View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 07.03.2017 14:28 Post subject: |
|
|
Norden Lokomotiv wrote: | STRANDerGUD wrote: | ja og siden det året har gått har jo klubben virkelig gått under. The Double er ikke bra nok... |
Stråmann stråmann bukken min  |
Er dette en stråmann? Virkelig? Du får det til å virke som vi virkelig ikke har noen sentral stopper eller midtbane her, som om vi ikke kan prestere noe uten å gjøre noe på disse plassene. Selv om jeg er tilbøyelig til å være enig i at jeg helst skulle sett en oppgradering der, er det ikke slik at jeg anser det som tjenesteforsømmelse å ikke hente noen i dette vinduet. At jeg påpeker at RBK vant i fjor er ikke i mine øyne noen stråmann, men heller en påminnelse til deg om at vi faktisk ikke er helt avhengig av å forsterke på de plassene pdd.
Edit: Kan gå med på at jeg legger meninger i munnen din med siste del av sitert kommentar fra meg der, men jeg tror du skjønner poenget mitt?  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD
Last edited by SeG on 07.03.2017 14:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.03.2017 14:29 Post subject: |
|
|
Ikke nødvendigvis. Får vi muligheten til å hente en ny sentral herremann eller stopper tror jeg vi kommer til å gjøre det. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 07.03.2017 14:43 Post subject: |
|
|
Jeg synes absolutt at ledelsen har kjøpt seg litt tid nå. Vi kan leve med om en ny sentral midtbane ikke kommer i dette vinduet. Så lenge vi vet at de alltid er på utkikk etter kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 07.03.2017 19:54 Post subject: |
|
|
Her er det ikke snakk om å hente Normann, vi går rett på Pirlo og Xavi  |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.03.2017 20:08 Post subject: |
|
|
Tipper neste prosjekt for SIB er å få hale iland den siste lille brikken i puslespillet:
En midtbanesentral, en regista.
Ta meg gjerne på senga en gang til Stig, en stjerne ala Lorden er ikke meg imot  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.03.2017 21:11 Post subject: |
|
|
Mener det var Barista man skulle ha?  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.03.2017 21:13 Post subject: |
|
|
Den er legendarisk. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 07.03.2017 21:28 Post subject: |
|
|
Vi mangler en stopper og en sentral midtbanespiller. Tror ikke vi klarer å kvalifisere oss for noe som helst av Europeisk spill uten disse to.
Tror derimot det er veldig urealistisk, med tanke på at vi nå har hentet 7 (?) spillere, og blåst enormt mye penger på Bendtner-handelen. Men kanskje til sommeren (selv om det mest sannsynligvis vil være for sent). |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 07.03.2017 21:35 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Vi mangler en stopper og en sentral midtbanespiller. Tror ikke vi klarer å kvalifisere oss for noe som helst av Europeisk spill uten disse to.
Tror derimot det er veldig urealistisk, med tanke på at vi nå har hentet 7 (?) spillere, og blåst enormt mye penger på Bendtner-handelen. Men kanskje til sommeren (selv om det mest sannsynligvis vil være for sent). |
Tror du det var snakk om enten Forren eller Bendtner? Eller hvordan kan du forklare at det ikke er rom for å handle en spiller til nå, mens i går kveld var det plass til Forrens lønn+SOF?
