| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste spiller? |
| André Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
| Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alex Gersbach |
|
12% |
[ 18 ] |
| Mike Jensen |
|
13% |
[ 19 ] |
| Anders Konradsen |
|
9% |
[ 14 ] |
| Fredrik Midtsjø |
|
4% |
[ 6 ] |
| Pål André Helland |
|
11% |
[ 17 ] |
| Christian Gytkjær |
|
45% |
[ 66 ] |
| Gudmundur Thorarinsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Matthias Vilhjalmsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 145 |
|
| Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.05.2016 09:10 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | MFK suger jævlig defensivt i år, men sterkere offensivt.
Vi suger veldig på effektivitet, men er gode defensivt.
Samlet sett skal vi være bedre lag enn MFK. Teoretisk sett burde resultatet bli 4-2 til RBK, ELLER 2-0 til RBK. |
Wow... |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 20.05.2016 09:21 Post subject: |
|
|
https://m.youtube.com/wat...e=youtu.be
Ny sang til Moldekampen. Mulig jeg er snål nå, men hva er egentlig et plastikklag? Tenkes det på noe av plast, som i så måte er kunstig?
I såfall så er ikke plastikk riktig ord. På engelsk heter det plastic, som oversettes til "plast" på norsk. Plastikk er riktignok et norsk ord, men om det synges til Molde bør de heller hylle oss enn atter en gang føle seg krenket. Plastikk kan nemlig beskrives som: formende kunst, modellering av ymse slag, kunsten å bevege seg vakkert |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.05.2016 09:26 Post subject: |
|
|
"Plastikklag" brukes en del på både norsk, dansk og svensk.
Men det slutter man sikkert med nå, når du kan opplyse om at det er feil. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.05.2016 09:51 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | https://m.youtube.com/watch?v=VA22OYPqIl4&feature=youtu.be
Ny sang til Moldekampen. Mulig jeg er snål nå, men hva er egentlig et plastikklag? Tenkes det på noe av plast, som i så måte er kunstig?
I såfall så er ikke plastikk riktig ord. På engelsk heter det plastic, som oversettes til "plast" på norsk. Plastikk er riktignok et norsk ord, men om det synges til Molde bør de heller hylle oss enn atter en gang føle seg krenket. Plastikk kan nemlig beskrives som: formende kunst, modellering av ymse slag, kunsten å bevege seg vakkert |
Jeg tror alle vet godt hva plastikk er. At det kan modelleres vakkert gjør det ikke mindre "kunstig" - og det er hele poenget. Plastikk kan være bra det, men det er fortsatt plastikk. Ellers er det et meget utbredt uttrykk på lag som har skapt hele sin suksess ved hjelp av utenforstående sine penger og ressurser. Merkelig at det finnes noen i 2016 som ikke har fått med seg dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 20.05.2016 10:02 Post subject: |
|
|
Joda, kjenner til begrepet, men skrev det mest som et forbehold om at man mente noe annet. Ville ikke noen spesiell vei med innlegget, annet enn å opplyse om en vanlig skrive- og talefeil som pr definisjon "hyller" motstanderlaget.
Flott at hele Skandinavia får med seg hva jeg skriver og tar det til seg, Haavarl  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.05.2016 10:16 Post subject: |
|
|
Det går vel litt på at plast og plastikk brukes om hverandre i Norge. Det er mange som sier plastikkpose, plastikkbestikk eller plastikkdeksel. Det blir jo litt sånn som at mange sliter med silicon og silicone når de oversetter fra engelsk. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.05.2016 10:23 Post subject: |
|
|
| Edit: ork itj. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 20.05.2016 10:29 Post subject: |
|
|
Vet ikke helt hva jeg synes om denne sangen. Budskap og ordvalg lagt til side, melodi og rytme er uryddig og rotete. Jeg er desverre redd for at denne kommer til å floppe på tribunen. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.05.2016 10:32 Post subject: |
|
|
| Selv føler jeg at vi har nok sanger og rop om Molde. Det blir for mye Molde, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 20.05.2016 10:40 Post subject: |
|
|
Veldig soft å si. La nå folk bygge opp under rivaleriet uten å være 70 år og kjedelig. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.05.2016 10:41 Post subject: |
|
|
Kjip produksjon, tidvis offbeat rap. Inneholdet tekstmessig er plumpt og fjortis. En gjennomført ræva låt. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjt. Wiseth Veteran

|
Posted: 20.05.2016 10:44 Post subject: |
|
|
Beklager, men den sangen ble hverken fugl eller fisk. Enten dra på skikkelig, eller la være. Også enig at det var lite flyt og rytmen var "way off." _________________ Å du din forbainna skiitsækk, gi mæ tohoinner..TUSEN pushups |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.05.2016 10:52 Post subject: |
|
|
| gollumLAD legend wrote: | | Veldig soft å si. La nå folk bygge opp under rivaleriet uten å være 70 år og kjedelig. |
Vi skal selvsagt ikke hate Molde mindre. Det var ikke poenget. Jeg er bare lei av hele plastklubben, men meg om det. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.05.2016 10:58 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Mikkelsen wrote: | MFK suger jævlig defensivt i år, men sterkere offensivt.
