovland, selv om det er enda mer urealistisk. Men jeg hadde aldri trodd at Anders Konradsen ville komme fra Rennes, og heller ikke at Bendtner ville komme fra Nottingham Forest.
Så da har jeg Rogne, Semb Berge og Hovland på min stopper-shortlist av norske alternativer. De tror jeg også er de eneste aktuelle med norsk statsborgerskap.
Utover Norge har jeg lite kjennskap til potensielle stoppere. _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 10.03.2017 17:40 Post subject: |
|
|
Et godt overgangsvindu, uten tvil.
Men toppkarakter er det ikke. Rett og slett fordi vi ikke har adressert vår kanskje største mangel, en sentral midtbanespiller med god pasningsfot.
Per dags dato har ingen av midtbanespillerne våre en over gjennomsnittet god pasningsfot. Det fører til at det går for sent i angrepsspillet. Pasningene går sjelden over et ledd og direkte til vinger/spisser. Det er utrolig sjeldent disse blir satt opp 1vs1 rettvendt. Altfor ofte blir det en pasning ut til ving hvor disse står med mann i rygg -og vår indreløper helt oppi, fordi indreløperen etter 10 trekk på midten går ballen over til vingen. Vanskelige forhold.
Med en Selnæs fikk man variasjon der ballen noenganger gikk lynkjapt ut til rettvendt ving 1vs1, det fikk vi ikke i fjor, og det får i nok ikke i år heller. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 10.03.2017 18:03 Post subject: |
|
|
Var enklere før - bare å ringe fam. Berg i Bodø. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.03.2017 18:22 Post subject: |
|
|
Er det ikke en ny Berg på gang da ?  |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 10.03.2017 19:22 Post subject: |
|
|
Jo, Patrick. Jeg regner med at SIB har ham i kikkertsiktet ref. Oppmannen. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.03.2017 21:24 Post subject: |
|
|
tobamessi wrote: | Ellers så er jevngamle Fredrik Semb Berge et alternativ, dersom Odd og Berge vil. Har kontrakt ut 2018, og er verdsatt til €800k |
Dette er gode navn uten tvil, men hvis vi løfter blikket fra Transfermarkt og ut i den virkelige verdenen så skjønner man at Semb Berge ikke er til salgs for 7 mill fra Odd. Da går Fagermo i grava først isåfall.
Transfermarkt er helt sjanseløse når det kommer til verdisetting generelt, men fine på å sjekke kontraktslengde og annen statistikk. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.03.2017 21:45 Post subject: |
|
|
Transfermarkt fungerer på samme måte som eiendomssider som rigtmove.co.uk og lignende.
Så om jeg regner meg fram til at huset ditt, Hello, er verdt to millioner. Så betyr jo ikke det at hvem som helst kan banke på døra di, gi deg to millioner, så flytter du ut.
Men det kan gi en god pekepinne på verdien av huset ditt om du bestemmer deg for å selge. Så 7 mill er sikkert en realistisk pris for Semb Berge, om Gærning-Dag skulle våkne opp en dag og synes at dette er en god dag for å styrke norges beste lag. Men det er jo ikke særlig realistisk. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 10.03.2017 22:17 Post subject: |
|
|
Som dansker ser jeg selvfølgelig gerne et dansk midtstopperpar i Rosenborg i stil med Vestergaard-Christensen:
- Thelander (25 år, Panathinaikos). Normalt fast spiller, men skadeproblemer har sat ham tilbage. Kontraktudløb sommeren 2018.
- Høegh (26 år, FC Basel). Tidligere fast spiller, men har ikke fået meget spilletid denne sæson. Kontraktudløb sommeren 2019.
- Troest (29 år, Novara). Næsten 300 kampe i Serie B. Tabte i play-off om oprykning til Serie A i sommers. Har tidligere rykket op i Serie A med Parma. Kontraktudløb sommeren 2017. |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 11.03.2017 00:01 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Transfermarkt er helt sjanseløse når det kommer til verdisetting generelt, men fine på å sjekke kontraktslengde og annen statistikk. |
Joda, det skjønner jeg, men det gir en pekepinn.
F.eks hvis Rogne er gira på å gi seg i IFK til fordel for RBK - og IFK ønsker å få penger for han - så kan man nok presse ned prisen til mellom 5-7 mill. (hva vet vel jeg).
Mens Semb Berge som er på kontrakt til 2018 blir verre, ikke minst mtp. at han spiller for en direkte konkurrent.
Men grunnen til at jeg poster disse forslagene, utover feedback på mine forslag, er jo å sjekke ut om det er noen andre her som har noen gode forslag til gode midtstoppere som RBK kunne hentet.
Min mening er nemlig at en laget trenger en ordentlig god midtstopper langt mer enn en sentral midtbanespiller, spesielt mtp. sjansene våre i Europa. _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.03.2017 01:36 Post subject: |
|
|
Jeg tror kanskje det går an å bla seg noen hakk tilbake i denne tråden for å få fremadskuende feedback på forslagene dine om Semb Berge og Rogne, for å si det forsiktig. Det har vel så vidt vært nevnt tidligere,tror jeg.
Men fra spøk til alvor: Haugesund hadde jo en bra stopper i fjor, en ' William Troost-Ekong' . Noen som vet noe om situasjonen hans, eller kan si noe om spillertypen? Han kunne jo vært en mulighet hvis han får lite spilletid i Belgia, der han visstnok spiller nå, ifølge transfermarkt? |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 11.03.2017 01:42 Post subject: |
|
|
Ekong har vært utelatt fra troppen til Gent de siste 6 kampene. Før det satt han 3 kamper på benken.
Dyktig duellspiller, god i posisjoneringen, bra fart og et skikkelig kapteinsemne. Ikke enorm offensivt, men ikke noe dårligere offensivt enn de andre vi har pdd. Ville forsterket oss mye. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.03.2017 01:49 Post subject: |
|
|
Åh supert, takk! Jeg har også hørt at den tidligere Molde - stopperen Vegard Forren er på utgående kontrakt i Brighton. Han er faktisk trønder, kunne det vært en idé å hente ham hjem? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.03.2017 01:50 Post subject: |
|
|
Er det noen som har klart å oppdrive en grunn til at han ikke er med på benken en gang? Rett og slett ikke god nok eller skadet? |
|
Back to top |
|
 |
gurgla Veteran
|
Posted: 11.03.2017 01:55 Post subject: |
|
|
Jeg syns det har vært ett fantastisk bra overgangsvindu! Helt rått hva Stig har fått til!  |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 11.03.2017 01:58 Post subject: |
|
|
Når ikke en gang nettsider som owngoalnigeria.com greier å hoste opp at han er skadet tar jeg det som et veldig tydelig tegn på at han er ute i kulden. Søkt litt rundt uten å finne noe som helst. Når rekken er 90 - 90 - benk - benk - benk - ikke i tropp - ikke i tropp osv, sier det meg også at dette nok handler om sportslige årsaker. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.03.2017 02:03 Post subject: |
|
|
En liten luring av Stig Inge mot slutten av vinduet her nå der han sender Bjørdal til Enga eller Godset og henter inn Troost-Ekong hadde gjort seg, skal innrømme det. |
|
Back to top |
|
 |
|