| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Thulian Veteran

|
Posted: 24.03.2016 17:27 Post subject: |
|
|
Enig med deg Thoves  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.03.2016 17:27 Post subject: |
|
|
| Tror ikke Nielsen blir å komme tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 24.03.2016 17:28 Post subject: |
|
|
| Nei, det er jo ikke sikkert, Largactyl. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.03.2016 17:29 Post subject: |
|
|
| Tvilsomt, men jeg glemte Riski. Jeg tror uansett ikke at dette blir et problem. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.03.2016 17:33 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | Dere vet godt begge to at forumet(og RBK-supportere forøvrig) er ganske todelt i disse spørsmålene. Det mangler ikke folk her inne som er kritiske så straks det er noen rare bokstaver i navnet, og som er fra seg av begeistring når klubben begrenser seg til Skandinavia.
Jeg føler at 1972 MD, Zaphod, Aristoteles og WT62 og meg selv ofte står på den ene siden som er for mer globalisering av klubbkulturen, og at TomH, Henning, Haavarl og Brakkebirger står på den siden som hyller mest mulig lokal forankring.
Og det er egentlig bare bra, klubben og supporterne på begge sider har bare godt av at disse temaene blir diskutert. |
Bra innlegg, ikke uenig. Konstruktivt også. Men for the record, det at vi ofte står på motsatt side i disse spørsmålene dreier seg ikke bare om at jeg ønsker mer lokal forankring per se, det dreier seg også om hva jeg mener er effektiv bruk av speiderressurser. Jeg mener det er bedre å ha veldig god oversikt over Skandinavia enn å spre ressursene over hele verden. Det har du og andre et annet syn. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.03.2016 17:42 Post subject: |
|
|
Vollrik,
jeg aner ikke hvor mange ganger jeg må repetere meg selv:
Jeg er ikke for en lokal forankring og jeg er ikke for en "globalisering".
Det eneste jeg er for, er at det hentes riktige ferdigheter.
- Kjente navn betyr absolutt ingenting for meg.
- Spillerens status betyr absolutt ingen ting.
- Tidligere klubber betyr absolutt ingen ting.
Imidlertid har jeg et ønske om at det finnes et par lokale spillere som får spille jevnlig og at omtrent halvparten av spillerne er norske.
For meg virker det underlig at så mange her på forumet er opptatt av "globalisering" (fortrinnsvis spillere fra utenfor Norden).
Hvorfor er det mere spennende enn ferdigheter? _________________ Takk.
Last edited by TomH on 24.03.2016 17:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.03.2016 17:42 Post subject: |
|
|
Skeptisk. Hvor mye betaler vi Halvard Thoresen? Vi får se, men jeg blir svært positivt overrasket dersom dette forsterker laget på kort sikt. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 24.03.2016 17:43 Post subject: |
|
|
Er først og fremst skuffet! han var langt ifra ett førstevalg.
Har også kommet på kant med trener og resten av gruppa i Danmark, så er spent på hvor godt han passer inn hos oss.
Ferdighetsmessig har han nok stort potensiale men tror det vil ta tid før han evt blomstrer hos oss. _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.03.2016 17:49 Post subject: |
|
|
Henning,
for øvrig helt enig med deg vedr speiderbruken. Oversikt over verden har ikke RBK kapasitet til. Det vil også bli veldig dyrt ift antall "treff".
Kjøp fra Skandinavia er normalt veldig trygt og det finnes mange spillere i Skandinavia med supre "RBK-ferdigheter". _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.03.2016 17:57 Post subject: |
|
|
Beren,
1) Hvilke ferdigheter var det Ingebrigtsen først og fremst ønsket seg?
2) Hvordan ble disse ulike ferdighetene rangert?
3) Hvilke av de aktuelle spillerne var det som hadde de høyeste kvalitetene på de ønskede ferdighetene totalt?
4) Hva var det som gjorde at RBK til slutt valgte å hente en spiller som "langt ifra var et førstevalg"?
Om man ikke kan svare disse spørsmålene kan man ikke være misfornøyd, før etter at den nye spilleren har fått mulighet til å få vist frem sine ferdigheter. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 24.03.2016 18:03; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.03.2016 18:00 Post subject: |
|
|
Skeptisk hvis han er dårlig defensivt. Vi trenger en sentral midtbane med god pasningsfot, lite feil, bra skuddfot og gode defensive ferdigheter. En sterk ballvinner med teknikk.
Uansett dette kjøpet holder ikke. Må ha minst 3 spillere til. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåerdetnok Veteran
|
Posted: 24.03.2016 18:01 Post subject: |
|
|
| Å handle i blinde på Island virker som et bedre prosjekt enn å handle i blinde fra Afrika. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 24.03.2016 18:06 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | Har hørt med folk i særp, og dette er sammenfattelsen.
