English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 02:54    Post subject: Reply with quote

Jeg måtte google Sigurd Rosted. Smile

Godt innlegg, forresten, Megafritz.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 03:02    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...8zQzR2MrFw
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 03:11    Post subject: Reply with quote

Takk attach! Ikke sikkert dama syntes det var like gøy å dra helt til Rørosmartnan å ende opp med å stå i 20 minutter å prate med en kar i RBK-shopvogn. Men jeg grep sjansen for å gjøre meg selv interessant på forumet Wink

Jeg spurte for øvrig om han kjente de som driver kioskene også. Der gjorde han. Og der var det visst krangling! De hadde prøvd å kuppe salget hans med å selge drakter og diverse i kioskene. Det foregår ting i kulissene på Lerkendal altså..

Tilbake til saken. Ser Lorden ligger til 4,50 ganger pengene som toppscorer på nordicbet. Jeg gjorde noen kroner på Gytkjær til 7 ganger innsats i fjor, men må vel innrømme at det knytter seg større usikkerhet til Bendtner. Én ting er at om han bøtter inn mål, så kan han like gjerne forsvinne til sommeren. Også kan han jo såklart floppe. Tror pengene blir værende i lommeboka enn så lenge iallefall.
Back to top
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 03:36    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Håper Rashani blir fadder til Bendtner også.

Hahahahahaha Very Happy
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 03:37    Post subject: Reply with quote

Er jeg gal hvis jeg påstår at Bendtner's suksess i RBK er avhengig av at også Forren kommer. Med tanke på miljø i spillergruppa og humør på trening.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 07.03.2017 03:45    Post subject: Reply with quote

Dette er det rareste jeg har opplevd på lenge. Utrolig morsomt men også litt "scary" da vi ikke har noe historie med å kjøpe profiler på denne størrelsen. Hele greia er jo som om Zlatan skulle ha gått til swansea eller lignende.

Velger allikevel å holde beina på jorda og se an hvordan dette utvikler seg. Denne overgangen er selvsagt ikke noen garanti for å kvalifisere seg til CL. Men klart, med Bendtner i form så har vi et mye bedre utgangspunkt for å klare det.

Krysser alt av fingre for at dette blir positivt!!
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 03:47    Post subject: Reply with quote

Ja. Hva legger du i grunn for dette?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
tobamessi
Junior

PostPosted: 07.03.2017 03:48    Post subject: Reply with quote

Da jeg åpnet tv2.no/sport/fotball på mobilen i kveld - og ante ro og mak - måtte jeg blunke tre ganger før jeg tok innover meg det jeg leste på forsiden, før jeg sjekket om det kunne være 1.april - og da mener jeg ikke som i uttrykket "sjekket om det kunne være 1.april", men bokstavelig talt sjekket dagens dato fordi jeg ble usikker på om det var 1.april. Dette kommer til dels av at jeg har vært igjennom en skulderoperasjon (derfor har jeg ramlet fullstendig ut av kalenderoversikten), men først og fremst fordi mitt kjære Rosenborg har hentet inn en 29 år gammel spiss med over 100 kamper i PL, med klubber som Arsenal, Juventus og Wolfsburg på CV'en.
Nicklas Bendtner.

Først ble lammet av sjokk. Det var ikke glede, ikke raseri, ikke fortvilelse, det var reinspikka SJOKK. Så begynte jeg å tenke. Og det jeg har tenkt skal jeg dele med dere:

På den ene siden snakker vi om en spiller som utmerket seg som et av verdens største spisstalenter da han herjet i Championship for Birmingham på utlån fra Arsenal. Selv om han aldri ble så god som potensialet hans tilsa, var han faktisk en brukbar PL-spiss, som i små glimt viste høy klasse.
På tross av mye turbulens rundt spilleren har klubber som Juventus og Wolfsburg gitt han sjansen på nytt, nettopp pga. hans store potensial.
At Bendtner har et sjeldent talent hersker det ingen tvil om. Som tidligere nevnt har han en imponerende merittliste.

