English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 13:58    Post subject: Reply with quote

Har ganske god trua på dette. Det at han velger oss foran utallet andre europeiske klubber på middels nivå er positivt. Han har helt sikkert fått med seg at spissene våre putter drøyt mye mål jevnt over, og han trenger å få karrieren på beina igjen. Han skreiv vel også at han har kommet fram til at han har et behov for mer stabilitet enn det han har hatt tidligere, og at han vil få det hos oss. En godt trent og motivert Bendtner kommer til å pøse inn mål for oss. Vil også tro det ligger noen sikkerhetsmekanismer i kontrakten angående oppførsel. Etter Bille har klubben helt sikkert lært. Overgangen viser også at vi er en attraktiv klubb for spillere. Bendtner er tross alt i det som skal være en spiss' beste alder. Dette kan bli forbanna bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:03    Post subject: Reply with quote

Ser at det er en liten overvekt over de som tror han vil gjøre det bra i norsk fotball Smile
http://www.bt.dk/blogs/bt...or-daarlig
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:04    Post subject: Reply with quote

Syntes Torsdag ikke kan komme tidlig nok, merker jeg.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:06    Post subject: Reply with quote

Med en lille time til boarding kom en storsmilende Nicklas Bendtner iført hættetrøje og solbriller tirsdag formiddag gående igennem lufthavnen. DR mødte ham ved bagagedroppet, før han boardede flyet til Marbella, hvor hans nye holdkammerater i Rosenborg er på træningslejr.

http://www.dr.dk/sporten/...m=twitter#!/00:20
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:11    Post subject: Reply with quote

http://www.tipsbladet.dk/...a-dansk-tv

Norsk fotball på dansk tv
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 07.03.2017 14:14    Post subject: Reply with quote

SwagOla wrote:
Har ganske god trua på dette. Det at han velger oss foran utallet andre europeiske klubber på middels nivå er positivt. Han har helt sikkert fått med seg at spissene våre putter drøyt mye mål jevnt over, og han trenger å få karrieren på beina igjen. Han skreiv vel også at han har kommet fram til at han har et behov for mer stabilitet enn det han har hatt tidligere, og at han vil få det hos oss. En godt trent og motivert Bendtner kommer til å pøse inn mål for oss. Vil også tro det ligger noen sikkerhetsmekanismer i kontrakten angående oppførsel. Etter Bille har klubben helt sikkert lært. Overgangen viser også at vi er en attraktiv klubb for spillere. Bendtner er tross alt i det som skal være en spiss' beste alder. Dette kan bli forbanna bra.

Hvem var ute etter Bendtner?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:17    Post subject: Reply with quote

Det veit jeg ikke, men tror nok det fantes andre klubber som kunne tenkt seg å hente ham, som også kunne betalt han mer.
Back to top
tobamessi
Junior

PostPosted: 07.03.2017 14:20    Post subject: Reply with quote

haarsaker wrote:
Pris nevnt er £850,000, altså 8,7 mill NOK.

Så gjenstår det å se hva gutten får i lønn og ikke minst sign-on-fee.
8,7 mill NOK for Bendtner syns jeg virker helt ok. Men noe ran er det ikke.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:22    Post subject: Reply with quote

http://sport.tv2.dk/fodbo...ive-svaret
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:24    Post subject: Reply with quote

Bryter min tauset på forumet i våryr tilstand; jævlig nice det prosjektet som rulles ut nå! Tommel'n opp!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:27    Post subject: Reply with quote

Skal egentlig lese på semesteroppgave, men forstår at det kan bli vanskelig i dag.
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 07.03.2017 14:28    Post subject: Reply with quote

SwagOla wrote:
Det veit jeg ikke, men tror nok det fantes andre klubber som kunne tenkt seg å hente ham, som også kunne betalt han mer.

Syns det er så spennende overgang. En utdanket, spiller med personlige problemer, latterlig-gjort av Forest fansen og danskene som nå skal spille i neandertaler ligaen. Om drøyt en sesong har vi jobbet med mennesket bak spilleren, og han skyter det danske landslaget til mesterskap og er aktuell for Galatasaray som har kommet med et bud på 50 mill. Tenker vi tørker en tåre jeg, da toppscorer tittelen skal deles ut.

