| View previous topic :: View next topic |
| Banens beste? |
| Pavel Londak |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
| Holmar Örn Eyjolfsson |
|
7% |
[ 8 ] |
| Mike Jensen |
|
3% |
[ 4 ] |
| Anders Konradsen |
|
13% |
[ 15 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
49% |
[ 56 ] |
| Pål André Helland |
|
16% |
[ 19 ] |
| Christian Gytkjær |
|
0% |
[ 0 ] |
| Yann-Erik de Lanlay* |
|
7% |
[ 8 ] |
|
| Total Votes : 113 |
|
| Author |
Message |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 22.06.2016 13:28 Post subject: RBK - IFK Norrkøping |
|
|
De siste sesongene har vi faktisk vært sterkere, og spilt bedre borte enn hjemme i europacupen. Dette går bra.
Alle som er så redde for denne kampen, og skriker høyt at svensk fotball er så mye bedre enn tippeligaen, må ta det litt piano.
Svensk landslagsfotball er kanskje bedre, fordi de har flere spillere i store utenlandske ligaer enn Norge, men Allsvenskan er ikke noe bedre enn tippeligaen. RBK på sitt beste, slår alle topplagene i Allsvenskan både borte og hjemme i 8 av 10 oppgjør.
Håper på en knallkamp på Lerkendal den 13.juli, og at flest mulig av rbk-supporterene kan bli med å fylle bortefeltet på stadion i Norrkøping den 20.juli.
Jeg og et par andre tar turen til Norrkøping fra Drøbak, og vi gleder oss allerede. _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.06.2016 13:54 Post subject: |
|
|
| Enig i det. Svenske lag er ofte organisert i 442 eller 4411. Hvordan er det med Norrkøping? Synes forresten at Norrkøping er en av de tristere svenske byene i sødra halvdel av Sverige. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.06.2016 13:56 Post subject: |
|
|
Skjønner heller ikke hva man er så redd for, så to Allsvenske kamper i mai. Hammarby- Malmø og Djurgården - Kalmar. Ingen av lagene skremte meg, Malmø er et godt lag, men vi er faktisk et par hakk foran de og toppnivået vårt er nok høyere. Er ikke urolig for disse kampene. Norrköping har vel også vært litt svakere enn de var i fjor. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 22.06.2016 14:12 Post subject: |
|
|
De fleste i Sverige mener at Norrkøping ranet til seg seriegullet ifjor forran IFK Gøteborg _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 22.06.2016 15:24 Post subject: |
|
|
| Jeg så faktisk kampen mellom Gøteborg og Norrkjøping på tv i fjor høst. Seriefinalen tror jeg. Det var da ikke så fryktelig imponerende. Og når Alsalami dominerer på venstresiden for Gøteborg så sier vel det det meste. Her har vi gode sjanser, litt kjedelig med hjemmekamp først. Håper det ikke brer seg en frykt for å ikke slippe inn mål som går på bekostning av det offensive. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 22.06.2016 16:04 Post subject: |
|
|
| Bjorni wrote: | | Og når Alsalami |
Tror han heter Aleesami. |
|
| Back to top |
|
 |
målmaskina Junior

|
Posted: 22.06.2016 16:08 Post subject: |
|
|
Har sett ca. alle kampene til Norrköping så langt i årets sesong.
Forsvarspillet består av høyt press og er i teorien rimelig solid.
De tar overganger, mens i etablert angrep er de som en middelhavsfarer i Tippeligaen. (Dvs. desperate langpasninger og innlegg som sjeldent ender i noe.)
Virker også som om de har lavere tempo enn Tippeliga-lag, men er bedre på possession.
Burde være grei skuring, så lenge vi er disiplinerte nok og ikke undervurderer. _________________ Toppskårer'n anno aldri! |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.06.2016 16:12 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Enig i det. Svenske lag er ofte organisert i 442 eller 4411. Hvordan er det med Norrkøping? Synes forresten at Norrkøping er en av de tristere svenske byene i sødra halvdel av Sverige. |
Norrköping kjører 4-4-2/4-2-2-2. To sentrale på midten med to på sidene og to på topp.
Norrköping mangler forøvrig begge de to spillerne som vanligvis spiller på sidene. Ene er skadet mens islandske Traustason er solgt til Rapid Wien.
De mangler også førstekeeperen som er ute for sesongen som betyr at de har brukt en urutinert 19 åring i mål og nå for ikke lenge siden hentet inn Kenneth Udjus gratis som jo nesten ikke har spilt fotball på 1 år.
Så kan man jo håpe på at stjernespilleren deres Kujovic blir solgt eller har mistet litt av formen etter å ha sittet på benken i EM og sikkert fått litt fri når Sverige blir slått ut. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 22.06.2016 16:30 Post subject: |
|
|
Har lidd meg gjennom Sundsvall-kampen og selv om det bare er en kamp, må jeg si meg enig i det andre har skrevet. Nå er Sundsvall antageligvis sett på som en svakere motstander når Peking spiller hjemme, tross god tabellplassering, så det er mulig de nedjusterer presshøyden og - aggressiviteten. Nå var det på ingen måte noe ekstremt over dette, men sammenlignet med andre svenske lag, var de nok noe mer aggressive og høye i presset i perioder. I etablert imponerte de ikke akkurat, uten at jeg forsøker å si at det var utpreget dårlig; ble ikke direkte skremt av kvaliteten på overgangene heller, men de er flinke til å ta dem. Det som slo meg aller mest var den rigide organiseringen, virkelig klassisk skandinavisk soneforsvar der de er flinke til å variere presshøyden. Jeg tror dog de skal slite med tempoet i spillet vårt, og jeg tror de skal slite veldig med midtbaneduellen. På den andre siden, må vi være forberedt på at det kan bli vanskelig å skape sjanser. Vi er tross alt ikke fantastiske mot etablert selv. Heldigvis er de såpass ivrige på å ta overganger, at det vil bli kontra-muligheter og forhåpentligvis tvinger tempoet vårt til å åpne opp kampen.
For meg fremstår Peking som et lag på nivå med Odd og Strømsgodset. Vi er favoritter, men de har greie muligheter til å slå oss i en dobbeltkamp. Det ville være katastrofalt å ryke i 2.runde, men nytter ikke å tenke sånn. Det er bare å glede seg, egentlig. Jeg er mest bekymret for skadesituasjonen, ikke bare slik den ser ut i dag, men om spillerne tåler belastningen.
Må prøve å se flere kamper, for selv om Peking åpenbart er et godt lag i skandinavisk målestokk, har jeg ikke sett noe som ville fått meg til å bli forfjamset over at RBK-fans ser på seg selv som klare favoritter, slik Tjernås ble. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 22.06.2016 19:18 Post subject: |
|
|
Heejjj - jeg har jo vært i Norrköping jeg - det oppdaget jeg nå!
Jeg var inne på Google Maps for å "se meg litt rundt" og plutselig innså jeg at jeg har jo vært der Vi skulle kjøre fra Finnspong til Arlanda og så hadde vi litt tid til overs og da stoppet vi i Norrköping for å spise litt. Og siden det var så fin en by (og sol og fint vær) så gikk vi en liten runde også. Det var en veldig fin by med lange brede gater og masse grønne trær. Og en koselig elv med broer over midt i byen. Trikk hadde de også (så ligner jo en god del på Trondhjem )
Vi spiste på et hamburger-sted med bord ute på gaten midt i sentrum så vidt jeg husker.
Dette koblet jeg ikke i det hele tatt før nå  _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Peking Junior
|
Posted: 22.06.2016 19:43 Post subject: |
|
|
Tjena norrbaggar blir ett intressant dubbelmöte mot er.
För att reda ut lite fakta ,Norrköping vann guldet oerhört välförtjänt förra året speciellt andra halvan i säsongen var man outstanding i jämförelse med andra topplag när det gäller vilken typ av fotboll man bjöd på och i form av markanta övertag i matchbild. Alla som säger annat snackar skit.
I år har det varit ett lite mer rörigt år då vi hade en jobbig försäsong med mkt skador och sjukdomar i truppen. Ett antal spelare har straxt innan eller under säsong även lämnat laget.
Dessutom blev det klart att vi skulle bli av med våran tränare Jan Andersson mitt i säsongen redan i omgång 2.
Vi ligger 3 poäng efter Malmö FF som fick (3 gratis poäng av förbundet)
Vi har haft toppar som hemma mot AIK och Helsingborg ingen annan klubb i allsvenskan varit i närheten av. Men vi har också i sista omgångarna tappat en del poäng och haft lite mer ostabilt spel till följd av fler spelar tapp och stor skadefrånvaro tex toppmatchen mot Örebro bortaplan spelade vi helt utan dom 4 mittfältare som brukar starta men fick ändå 2-2 med mersmak.
Matcherna mot Elfsborg, Göteborg och Sundsvall i slutet innan EM uppehållet var förmodligen dom sämsta vi gjort på 1 år rent spelmässigt men ingen av dom blev förlust.
Nu har vi ny tränare Jens Gustavsson och kommer inte kunna pga Transferfönstret ha ersättare till Arnor Traustasson och Nikola Tkalcic som försvann pga skada och proffspel innan EM uppehållet dom båda var viktiga för vårat spel.
Det gör det lite svårt att säga vart vi står just nu.
Hade vi mötts första halvan av Maj tror jag ni hade fått det jävligt jobbigt nu är det mer svårbedömt ja får hålla er som favoriter pga eran större Europa rutin och att eran form verkar var på topp medans våran varit lite mindre bra på sista tiden.
Med det sagt ser jag fram emot att slå ut er
Kan även dementera att Norrköping skulle vara en av södra Sveriges tråkigaste städer snarare tvärt om en av få städer i Sverige utanför Stockholm, Göteborg och Malmö som har karaktär puls och sköna stadsmiljöer till skillnad från dom flesta andra städer som är ett jävla IKEA något universitet och stadsmiljöer som ser likadana ut som alla andra jävla jämnstora städer du kommer till.
