| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best på bortelaget? |
| Pavel Londak |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
16% |
[ 2 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
8% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
33% |
[ 4 ] |
| Anders Konradsen |
|
25% |
[ 3 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pål André Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Christian Gytkjær |
|
8% |
[ 1 ] |
| Yann-Erik de Lanlay |
|
8% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 12 |
|
| Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 20.07.2016 23:10 Post subject: |
|
|
| Jeg synes vi stadig vekk får en del slike lærepenger Knowrud. Det gjelder det samme i tippeligaen. Vi må være fullt konsentrert også borte mot Sogndal,Ålesund og Bodø. Klarer vi det i alle tippeligakamper så er sannsynligheten voldsomt mye større for at vi også klarer det i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 20.07.2016 23:13 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Var atletico f.eks et møkkalag fordi de tapte i Molde i februar? Nei, de hadde såpass komfortabel ledelse, at de ikke trengte å gjøre mer.
|
Hva snakker du om nå da? Ingen vits å frita laget her. Rett og slett en skandale. Trenden er at vi blir verre og verre bakover. Bekymringsfullt. |
|
| Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 20.07.2016 23:14 Post subject: |
|
|
Alle dere som snakker om årsverste og gir slakt. Har tenkt over at vi ledet 5-1 sammenlagt mot et av Sveriges beste lag? At norsk fotball egentlig er elendig sammenlignet med i gamle dager?
Vi er videre og scorer 2 mål på bortebane I europakvalikk på en dårlig dag.
Kos dere nÃ¥ litt da. Vi er ikke sÃ¥ bortskjemte senere Ã¥rene ☺ |
|
| Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 20.07.2016 23:19 Post subject: |
|
|
| hello wrote: |
I dag retter jeg skytset mot Helland, de Lanlay, Mike og Midtsjø. De er å tangerer årsverste hele gjengen. Forferdelig kamp. Gytkjær vinner flere dueller enn han har gjort i hele år, skaffer straffe og scorer på den, viser til og med prov på å spille fri andre. Akkurat i dag synes jeg ikke er tiden for å fokusere på spissplassen. Det er så mye annet, og viktigere, å ta tak i. |
Er enig i at det var flere som hadde en dårlig dag i dag, men at denne kampen liksom skal være en slags opptur for Gytkjær bare bekrefter hvor elendig han er og har vært i år. Dette holder ikke i det hele tatt mot mer kvalifisert motstand. Og det viktigste, sammen med det å holde tett bak er å score mål. Der er han ikke en trussel i det hele tatt, med mindre vi får straffe. Få det bort... |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 20.07.2016 23:28 Post subject: |
|
|
| Hvor lenge siden er det Gytkjær har hatt et skudd på mål, foruten straffene? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.07.2016 23:30 Post subject: |
|
|
Gytkjær kan jetpakes tilbake til Danmark asap imo. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.07.2016 23:32 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Hvor lenge siden er det Gytkjær har hatt et skudd på mål, foruten straffene? |
Du lurer med andre ord på om det er noen autistisk savante her på forumet? |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.07.2016 23:33 Post subject: |
|
|
Du, de finnes de her inne som har den berømte Rosenborg minutt for minutt funksjonen i hodet. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 20.07.2016 23:38 Post subject: |
|
|
Børs:
Londak 5
Svensson 5 God fremover, men etterllater for mye rom.
Reginiussen 4 Kan bedre
Eyolfsson 2 Dette holder ikke mål!
Skjelvik 4 Glipper på corner igjen, ellers til en 5'er
Jensen 6 Tidvis god, men midtbanen falt igjennom i dag.
Konradssen 5 God, men bommer på altfor mange pasninger. Savner Ole.
Midtsjø 2 Hva i all verden ??
Helland 3 Lyktes svært lite.
Gytkjær 4 Skaffer straffe og setter den. For treig, Bakenga inn takk!
De Lanlay 4 Scorer, ellers mislykkes mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.07.2016 23:58 Post subject: |
|
|
Det er noe jeg gjerne vil si:
Kan folk SLUTTE å savne Erik Hamren? Alle vil ha 5-4 sammenlagt enn 1-0.