I motsetning til deg, så tror jeg nok ikke han var så aktuell for noen klubber pdd. At han gjorde det dårlig i Forest har nok litt med taktikk og gjøre også, han skulle trekke ut mot flankene. Her får han en oppgave, og det er å være i boksen. Stor forskjell

Egentlig, så er det bare kritikerne som har noe å tape her

Last edited by GeirOve on 07.03.2017 14:30; edited 1 time in total
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:29    Post subject: Reply with quote

http://www.nottinghampost...story.html

Virker som om han var på gang i NF også, men at skaden satte ham tilbake.
Blir, nok en gang, veldig viktig å ha en "mirakelmann" som Schwabe i støtteapparatet.

Kan virke som om sesongen 2017 blir avgjort i stor grad av støtteapparatet..
Avgjørende CL-kvalkamp med Helland, De Lanley, Bendtner og Tore (også kjent som kjeks 1,2,3 og 4) er hakket bedre enn Rashani, Jevtovic, Bakenga og Skjelvik.....
Back to top
tobamessi
Junior

PostPosted: 07.03.2017 14:36    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
For morro skyld så kan vi jo skissere best tenkelige scenario her. Bendtner putter 30-40 mål og finner tilbake til sitt gamle jeg. Han herjer på banen, og flere relativt store klubber viser interesse. Også Kina så klart. Da blir han selvsagt ikke værende mer enn maks et år. Men hvor mye kan vi tørre å håpe på i klingende mynt? Rekordovergang!?

Rekorden i tippeligaen er vel John Carew. Han ble solgt for 75 MNOK i 2000. Kontrollert for inflasjon tilsvarer det 102 MNOK i dag. Jeg tror nok vi må krysse fingrene for Kina om noe sånt skulle skje, men hvem vet? Dockal ble nylig solgt for over 70 mill og er født samme år!

Skal man leke videre med tanken så ble Emre Mor (18 ) nylig den dyreste spilleren solgt fra Skandinavia noen gang med 111 MNOK. Faktisk ikke fryktelig langt unna Carew der altså. Kontrollert for at klubbene bruker mer penger i dag relativt sett enn i 2000 så er Carew-overgangen fortsatt større. Bruker man høyeste kjøpssum i verden som en slags indeks tilsvarte dette 481 MNOK (Figo) i år 2000, hvor Carews sum tilsvarte 15,5%. Emre Mors sum tilsvarte "bare" 11,3% av Pogbas 943 MNOK overgang. Selvsagt masse confounding factors her så denne indeksen gir jo ikke helt riktig bilde.

Dette blir så søkt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.
Å tro på 30-40 mål (selv som best tenkelige scenario), det er som å tro på julenissen. 20-25 mål i TL, 5-10 i cupen og 5 i Europacupsammenheng er selvfølgelig mulig (alt er mulig, for faen), men jeg tror vi skal være glade om Bendtner putter omkring 20 mål i TL (pluss/minus), og kanskje noterer seg for 2-3 avgjørende scoringer i Europa. At han bikker 30 mål totalt har jeg vanskeligheter for å tro.

Men når det gjelder videresalgspotensiale tror jeg du er helt ute og sykler. Kina er mer enn villige til å betale firedobbelt av det en spiller er verdt, men dette er jo primært for toppspillere. Dersom Bendtner blir en suksess (som heller ikke er sikkert i det hele tatt), så er han fortsatt 29 år, og markedsverdien hans synker for hver dag som går.
Skal vi vinne mest mulig økonomisk på dette, om man ser på hva vi kan få solgt han for isolert sett, uten å tenke på hvilke innteker evt. et Europa-gruppespill kan medføre, så må han bli solgt i sommer eller etter årets sesong.
At vi kan få mer enn 35-40 mill NOK for Bendtner da tror jeg er lite sannsynlig, og det innebærer naturligvis at han scorer mål jevnt og trutt og bærer Rosenborg.
Men å snakke om en overgangssum langt over 100 mill NOK (!), det skjer ikke, 1. Fordi vi er Rosenborg, 2. Fordi han er Nicklas Bendtner (29 år gammel).
robbie
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes vi må ha litt is i magen de neste månedene. Det tok Gytkjær flere måneder før han begynte å skåre mål. Det samme kan godt skje med Bendtner.