-Ingen ballvinner, men en meget bra ballspiller. Teknisk, og pasningssikker. Størst pasningstrygghet av alle i TL 2014, etter at han hadde en fantastisk høst der. Ikke en allround spiller, men mer en med spisskompetanser. Kan styre kamper om han har dagen, men kan og falle litt tilbake om han blir for "feig" i spillet.
-Mer lik Selnæs, enn feks Konradsen etc. Så er en type vi mangler i stallen. Men er jo ikke en ballvinner, så noen må være terrieren rundt han (Jensen?)
-Snakker norsk, og er en veldig hyggelig kar sånn generelt. Så får man se om RBK klarer å få ut hans spisskompetanse på riktig måte.
Synes dette er spennende jeg. Har mye vi mangler på midten, er ung, kan språket, å har sikkert den islandske mentaliteten. Virker som RBK her faktisk har kjøpt DET MAN MANGLER, istedet for et navn.. 👏 |
Selnæs husker vi å var en dårlig ballvinner sesong 2014. Han var veldig veldig temposvak og pinglete. Gutten tok tak før sesongen 2015 og vi husker alle hvordan det gikk
Hard trening i ung alder utretter veldig mye. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 24.03.2016 18:06 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Vollrik,
Imidlertid har jeg et ønske om at det finnes et par lokale spillere som får spille jevnlig og at omtrent halvparten av spillerne er norske.
For meg virker det underlig at så mange her på forumet er opptatt av "globalisering" (fortrinnsvis spillere fra utenfor Norden).
Hvorfor er det mere spennende enn ferdigheter? |
Helt fullstendig enig! For noen år siden lanserte jeg Salvador El Mguke som et (fiktivt) navn som fint kunne trukket på smilebåndet til en hel del da dette navnet enkelt greit klinger litt mer eksotisk og spennende enn en med et skandinavisk-klingende navn. Tar meg i å se det slik at en ren ferdighetsmessig klone av Thorarinsson med en annen hudfarge, fancy frisyre og et navn som ville gitt enda mer tungetrim fort ville trukket voldsomt mye større optimsime. Men det er mine tanker...
Det som kanskje provoserer mest er at spillerne som hentes er spillere som er kjent med Tippeligaen fra før av? |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.03.2016 18:20 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Nei, det er jo ikke sikkert, Largactyl. | Sant det. Men det virker som han ikke passet inn helt i spillergruppa, samtidig som at han ikke taklet å gå fra semi-proff til å trene knallhardt her, noe han ga uttrykk for da han kom til Aarhus. Skal aldri si aldri, men tror han, sammen med Riski og Londak ikke spiller for oss når 2016 er omme. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 24.03.2016 18:21 Post subject: |
|
|
Min posisjonering på "globaliseringssiden" er basert på at jeg ikke tror at et såpass gjennomsiktig og gjennomspeidet nordisk nedslagsfelt er i stand til å gi oss spillere av CL kvalitet til en anstendig pris. Det går 20 år mellom hver Selnæs som dukker opp, forståelig nok i en del av verden der talenter velger andre karrierer eller at skisporten tar de.
Jeg tror at med den tydelige spillestilen og den gode strukturen klubben har nå, både sportslig og administrativt så bør det være mulig å få tak i ett eller to råtalenter som rimelig hurtig kan gi laget den X faktoren som trenges i en CL kvalik. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 24.03.2016 18:23 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Vollrik,
Hvorfor er det mere spennende enn ferdigheter? |
| TomH wrote: | HA HA HA!!
Utrolig hvor mye negativt man skal lese om en spiller som "ingen" vet noe om!!! HA HA HA!!
Dette forumet er seg selv likt. Spillere som har spilt TL er kjedelige. Tsjekkere "ingen" visste noe om var veldig spennende!! For å ikke snakke om kommentaren om at vi snart er den eneste TL-klubben som ikke har afrikanenere i stallen! HA HA HA!!
WT62 skrev:
| Quote: | | Vi er vel den eneste klubben i TL uten en afrikansk spiller nå ? |
1) Noen som i det hele tatt vet hvor han er tiltenkt å spille? Back, indreløper, sentral eller ving?
2) Noen som i det hele tatt vet hvilke ferdigheter Ingebrigtsen ønsket å hente?
_ _ _
Ps. For øvrig tror jeg det blir "feil" å tenke på laget som 11`eren. Startoppstillingen kommer til å endre seg mye etter de første 7-8 kampene pga skader og suspensjoner. |
Du må fort repetere deg selv en del ganger når du entrer debatten på denne måten. Du veit godt at dette alene ikke er et særtrekk for forumet, og at andre røster kommer minst like tydelig til syne.
At du er hovedsakelig er opptatt av ferdigheter skal jeg ikke ta fra deg, og du har mange konstruktive og interessante innlegg angående dette. Men som du selv skriver så er du opptatt av at hvertfall halvparten av spillerne i elveren er norske og at det også er et par trøndere, så er du også opptatt av lokal forankring, men det er uansett helt fair og ikke noe problem.
