View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste spiller? |
André Hansen |
|
6% |
[ 9 ] |
Jonas Svensson |
|
2% |
[ 4 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Holmar Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 1 ] |
Gudmundur Thorarinsson |
|
0% |
[ 1 ] |
Anders Konradsen |
|
7% |
[ 10 ] |
Fredrik Midtsjø |
|
1% |
[ 2 ] |
Elba Rashani |
|
0% |
[ 0 ] |
Matthias Vilhjalmsson |
|
75% |
[ 104 ] |
Yann-Erik de Lanlay |
|
2% |
[ 4 ] |
Alex Gersbach |
|
1% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 138 |
|
Author |
Message |
SeG Veteran
|
Posted: 09.05.2016 17:47 Post subject: |
|
|
Utover Ajer som er på vei vekk, en Opdal over the top og et par brukbare unggutter, består laget av reine andredivisjonsspillere. Vi skal vinne, og jeg blir skuffa om vi slipper inn mål her _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD
Last edited by SeG on 09.05.2016 17:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 09.05.2016 17:52 Post subject: |
|
|
Indreløper wrote: | Vilhjálmsson fortjener selvfølgelig spissplassen, men det virker som om Kåre ser det som mer nødvendig å gi Gytkjær "lette" kamper i håp om at han skal spille på seg selvtillit. Enten det, eller at Kåre rett og slett ikke vil sette den nyinnkjøpte dansken på benken for å da på lang vei bekrefte sitt eget bomkjøp. |
Eller et tredje alternativ: at Kåre ønsker å tydeliggjøre for enhver, inkludert styret, at vi behøver å investere i ny spiss til sommeren. Å gjøre bomkjøp innimellom er uunngåelig. Kåre vet han har urokkelig tillit så lenge vi ellers gjør det sterkt, og kan ta støyten for denne allerede nå.
Frank Underwood ville ihvertfall spilt denne slik, det er jeg sikker på (og da må det jo være riktig). |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 09.05.2016 18:10 Post subject: |
|
|
Hvis ikke SIB allerede er på utkikk etter en ren spiss gjør han ikke jobben sin godt nok. Det holder ikke vann å heller velge å kjøpe inn spillere som kan bekle en spissrolle, men som gjerne spiller noe annet. På ønskelisten min står det en ren spisstype med litt pondus som vinner dueller kombinert med et tungt skudd og eminente avslutningsferdigheter og teknisk smidighet. Han kan også gjerne være helt der oppe hva angår ferdigheter med hodet, både teknisk og taktisk. Før jeg lar denne posten gå opp i liminga vil jeg bare få si at jeg håper Gytkjær starter på benken. Han har fått sine sjansen fra start.
Min pedagogiske tilnærming er ikke at han skal få starte kamp etter kamp for å føle "tillit", men derimot at han skal komme inn i det 70 og få føle litt på hvordan det er å komme til Norges største klubb fra en middelhavsfarer som Haugesund er, å faktisk måtte kjempe med nebb og klør for plassen sin.
Rashani kan for min del godt starte om Helland ikke er 100%. Ser helst at sistnevnte hviler seg for å være fit til 16./28., mens førstnevnte fortsatt ikke har fått bevist hvor god (eller elendig) han egentlig er. Hadde vært både fint, klokt og realt gjort å gitt han en ordentlig mulighet fra start, uten at han bare skal slenges inn med innbytterpuls og ei halvfordøyd lefse i magen fordi Helland blir skadet på oppvarmingen. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 09.05.2016 18:13 Post subject: |
|
|
Ikke veldig uenig med Indreløper. Men jeg forventer og regner med at SIB er på utkikk etter spillere i alle posisjoner hele tiden. Men noe mer fokus på spisser bør det vel kanskje være for tiden. Dog synes jeg Gyt var noen knepp bedre i går, men han har langt igjen enda, og ikke holder det i europa. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2016 19:03 Post subject: |
|
|
Vi får hjelpe Start mot ny norgesrekord: De har nå 24 kamper siden forrige seier 4. juli, og må satse på å slå Sandefjord sine 27 i 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 09.05.2016 20:16 Post subject: |
|
|
Alt tyder vel på at vi hjelper de på veien til ny rekord, hehe.