Forskjellen er hva slags spillertype de er. Bendtner har egenskaper som kan hjelpe spillerne som liker å komme innover i boksen som Jevtovic, Helland og Midtsjø. Om disse tre spillerne skårer mål, så kan jeg leve med en treg start for Bendtner.

Bendtner er som en ti centimeter høyere Steffen Iversen. På godt og vondt.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 14:41    Post subject: Reply with quote

tobamessi wrote:
Megafritz wrote:
For morro skyld så kan vi jo skissere best tenkelige scenario her. Bendtner putter 30-40 mål og finner tilbake til sitt gamle jeg. Han herjer på banen, og flere relativt store klubber viser interesse. Også Kina så klart. Da blir han selvsagt ikke værende mer enn maks et år. Men hvor mye kan vi tørre å håpe på i klingende mynt? Rekordovergang!?

Rekorden i tippeligaen er vel John Carew. Han ble solgt for 75 MNOK i 2000. Kontrollert for inflasjon tilsvarer det 102 MNOK i dag. Jeg tror nok vi må krysse fingrene for Kina om noe sånt skulle skje, men hvem vet? Dockal ble nylig solgt for over 70 mill og er født samme år!

Skal man leke videre med tanken så ble Emre Mor (18 ) nylig den dyreste spilleren solgt fra Skandinavia noen gang med 111 MNOK. Faktisk ikke fryktelig langt unna Carew der altså. Kontrollert for at klubbene bruker mer penger i dag relativt sett enn i 2000 så er Carew-overgangen fortsatt større. Bruker man høyeste kjøpssum i verden som en slags indeks tilsvarte dette 481 MNOK (Figo) i år 2000, hvor Carews sum tilsvarte 15,5%. Emre Mors sum tilsvarte "bare" 11,3% av Pogbas 943 MNOK overgang. Selvsagt masse confounding factors her så denne indeksen gir jo ikke helt riktig bilde.

Dette blir så søkt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.
Å tro på 30-40 mål (selv som best tenkelige scenario), det er som å tro på julenissen. 20-25 mål i TL, 5-10 i cupen og 5 i Europacupsammenheng er selvfølgelig mulig (alt er mulig, for faen), men jeg tror vi skal være glade om Bendtner putter omkring 20 mål i TL (pluss/minus), og kanskje noterer seg for 2-3 avgjørende scoringer i Europa. At han bikker 30 mål totalt har jeg vanskeligheter for å tro.

Men når det gjelder videresalgspotensiale tror jeg du er helt ute og sykler. Kina er mer enn villige til å betale firedobbelt av det en spiller er verdt, men dette er jo primært for toppspillere. Dersom Bendtner blir en suksess (som heller ikke er sikkert i det hele tatt), så er han fortsatt 29 år, og markedsverdien hans synker for hver dag som går.
Skal vi vinne mest mulig økonomisk på dette, om man ser på hva vi kan få solgt han for isolert sett, uten å tenke på hvilke innteker evt. et Europa-gruppespill kan medføre, så må han bli solgt i sommer eller etter årets sesong.
At vi kan få mer enn 35-40 mill NOK for Bendtner da tror jeg er lite sannsynlig, og det innebærer naturligvis at han scorer mål jevnt og trutt og bærer Rosenborg.
Men å snakke om en overgangssum langt over 100 mill NOK (!), det skjer ikke, 1. Fordi vi er Rosenborg, 2. Fordi han er Nicklas Bendtner (29 år gammel).

