View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Juch Veteran
|
Posted: 19.03.2016 11:55 Post subject: |
|
|
Gersbach viste i treningskampene i vinter at han har lagets beste innleggsfot. Flate, harde innlegg rett på mann, og det er noe vi har savnet. Håper derfor han slipper til. Dessverre har han litt å gå på defensivt fremdeles, med feilplasseringer etc. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 19.03.2016 12:01 Post subject: |
|
|
Skjelvik sliter med det samme. Posisjonering og det defensivet.
Han bør gå inn som ving eller stopper (hvor laget ligger høyt og han kan løpe opp angriper) _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 475 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 19.03.2016 13:12 Post subject: |
|
|
Ikke helt enig. Han sliter med det defensive (spesielt med posisjonering) når han bidrar veldig mye fremover, da får han for dårlig tid til å redde seg med farten sin og klarer ikke å komme tilbake til det defensive fordi han er ofte for treig i hodet. Når han holder fokus på sine defensive oppgaver så klarer han seg vanligvis ganske fint men klarer ikke å komme så mye fremover (f. eks. borte mot Steaua). Det betyr at han sliter mest med balansen. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 19.03.2016 14:08 Post subject: |
|
|
Det er ganske opplagt at svært offensiv innstilling gjør at han taper noe i forsvar og motsatt. Jeg synes Skjelvik stort sett klarer seg greit, men at han godt kunne legge inn ekstra økter på innlegg. Han kommer ofte i innleggssituasjoner, og presisjonen er alt i alt for dårlig.
Alex virket lovende i vinter, og jeg gleder meg til å se han fra start. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 19.03.2016 21:19 Post subject: |
|
|
Brukbar debut i dag. En stygg feilpasning på slutten, men ellers på det jevne. Tror det er godt for han å få unna debuten. Var sikkert litt nervøs. |
|
Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 19.03.2016 21:35 Post subject: |
|
|
Han bør være greit fornøyd tenker jeg. Sikkert lenge siden han har spilt på en så dårlig bane. Med et så bra publikum! _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 19.03.2016 21:44 Post subject: |
|
|
Synes han gjør en veldig god debut. En må huske på at gutten er 18 år også. Får han tillitt kan vi fort sitte på en juvel av en venstreback her. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 19.03.2016 21:59 Post subject: |
|
|
Det mest imponerende var helt klart innleggene de få gangene han var med fremover.
Håper han får spilletid og tillit. Om han også kan få til defensiv posisjonering og overlapp med konradsen (+ at dølle eller rash kan ta TAK i venstre ving..) så kan dette bli bra  |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 19.03.2016 22:00 Post subject: |
|
|
bør få mye spilletid fremover  |
|
Back to top |
|
 |
Brooklynlol Proff
|
Posted: 19.03.2016 22:08 Post subject: |
|
|
Helt uenig med de fleste her. Og jeg er vanligvis veldig optimistisk. Gersbach er dessverre IKKE god nok per dags dato. Jeg så kampen på Lerkendal og hadde derfor bedre oversikt enn eventuelle tv-tittere. Han var til stadighet fullstendig feilplassert og gjorde mange juniorfeil. I tillegg virket det ikke som han har fysikken på plass heller. Jeg er klar over at han er veldig ung og har et stort potensiale, men utifra det jeg så idag så er han ikke klar helt enda. Skjelvik er faktisk mye bedre akkurat NÅ, men har tro på at Gersbach kan bli en klassespiller etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 19.03.2016 22:25 Post subject: |
|
|
Jeg synes også Gersbach var veldig usikker i dag. Dessverre evnet han aldri å komme opp og slå de gode innleggene sine. Men en OK debut for en 18-åring som spiller 90 min i Tippeligaen for første gang. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.03.2016 22:29 Post subject: |
|
|
Jeg var også på Lerkendal. Ut fra det jeg fikk med meg hadde han noen feilpasninger, men også flere gode oppspill og innlegg. Var også en lerkendalmatte som var lite egnet til spill langs bakken ikveld. Tror vi på sikt tjener på å satse på Gersbach nå, både sportslig og økonomisk. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 20.03.2016 00:38 Post subject: |
|
|
Det jeg merket meg spesielt med ham, eller rettere sagt IKKE merket meg, var at det var særdeles sjeldent med øyeblikk hvor jeg var nære på å rive ut håret mitt i frustrasjon. Joda, Skjelvik er raskere, og spiller til en viss grad med større selvtillit (Som bare er naturlig, gitt hans fartstid med RBK og TL), men han har langt flere øyeblikk hvor man lurer på om mannen virkelig er fotballspiller, samt samme problem som Gamboa (Fucke opp noe defensivt, og deretter løpe fort som faen tilbake for å fikse egen feil, som folk ofte tolker som å være generelt god defensiv).