Men samme spiller har på de siste 5 årene kun notert seg for 9 seriescoringer, de siste 4 årene har han kun scoret 5 seriemål. Dette er en spiller som har vært så tung og ute av form at han har blitt henvist til juniorlaget i flere av klubbene han har spilt for, senest i Wolfsburg. Med andre ord høres dette bare ut som en alminnelig norsk utenlandsproff.
For oss vanlige folk (altså vi som verken er "Lorder" eller profesjonelle fotballspillere) er merittlisten hans på fylla langt mer oppsiktsvekkende enn på fotballbanen, og dette er noe som bekymrer meg. Alle skal få en sjanse, men mtp. det omfanget Bendtner har skapt kontroverser i, er det helt betimelig å stille spørsmål ved seriøsiteten til Nicklas Bendtner. Har Bendtner et dypt ønske om å spille fotball på høyest mulig nivå, f.eks i Champions League?
Dessuten er ikke Nicklas Bendtner like god som han var for fem år siden. For fem år siden var Bendtner sammen med Eriksen, Kjær og Agger Danmarks store stjerner, i dag er han langt bak i spisskøen på det danske landslaget - bak Dolberg (Ajax), Jørgensen (Feyenoord), Braithwaite (Toulouse), selv bak Christian Gytkjær (1860 München) - for å nevne noen.

Min konklusjon er blandet.
Jeg tror definitivt vi kan håpe på at Nicklas Bendtner blir en toppscorerkandidat i Tippeligaen, og jeg tror absolutt han er god nok for Rosenborg.
Men jeg tror at merittlisten hans lurer oss, for jeg tror ikke vi henter en spiller som kunne spilt ytterligere 100 kamper i PL, eller prestert på et så høy nivå han gjorde for noen år siden. Dit tror jeg heller ikke han kommer tilbake.

Det store spørsmålet er om Nicklas Bendtner kan tilføre Rosenborg det lille ekstra i veien til Champions League, og det svaret tror jeg Nicklas Bendtner selv kommer til å gi oss i løpet av de neste månedene.

Last edited by tobamessi on 07.03.2017 04:18; edited 5 times in total
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 04:04    Post subject: Reply with quote

Bendtner var oppe som et tulleforslag tidligere på kvelden, men jeg hadde aldri trodd at hverken Rosenborg eller Bendtner var interessert i denne overgangen. Jeg er sjokkert!...men forsiktig optimist.
I forhold til kvaliteter er Bendtner i teorien en nærmest perfekt spiller som midtspiss i 4-3-3. Jeg ser mange snakker om at han vil score 30 mål. Det er jeg ikke nødvendigvis helt sikker på, men hvis han er i form kommer han til å skape kaos og dra på seg enormt med oppmerksomhet, vinne dueller, holde på ballen og komme til avslutninger. I teorien skulle dette føre til at han også skaper rom og sjanser for andre spillere, så om han ikke scorer 30 må kan han allikevel bidra til at laget scorer mye.
Fasiten har vi ikke ennå, men mulighetene er spennende.
Det aller største spørsmålet jeg sitter igjen med er om han vil klare å holde seg unna bråk. Jeg er ikke så sikker.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 07.03.2017 04:18    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Ja. Hva legger du i grunn for dette?

Har en hunch på at de to komplementerer hverandre godt i ei spillergruppe, to litt like typer som samtidig kan ha forskjellig syn på ting. Finner ingen andre sånne i troppen. Håper jeg tar feil, men hadde helst sett Forren klar også
Back to top
målmaskina
Junior

PostPosted: 07.03.2017 05:17    Post subject: Reply with quote

http://www.nottinghampost...story.html

Quote:
While Forest have been willing to allow the big striker to leave the City Ground in search of regular first team football, the club have had no issues with Bendtner's attitude, despite him arriving with a reputation for being a difficult player to manage.

Det hjalp litt på pulsen min iallefall! RBK
gurgla
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 05:20    Post subject: Reply with quote

Lord Bendtner altså, det er bare en ting å gjøre. Flytt til Trondheim og få kjøpt seg årskort.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 06:02    Post subject: Reply with quote

Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 08:11    Post subject: Reply with quote

Koteng:

– Det er dyrt, for å si det sånn. Men det er ikke for dyrt for Rosenborg, da. Vi har fått til dette uten ekstern finansiering.

