| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 28.08.2006 20:41 Post subject: |
|
|
Tørum/Hendriksen bør slutte med å trekke laget tilbake de siste 10 min hver gang RBK leder, motstanderen får mere spillerom og de skaper større sjanser enn de tidligere har gjordt før i kampen, at Steffen Iversen er bra på hode i en defensiv midtbanerolle er vel og bra, men han er lite bevegelig og alle løper fra han i en spurt... Hvis RBK kjører samme offensive linje hele kampen så reduseres muligheten til at motstanderen skal lage mål betraktlig, d.v.s angrep er det beste forsvar... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.08.2006 21:01 Post subject: |
|
|
Tror det kommer som en konsekvens av at Stabæk vil ha utligning og mobiliserer. Det har jo vett i skallen til å ikke legge seg så langt tilbake og la Gunnarson få rom. Eller er de?  _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 28.08.2006 21:07 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | Men å sette en bergenser til å trene Rosenborg derimot...  |
Tørum er vel strengt tatt ikke bergenser da... |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 28.08.2006 21:13 Post subject: |
|
|
Fantastisk kamp av troillan og for en opplevelse å vær på Lerkendal for første gang!!
Kjernen er en fantastisk gjeng!!!!
Åååå kom igjen
For Troillongan
ÅÅÅ kom igjen og syng deg hæs for troillongan!!
 _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
guldgutten Junior
|
Posted: 28.08.2006 21:18 Post subject: |
|
|
Han heter Gunnarson. Dessuten var det så åpenbar filming at det bare hadde vært patetisk om de skulle fått straffe.[/quote]
Heldigvis for Rosenborg var Staberg fryktelig feig i den situasjonen! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.08.2006 21:31 Post subject: |
|
|
Staberg var feig i disføvør oss flere ganger også, og tok en del snåle avgjørelser. Han har sikkert ikke slanka seg siden i fjor.  _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Markussen Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
guldgutten Junior
|
Posted: 28.08.2006 21:36 Post subject: |
|
|
| Snåleste avgjørelsen hans var det straffesparket Gunnarson ikke fikk. Du kan da vel ikke være så blåøyd!? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.08.2006 21:40 Post subject: |
|
|
| Var gulkortet til Tettey fortjent? Holding? For meg så det helt feil ut. Han løp han jo bare opp? |
|
| Back to top |
|
 |
Henging Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Henging Senior
|
Posted: 28.08.2006 21:53 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Var gulkortet til Tettey fortjent? Holding? For meg så det helt feil ut. Han løp han jo bare opp? |
Han løp opp, men Gunnarson kom seg løs igjen, og da måtte han holde, men jeg syns ikke det kvalifiserte til gult kort, for Gunnarson holdt han også, dog ikke så mye som Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 28.08.2006 21:55 Post subject: |
|
|
| Henging wrote: | http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128015
Får følelsen av at jeg har hørt dette før..  |
Herregud, Staberg dømte da mot oss i mange merkelige situasjoner i dag. Dessuten burde vel vi også hatt straffe. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.08.2006 21:59 Post subject: |
|
|
Dagens børs fra min side:
Lars Hirchfeld - 5
Ble ikke satt på de store prøvene.
Mikke Dorsin - 5
Fin kontroll defensivt. Noen bra initiativ framover. Spiller med vilje.
Christer Basma - 5
Bra kontroll defensivt, ellers lite med.
Miika Koppinen - 6
Virker solid i alt han foretar seg.
Roar Strand - 5
Rundlurt av Alanzinho noen ganger på starten, men spilte seg stort opp. Veldig bra initiativ offensivt.
Alexander Tettey - 4
Spiller med vilje og tæl. Slurvet mye i dag.
Vidar Riseth - 7 BB
Solid kamp. Bra pasninger, aggresiv i ballpresset.
Per Ciljan Skjelbred - 5
Fortsatt ikke på topp, men det nærmer seg. Bra 1-touchspill.
Daniel Braaten - 6
Fantastisk med ball. Jobber rått noen få ganger. Assist og nær scoring. Fortsatt ujevn, kan involvere seg mer.
Steffen Iversen - 6
Vinner mye på hodet. God med ball. Flott scoring!
Jan Gunnar Solli - 5
Noen gode tendenser 1 mot 1, men det ebber som oftest ut i ingenting.
EDIT: Ga Riseth 7 etter "massivt press"
Last edited by SunsetSalami on 28.08.2006 22:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 28.08.2006 22:16 Post subject: |
|
|
Bra knerten_10.
Men hva er det høyeste karakteren i din skala?
Hvis det er 10, så synes jeg du er litt "lav" i forhold til karakterstørrelse, årets kamp på Lerkendal bør da være mer verd!  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2006 22:18 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Trodde aldri jeg skulle skrive dette, men banens beste var etter min mening Vidar Riseth som sentral midtbanespiller. Pasningsspiller og et forsvar foran forsvaret. Viser også en enorm innsats som smitter på resten av laget. |
Adressa-journalistene deler din oppfatning, og gir ham 9 på børsen i morra. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.08.2006 22:19 Post subject: |
|
|
Må være fotballnorges mest seiglivede myte det der med dommere. Men det er vel sånn, at når de (Stabæk) blir overkjørt i store deler av kampen, slar alle forsvarsmekanismene inn, og man velger å fokusere på et straffespark i stedet for å innse at de ikke fikk til noe annet på banen.
Dette rettferdiggjør ikke at det ikke ble straffe, jeg har selv vært forbanna på LSK mange ganger i år for lignende situasjoner. Poenget er at RBK i år i hvertfall ikke har fått noe mer av dommerene enn de fleste andre.
Jeg er sikker på at jeg kan finne en eller annen tvilsom situasjon i en kamp på Nadderud i år, hvor Stabæk vant. Blir for dumt å si at det er "fordi kampen gikk på Nadderud" som argument. For de fleste lag jevner dette seg ut. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 28.08.2006 22:23 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Adressa-journalistene deler din oppfatning, og gir ham 9 på børsen i morra. |
9? Var ikke det litt jævli mye? _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
shrimpen Proff

|
Posted: 28.08.2006 22:23 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | Bra knerten_10.
Men hva er det høyeste karakteren i din skala?
Hvis det er 10, så synes jeg du er litt "lav" i forhold til karakterstørrelse, årets kamp på Lerkendal bør da være mer verd! |
Jeg synes børsen var bra jeg. Sannsynligvis ikke veldig ulik den Adressa presenterer i morgen. Kampen var ikke så bra for Rosenborg sin side, da motstanden var veldig dårlig og det fikk oss til å se veldig gode ut. Vi slo jo ikke Milan på San Siro, smileygutten.
Last edited by shrimpen on 28.08.2006 22:25; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.08.2006 22:25 Post subject: |
|
|
| Det blir litt for enkelt å si at motstanden var dårlig. Det er mer nærliggende å tro at vi gjorde dem dårlig og dermed kjørte over dem. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.08.2006 22:25 Post subject: |
|
|
Er enig med attach. Vi gjorde Stabæk dårlige i 2. omgang.
Jeg er ikke 100% sikker på Adressa-børsen, men jeg kan vanskelig se hvorfor Gunnar Evensen ellers skulle ha spurt Riseth om "når fikk du sist 9 på børsen (av oss)"? |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 28.08.2006 22:32 Post subject: |
|
|
Jo, mulig han får 9, men synes det var svært mye. Greit at han spilte bra, men det får da være måte på. _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 28.08.2006 22:32 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Er enig med attach. Vi gjorde Stabæk dårlige i 2. omgang.
Jeg er ikke 100% sikker på Adressa-børsen, men jeg kan vanskelig se hvorfor Gunnar Evensen ellers skulle ha spurt Riseth om "når fikk du sist 9 på børsen (av oss)"? |
Nå er det vel ikke første gang jeg har hatt mistanke om at den godeste Evensen har røyka et eller annet som er litt sterkere enn sokkene sine, men 9 -ni- på børsen for Riseth i dag var litt i drøyeste laget. 6-7 av 10 kan jeg være med på, men så "outstanding" (er det ikke det Semb kaller det?) var han da tross alt ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.08.2006 22:34 Post subject: |
|
|
Jeg fikk ikke sett kampen fordi jeg jobba, men at norges TO mest målfarlige spisser ikke fikk til noen ting, må vel være et resultat av at Rosenborg gjorde en meget god jobb over hele fjøla.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 28.08.2006 22:35 Post subject: |
|
|
Synes Riseth fortjener 8 på vg-børsen ivertfall. Banens Beste. Sammen med Sollis andre omgang. (Trodde aldri jeg skulle si det!) _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 28.08.2006 22:36 Post subject: |
|
|
vidar var stor i dag. kan ikke sammenlignes med jobben braathen og koppingen gjorde i dag. Ære være Vidar!
Ps: Kjernen var helt rå i dag. Var der som vert, og hørte dem bedre enn stabæk fansen(selv om jeg var på deres side 70% av kampen). Meget bra. Stå på videre! Meget bra at dere tok dere "tid" til å hedre Vidar for den jobben han la ned i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
|