Det er heller ikke slik at folk finner globalisering mer interessant en ferdigheter, folk finner globalisering interessant nettopp på grunn av ferdigheter, slik at vi har en markedsstrategi som kan finne ferdigheter litt her og der.
Jeg vil faktisk påstå at klubben på et tidspunkt under Hoftun var mer opptatt av skandinavisk pass kontra ferdigheter, og at dette førte til en hel del dårlige og middelmådige signeringer av nordiske spillere i perioden 2008-2011. Dette er også grunnlaget for mye av frustrasjonen til min leir. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 24.03.2016 18:54 Post subject: |
|
|
| attach wrote: |
Fra forumet til S08:
| Quote: | | Ellers vil jeg trekke fra Gudi. Synes han har vært fantastisk god i andre del av sesongen. Alltid spillbar, og svært få feil med tanke på hvor mange innvolveringer han har hver eneste kamp. Det er liten tvil om hvor viktige han og Ernemann er for laget, for det ble en slags kollaps når begge ble byttet ut. |
| Quote: | | Er enig når det gjelder kommentarer ang islendingen(e). Gudi er for usikker med hvor han skal gjøre av ballen . han vender og går og snurrer rundt med ballen før han avleverer den. ofte har løpene til medspellerne gått forbi for lengs og han ender med en støttepasninger mot hjem! en total overgangsbremser. Det eneste som positive er at han sannsynligvis løper mest av alle på midten. |
| Quote: | | Skulle ønske at de benyttet seg av Thorarinson på venstre kant isteden for i tospann med Erneman. Gudi må være en "god" ballbehandler, men særlig defensivt godt fungerende er han ikke. Dårlig fart og lite duellstyrke. |
| Quote: | | Ja, han var jo god i bortekampen mot Brann. Mer skal ikke til. En foreløpig ujevn spiller. Har hatt sine perioder, absolutt. Spesielt som offensiv midtbanespiller, blant annet på Brann stadion. Men bunnivået hans har vært alt for dårlig. Foreløpig ikke god nok defensivt til å satses på som def. midt, slik jeg ser det. Jobber godt, men taper for mange dueller og skulle gjerne hatt litt bedre tempo. Men har tro på ham i rollen bak spissen. Uansett en spiller som kan erstattes, på kort sikt har vi Wiig som gjør en bra jobb i den rollen. |
|
Høres ut som Fredrik Winsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 24.03.2016 20:42 Post subject: |
|
|
Ville faktisk heller sagt at han høres ut som Skjelbred:
Løper mye, god ballfordeler, meget god teknisk, skårer lite og ingen ballvinner. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 24.03.2016 20:46 Post subject: |
|
|
Vår egen islandske Bojan Zajic? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 24.03.2016 20:57 Post subject: |
|
|
| thoves wrote: | Har hørt med folk i særp, og dette er sammenfattelsen.
-Ingen ballvinner, men en meget bra ballspiller. Teknisk, og pasningssikker. Størst pasningstrygghet av alle i TL 2014, etter at han hadde en fantastisk høst der. Ikke en allround spiller, men mer en med spisskompetanser. Kan styre kamper om han har dagen, men kan og falle litt tilbake om han blir for "feig" i spillet. |
Snål beskrivelse. Pleier det ikke å være de som har mangler i teknikk og pasningssikkerhet som ofte har "spisskompetanser", mens de gode allrounderne har teknikken og pasningssikkerheten(??)  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.03.2016 22:37 Post subject: |
|
|
Om noen ikke har statistikken i hodet: landskamper og klubbkamper.
Her er forresten musikkvideo til Bálskotinn samt Tidal-link for oss uten Spotify-abonnement.
Han blir eventuelt den første islendingen på Lerkendal med de gamle hedersbokstavene Ð og Þ i navnet. Vil si dette samt musikkarrieren må være solid plusser.
Hilsen
Þomas |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 24.03.2016 23:16 Post subject: |
|
|
| Spurte Rinor Tahiri, speider i Silkeborg: Interessant spiller med gode (offensive) ferdigheter. Kan funke som sentral i 4-3-3, men bedre som indreløper imo. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 24.03.2016 23:23 Post subject: |
|
|
| Han virker å ha god nærteknikk , sikker med ballen på små flater og fint blikk for spillet. Dessuten et bra v. bein. Dersom han i tillegg har fått mer pondus i spilllet kan jo dette være en bra erstatter som def. midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.03.2016 00:49 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
4) Hva var det som gjorde at RBK til slutt valgte å hente en spiller som "langt ifra var et førstevalg"?
|
Kvalifisert gjetting: økonomi. Litt på overgangssum, mest på lønn. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
|