En annen ting, Erik Hameren er ikke Diego Simone. Erik Hamren hadde klasse midtstoppere da han var i RBK. Kåre har Holmar, Skjelvik og Tore akkurat nå. I tillegg til en meget uerfarn Erik Hoftun som tar seg av det defensive.
Tilslutt:
SVENSK FOTBALL SUGER. Norske lag vinner igjen og igjen mot svenske lag. Kan de såkalte "fotballekspertene" si opp jobbben sin?
Forjent seier. Ble så enkelt at vi ikke orket noe som helst etter 5-1. Bra jobba gutta. Nå tar vi APOEL  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.07.2016 00:07 Post subject: |
|
|
| Lomaxx wrote: | | PerO wrote: | Har problemer med å forstå klaginga etter en kamp som dette. Vi har full kontroll frem til 0-2, og da er kampen i praksis over. Når de har fått tre, så tar vi oss litt sammen igjen, nok til at vi går videre med grei margin.
|
Fordi fotball på proff nivå spilles i 90+ minutter. Det er ikke barneidrett med 30 minutters kamper for så å gå ut til pølsebua og kjøpe seg ei pølse i vaffel. Forskjellen på oss og Atletico er at mens Atletico kan stille med to lag mot Molde og fortsatt hvile seg videre så taper vi mot et lag som fort kunne tatt dette videre. At Kåre ikke er fornøyd burde fortelle alt |
Det er trenerens jobb å ikke være fornøyd, slik at de ikke i fremtiden slår av for mye, og går på ei blemme.
Likheten mellom oss og Atletico var at vi begge hadde et godt resultat fra første kamp, og kontrollerte kamp to så vi gikk videre....
IFK var kjørt, men vi skal ikke ha problemer med ny kamp til helga, for vi tok på ingen måte ut alt. Heldigvis med det kampprogrammet vi skal ha fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.07.2016 00:11 Post subject: |
|
|
| Bjorni wrote: | | PerO wrote: |
Var atletico f.eks et møkkalag fordi de tapte i Molde i februar? Nei, de hadde såpass komfortabel ledelse, at de ikke trengte å gjøre mer.
|
Hva snakker du om nå da? Ingen vits å frita laget her. Rett og slett en skandale. Trenden er at vi blir verre og verre bakover. Bekymringsfullt. |
Hadde vel vært større skandale om vi tok oss helt ut, og gikk på en skade eller to, som satte helgas seriekamp og neste ukes kvalikkamp i fare....
Å kontrollere inn en kvalik som er vunnet, ser jeg på som ganske profft... Så lærer de nok at de ikke skal slappe av fullt så mye som i dag, og kontrollere litt bedre.... |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2016 00:11 Post subject: |
|
|
I likhet med mange andre her har jeg følt frustrasjonen, så jeg bestemte meg for å fordøye dette i ett par timer før jeg skrev noe. I tillegg har jeg sett på sammendraget av kampen mot Brøndby i 2002. Vi var mye bedre den gang. Men vi hadde en lignende kollaps på slutten. Jeg så den kampen hos bestemoren min og husker jeg var så nervøs etter 2-3-målet at jeg gikk og låste meg inn på do til kampen var over.
Slik følte jeg meg i kveld også. Jeg lurer på om det ikke er hva som skjedde med spillerne også. Hvor er lederne som skal luke tak i denslags? Av og til virket det som at Jonas Svensson, som sprang opp til hjørneflagget for å drøye tid, var det eneste mannfolket der ute.
Vi mangler kynisme. Vi måtte selvfølgelig opp og vinne ball. Det var eneste måte vi kunne skåre de to bortemålene som vant dette for oss. Men det betydde også at de kunne spille seg igjennom oss som en varm kniv i smør. 1-2 målet viser at Londak ikke fungerer når han må gjøre noe annet enn å slenge seg på strek. Helsigvis har vi kjøpt en ordentlig keeper. 3-2-målet irriterer meg mest. Det er jo helt utrolig at ingen der inne i boksen tar ansvar og konsentrerer seg om ballen. Hva er rollefordelingen der inne? Det virker som at det er gjort på slump.