For meg er dette "Nicki Bille part 2, dyrere og eldre". Jeg håper jeg tar feil og han blir en knallsuksess, men atm er jeg redd dette blir en økonomisk og sportslig fail.

Last edited by Kai88 on 07.03.2017 08:18; edited 4 times in total
Back to top
Strominho
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 08:14    Post subject: Reply with quote

Helt fantastisk kult! Gi gutten en sjanse. Tippe han bøtte inn mål hvis han bestemme seg for det. Imponert av SIB. Dette kan bli Sinnsykt bra.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 08:16    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Dette vil generere penger til hele fotballnorge, ingen tvil om det

Hele Norges Bendtner.. Very Happy
eksil
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 08:22    Post subject: Reply with quote

Helt seriøst. Drømte om Bendtner i natt. Våknet to ganger med høy puls og lurte fælt. Og så var det bare drøm. Men så var det ikke drøm..

Nå må jeg få og ta pillene mine.
tobyk
Proff

PostPosted: 07.03.2017 08:47    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Helsinki på torsdag ble plutselig mye mer interessant. Håper han spiller.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 08:58    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Nå har han dratt denne "få karrieren på rett kjøl"-regla til mange klubber de senere år men det er jo lov å håpe at det er alvor nå!

Det er vel ofte stor forskjell på å si det for å dra i land en storkontrakt kontra det å ta 4 steg tilbake både lønnsmessig og idrettsmessig. Man mener det vel gjerne da.

Artig signering. Mediemessig et gullkjøp, så får vi håpe at det virkelig er en godt sammensveiset gjeng som skal til for å få han tilbake på rett kjøl.

Jeg tror det kan være vel så bra for en klubb som RBK å satse på spillere som har prestert, som trenger en restert etter skade eller andre årsaker, som det er å jakte gull ved å hente en gjeng unge afrikanere.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 07.03.2017 09:00    Post subject: Reply with quote

Dette bekrefter bare at RBK er en attraktiv klubb som har ambisjoner om å hevde seg i Europa. Dette er en overgang som garantert vil generere masse positiv medieomtale for klubben både her hjemme, og ikke minst i utlandet. I tillegg vil klubben tjene økonomisk på dette (flere vil komme på Lerkendal og flere vil kjøpe drakter osv.). NB vil også, med sin erfaring og stjernestatus, tilføre klubben enda mer VINNERKULTUR. Er det en klubb i Norge som tåler å ha en slik kapasitet i spillergruppen så er det nettopp RBK. Dette er tidenes scoop på Lerkendal. Hvordan vil RBK eventuelt tjene på et salg? Noen som vet?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.03.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

Sportslig tror jeg dette kan ende med hva som helst, men morsomt er det i alle fall. Det bryter så ekstremt med den ekstremt fornuftige stilen de har kjørt på Brakka de siste årene, det føles som en stor kødd hele greia. Ser for meg Alstad bare "dropper vel den personlighetstesten denne gangen"
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.03.2017 09:17    Post subject: Reply with quote

Og det signeringsbildet. Er vi HELT SIKKER på at dette ikke er kødd? Very Happy
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 09:18    Post subject: Reply with quote

Føkkings Bendtner. Soleklar galskap! Sportslig er dette selvfølgelig ikke risikofritt, men den potensielle oppsiden både økonomisk og sportslig er såpass utover bransjestandard på disse breddegrader at det er umulig å ikke hoppe på Prozac-toget.

PR-messig er jeg ikke i tvil om at dette er en genistrek. Eliteserien generelt og Rosenborg spesielt vil merke økt interesse fra internasjonale fotballfans og medier etter dette. Kanskje det plutselig kommer mye bestillinger på Eliteserie-pakka fra London?

Surrealistisk!
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2017 09:23    Post subject: Reply with quote

Danskene virker ihvertfall oppriktig redde for at tv-selskapene der nede nå plutselig skal hive seg over Eliteserien. Smile
Back to top
Svovel
Proff

PostPosted: 07.03.2017 09:34    Post subject: Reply with quote

Haha, dette blir satans gøy! Er rimelig sikker på at han vil gjøre alt i sin makt for ikke å bli en flopp i en liga som for hans landsmenn er rent standupmateriale.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 297, 298, 299  Next
Page 9 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb