View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 18.04.2016 13:02 Post subject: |
|
|
Melding fra kollega i går:
Kjernen var imponerende. Brann sin bortesving er det tynneste av det tynneste jeg har opplevd. "Bergen by e nydelig". Den gikk 3 ganger. Og var helt patetisk. Så fra en nøytral har du svaret. Men dere klarte 90 min konstant. Det er hardt _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 21.04.2016 08:55 Post subject: |
|
|
Det er viktig å feire seg selv, og nå er det bare noen uker til Kjernen skal feire 20 år. Feiringen er åpen for alle RBK-supportere og vi får underholdning fra Fremmed Rase og Sugar Louise. I tillegg er det ventet en og annen overraskelse
Billetter kjøper du her |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.04.2016 20:51 Post subject: |
|
|
Dyrhaug avslørte utilsiktet(?) i går at Gummi T. kommer og tar en trall.  |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 28.04.2016 15:50 Post subject: |
|
|
Nå ser det ut til at Øvre Øst vil være utsolgt til en god del kamper i år. Har det vært snakk om å åpne flere felt på Lerkendal for stående supportere? Vet at det kanskje ikke er "nødvendig", da mange på ØØ ikke bidrar og kanskje burde funnet seg andre plasser.
Det naturlige ville vært å åpne nedre øst for stående supportere, men må ØØ være utsolgt til alle kamper før dette blir vurdert? Er sikkert solgt en del sesongkort på nedre øst som gjør det vanskelig, men likevel. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 28.04.2016 16:26 Post subject: |
|
|
toki wrote: | Vet at det kanskje ikke er "nødvendig", da mange på ØØ ikke bidrar og kanskje burde funnet seg andre plasser.
|
Ikke bare kanskje. de som er der for severdigheten sin skyld kan hoppe over kanten. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.04.2016 18:20 Post subject: |
|
|
Det ville nok en gang vært lumpent gjort mot dem på nedre. Om ikke nettet avverger de verste scenene da. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.04.2016 18:38 Post subject: |
|
|
shadwell wrote: | toki wrote: | Vet at det kanskje ikke er "nødvendig", da mange på ØØ ikke bidrar og kanskje burde funnet seg andre plasser.
|
Ikke bare kanskje. de som er der for severdigheten sin skyld kan hoppe over kanten. |
Bra man gjør en knallbra jobb med å si ifra da, skjelle ut stakkarer som som ikke synger til alles tilfredsstillelse.
Så sikrer man seg at de personene som kanskje ikke kunne den sangen eller ikke turte å synge mye første gang, avgjort ikke får føle gruppas trygghet og slipper seg løs neste gang.
Bra det, viktigere å kjefte ut folk idag så man ikke får opp nye sangere for morgendagen
* Og jada, jeg vet at jeg sannsynligvis får en haug piss i min retning nå, halvveis fortjent, men bare halvveis * |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 28.04.2016 23:30 Post subject: |
|
|
bra en bosatt i oslo kan oppklare hvordan det er. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2016 23:38 Post subject: |
|
|
Jepp, kritikk om at ikke alt alltid er perfekt kan heldigvis møte på en så god måte.
Har sesongkort på Kjernenfeltet og er på 5-10 hjemmekamper, samt 3-5 bortekamper. Og det har ikke truffet meg, synger til jeg er tom.
Men har ved et par anledninger opplevd at sidenmann/stående nær meg har blitt regelrett kjefta ut for å ikke synge nok, en med en mindre sønn med seg. Forbanna unødvendig og sikkert ingen opplevelse som gir den guttungen lyst til å komme tilbake på en stund.
Men hei, bra å være tøff og alt er perfekt. |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.04.2016 23:54 Post subject: |
|
|
Ble en kommunikasjon hvor det var sjargongen da  |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 28.04.2016 23:57 Post subject: |
|
|
Vel. Sleng på noen flere smileys så blir alt mye bedre
Det har alltid vært et problem opp igjennom historien at folk trekker dit Kjernen står for å være nær stemninga. Man får fulle felt og man får ikke plass til de som faktisk har lyst til å bidra
Det er grunnene til at Kjernen opp igjennom har bytta felt og tribuner.
Sånn er det nå også. Man stiller seg midt i Un for der er det god stemning, men å bidra noe spesielt selv? nei, det er viktigere å være på twitter eller tafse på dama man har dratt med seg på kamp.
Står man på en tribune som er forbeholdt de som står og synger, og den tribunen er utsolgt på grunn av folk på østlandet sitter på et sesongkort de ikke bruker, eller har kjøpt seg billett der, for å være nær der det skjer, må man nesten forvente å få kjeft for å ikke åpne munnen sin. Om det blir for voldsomt, og man ikke kommer tilbake, vel, det står flere som vil ha samme plass på tribunen.