Han virker allerede tryggere på innlegg nå enn Skjelvik er, og med en god mentor (Dorsin) er jeg sikker å at han vil utvikle seg til å bli en signering av latterlig verdi, ja faktisk på det nivået at han vil bli solgt for tosifret antall millioner. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 20.03.2016 00:52 Post subject: |
|
|
Han virket skuffet over seg selv etter kampen når de gikk runden rundt stadion, så ut som Hoftun forsøkte å oppmuntre ham. Egentlig et godt tegn om han ikke var fornøyd, uansett blir det mange motstandere med svakere høyreside enn Godset han skal møte fremover. Blir nok bra. |
|
Back to top |
|
 |
Trolling? Senior
|
Posted: 20.03.2016 02:14 Post subject: |
|
|
Gersbach spilte på sikkerhet i dag. Helt greit og veldig fornuftig med tanke på føret og debuten.
Syns ikke han var mye feilplassert.
Han gjorde en stygg pasningsfeil like før slutt, men heldigvis ikke med baklengs som resultat.
Gutten er bare 18 år, og her har vi en fremtid toppback. _________________ Rosenborg! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 20.03.2016 12:47 Post subject: |
|
|
Det må sies at det er lettere for en 18 åring å lære seg å posisjonere seg skikkelig, enn for en 24 åring å trene på seg elementær fotballteknikk. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 20.03.2016 14:24 Post subject: |
|
|
Det er relativt få spillere som er komplette i en alder av 18 år, så naturligvis har han forbedringspotensiale. Han blir dog kastet utpå i årets første hjemmekamp, mot en av gullkandidatene, og klarer seg utmerket. At han prøver å spille på det sikre er helt naturlig. De offensive raidene vil nok komme oftere og oftere når han blir varm i trøya. |
|
Back to top |
|
 |
Toren Junior
|
Posted: 20.03.2016 20:28 Post subject: |
|
|
Var litt redd for at dette kom til å bli Peter Ankersen all over again, "En back etter mitt hjerte" som Stig Torbjørnsen sa.
Nå skal jeg være forsikitg med å loveprise guttungen etter en kamp, men han klarte seg bra i går når man tar alt i betraktning. Alder, flyttet til andre siden av kloden, annen kultur og til en tropp med kun skandinaviske spillere...
Han ble kanskje ikke satt på de største prøvene igår, men jeg ble positivt overrasket.
Synd han ikke er en trønder fra egne rekker |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 20.03.2016 21:14 Post subject: |
|
|
Liker at klubben igjen henter yngre talenter fra utlandet. Trenger ikke være noe ulempe at klubben får et positivt omdømme i Australia heller. Han var vel et av de større talentene i en av de største klubbene så overgangen har nok blitt godt lagt merke til. Virker som en bra gutt med stort potensiale. Lovende! |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 20.03.2016 23:26 Post subject: |
|
|
Ikke for å starte den diskusjonen (joda), men har du sett Ankersen i det siste? Klasse! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.03.2016 23:51 Post subject: |
|
|
Han var altså sjølkritisk:
- Det kan bli mye bedre, det er mye å forbedre. Men jeg er fornøyd med å være i gang, og forhåpentligvis jeg kan bygge videre på dette.
- Hvordan var samhandlinga med Skjelvik, Konradsen og de Lanlay på venstresida?
- Det var fint å spille sammen med Jørgen. Han hjalp meg veldig, og han kan dessuten dekke meg fordi han er så rask - det hjelper i forsvar. Det var også fint å spille med "Kon" og "Yanni" på vingen. Forhåpentligvis kan vi arbeide videre med kombinasjonene.
Les mer: - Jeg kan bygge videre på dette
Integrering går forresten kjapt. Rusla rundt med rund plasteske i dressbukselomma etter kampen på lørdagen. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 22.03.2016 10:36 Post subject: |
|
|
Dem har vell noe som er noe likt snus i de forvistes land? _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.03.2016 23:15 Post subject: |
|
|
Gerbs er visst gangbart kallenavn for Gjærsbakk. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 11.04.2016 10:31 Post subject: |
|
|
Synes han er meget frisk hver gang han får et lite innhopp, og virker svært offensiv.
Tror virkelig vi har gjort et varp av det lille jeg har sett. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 11.04.2016 11:01 Post subject: |
|
|
Jeg syns han ser litt nervøs ut, men annet er kanskje ikke å vente. Gi han noen starter så tar han forhåpentligvis plassen fra Skjelvik |
|
Back to top |
|
 |
|