Jeg er enig i at Reginussen ikke er samme spiller lengre. At han har mistet litt fart etter skaden er en ting, men det virker som konsentrasjonen ikke er der. Det er verre.
Jeg synes at Holmar/Skjelvik ville vært ett bedre og mere komplementært stopperpar. Det er posisjonering/fart.
Men før jeg blir lile negativ som Senador her:
Vi er videre. Nå har vi allefall fire kamper i Europa. At lag som er i ferd med å bli slått ut klarer ett par mål i ett desperat krampeanfall før døden inntreffer, er normalt. Det skjer. Vi har alltid vært sårbare for denslags, fordi vi er ett i utganspunktet offensivt lag.
Vi skal også være glade for at vi setter sjansene våre. Det ville vært et større problem om vi slet der. Forhåpentligvis kan Bakenga gi oss mere "sting" i bakrommet (selv om jeg tror han vil slite i Tippeligaen) i neste runde.
Jeg sitter og ser på opptaket av Apoel mot TNS akkurat nå. Jeg er ikke imponert. De er ballsikre, men voldsom omstendige. Jeg tror vi kan ta dem på kontringer. |
|
| Back to top |
|
 |
Peking Junior
|
Posted: 21.07.2016 00:27 Post subject: |
|
|
Bara gratulera till segern!
Sedan ett tipps så ni inte tror att allt är klart hela vägen in i CL nu ..
4 spelare ifrån Norrköpings guldlag spelade idag, 3 spelare som gjort över 35 mål i seriespel sedan 2015 har försvunnit från IFK sedan i maj.
Dagens trupp skulle som bäst klara en 5-6 plats i allsvenskan. Vi klarar inte ens av att vinna mot Östersund hemma just nu utan är i stort behov av spets i truppen.
Håll huvudet kallt annars övervärderar ni denna seger för den var egentligen uppdukad.
Grattis och lycka till i fortsatta kvalet. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.07.2016 00:41 Post subject: |
|
|
Takk.
Les litt bakover i denne tråden og jeg tror du finner svært få som overvurderer denne seieren. Gjengangstonen er at de fleste er glade for avansementet, men skikkelig skuffet over spesielt dagens kamp.
Jeg leser flere svensker snakker om hvor mange spillere de har mistet osv. Hadde man ikke en plan på å erstatte disse eller? Virker veldig uansvarlig av klubben og styrelsen og la de beste spillerne bli solgt uten å erstatte disse. Spesielt når man viste at det ble CL-kval og det ville være viktig å stå godt rustet i sommertiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.07.2016 00:42 Post subject: |
|
|
| Peking wrote: | Bara gratulera till segern!
Sedan ett tipps så ni inte tror att allt är klart hela vägen in i CL nu ..
4 spelare ifrån Norrköpings guldlag spelade idag, 3 spelare som gjort över 35 mål i seriespel sedan 2015 har försvunnit från IFK sedan i maj.
Dagens trupp skulle som bäst klara en 5-6 plats i allsvenskan. Vi klarar inte ens av att vinna mot Östersund hemma just nu utan är i stort behov av spets i truppen.
Håll huvudet kallt annars övervärderar ni denna seger för den var egentligen uppdukad.
Grattis och lycka till i fortsatta kvalet. |
Takk for det og lykke til i Allsvenskan. Tviler på at noen tar av etter disse kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 21.07.2016 00:45 Post subject: |
|
|
Peking hadde du lest i forumet under og etter kampen ville du fått med deg at de fleste er veldig skuffet over hvordan laget mister kvalitet fra 0 - 2 til 3 - 2. Vi er glad for å vinne men ikke måten vi vinner på. Vi er inne i en dårlig trend fra å nesten ikke slippe inn mål til å slippe inn veldig mye mål i alt for mange kamper. Vi undervurderer ingen for vi vet at laget har mye å gå på enten ved at noen spillere må opp noen hakk eller at pr 2 - 3 nye spillere må inn. Vi har 2 som er klare til neste runde og slår de til kan mye være på plass. Vi har fortsatt ikke en stall som vi er fornøyd med, vi ser store mangler som vi mener kan ordnes selv om vi ikke kan kjøpe de vi vil. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.07.2016 00:50 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | @Zaphod81
Enig i børsen din med et unntak.