Edit: Arnor Traustasson gjorde precis 2-1 Island tur ni slapp honom
Over and out
Last edited by Peking on 22.06.2016 19:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 22.06.2016 19:52 Post subject: |
|
|
Tidenes kjedeligste åpningsinnlegg her inne? Tror det. Norrköping virker som en veldig tråkigt plass. Tror også dere blir ganske lett match for Nordens stolthet. Over og ut. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Peking Junior
|
Posted: 22.06.2016 19:55 Post subject: |
|
|
| gollumLAD legend wrote: | | Tidenes kjedeligste åpningsinnlegg her inne? Tror det. Norrköping virker som en veldig tråkigt plass. Tror også dere blir ganske lett match for Nordens stolthet. Over og ut. |
Skönare stad en Oslo enligt min Norska polare men sedan kanske Oslo är förbannat tråkigt ??
Trondheim verkar ballt som New York och Kiruna kan inte bestämma mig vilket ännu  |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 22.06.2016 19:57 Post subject: |
|
|
Fint innlegg Peking. Ikke bry deg om gollum, han bor i Bergen og spiller lacrosse. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Peking Junior
|
Posted: 22.06.2016 19:58 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Fint innlegg Peking. Ikke bry deg om gollum, han bor i Bergen og spiller lacrosse. |
Hehe oki får ni bra bortafölje till Norrköping btw ? |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 22.06.2016 20:18 Post subject: |
|
|
Tviler på at det kommer så fryktelig mange, men det kan jo bli noen da det er en enklere bilreise enn de fleste andre Europacupkamper som klubben har vært i. Rosenborg har en del supportere på Østlandet, og derifra kan det kanskje komme noen. Rosenborg har vanligvis hatt nokså dårlig oppmøte på bortekamper i Europa.
Hvor i byen kan en finne Norrköpings svar på Solsiden og Nidarosdomen?  _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 22.06.2016 20:22 Post subject: |
|
|
| Peking wrote: | | Tjena norrbaggar blir ett intressant dubbelmöte mot er. |
Skal Norrköping spille noen kamper før Allsvenskan starter opp igjen? Eller blir kampen mot Djurgården den eneste før Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.06.2016 20:29 Post subject: |
|
|
| Peking wrote: | | gollumLAD legend wrote: | | Tidenes kjedeligste åpningsinnlegg her inne? Tror det. Norrköping virker som en veldig tråkigt plass. Tror også dere blir ganske lett match for Nordens stolthet. Over og ut. |
Skönare stad en Oslo enligt min Norska polare men sedan kanske Oslo är förbannat tråkigt ?? |
De nordmenn som syns Oslo er en fin by finner du kun i Oslo. Bare navere, prostituerte, narkomane og sosser som bor der. Og partysvensker da. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 22.06.2016 20:32 Post subject: |
|
|
Hørte en (australier) som likte Oslo bedre enn Stockholm. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 22.06.2016 20:48 Post subject: |
|
|
| toki wrote: | Tviler på at det kommer så fryktelig mange, men det kan jo bli noen da det er en enklere bilreise enn de fleste andre Europacupkamper som klubben har vært i. Rosenborg har en del supportere på Østlandet, og derifra kan det kanskje komme noen. Rosenborg har vanligvis hatt nokså dårlig oppmøte på bortekamper i Europa.
| Bra oppmøte mot Lazio i fjor - vant vel tribune''kampen'' der ganske greit. Sikkert en fin tur, men noe sier meg at det hadde vært langt mer gøy på tribunen mot Etienne. Unntaket som bekrefter regelen
2. runde er 2 runde- vi er enda såpass bortskjemte at det ikke innbringer det helt store til tross for en bra motstander i år. Hadde nok blitt langt flere til Sverige om det var 3 eller evt EL-playoff. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjorn Proff
|
Posted: 22.06.2016 20:49 Post subject: |
|
|
Oslo er da ikke en norsk by.  |
|
| Back to top |
|
 |
Peking Junior
|
Posted: 22.06.2016 21:52 Post subject: |
|
|
| toki wrote: | Tviler på at det kommer så fryktelig mange, men det kan jo bli noen da det er en enklere bilreise enn de fleste andre Europacupkamper som klubben har vært i. Rosenborg har en del supportere på Østlandet, og derifra kan det kanskje komme noen. Rosenborg har vanligvis hatt nokså dårlig oppmøte på bortekamper i Europa.
Hvor i byen kan en finne Norrköpings svar på Solsiden og Nidarosdomen?  |
seightseeing.
Gamla industrilandskapet.
https://www.google.se/sea...mp;dpr=1.5
Gamla staden
http://mapio.net/place/29810313/
RÃ¥dhuset
http://www.panoramio.com/...to/2123795
finns en hel del annat med i form av Parker och vatten nära stadsområden osv.
Pubar krogar etc ligger främst kring två av dom stora huvudgatorna i innerstaden Drotningatan och Kungsgatan båda ca 1,5 km långa och området mellan dom. |
|
| Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
vegardj Rutinert
|