View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.01.2017 01:09 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Skjønner ikke gleden over å miste vår beste spiss for 20 mill når vi ikke vet om vi har tenkt å erstatte han. Kjekt med mer penger men en gigantisk svekkelse av laget såfremt vi ikke erstatter han. |
Tror ikke Bakenga vil være noe dårligere om han får spille fast sentralt for å være ærlig. 20 mill+ er også en meget bra pris i mine øyne.
Forhåpentligvis får vi inn et klart førstevalg dog. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.01.2017 01:18 Post subject: |
|
|
Jeg kjente reaksjonen min var litt positiv da jeg så Gytkjær var på vei ut nå - 20 millioner ville jo vært glimrende, og faktisk gitt en del handlingsrom - men det kan skyldes at hjernen min fortsatt tror at det er naturlig å bruke pengene til å kjøpe en bedre spiss.
Jeg sier bare det: det er GRISEFLAKS for oss at Torbjørn Agdestein allerede er hentet fra Haugesund. Helt ærlig. For så lite tiltro har jeg faktisk til spillerlogistikken - jeg tror Rosenborg ville gått rett til Haugesund igjen. Eller så hadde det blitt Azemi. Kan man da sette penger på Mos, som er den mestscorende Tippeligaspilleren fra fjoråret som ikke er automatisk uaktuell?
Heldigvis så er det lov til å håpe at et helt annet treningsgrunnlag kan gjøre skadesituasjonen til Bakenga en verden av nytte. Fit er han en mye mer interessant spiss enn Gytkjær for oss, og potensielt faktisk god nok til å løfte laget i den rollen. |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 26.01.2017 01:28 Post subject: |
|
|
Hvis det er sånn at dette budet kom like overraskende på RBK som på oss så tar det vel fort en stund før vi har en ertstatter på plass. Hadde jo vært moro om Bakenga og/eller Botheim overbeviser skikkelig i treningskampene også da. |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 26.01.2017 01:44 Post subject: |
|
|
20 millioner?! Selg, selg, selg! Kjøp inn ny spiss til 35-45 millioner. En med nivå høyt over Eliteserien som man kan lenke fast til Lerkendal ved hjelp av groteske lønninger og bonuser.
Men fra spøk til revolver. Nå synes jeg det er på tide at RBK faktisk kjøper inn en klassespiss som er sterk, rask og faktisk kan drible. Søder kunne jo ikke engang overstegsfinte. Her gjelder å slå på stortromma; Blir ikke Champions League om vi ikke oppgraderer fra Gytkjær-nivået.
Edit: Også en klassemidtstropper, da. |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 26.01.2017 01:49 Post subject: |
|
|
Hadde ikke helt troen på et fremtidig 20 mill-salg av denne fyren i mai/juni i fjor, for å si det forsiktig. Tok seg heldigvis opp en del etter det, men han er fortsatt langt fra noen perfekt RBK-spiss. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.01.2017 01:51 Post subject: |
|
|
Vegard2711 wrote: | EDIT: Ser det er litt tvil om han ble kjøpt for 3,5 eller 4,5. Jeg tok i hvert fall tallene fra profilen på RBKweb. |
Tallet 4,5 millioner kommer fra denne artikkelen av Adressas Sagbakken.
Haugalandnytt, som vel eies av FKH, meldte to uker før den artikkelen: "Tidligere er det blitt spekulert i en overgangssum på mellom 2-3 millioner kroner. Etter det Haugalandnytt kjenner til skal summen være noe høyere, et sted mellom 3 og 4,5 millioner kroner."
FKH har bekreftet at de har videresalgsprosenter, men ikke konkret tall. Antagelsen er at de har fått inn i avtalen det samme som ved salget av Søderlund til RBK:
"– Vi har en videresalgsprosent på Christian så blir han solgt vår vi deler av den delen av overgangssummen som overstiger det Rosenborg kjøpte han for, opplyser markedsansvarlig i FKH, Ingolf Steensnæs." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.01.2017 01:53 Post subject: |
|
|
Hvis Bakenga mot formodning er skadefri og scorer mål for oss så drar han som bosman 31.12.17. Matthias Vilhjalmsson er tidenes beste menneske og bra back-up overalt men han scorer jo ikke mål. Botheim vet jeg pent lite om men det er vell heller lite sansynlig at han blir en bærebjælke på målfronten i 2017.
Om pengene brukes og hvordan de eventuelt brukes vil avgjøre min holdning til denne overgangen hvis den går igjennom. Enig i mye av det du skriver der zaphod81.
Vi må ha minst en ny spiss som er god nok. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 26.01.2017 02:03 Post subject: |
|
|
bigfoot wrote: | Hvis det er sånn at dette budet kom like overraskende på RBK som på oss så tar det vel fort en stund før vi har en ertstatter på plass. Hadde jo vært moro om Bakenga og/eller Botheim overbeviser skikkelig i treningskampene også da. |
SIB har jo sagt at de ligger i forkant i alle posisjoner i tillefelle det skulle dukke opp noe. I tillegg så bør RBK ha vært klar over at det kommer bud på Gyt når han scorer såpass mange mål. Men når det er sagt, så har vi sett at det ofte har skjedd at vi ikke henter en spiller fordi vi ikke ønsker å bruke penger og dermed har annen klubb klart å få tak i spilleren som vi hadde ønsket oss. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.01.2017 02:06 Post subject: |
|
|
Regner med RBK selv også ser at det må inn en ny om Gytkjær går ut. Blir i så fall spennende å se hva de drar opp av hatten, for nå må de trolig se utenfor Skandinavia. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.01.2017 02:11 Post subject: |
|
|
Nå er han ikke solgt enda, men hvis kontrakten går i orden i morgen (= i dag sannelig) så vedder jeg all den dyrebare snøen som er igjen her i bygda på at SIB venter til etter 31. januar med å signere noen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 26.01.2017 02:13 Post subject: |
|
|
Det er nok rett, men nå er det jo bare 5 dager unna  |
|
Back to top |
|
 |
Toren Junior
|
Posted: 26.01.2017 02:58 Post subject: |
|
|
Spiss plassen har jo blitt rene pengemaskinen for Rosenborg, i løpet av et år tjener vi sikkert 10mil på Gytkjær hvis man trekker ifra kjøpssum, lønn, bonuser og videresalgsklausul. Nogenlunde samme historie om Søderlund også.