De samme som er der for opplevelsen, og ikke nødvendigvis er så ivrig på å bidra selv, er forøvrig de første som får moralsk panikk når noen tråkker over streken borte mot molde f.eks.
Kjernen og Øvre Øst trenger ikke sånne.
Sliter man med å kunne sangene (som består for det meste av noen enkle vokaler) er det liten kunst å sjekke ut disse på nettet om man vil.
Så nei, alt er ikke perfekt, det er for få som synger. Tøff eller ei.
Sleng med noen flere sånne:  _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.04.2016 00:07 Post subject: |
|
|
Nå var det kentosd og ikke jeg som slang ut en bøtte med Smileys, men om det er greia så har heldigvis tastaturet nok av dem
Om du ikke skjønner at det er bedre måte å få folk med på å synge enn å skjelle ut en far og en liten kid så skjønner du lite.
Om du seriøst insinuerer at for eks jeg ikke burde kjøpt sesongkortet så blir det hele bare latterlig dumt. Det var trøndere som ble skjelt ut, tviler på at de kom fra østlandet og hadde frekkhetens nådegave å bidra til klubben ved å kjøpe sesongkort. Selv synger jeg som sagt.
Og problemer med at syngende fans ikke får kjøpt billett for et fullt Kjernenfelt er fylt opp av østlendinger som ikke synger blir syltynt, ikke for ofte utsolgt. Og hadde de ønsket billett har de fritt frem til å kjøpe sesongkort eller kjøp billett før 2 timer før kamp.
Får hive inn et par sånne til da  |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 29.04.2016 00:09 Post subject: |
|
|
Tok en liten selfie. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 29.04.2016 00:22 Post subject: |
|
|
Mange nordmenn som har frekkhetens nådegave og kjøper masse sesongkort på anfield å.
Men nei, svært lite som er noe problem når tribunen ikke er utsolgt, stemningssnylterne stiller seg som regel lengst ut på tribunen og de som vil bidra, samler seg på midten.
Quote: | Om du ikke skjønner at det er bedre måte å få folk med på å synge enn å skjelle ut en far og en liten kid så skjønner du lite. |
Nei. Å få folk til å synge har jeg ingen kompetanse rundt. I det hele tatt.
Av de jeg kjenner på den tribunen som faktisk tør å si ifra til de rundt seg, tror jeg ikke de bryr seg stort om hva du mener om relasjonskompetansen de har i det øyeblikket. De er der for å rope høyt. Og forventer at de rundt seg gjør det samme. Om man snur seg og ser at den bak seg ikke synger, tar man ikke et lengre dybdeintervju for å finne ut om vedkommende er på sin første kamp, eller har stått på samme tribune i 3 år. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 29.04.2016 00:33 Post subject: |
|
|
Gud bedre for en måte å svare på. Har ikke sagt du ikke er flink i den jobben du gjør for Kjernen og dette er første negative ord( er jeg rimelig sikker på) at jeg har ytret noe i nærheten negativt om Kjernen/noen som står på kjernenfeltet noengang.
Det er ikke snakk om verken relasjonskompetanse eller dybdeintervjuet (selv om det var en ypperlig måte å latterliggjøre innspill på, i likhet med Anfield, østlandet og andre ting).
Men å få folk til å være med kan gjøres på andre måter enn i noen av de tilfellene jeg har sett skje. For eks når man drar lange, frekke og stygge ras av kjefting på enkeltpersoner, her da en far og et barn. Gjerne hyl ut at folk må synge, gjerne henvend seg til enkeltpersoner og si ting som "bli med da", "syng!". Men ufin kjefting blir for dumt.
Jeg er ikke uenig i at folk skal synge, skrike og bidra på feltet, overhode ikke. Men jeg jeg fikk en litt vond følelse inni meg av å se det med kidden, og da irriterte det meg ekstra neste gang jeg var på kamp og en annen ble kjefta ned. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.04.2016 00:42 Post subject: |
|
|
Enig med deg der, Miami. Jeg har stått i Kjernen i mange år selv nå. I dag synger jeg så det ljomer kampen gjennom, mens jeg før hev meg med litt nå og da. Det som er sikkert, er at jeg aldri hadde kommet inn i det om jeg skulle ha blitt kjeftet huden full de gangene jeg ikke åpnet kjeften. Det må gå an å behandle folk med respekt. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 29.04.2016 00:44 Post subject: |
|
|
Folk som ikke synger skal slippe å dra til helvete, men de kan i det minste flytte seg til en annen tribune. At man har med kid og ikke synger er bare eksempel på dårlig oppdragelse, dermed fortjener man kjeft. Heller kjeft enn at shadwell skal ringe rundt til barnevernet og melde inn den latterlige oppdragelsen. Kidden burde gitt faren truserøsk spør du meg. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 29.04.2016 00:46 Post subject: |
|
|
Folk bør selvfølgelig ikke få kjeft (spesielt ikke når ungen er med), men jeg forstår meg ikke på de som kjøper billett i kjernen og ikke vil synge. Det er jo poenget med å være på ØØ. Greit nok at man ikke kan alle tekstene hvis man ikke står der så ofte, men da kan man iallfall synge og rope på det man kan. Jeg forstår godt at noen blir irritert hvis noen som ikke synger har tatt plassen fra noen som ikke fikk billett, men som vil synge.
PS. Dette er ikke et svar til noen, bare min generelle tanke.
Last edited by trøndergutten on 29.04.2016 00:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 29.04.2016 00:48 Post subject: |
|
|
Du er bra på hersketeknikker selv da. det skal du ha.
Har ikke tatt noe av det skrev personlig jeg, så slapp av. Sjeldent jeg pointer ut enkeltpersoner via lydforsterkerne jeg har gitt, om det da ikke er kjentfolk, mest på kødd.
Selvfølgelig funker også gulrot bedre enn pisk, også her.
Men prøvde bare å få frem at om det er noen av jeg kjenner som står der og bæljer, Er de som regel i en modus at man forventer at de rundt seg skal være i samme modus, og da tar man ikke hensyn til om det er ei kjærring, kaill eller unge som får høre det.
Man bør vite hva man går til når man tar seg opp til ØØ, nå som vi har stått der siden 09.
Det er ikke tilfeldig at familietribunen er på motsatt side. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 29.04.2016 00:49 Post subject: |
|
|
Attach. Er det respektfullt å stille seg på en tribune hvor du egentlig ikke hører hjemme? Hvis det står skrevet på plakater, ligger i navnet (Kjernen-tribunen) og det hele tiden oppfordres til å synge. Da er det rimelig respektløst å ikke etterkomme de oppfordringene.
Forøvrig må ikke folk bry seg så mye. De som kaller folk for forbainna kveithau, for at folk ikke synger. Det er kun i beste mening fra deres side. Da bør også motparten ta seg sammen.
Det er fortsatt et langt større problem at folk ikke synger, enn at noen enkelte blir skjelt ut i kampens hete. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 29.04.2016 00:52 Post subject: |
|
|
Ser ikke helt hva du prøver på, 1972. Hva med å ta det opp med den personen der og da istedet for å logge seg på nett og stemple det som en (u)kultur som gjennomsyrer hele kjernen?
Folk som ikke synger fortjener generelt å høre det. Men så skal man ikke stå og æreskjelle hverandre heller, men dette har jeg sett ekstremt lite av.
Egentlig burde folk vært enda bedre til å si fra til de som ikke synger, slik at vi får en tribunekultur der det rett og slett ikke er greit å være stemningsturist.
En annen ekstrem uting er de som istedet for å synge står og skriker om at "flaggene må ned" fordi de ikke ser kampen. Hva med å flytte seg 5 meter, eventuelt til en annen tribune. Smh.
Det er nok plass på stadion for alle, så det er i mine øyne en ekstrem uting å stille seg midt blant de som faktisk gjør en 100 % innsats for så å ikke delta selv, og attpåtil bli indignert når man får høre det. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.04.2016 01:04 Post subject: |
|
|
Så lenge de som befinner seg på tribunen har et mål om å bidra mer enn folk ellers på stadion, ser jeg ingen grunn til å fyre seg opp. Det må være greit å starte ytterst og jobbe seg innover, for å si det på den måten. De som mangler en intensjon om å bidra i det hele tatt, bør selvsagt få anbefalt en annen tribuneplass. |
|
Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 29.04.2016 01:10 Post subject: |
|
|
Til en viss grad er det jo greit med stemningsturister, man må starte en plass. Men det er lov å vise en vilje til å bli med.
Det står en liten kid sammen med UN (han dukka plutselig opp her), og han synger ikke høyest og heller ikke mest. Men han viser en vilje til å være med, han viser interesse for å lære seg sangene og den lille spjælingen kaster seg inn når det blir herjing på feltet. Det holder det, vise interesse, vilje. Men sånne som skal stå så nærme tromma som mulig uten å bidra, kan faen meg finne seg noe bedre å gjøre. Det forventes at man skal bidra i nærheten av tromma, vi har ikke blitt Norges beste supportere ved at det står en haug med stemningsturister rundt tromma og titter på telefonen.
Sånn kjeft bunner i en enkelt ting, vi vil vise mest mulig støtte til Rosenborg og det blir vanskelig om alle ska stå der og være stille. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.04.2016 01:14 Post subject: |
|
|
Om folk flokker seg rundt tromma bare for å se på, da forstår jeg at det kan reageres til tider. Det blir noe annet enn det jeg snakker om, altså tribunen i sin helhet. |
|
Back to top |
|
 |
|