Lagene sett opp mot tabellen etter at runde 9 i TL er ferdigspilt:
Klikk på tabellen(e) for større bilder |
|
Back to top |
|
 |
Noah FC Rutinert
|
Posted: 10.05.2016 09:35 Post subject: |
|
|
Det er jo forsåvidt sterke resultater med uavgjort mot €~%~!, godset å Lillestrøm hjemme og Tromsø borte da. _________________ Ja. D va d da. Sei d. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 10.05.2016 11:59 Post subject: |
|
|
Vi skal nesten kunne stille med juniorlaget her og fortsatt vinne overlegent. Start mangler alt man trenger for å kunne holde seg på norsk toppnivå pdd. Kanskje viktigst av alt er at de mangler selvtillit. Her kan vi nok hvile mange spillere, og la en av spissene, Rashani og Stamnestrø finne godfølelsen. |
|
Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 10.05.2016 12:13 Post subject: |
|
|
Full innsats og ingen undervurdering så skal dette gå greit. Vil ikke ha noen gjentakelse av Mjøndalen borte. _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 10.05.2016 12:23 Post subject: |
|
|
Kommer ingen arbeidsuhell før hjemme mot Sarp nå, vi skal klare å holde konsentrasjonen de seks neste kampene.
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 10.05.2016 15:45 Post subject: |
|
|
Helland var med på treningen i dag. Det var riktignok ikke høy intensitet på treningen. Forhåpentligvis betyr dette at han blir klar. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 10.05.2016 16:16 Post subject: |
|
|
Tviler på at han spiller denne kampen, da blir det nok bare med ett eventuelt innhopp om RBK skulle slite. Ingen grunn å risikere å dra opp igjen skaden når det er en kamp som burde vinnes greit uten han. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 10.05.2016 17:54 Post subject: |
|
|
Tror ikke lyskene til Helland skal gambles bort på kunstgress. Det gjorde vi med en halvskadet Helland i fjor, og han holdt en omgang. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.05.2016 20:11 Post subject: |
|
|
Han holder vel ikke mye mer enn 90 minutter i løpet av en måned uansett hva vi gjør med han. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 10.05.2016 20:36 Post subject: |
|
|
Ã…rets enkleste tre-poenger. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 10.05.2016 21:50 Post subject: |
|
|
Håper ikke spillerne går til kampen med samme innstilling. Da er det Sogndal all over again. Misforstå meg rett; jeg er ganske sikker på 3p, men jobben må gjøres. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 10.05.2016 22:21 Post subject: |
|
|
Vår jobb er å forvente og kreve, spillerne for ta seg av jobben. Men er i grunnen enig. Kan ikke slappe av her, Start kommer å ha full tenning slik de fleste har mot oss når de ikke har noe å tape _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2016 23:26 Post subject: |
|
|
Det er såpass lenge til mandag og deretter ny, lang pause til kampen i Haugesund. Så jeg ser ikke helt ser for meg at det blir spart så mange spillere på torsdag.
Spørsmålet blir mer om Ingebrigtsen er fornøyd eller ei. Jeg tror på samme lag som mot Stabæk. Får se om fasiten kommer på treninga i morra. |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 11.05.2016 18:12 Post subject: |
|
|
Kommer RBK-supportere til å samles noe sted i forkant av kampen i morgen? |
|
Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
Joined: 27 Nov 2011 Posts: 447 Location: Lyngdal, Vest-Agder
|
Posted: 11.05.2016 22:03 Post subject: |
|
|
Da blir det min første kamp på alt for lenge, og jeg gleder meg som en unge! _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.05.2016 10:55 Post subject: |
|
|
Innbyrdes oppgjør
- Lagene har møtt hverandre 68 ganger i øverste divisjon siden 1963. Rosenborg har vunnet 36 ganger, Start 17, mens 15 oppgjør har endt uavgjort.