Ellers er jeg forsåvidt enig i at vi muligens ikke handler verken stopper eller sentral midtbane før tidligst til sommeren, men ikke fordi vi har "blåst enormt mye penger på Bendtner"... Det handler nok mer om at de fortsatt leter etter den riktige spilleren. Såfremt Kåres uttalelser om hvorfor Forren var aktuell ikke bare var tullprat og høflighetsfraser, så er en midtstopper garantert på lista over posisjoner vi bør forsterke. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 07.03.2017 22:17 Post subject: |
|
|
Tror Forren var en mulighet man gikk for, bare fordi han var tilgjengelig der og da. Tror ikke man aktivt har sett etter en stopper. Selv om man burde. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 07.03.2017 22:23 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Tror Forren var en mulighet man gikk for, bare fordi han var tilgjengelig der og da. Tror ikke man aktivt har sett etter en stopper. Selv om man burde. |
All den tid KI uttalte at Forren ville tilføre laget en dimensjon vi manglet idag så tror jeg faktisk de holder øynene åpne for både stopper og midtbanespiller (som også kan tilføre den samme igangsetter-/pasningsrollen)... Men jeg tror som sagt at dette nå er en passiv jakt og at det ikke skjer noe mer i dette vinduet. Og selv om jeg ser at laget hadde hatt godt av forsterktninger i disse posisjonene, er det også noe med å bytte alt for mange spillere i ett og samme vindu (i tillegg til å ha realistiske forventninger). Så sånn sett er jeg fornøyd nå, og så får vi se hvilke opplagte svakheter som er synlige når vårsesongen er over. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 08.03.2017 00:24 Post subject: |
|
|
Noen som har sett Ajer spille i utlånsperioden? Ikke at nivået er så høyt eller at det blir aktuelt med et bytte for ham før tidligst til sommeren, men det var vel noen planer om å gjøre ham til en spillende midtstopper og det er jo kanskje intr. både for oss og for landslaget å følge litt med på. Celtic har vel troen på han virker det som, siden hovedtreneren ville at utlånet skulle være nærme Glasgow så det med enklere med oppfølging og kontakt. Det gjør man vel ikke med en spiller man har gitt opp sikkert. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.03.2017 00:33 Post subject: |
|
|
Jeg har tenkt litt på å ta den 30 minutter lange togturen for å se Kilmarnock spille. Men jeg gidder virkelig ikke. Spesielt ikke siden jeg er småbarnsfar og greier. Jeg tror det må RBK i Europacup til for at jeg kjøper meg billett. |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 08.03.2017 00:52 Post subject: |
|
|
Nå er jeg ganske ny, så jeg har ikke lest alle forslag til nye spillere, men jeg lurer på om noen kan svare meg på hvorfor Mikkel "Mix" Diskerud ikke er aktuell for en overgang til Rosenborg?
Jeg leser at han er på vei til IFK, og er nylig fristilt hos NYCFC. Hadde ikke Mix gitt midtbanen tilstrekkelig dybde? Fyren er god, og han kjenner klubben. Likte seg godt her og har mange venner her. Skal vi kjempe om CL-plass må vi større bredde i troppen. Er det økonomien som gjør at vi ikke har råd til å ha ytterligere én høytlønnet spiller i troppen?
Og så savner jeg en midtstopper, og jeg må ærlig tilstå at jeg syns det var synd at RÆVTRYNET Vegard Forren takket nei. Sportslig hadde han vært bra for oss. _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.03.2017 00:54 Post subject: |
|
|
Det sies at hans far skal ha noe med at han ikke kommer denne gangen. Fyren kan være slitsom nemmelig. Utover det vet jeg ikke, han er kanskje ikke spillertypen vi ser etter, kanskje han ikke var interessert i en overgang hit igjen. Men som Hedon var inne på tidligere hadde dette vært en enormt fin fyr å fått inn i gruppa igjen. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 08.03.2017 00:55 Post subject: |
|
|
Vi VET jo ikke om han har vært aktuell for en overgang. Kanskje han heller ville til IFK? Han er jo tidenes raring da, så vanskelig å spå hva han finner på. Faren er på slep også, kan være klubben sa nok er nok sist gang. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 08.03.2017 01:01 Post subject: |
|
|
Mix er ingen sentral. Så enkelt er det. Vi har Mike, Midtsj, Konradsen, Lundemo og Stamnestrø i troppen. Alle sammen er i utgangspunket indreløpere. Om man ønsker Konradsen vekk fra sentral så gjør man ikke konkurransen om indreløper plassene hardere. Konradsen er alt for god til å skulle kjempe mot to-tre andre for en plass som indreløper. Vi trenger en sentral for å skyve Konradsen ut på indreløper-plass der han hører hjemme. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.03.2017 01:29 Post subject: |
|
|
Mix kommer ikke hit. De startet kontraktsforhandlinger med IFK i helgen så de er godt i gang der borte. |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 08.03.2017 01:59 Post subject: |
|
|
Min vurdering av Rosenborg-stallen 2017:
Keepere:
André Hansen, Arild Østbø
- Hansen soleklar nummer én. Mer enn god nok. Norges tredje beste keeper, hvilket sier en del, ettersom Norges tre beste keepere holder høy klasse alle sammen.
Endringer?
- Østbø vet jeg lite om, men om vi skulle få en lignende situasjon denne sesongen også, tror jeg Rosenborg nok en gang må ut på keeperjakt.
Østbø er neppe en matchvinner i CL-kvalifiseringen. Det kan Hansen være.
Høyrebacker:
Vegard Eggen Hedenstad, Erlend Dahl Reitan
- Hedenstad er en person og spiller som jeg har stor sans for, og jeg er sikker på at han kommer til å bli en bra RBK-spiller. Høyrebackplassen til RBK har vært gudebenådet så lenge jeg kan huske (kanskje med unntak av Basma) med Bergdølmo, Stoor, Lustig, Gamboa og senest (kanskje den nest beste etter Bergdølmo) Svensson.
