View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 23.02.2017 15:59 Post subject: |
|
|
Jeg var vel litt uklar der, mente å spørre om når episode 4 slippes på nett. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 23.02.2017 16:05 Post subject: |
|
|
ila mandag har det brukt å være |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 23.02.2017 17:59 Post subject: |
|
|
Faktisk ganske spektakulært hvor ræva denne serien er. De klarer å gjøre et av fjorårets høydepunkt, det tidlige målet mot Molde, til noe nær et anti-klimaks. Supporternes mann er en prest, og mye av "action"-bildene fra tribunen er noen Molde-supportere som hopper litt opp og ned. Kommentatoren som de har lagt på i ettertid er en oppvisning i pinlighet, og fortellerstemmen er egentlig ganske jalla den og.
I tillegg er introen er helt ekstremt plagsom, med altfor høy lyd, noe som gjør at jeg alltid er litt irritert når jeg starter å se.
Eneste som gjør serien severdig, tross alt, er at den handler om Rosenborg Ballklub.
Kan ikke skjønne at nøytrale får noe ut av å se på denne serien. Til og med den litt småkjipe serien om Mjøndalen var morsom å se på for nøytrale innimellom all skrikinga, banninga, ukvemsordene og kjeftesmellene til Vegard Hansen.
Det eneste ordentlige lyspunktet med "Ingen banker RBK" er Erik Hoftun. Det inkompetente sjarmtrollet fra Hemne er klar for det store lerretet snart, ingen tvil.  _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 23.02.2017 21:13 Post subject: |
|
|
Kunne spart meg for den fake kommentatoren, men ellers gleder jeg meg stort til hver mandag framover. En serie om RBK under innspurten av sesongoppkjøringen, hva mer kan man be om? CL-nivå er det kanskje ikke på serien, men har levd noen år og lært at alt ikke trenger å være perfekt hele jævla tida. Settes voldsomt pris på det arbeidet gjengen bak serien har lagt ned  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 27.02.2017 19:56 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | Jeg var vel litt uklar der, mente å spørre om når episode 4 slippes på nett. |
Ute på Dplay nå.
http://www.dplay.no/ingen...episode-4/
Forøvrig, (spoiler alert)
 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.02.2017 22:32 Post subject: |
|
|
Live-kommentering av stillbilder faktisk... |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 27.02.2017 23:10 Post subject: |
|
|
Dorsin  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.02.2017 23:41 Post subject: |
|
|
Rørende. Jeg hadde sannelig noen tårer på lur for Micke i kveld.
Balanserer med gleden av å slå Molde igjen.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 27.02.2017 23:42 Post subject: |
|
|
Gåsehud og tårer i øynene.
Scoret et par ekstra legendepoeng der. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.02.2017 08:28 Post subject: |
|
|
Dere som ikke ser på Dplay kan glede seg til neste episode. Da er Elba og Gers i full gang igjen. De to der, altså...
Ellers er det en sørgelig episode, sånn rent sportslig. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.02.2017 09:07 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme at jeg er litt usikker på om jeg orker å se neste mandag. Jeg sitter jo limt til skjermen når programmet går, men selv om emnet RBK er det mest interessante som finnes på TV, så er det jo ikke helt perfekt gjennomført.
Som flere andre har vært inne på, den fake kamp-kommentatoren er helt krise. Det er en prestasjon å høres så lite engasjert ut. Jeg skjønner at det kanskje koster ekstra å få med lyden fra TV2 i tillegg til bildene (eller hva som måtte være grunnen), men isåfall, kjør på med publikumslyd da vel. Dette er uten tvil det svakeste leddet i serien, og det er et virkelig svakt ledd.
Det andre store ankepunktet er egentlig hvor lite de får ut av før, under og etter kamp. Altså, det som skjer på trening, på brakka, utenom, det er 9/10 for min del. Utrolig kult å komme på innsiden av klubben. Kunne ikke vært lykkeligere. Men det kunne vært gjort noen grep for å intensivere rundt smurfekampen. Målet til molde kom etter et frispark som jeg husker som veldig tvilsomt. Det var en takling på Midtsjø som vakte reaksjoner. Her kunne man gjort MYE for å heve følelsen av kamp - nerver, innbitthet og mer nerver.
Når man så kombinerer disse svakhetene med emnet for neste episode - ecup-kvalik i fjor - vet jeg rett og slett ikke om jeg orker å se på. Avslutningen av kampen mot Apoel fikk meg nesten innlagt opptil flere steder. Jeg har ikke orket å se oppsummeringsvideoen til Slarti enda engang, og jeg er normalt stor fan av de.
Men vi får se. Et lite høydepunkt i går var når vi scorte 2-1-målet og en stakkars smurf peip "dommerjævel" - noe av det deiligste med å være RBK-supporter er at de andre er så vant til å være dominert at de umiddelbart griper etter alt mulig av pisse-unnskyldninger for å bortforklare at de ble pissa på av et bedre lag.
Jaja, det var morgenranten. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
polbear Junior

|
Posted: 28.02.2017 09:53 Post subject: |
|
|
Jeg er jo enig i det du skriver. Jeg mener at dette er gjort med enten litt hastverk eller med meget lavt budsjett, kanskje begge deler. I tillegg til det dere andre har skrevet så synes jeg blant annet at introen i hver episode er for lang. Den hadde kanskje passet til Episode 1 men ikke til alle de andre. Jeg synes også at 7 episoder er for lite til å dekke en hel sesong, så det er mye snadder vi går glipp av.
Men når det er sagt, så sluker jeg alt av innhold rundt Rosenborg så jeg ønsker ikke å være for negativ. Jeg tar i mot det med åpne armer, og så prøver jeg heller å filtrere ut det negative rundt disse episodene.
Nydelig tale til gutta fra Dorsin! =) |
|
Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 28.02.2017 10:59 Post subject: |
|
|
Produsentene av serien burde tatt en titt på HBO 24/7: Road to the NHL Winter Classic som inspirasjon for kampdelene i progrsmmet. Kampene gis her et eget narrativ som faktisk gjør det spennende å oppleve kampene på nytt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.02.2017 11:25 Post subject: |
|
|
Har bare sett første episode, men er selvfølgelig enig i kommentatorslakten. De må jo ha hørt i post production at dette flyter like godt som marmor.
Om de ikke vil eller kan bruke originale kommentatorer hadde det vært mye mer elegant med en enkel fortellerstemme som fortalte premissene for hvert klipp/scene, og så kunne stadionlyden tatt seg av resten. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.02.2017 11:56 Post subject: |
|
|
Nå har jeg også bare sett en episode av programmet. Men hva den kommentatoren angår så finnes det jo en milliard program med reenactments av alt mellom himmel og jord. Og der lykkes man med å bygge opp et klimaks så og si hver eneste gang selv om man som seer vet hva som skal skje. Gi meg to randoms fra forumet og en som har hatt media som valgfag i niende og jeg kan garantere et mye bedre produkt. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.02.2017 12:11 Post subject: |
|
|
Jeg gikk media på videregående, melder meg frivillig om det trengs. Men seriøst, oppbygginga til smurfakampen var elendig. Jeg forstår at det kanskje er noen rettigheter på kommenteringa som gjør at man ikke kan bruke det originale, men den voice-overn er HELT håpløs. Ikke fikk vi se noe fra garderoben etter kampen, episoden var plutselig bare over.
Elba og Alex er jo en sit-com verdig. De er jo personifiseringa av stereotypiske unge toppidrettsutøvere med litt lite masse mellom øra. Liker veldig godt alt det rundt klubben utafor banen og treningsfelt, men skulle gjerne sett mer fra det som skjer før, under og etter kampene. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 28.02.2017 12:23 Post subject: |
|
|
Kommentatorsporet ødelegger opplevelsen fullstendig for meg. Enda mer påtatt blir det når han konsekvent kommenterer akkurat de temaene som scenene forut har omhandlet.
Hele redigeringen rundt Molde-kampen var helt grusomt å se på, skikkelig slitsomt faktisk. Som en annen her sier så hadde de kommet langt med en narrativ slik som HBO sin 24/7-serie. Dropp kommenteringen og kjør narrativ kombinert med lyd fra indre bane (trenere/benken og spillere - hvis mulig). |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 28.02.2017 12:40 Post subject: |
|
|
Før nevnte Molde-kamp innleder "kommentatoren" med at det er strålende solskinn, mens tv-bildene viser at det åpenbart er overskyet..
Men de fikk filma at hele bortfeltet sang "hater, hater, hater Rosenborg".
Etter å ha lest aviser ifm med disse kampene trodde jeg ut fra uttalelser fra Kroken og Molde-hold at det bare var oss grusomme trøndere som drev med slikt hat. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.02.2017 13:13 Post subject: |
|
|
Men, den der kommentatorstemmen. Hva synes egentlig folk om den? Er den bra? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.02.2017 15:54 Post subject: |
|
|
jubajuba wrote: | Før nevnte Molde-kamp innleder "kommentatoren" med at det er strålende solskinn, mens tv-bildene viser at det åpenbart er overskyet.. |
Men... Det var da knallvær den dagen, var det ikke? |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 28.02.2017 16:07 Post subject: |
|
|
Solid flisespikkeri av meg det her, men det ble skyfritt og sol i løpet av kampen:
www.t-a.no/tv/#!/video/20074/hoeydepunkter-rbk-molde-3-1 |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.02.2017 16:28 Post subject: |
|
|
Om jeg ikke husker feil var det godt vær store deler av kampen. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.02.2017 16:47 Post subject: |
|
|
Greit nok at man ikke bruker de kommentatorne som faktisk overvar kampen, men hvorfor er den pålagte kommentatorstemmen så slapp? Virker som de med vilje prøvde å forhindre noen som helst stemning der. Dårlig _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 28.02.2017 16:59 Post subject: |
|
|
Fryktelig lite garderobefilming og oppbygning til europakampene. Rart at de ikke hadde med hjemmekampen mot Apoel i det hele tatt. Kan det hende at rosenborg ville ha minst mulig forstyrrelse rundt de kampene?
Kaster meg på slaktingen av kommentatorstemmen. Ødelegger kampopplevelsen helt. |
|
Back to top |
|
 |
|