- I Kristiansand har RBK vunnet 15 av 34 møter, Start har 12 seirer, mens sju kamper har endt uavgjort.
- Rosenborg har vunnet fem av sine seks siste besøk til Sør Arena i serien. Starts forrige hjemmeseier kom i september 2007 med 2-1. Bernt Hulsker og Ole Martin Årst scoret for Start, mens Mikael Dorsin nettet for RBK.
- RBK har scoret 14 mål på sine fire siste TL-møter med Start.
- RBK har scoret i sine 33 siste TL-kamper mot Start, siden Start vant 5-0 hjemme i 1991.
- Start har ikke vunnet noen av sine 10 siste TL-kamper mot RBK, siden 3-2 på Lerkendal i oktober 2009.
- Tilsvarende oppgjør i fjor endte 0-4 den 4. oktober. Anders Ågnes Konradsen (5’), Pål Andre Helland (25’ straffe), Fredrik Midtsjø (45’) og Jørgen Skjelvik (47’) scoret målene.
Start
- Start har ikke vunnet på sine 24 siste kamper i TL, siden 4-1 hjemme mot Stabæk den 4. juli i fjor. Kun en rekke i historien er lengre, Sandefjords 27 kamper i 2010-sesongen.
- Start har scoret kun sju mål på sine 12 siste hjemmekamper i Tippeligaen, siden 4-1 mot Stabæk i juli i fjor. Laget scoret 16 mål på sine åtte første hjemmekamper forrige sesong.
- Start har scoret kun fem mål i TL så langt i år, det er færrest i serien. Alle Starts fem scoringer i serien i år har kommet på hjemmebane.
- Henrik Robstad (25) og Eirik Wichne (19) har begge fødselsdag på kampdagen, 12. mai.
- Håkon Opdal fikk sin TL-debut mot Rosenborg da hans Brann tapte 0-4 på Lerkendal i oktober 2002. Opdal spilte de 10 siste minuttene som innbytter.
- Espen Hoff har scoret sju mål i TL mot RBK. Hoff har scoret flest mot Glimt, Lillestrøm og Vålerenga med åtte mål.
- Hoff scoret sitt første TL-mål mot RBK da hans Odd vant 5-3 på Lerkendal i oktober 1999.
- Kristoffer Ajer har fire gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
- Gudmundur Kristjansson og Chidiebere Nwakali har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
Rosenborg
- Rosenborg har ikke tapt på sine åtte siste TL-kamper siden 0-1 mot Odd i serieåpningen 12. mars.
- Jørgen Skjelvik kan spille sin kamp nummer 100 i Tippeligaen.
- Matthias Vilhjalmsson spilte 66 TL-kamper og scoret 23 mål for Start 2013-2015.
- Christian Gytkjær har scoret seks TL-mål på seks spilte kamper mot Start. Dansken har bare scoret flere mål mot Brann (7) i TL.
- Mike Jensen må stå over denne kampen med tre gule kort.
- Anders Ågnes Konradsen har to gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
|
|
Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 12.05.2016 16:45 Post subject: |
|
|
Er det mange bortesupportere som skal nedover? _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
Back to top |
|
 |
larseg94 Proff
|
Posted: 12.05.2016 16:49 Post subject: |
|
|
Med Jensen ute lukter det vel forøvrig Rashani på høyreving? _________________ Selvutnevnt Norges sydligste RBKer. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 12.05.2016 17:32 Post subject: |
|
|
Aaah, den umiskjennelige lukten av kampdag!  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 12.05.2016 17:48 Post subject: |
|
|
Jeg bor og studerer her, så jeg kommer i det minste. Tenker å dra nedover ca kvart over 6, så er på Sør Arena omtrent halv 7. |
|
Back to top |
|
 |
|