Å ha en sulten, ung spiller bak i køen tror jeg er sunt, i hvertfall for Hedenstad.
Det lille jeg har sett av Dahl Reitan har vært lovende.
Endringer?
- Nei
Stoppere:
Tore Reginiussen, Johan Lædre Bjørdal, Jacob Rasmussen, (Jørgen Skjelvik?)
- Reginiussen ubestridt nummer én, men er selv vår beste stopper god nok sammenlignet med stopperstanden hos seriemesterne i mellomsjiktligaene rundt i Europa? Dette var noe jeg så på som problematisk i forrige kvalifisering, og etter at Eyolfsson dro føler jeg stopperstandaren i klubben har blitt svekket.
Forren kunne virkelig tilført noe.
Rasmussen vet jeg for lite om, Bjørdal er en okei backupspiller, men han holder ikke nivå i mine øyne når det gjelder CL-kvalifisering. Vår fjerde stopper (vi bør ha fire stoppere), skal det være Jørgen Skjelvik?
Endringer?
- Jeg mener at vi bør få inn en stopper som går rett inn i 11-eren, og heller sende Gersback på lån, sånn at han får spilletid. Hvem? Forren ville vært idéelt. I Eliteserien ser jeg faktisk ingen åpenbare som kunne kommet inn og hevet laget.
Thomas Rogne kunne vært et alternativ.
Venstrebacker:
Birger Meling, Alex Gersbach, (Jørgen Skjelvik?)
- Blant de seks beste venstrebackene i Eliteserien er jeg sikker på at tre av dem spiller for Rosenborg. Meling var outstanding for Stabæk i fjor, og en spiller som det ser ut til at tar steget ut om noen år. Gersbach syns jeg ikke har spilt seg bort, og gutten er fortsatt purung.
Men hva med Jørgen Skjelvik? Dersom han skal figurere på venstrebackplassen kommer det til å bli altfor lite spiletid på Gersbach (noen som vet dette forresten, hvor Skjelvik skal spille?).
Endringer?
- Jeg tviholder på mitt ovennevnte forslag: Hent inn en kvalitetsstopper (f.eks Rogne), og send ut Gersbach på en utlånsavtale til en norsk klubb. Få med en klausul i kontrakten som tillater at han kan hentes tilbake ved langvarige skader.
Midtbanespillere:
Mike Jensen, Anders Konradsen, Fredrik Midtsjø, Marius Lundemo, Magnus Stamnestrø, John Hou Sæther, (Matthias Vilhjalmsson)
- Her innebefatter det både indreløpere og sentrale midtbanespillere, og du store min for en midtbanetrio vi har. Jensen og Midtsjø på indreløperplassene er faktisk mer enn bra nok til å kvalifisere seg til CL. Så er selvfølgelig alltid spørsmålet; har vi med dem i høst også? Personlig har jeg trodd på avskjed med Jensen de to siste somrene, men heldigvis har det ikke skjedd.
Lundemo har jeg sett lite til (noen som kan fortelle meg hvor god han er, og hvor stor sjansen er for at han kan danke ut en av de tre andre på sikt?), mens Stamnestrø er i mine øyne en bra backup. Sæther er det mulig vi ikke får se så mye mer til, og det er veldig synd, for han er et stort talent.
Vilhjalmsson er også en bra backup mot antatt svakere motstand. Glemmer ikke Haugesund-kampen på Lerkendal i fjor.
Endringer?
- Selv om jeg mener hovedprioritet bør være ny midtstopper, registrerer jeg at Mikkel "Mix" Diskerud er ledig på markedet etter å ha blitt frigitt av NYCFC. Jeg antar at han kommer til å bli dyr, men hvilken avlastningsspiller han ville vært. Om Konradsen, Midtsjø, Mix og Jensen kunne rotert på tre plasser hadde jeg gladelig solgt/lånt ut en av de andre på midtbanen. Mix er god, kjenner klubben og har flere venner her.
Høyrekant:
Pål André Helland, Milan Jevtovic (lån)
- Helland er en Gud på og utenfor banen, og for meg kan ikke engang Nicklas Bendtner danke han ut som lagets store profil. Dessverre veldig skadeutsatt.
Jevtovic vet jeg veldig lite om, så han lite forrige sesong, men jeg stoler på de høye herrer (og damer) på Brakka.
Endringer?
- Anskaffe Jevtovic permanent ved gode prestasjoner.