Æsj dette var kjipt å høre. Dette var noe jeg så på som helt realistisk frem til akkurat nå. Virkeligheten gjør sååå vondt noen ganger!
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 14:45    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Han/de som lagde denne facebook-gruppen må jo være i ekstase i dag. To års ventetid er over!
https://www.facebook.com/...k/?fref=ts

Skal ikke forundre meg at dette er en kompis av meg..
Han må være norges største Bendtnerfan, har alle drakter med han fra alle klubbene han har spilt i Rolling Eyes
Back to top
Johnny Rainbow
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 14:49    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandinavien/bendtner-effekten-tippeligaen-vises-nu-paa-dansk-tv

Norsk fotball på dansk tv

Wohoo! Dagens næst bedste nyhed
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 15:01    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Lord Bendtner altså, det er bare en ting å gjøre. Flytt til Trondheim og få kjøpt seg årskort.

Jepp! Forlater Stavanger 1. April etter 7 år. Sesongkort på øø er i boks!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 15:17    Post subject: Reply with quote

Det skjer så sjukt mye rart rundt klubben nå på samme tid at man må klype seg i armen.
Ser dansker som har bestilt seg drakta allerede, ES blir vist i Danmark..

Igår lå jeg i 2 timer under dyna og latet som jeg sov for ikke å irritere dama men trålet heller internett etter Bendtner-news.

Til skeptikerne: Ja, er en risiko men er mye lettere å være spiss for RBK enn Wolfsburg og Nottingham som er bunnlag i hver sin liga. Han vil klare ES, spørsmålet er om han presterer i e.cup for oss.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 15:33    Post subject: Reply with quote

Noen steder pressetreffet er videooverført?
Back to top
Hulken
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 15:37    Post subject: Reply with quote

Tror nok motivasjonen til lorden her veldig annerledes i RBK, kjempende om gull og europa, kontra å unngå nedrykk i championship. Han har også hatt en rolle jeg ikke mener passer ham i NF, der han måtte drifte langt mer ut på sidene.
I Arsenal ble han til og med plassert på kant enkelte kamper, noe som ikke passet han i det hele tatt. Bendtner skal være inne i boksen, og bare der. Da er han LORD. Spillertype og fysikk, er dette den mest perfekte "spillertypen" vi kunne fått.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 07.03.2017 15:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at Prica var en mislykket englandsproff og dessuten småskadet da han kom hit i 2009. Det ble ganske bra ganske fort, selv om Prica ikke ble noen europeisk suksess direkte - men det hadde jo litt med andre ting å gjøre. Han var vel på sitt beste i europeisk sammenheng for RBK høsten 2010, da Eggen klemte det beste han kunne ut av sitronen.

Bendtner på 60 prosent er god nok til å score bra med mål i eliteserien, og på 80-90 prosent en langt større trussel i Europa enn alt vi har hatt på topp siden Carew, med unntak av Iversen kanskje.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TBK
Senior

PostPosted: 07.03.2017 15:52    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Noen steder pressetreffet er videooverført?

Du kan regne med at om ikke RBK.no gjør det så kommer samtlige pressekorps fra Norge(og sikkert noen utenlandske også) til å være der og overføre trening og pressetreffet. Wink
Merker jeg gleder meg til imorgen kl. 11.30 og 14.30! Very Happy RBK
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 15:53    Post subject: Reply with quote

Først og fremst er dette veldig morsomt og jeg klarer ikke å klandre klubben for å ha valgt å gå for dette. Det måtte noe slikt til for å motivere meg til å skrive noe på forumet i en periode med rekordlav/ikke-eksisterende fotball/RBK-interesse.

Jeg er i grunnen veldig skeptisk, først og fremst til at vi får stort nok sportslig løft igjen for pengene, spesielt med tanke på at vi utrolig nok fortsatt satser på Konradsen som sentral midt, hvilket omtrent diskvalifiserer oss fra CL-snakk uavhengig av hvor god Bendtner viser seg å bli for oss. Sportslig blir jeg overrasket om Bendtner ikke presterer i eliteserien i hvert fall. RBK er bedre enn de fleste på å få rustne storheter til å skinne igjen og bedre arbeidsvilkår finner han ingen andre steder.

Last edited by abjoern on 07.03.2017 15:54; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 297, 298, 299  Next
Page 13 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb