View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Asbøll Proff

|
Posted: 02.10.2015 19:47 Post subject: |
|
|
Hva i all verden er poenget med å diskutere SIBs tid som TRENER i Start?
Blir spennende å se på spillerlogistikken til sommeren, føler det blir første virkelige syretest for SIB. _________________ Troa! |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 02.10.2015 21:09 Post subject: |
|
|
Ygor spilte samtlige tippeligakamper sesongen han var i Start, 23 av dem fra start, 3 som innbytter.
Han var ikke akkurat et ubeskrevet blad, så kompisen din tar nok feil:
http://mobil.fremover.no/...55-2581198
At han ikke slo helt til i et svakt Start-lag er en annen historie. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.10.2015 11:24 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | He talks the talk veldig godt, ja, og så langt er også den faktiske utviklingen i samme positive retning. Det er i hvert fall en enorm forskjell fra Hoftuns tid på hvordan vi nå er i forkant i spillerlogistikken, noe som for øvrig, rettvist, ble mast om her i forumet i årevis. |
Husk at det er en helt annen klubb og ledelse enn under Hoftun også. Det med å komme i forkant begynte som smått allerede da Koteng kom inn. Mens SD siste år under Skutle/Svendsen fikk investeringsbudsjettet for vintervinduet litt inn i januar, så ga styret under Koteng, Hoftun rammene i slutten av oktober. Noe vi så ved at første danske var klar 2. januar.
Klubben er også endret ved at det siden 2011, har vært kutt i sportslig avdeling, mens vi nå i sommer har økt rammene og gått bort fra en ut = en inn, til at vi kan benytte sjansen når den oppstår, slik vi gjorde med Konradsen.
Så, denne endringen må mer tilskrives endringsprosessen i klubben, enn skifte av SD. Men for all del, like veldig godt arbeidet SIB har gjort hittil. Men faktisk mer på hvordan han opptrer, hans tanker og visjoner, enn eksplisitt overgangslogistikk. For der spiller økonomi og hovedtrener også ekstremt mye, ikke bare SD. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.01.2016 15:38 Post subject: |
|
|
Bjørnebye og kona Hege Kirsti Bjørnebye har kjøpt boligen i Ludvig Musts veg 6 på Berg i Trondheim for 9 030 000 kroner. Det er 140 000 kroner under prisantydningen, som var 9 170 000 kroner.
I annonsen for boligen ble den beskrevet som en «ærverdig villaeiendom med store muligheter», det vil si et oppussingsobjekt.
Les mer: Her er Bjørnebyes nye millionvilla
De fleste eneboliger i tettbygde strøk i Norge er vel "millionvillaer".  |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 10.01.2016 16:26 Post subject: |
|
|
Innenfor bomringen får du vel knapt en kjellerbod for 1mill i disse dager  |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.01.2016 00:00 Post subject: |
|
|
Håper kona tar styring på å administrere oppussingen av huset og holder Stig Inge unna, ellers er han snart mentalt tapt for RBK.
"Store muligheter" er en omskriving av "muligheter for trøbbel". _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.03.2016 12:31 Post subject: |
|
|
VG:
"Mener Bjørnebye var den beste han spilte sammen med i Liverpool"
Quote: | - Stig Inge Bjørnebye? Fantastisk type. Kanskje den beste jeg spilte med av alle, fordi han hadde den indre driven, evnen til å pine seg, evnen til å jobbe knallhardt hele tiden. Han var ikke det største talentet, den beste spilleren, men han hadde noe som mange av de andre manglet: Guts og innstilling til det han holdt på med, sier Paul Ince.
[ ... ] Da VG kontakter Stig Inge Bjørnebye, sier han først «takk», før han legger til - om Ince:
- «The Guvnor», som han kalte seg, kom til oss i Liverpool sent i karrieren og i en turbulent periode for klubben. Han sto opp for meg, alltid. Vi hadde konkurranser i styrkerommet, og jeg husker fortsatt øvelser jeg knuste han i.... Vi hadde en gjensidig respekt for hverandre. Han krevde større plass enn meg, mens jeg aldri var hierarkisk orientert eller drevet, sier Bjørnebye.