Vi suger veldig på effektivitet, men er gode defensivt.
Samlet sett skal vi være bedre lag enn MFK. Teoretisk sett burde resultatet bli 4-2 til RBK, ELLER 2-0 til RBK. |
Wow... |
Ble du imponert av årets beste analyse?  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.05.2016 11:03 Post subject: |
|
|
Må innrømme at jeng synes den Molde-plastikk-greia var helt krise. Håper den skrinlegges.
Edit: altså den sangen Kjernen har lagt ut. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 20.05.2016 11:26 Post subject: |
|
|
| Må si meg enig med siste taler. Helt fullstendig krise. Dog skal det sies at det ofte høres bedre ut når mange synger den enn de youtube-videoene. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 20.05.2016 11:32 Post subject: |
|
|
Jeg foreslår at rbkweb lager ny sang. Retningslinjer: Kjernens talsmann skal ikke bruke all sin fritid på å forsvare sangen. Sangbar for en middels tonedøv tribune. Ellers er det meste lov.
Sangkomité:
Podgy, Strandergud, Mustrum, Viseth og gollum |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 20.05.2016 11:52 Post subject: |
|
|
Skal sies at det trolig ikke er sprengt noen som helst budsjett med tanke på studio eller koring på denne videoen. At det høres ut som de har leid Olga Marie Mikalsens sønn til å fremføre sangen hjelper heller ikke (sanger må ha meg unnskyldt, jeg hadde vært enda værre selv). Spennende å høre om det blir bedre med backing av noen hundre korister på ØØ
Det er laget mange fete sanger for kjernen, samt mange som prøves og kastes. Noen av de beste hadde kanskje blitt slaktet de også før de runget ut over Lerkendal. Man skal vel heller ikke analysere tekstene i tribunesangene alt for mye. Er ikke noe som skal gis ut i diktform uansett. Her er det grooven som teller- |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 20.05.2016 12:25 Post subject: |
|
|
Mange sanger mot Molde har vi ikke akkurat. skeptisk til om den vil trykke jeg også, men etter å ha kjørt noen allsanger på den her og der, blant annet på vei til Sogndal, så tror jeg at den kan faktisk fungere. Folk må i hvert fall gi den en sjanse. Eller er det teksten dere har problemer med? For det ble tatt litt hensyn til de hårsåre og lett krenkede når teksten ble skrevet. Personlig kunne jeg tenkt meg en mye drøyere tekst enn det der. _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.05.2016 12:27 Post subject: |
|
|
| Er veldig fornøyd med repertoaret til Kjernen, det har kommet hits på løpende bånd en stund nå. Med all respekt til låtskriver synes jeg det her var tynn suppe. Skal vi først gidde å synge om det skitlaget bør det være noe som kan runge skikkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 20.05.2016 12:46 Post subject: |
|
|
Det er en sang ment til å brukes typ 4 ganger på et år. Pust.
Dere synger jo ikke uansett.
 _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 20.05.2016 13:00 Post subject: |
|
|
Foreslår at alle blir med å synger sangen på ØØ mot Molde, så får vi heller ta dommen etter den kampen.. Jeg har troa!
Å det er ikke på Idol eller Norske talenter vi skal synge |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 20.05.2016 13:04 Post subject: |
|
|
Nå er det solgt nøyaktig 20000 billetter  |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 20.05.2016 13:05 Post subject: |
|
|
Nydelig.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
|