Hvordan kan du gi 5(!) til Gyt?
Sett bort fra straffen løp han kun hodeløst og usynlig rundt der ute!
2, kanskje 3, maks! |
Unnskyld, det er lov å ha spillere du ikke liker. Men ta av deg brillene før du vurderer ham da.
Gytkjær Vant svært mange dueller, tok ned ballen med mann i rygg veldig ofte, scoret på straffen (som han fikk) og presset i tillegg på Norrköping flere brudd. I mine øyne var han blant våre to beste, og det var vel egentlig bare konradsen som var bedre og mer stabil. Gytkjær skal ikke ha skylda for noe som helst i dag, da han faktisk spilte en bra kamp.
Vi spilte også en meget bra kamp i 55 min, og 0-2 var overhodet ikke ufortjent. Så er det dette med å slippe inn unødvendige mål og legge seg bakpå når vi leder. Vi suger til å ligge bakpå! Slutt med det!
Forsvarsspillet var helt glimrende i første omgang, og helt fraværende i andre. Jeg tror rett og slett vi ble for cocky, hvilket resulterte i to mål. Deretter var vi shaky. Vi fikk kontroll på ting igjen, men slapp nok en gang inn et unødvendig dødballmål. Det MÅ bort! Jeg tror det skyldes fokus, for vi vant nesten alle dueller på fysikk i 1. Omgang.
Alt i alt er det viktigste at vi går videre, og vi får ta med oss at vi pisset på allsvenskan i 145 minutter, før vi slo av bryteren helt. Denne kampen bør være et eksempel til skrekk og gru for hva som kan skje hvis man skrur av bryteren. Svenskene er dumme nok til å tro at det var deres fantastiske spill som endret kampbildet, men alle som så de første 55 minuttene så hvem som egentlig var det beste fotballaget utpå der. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.07.2016 00:52 Post subject: |
|
|
| Forsvaret vårt har raknet og går på gele etter Andre Hansen forsvant ut med skade. Det er ingen tilfeldighet. Hansen tilførte mye trygghet og bandt forsvaret sammen, han var sjef, ga masse instruksjoner og hadde på toppen av det hele mange matchvinner-redninger. Håper på bedring med Kwarasey! |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 21.07.2016 00:53 Post subject: |
|
|
Og forresten: Jeg tror ikke det er tilfeldig at vi slipper inn mye mål med Reginiussen tilbake på laget. Jeg synes han gjør ekstremt mye rart, med og uten ball. Nesten sånn at jeg ville ha inn Bjørdal der en periode.. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.07.2016 00:56 Post subject: |
|
|
Sånn nå når den værste affekten har lagt seg (og noen Dahls for mye er innabords), vi er vidre, som tross alt er pri 1. Jobben er gjort i denne omgang. Når det er sagt så er det vi presterer etter 0-2 under enhver kritikk. Vi sovner fullstendig i en kamp vi i bunn og grunn har full kontroll på.
Vi har en alvorlig jobb å gjøre på organiseringen på defensiv dødball. Der er det rett og slett katastrofalt dårlig om dagen. Alt for mange billige baklengs som følge av bedriten markering. Dette MÅ være høyprioritet på trening fremover. Forsvaret som knapt slapp inn mål overhodet i starten av sesongen er ikke til å kjenne igjen. Er det arroganse, og selvgodhet som gjør at vi slipper oss ned ? Eller er spillerne helt ute av form ?