Han legger til: - Jeg og Hege (kona) likte veldig godt han og familien. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 31.03.2016 23:10 Post subject: |
|
|
Usikker på hvor ellers dette passer;
SIB sikrer Elverum lån fra Liverpool
Dette, for meg, understreker at SIB kan dra mange kaniner opp av hatten. Hva han kan utrette for oss med litt tid kan bli temmelig bra. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.03.2016 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske trygg på at SIB vil gjøre en fremragende jobb for RBK. Er fornøyd med jobben han har gjort så langt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.03.2016 23:34 Post subject: |
|
|
Har (økende) tro på Bjørnebye, har mulighet til å bli en god sportsdirektør for RBK. Men foreløpig er jobben gjort i hans 2 første overgangsvinduer for grått og skralt til å kunne kalles en suksess. Må heve seg!  |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 01.04.2016 07:59 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...st-etienne
1. April? Eller? _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 01.04.2016 08:03 Post subject: |
|
|
Trur du?  |
|
Back to top |
|
 |
kengjer Senior
|
Posted: 01.04.2016 10:14 Post subject: |
|
|
Haha! Først ble jeg svett, men så slo datoen meg. Men for sikkerhets skyld måtte jeg sjekke andre medier for å finne roen til å kunne nyte kaffekoppen.  |
|
Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 01.04.2016 10:27 Post subject: |
|
|
Leste denne i morges og tenkte det var en god spøk. Så kom restylan-Jonas og jeg ble brått litt usikker.
Merkelig med to april-spøker - men det gjør jo begge spøkene mer effektiv. _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
kengjer Senior
|
Posted: 01.04.2016 10:29 Post subject: |
|
|
Akkurat, og samtidig er Svenssonspøken såpass tydelig at denne virker mer troverdig. En såkalt overdekkende spøk for spøken? |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 01.04.2016 13:40 Post subject: |
|
|
Jørgen Stenseth har isåfall overgått seg selv mtp kreativitet!  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.05.2016 01:20 Post subject: |
|
|
Har du gått i lære hos Gollum? Eneste jeg kjenner som har så god kontroll på WAGs (og døtre). _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.05.2016 10:34 Post subject: |
|
|
Har veldig trua på SIB, han virker som en kar med veldig godt nettverk i forhold til norsk standard, samtidig som han forstår hvordan vi skal hente spillere. Den saken Elverum syntes jeg var symbolsk på hans nettverk.
Når det kommer til russe-saken, vil jeg bare legge til at russebuss er det dummeste noen har kommet på der ned i sør. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.05.2016 18:16 Post subject: |
|
|
Chuck: Fant saken tilfeldigvis på adressa.no.  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 19.07.2016 12:49 Post subject: |
|
|
Jeg må si at Bjørnebye imponerer meg voldsomt i rollen som sportsdirektør. Tar ikke mye plass i offentligheten, men klarer på en fantastisk god måte å være i forkant av utfordringene, i stedet for i etterkant slik Hoftun veldig ofte var. Nå han snakker kan man også høre at han har en veldig gjennomtenkt tankegang bak det han holder på med. Han tenker helhetlig, langsiktig og i henhold til den filosofi og det verdisett som er Rosenborg. Snakk om å reise seg fra den tøffe tiden i Start. Respekt! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2016 14:04 Post subject: |
|
|
Det som er haken med å ha folk som evner å skjøtte jobben sin som SIB er at man fort kan bli attraktiv for større jobber.
At han er under kontrakt og ikke ansatt gjør han dertil enda mer attraktiv.
Selv om Kåre har tenkt å bli her i overskuelig fremtid så betyr ikke det at SIB har samme tanken.
Han kan godt hende at han har ambisjoner utover det å være SD for RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 19.07.2016 14:16 Post subject: |
|
|
Jeg tror Bjørnebye blir værende noen år i Trondheim. Det er ikke i nærheten av like stor utskiftning av sportslig ledelse i fotballklubber som det er utskiftning av trenere. Og før vi hyller Bjørnebye altfor mye her, husk at det er vår gamle venn Hoftun som har tittelen "Head of recruitment". |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.07.2016 14:29 Post subject: |
|
|
Ja, men ærlig talt, hva er sannsynligheten for at en revolusjon innenfor voksnes læring treffer Erik Hoftun som en tornado, nøyaktig sammenfallende med at Bjørnebye inntar sjefsrollen?
Det måtte i så fall være at Stig Inge tidlig lærte Erik hvordan man legger inn påminnelser i Outlook.
[/flåsete] |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.07.2016 22:51 Post subject: |
|
|
Hoftun har kontraktsfestet tittelen sin, men Koteng var i fjor klar på at Bjørnebye er sjefen hans i denne sammenheng:
- Treneren bestemmer i spillerspørsmål, mens sportslig leder skal sørge for at kartlegging, forhandlinger og kontraktsinngåelser blir gjennomført. Han utfører de tjenestene som treneren ønsker.
- Men dette er ikke noe "one man show". Erik er den med mest erfaring fra spillerlogistikk, og den som kjenner flest agenter. Derfor vil det være dumt ikke å bruke ham.
- Hoftun sier at det står i kontrakten hans at han skal ha ansvar for spillerhandel. Det var likevel ikke hugget i stein?
- Det er sportslig leder som bestemmer hvordan kompetansen til Erik skal brukes, slår Koteng fast.
Les mer: Bjørnebye snart på plass |
|
Back to top |
|
 |
|