Venstrekant:
Yann-Erik de Lanlay, Elba Rashani
- La oss håpe de Lanlay kommer tilbake for fullt, for en bedre venstrekant i Eliteserien finner du ikke. Etter min mening er det merkelig at han ikke får sjansen på et landslag med så stor mangel på gode kantspillere.
Slik jeg ser det står han ikke langt tilbake for noen av Elyounoussi-fetterne.
Rashani er hakket bak, men mer en god nok til å holde plassen varm fram til de Lanlay kommer tilbake. Kanskje Rashani til og med vokser på å spille jevnlig.
Endringer?
- Nei.
Midtspiss:
Nicklas Bendtner, Mushaga Bakenga, Andreas Helmersen, (Matthias Vilhjalmsson)
- Bendtner og Vilhjalmsson er mer enn gode nok til å spille fast for Rosenborg i Eliteserien. Bakenga er et bra backup-alternativ. Avhengig av formen til Bendtner vil det vise seg om han er bra nok til å kunne ta RBK til CL. La oss håpe det.
Endringer?
- Andreas Helmersen har jeg sett lite av, men rapportene tilsier at han er et bra talent som klubben har tro på. Jeg hadde gjerne ønsket meg et utlån, og aller helst ikke til Ranheim, men til en annen Eliteserieklubb for best mulig matching og best mulig utviklingsmuligheter.
11-er:
--------------------------------------Hansen--------------------------------------
Hedenstad------Reginiussen-------------------Rasmussen(/Rogne)-----Meling
------------------Jensen-----------Konradsen---------Midtsjø-------------------
---Helland-------------------------Bendtner-------------------------de Lanlay-- _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 08.03.2017 02:00 Post subject: |
|
|
tombur wrote: | Mix er ingen sentral. Så enkelt er det. Vi har Mike, Midtsj, Konradsen, Lundemo og Stamnestrø i troppen. Alle sammen er i utgangspunket indreløpere. Om man ønsker Konradsen vekk fra sentral så gjør man ikke konkurransen om indreløper plassene hardere. Konradsen er alt for god til å skulle kjempe mot to-tre andre for en plass som indreløper. Vi trenger en sentral for å skyve Konradsen ut på indreløper-plass der han hører hjemme. |
Godt poeng  _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
tobamessi Junior
|
Posted: 08.03.2017 02:15 Post subject: |
|
|
XChrisX wrote: | Rafik Zekhnini? Han har jo blitt nevnt flere ganger og kunne vært en god konkurrent til De Lanlay og Helland. |
Oi! Zekhnini hadde vært fantastisk å ha i Rosenborg, men jeg ser på den overgangen som fullstendig urealistisk - dessverre.
1. Jeg kan ikke tenke meg at han vil (vil nok heller rett ut)
2. Jeg kan ikke tenke meg at Rosenborg har penger nok til å hente han. Zekhnini blir nok langt dyrere enn Bendtner, i tillegg til at Odd ville kviet seg for å selge
Men Zekhnini er et sinnsykt talent. Et sånt kanttalent tror jeg ikke vi har hatt siden Daniel Braaten. _________________ Den som venter på noe godt Bendtner ikke forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.03.2017 12:14 Post subject: |
|
|
tobamessi wrote: | Keepere:
André Hansen, Arild Østbø
- Hansen soleklar nummer én. Mer enn god nok. Norges tredje beste keeper, hvilket sier en del, ettersom Norges tre beste keepere holder høy klasse alle sammen. |
Han er ikke bak Nyland, det er sikkert og visst. Hansen er Norges nest beste keeper. Det kan ikke stå uimotsagt!
tobamessi wrote: | (noen som vet dette forresten, hvor Skjelvik skal spille?) |
Han skal i enda større grad dyrkes som midtstopper nå, ifølge Ingebrigtsen.
tobamessi wrote: | - Bendtner og Vilhjalmsson er mer enn gode nok til å spille fast for Rosenborg i Eliteserien. Bakenga er et bra backup-alternativ. |
Her tror jeg du har byttet om på Vilhjalmsson og Bakenga. Fort gjort. Vilhjalmsson er en god potet-backup. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.03.2017 12:16 Post subject: |
|
|
Vil ikke kategorisk påstå at Hansen er bedre enn Jarstein som er Bundesligaens beste keeper nå. Men Hansen er milevis foran Nyland. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 08.03.2017 12:56 Post subject: |
|
|
Ser video fra treninga og biter meg merke i at Andrè Hansen virker å ha bedre ballkontroll og pasningskvaliteter enn han som skal spille sentralt for oss i år, og det er bekymringsverdig. |
|
Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 08.03.2017 13:04 Post subject: |
|
|
Omskolere Hansen til sentral midtbane? |
|
Back to top |