Det andre er spillervalg. Noen bør snart sette Kåre til veggs i forhold til valget på venstreback. Nå er ikke jeg fotballtrener, og har heller ikke trenerkurs, men for meg virker Gersbach som en jævlig mye bedre back enn Skjelvik. Han er en voldsom ressurs offensivt, og gjør sjelden feil defensivt. I tillegg er han ung og har et potensiale vi sjeldent ser i norsk fotball. Hvorfor i helvette blir han benket i sesongens viktigste kamper ? Til fordel for en spiller som har enorm fart men lite annet. Ikke kan han slå pasninger, ikke kan han slå innlegg, og pinadø kan han ikke markere på defensiv dødball heller. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor Gersbach ikke er et klart førstevalg på venstrebacken. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.07.2016 00:59 Post subject: |
|
|
| Apropos venstreback. Jeg mener at hvis det er sånn at Gersbach ikke blir vurdert som god nok nå, så må vi kjøpe et førstevalg og flytte Skjelvik inn som stopper. For noe må gjøres. Skjelvik har vært et gjennomgående problem sesongen gjennom. Noe han forsåvidt var i fjor også. Som stopper derimot synes jeg han har vært ganske bra faktisk. Ser ut som to forskjellige spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Peking Junior
|
Posted: 21.07.2016 01:00 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Takk.
Les litt bakover i denne tråden og jeg tror du finner svært få som overvurderer denne seieren. Gjengangstonen er at de fleste er glade for avansementet, men skikkelig skuffet over spesielt dagens kamp.
Jeg leser flere svensker snakker om hvor mange spillere de har mistet osv. Hadde man ikke en plan på å erstatte disse eller? Virker veldig uansvarlig av klubben og styrelsen og la de beste spillerne bli solgt uten å erstatte disse. Spesielt når man viste at det ble CL-kval og det ville være viktig å stå godt rustet i sommertiden. |
Det är en kombination av olyckliga omständigheter, Pratar vi Trausstason, och Kujovic så släppte IFK dom för att dom ville ta chansen och sticka ut i Europa och deras nya klubbar ville ha dom i sina egna Europa kval. Konstigt val av IFK enligt mig med tanke på att vi redan innan säsong tappade tongivande spelare ur guldlaget.
Skadan på Tkalcis är svår att förutse men vi tappar som sagt var båda våra kanter under slutet av Maj och våran målspottare Kujovic försvinner 4 dagar innan Rosenborg det är för nära inpå CL spelet.
Problemet blir att oavsett hur många vi tappade så får inga ersättare spela denna omgång i CL i vilket fall pga transfer regler.
Nu ska inte allt skyllas på det för ska sanningen fram så höll inte våran reserv målvakt Vaikala och spelare som skulle kliva fram när andra försvunnit tex Sjölund och Nyman är inne i en ovanligt blek period när dom behövde kliva fram som mest. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.07.2016 01:03 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | | Apropos venstreback. Jeg mener at hvis det er sånn at Gersbach ikke blir vurdert som god nok nå, så må vi kjøpe et førstevalg og flytte Skjelvik inn som stopper. For noe må gjøres. Skjelvik har vært et gjennomgående problem sesongen gjennom. Noe han forsåvidt var i fjor også. Som stopper derimot synes jeg han har vært ganske bra faktisk. Ser ut som to forskjellige spillere. |
Definitivt. Skjelvik kan faktisk være en ressurs som stopper, fordi hurtigheten hans gjør oss mindre sårbare for kontringer i mot når vi står høyt i banen (illustrert f.eks når han tok Friday fullstendig ut av kampen mot LSK). Som back mangler han dog for mye. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.07.2016 01:14 Post subject: |
|
|
@peking
Jeg skjønner at det er vanskelig å erstatte disse spillerne nå, når vinduet ikke er åpent engang. Poenget mitt var at det er litt konstig at man ikke forsterket såpass i vinter at man sto rustet til en CL-kval, selv om man viste at en del av spillerne kunne forsvinne. Sånn er det jo for alle topplag i skandinavia. Man mister veldig ofte de beste spillerne når de slår igjennom. Da gjelder det å ha planene klar. Var mange av oss som fryktet det samme når vi mistet Søderlund og Selnæs, to av våre desidert beste spillere til St.Etienne i vinter. Vi sliter fortsatt litt på de to plassene, men vi har iallefall folk med litt erfaring som står klar. |
|
| Back to top |
|
 |
|