Tviler på at vi får en erstater i dette vinduet, Bakenga får sikkert prøve seg frem til i sommer, da må man uansett kjøpe en ny spiss for 2 grunner.
Bakenga gjør det bra og vil bli sikkert bli solgt i fremtiden, eller at Bakenga presterer dårlig om man må ha et nytt førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 26.01.2017 04:09 Post subject: |
|
|
Fortsetter i god rosenborgstil å bygge ett lag som produserer flere mål enn kvaliteten til spissen tilsier. Kommer nok til å falle gjennom i tyskland som Søder i frankrike.
Speiderne må da begynne å forstå at det er forskjell på servicen man får på restaurant Noma (rosenborg) enn man får på maccern i sentrum (de aller fleste andre lag i norge).
Var jo slik på nittitallet så vidt jeg husker, at maskineriet produserte masse mål å at spissene ble solgt til utlandet uten å gjøre så mye ut av seg.
Har trua på Erik "Carew2" Botheim, sett han på topp så tangerer vi summen til zlatan ved neste salg. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.01.2017 07:13 Post subject: |
|
|
Tror ikke nødvendigvis vi utvikler spissene våre så utrolig godt, men at vi heller spiller på et vis som får de til å framstå bedre enn de kanskje er. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 26.01.2017 08:49 Post subject: |
|
|
Startet sesongen med en ineffektivitet jeg aldri har sett maken til, og avsluttet med lite konstruktive bilder fra cupfinalefeiringa. 20 millioner er fantastisk! Burde være grei å erstatte også. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 26.01.2017 09:04 Post subject: |
|
|
Jeg kan personlig bære han ned til Tyskland om vi får 20 millioner for han. Det er jo helt sinnsyke penger i forhold til kvalitetene hans. |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 26.01.2017 09:22 Post subject: |
|
|
Tror ikke det er et ønske fra RBKs side å selge Gyt, men tipper dette er et slikt tilfelle hvor tilbudet er så alt for godt at man ikke kan si nei. Tror heller ikke Gyt har så forferdelig lyst å gå, men igjen tror jeg det blir for vanskelig å si nei til pengene. Han får nok en akseptabel lønnsøkning i München. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.01.2017 10:01 Post subject: |
|
|
Quote: | Gytkjaers Vertrag bei Trondheim läuft noch bis 2018, sein Marktwert wird auf rund 1,5 Millionen Euro taxiert. |
1860 will Nackt-Stürmer verpflichten
1,5 millioner Euro ≈ 13,5 millioner kroner anslÃ¥s altsÃ¥ markedsverdien Ã¥ være? Syns faktisk det er bra betalt for (nudist)Gytkjær, sÃ¥ alt over 13,5 millioner kroner mÃ¥ jo være ren bonus, og 20 millioner er i sÃ¥ fall en no-brainer. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2017 10:06 Post subject: |
|
|
På måten de skriver det på, virker det å være hentet fra Transfermarkt. Der er han taksert til 1,3, altså rundt 1,5.
SIB vil aldri godta en så lav pris i den posisjonen vi er nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 26.01.2017 10:13 Post subject: |
|
|
Det er sant, vi sitter vel med ganske gode kort sånn sett? Særlig om det er flere klubber interesserte? Får vi rundt 20 millioner er det, som tidligere nevnt, en no-brainer. 20 mill for Gyt er spinnvilt. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.01.2017 10:18 Post subject: |
|
|
Nei, det vil han nok ikke, attach, men hvis budet er på 20 millioner ...
Stusset litt på hvor de har hentet verdien på ham, men Transfermarkt høres plausibelt ut. |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 26.01.2017 11:38 Post subject: |
|
|
SwagOla wrote: | Jeg kan personlig bære han ned til Tyskland om vi får 20 millioner for han. Det er jo helt sinnsyke penger i forhold til kvalitetene hans. |
Tar med trillebår jeg, gjør det noe enklere og kanskje vi kan ta noen øl i Munchen med det samme:) |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 26.01.2017 12:36 Post subject: |
|
|
Nu skal man huske, at der er ganske så stor forskel på at bære Gytkjær til Tyskland og at bære ham helt til München. bær ham over grænsen og tag øllene i Hamborg ville være mit tips
Anyways. Jeg er ganske så positiv til at sælge, specielt hvis prisen ligger på de 20 mil NOK. Også selv om det betyder, at vi evt. nok først henter en erstatter til sommer når vi har fået set, om Bakenga virker. Med mindre der kommer et såkaldt "oi-case" selvfølgelig |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 26.01.2017 12:43 Post subject: |
|
|
Om jeg forstår det rett så sitter vi igjen med en profitt på omtrent 15 millioner minus klausulen med FKH. Det er god handel med tanke på produktet. Om jeg får noen promille skal jeg gledelig bære han til München! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.01.2017 12:53 Post subject: |
|
|
Vi bør få minst 20 mill. for toppscoreren vår. Alt mindre enn det hadde vært en dårlig deal. |
|
Back to top |
|
 |
|