| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.02.2016 22:12 Post subject: |
|
|
Rart at ikke noen klubber har undersøkt litrt hos oss om Riski, hadde jo vært Perfect match for flere TL klubber.
Men det er vell ingen som har penger disse dager, sukk...
Håper han blomstrer og blir en ressurs for vårt andre gull på to år. Fyren er jo en kjempekar, umulig ikke å ønske ham alt vell. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.02.2016 23:38 Post subject: |
|
|
| Rart at Riski hentes tilbake når det er venstreback (Micke) som er ute og indreløper(Sæter). Riski har jo ingen betydning for de når han er ving. Kan kanskje tenkes at han kommer til å bli satset på som spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 27.02.2016 23:39 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Rart at Riski hentes tilbake når det er venstreback (Micke) som er ute |
Skjelvik vil da være mindre tilgjengelig på vingen? |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 28.02.2016 01:40 Post subject: |
|
|
| Forventer jo ikke at Helland, Lanlay og Rashani må vike for Skjelvik. Da må de "opprinnelige" vingene våres være dårlige dersom vi bruker en venstreback fremfor disse vingene. Jeg selv mener at Skjelvik er ulik de vingene og passer bedre i systemet vårt. Han er utrolig rask, og bruker hurtigheten til å løpe i bakrom, i motsetning til de andre, som forventer ballen i beina, bruke 100 år på å finte motstanderen. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.02.2016 09:24 Post subject: |
|
|
Han kan kanskje være et alternativ som 3. spiss.
Eller han kan være ving hvis vi omplasserer resten av laget  |
|
| Back to top |
|
 |
varg88 Proff
Joined: 31 Aug 2012 Posts: 476 Location: Haldane, New Zealand
|
Posted: 28.02.2016 09:42 Post subject: |
|
|
| Jeg kan tenke meg at han kommer inn som kontringsspiss når vi leder med 1 mål 10 minutter før slutt. Hverken Vilhjalmsson eller Gytkjær gir oss den dimensjonen og jeg regner med at Helmersen ikke kommer i form før vårsesongen er over. Det kan være smart i enkelte kamper og samtidig kan han bli en slags potetbackup som indreløper eller kant når det blir skadekrise og noen trenger hvile (f.eks. i cupkamper). Han er en trivelig kar som ikke forventer å få mye tid på banen. Her har vi faktisk mye å vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
Draghaug Junior
|
Posted: 28.02.2016 10:14 Post subject: |
|
|
Enig. Tilfører ekstra bredde, er en ok squadspiller og kommer ikke til å murre om han ikke får spilletid. _________________ Bjørn Otto Bragstad, 4-3-3 og hopprenn i Granåsen |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.02.2016 13:07 Post subject: |
|
|
Det er en grunn til at ingen vil kjøpe Riski, men at vi kun får presset han på utlån til andre klubber. Lønn. Han er nok en av de best betalte i klubben per i dag etter å ha skrevet kontrakt med det forrige regimet.
Jeg synes ikke noe om å ha en spiller på en god millionlønning og som eneste oppgave er å fylle opp treningsfeltet. Da får vi ta opp en junior ekstra istedet. Ikke er han god nok som hverken spiss, indreløper eller midtbane til å spille noe for oss i år og da får vi heller prøve å finne en klubb som har lyst å betale deler av lønna hans. Den rollen dere beskriver over her fyller forøvrig Gytkjær godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.02.2016 16:26 Post subject: |
|
|
Enighet. Lønn er nok sentralt her, og det er ganske trasig at en som i beste fall blir stallfyll både er i lønnsadelen og på utlendingskvota. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 29.02.2016 00:53 Post subject: |
|
|
Osj, hvorfor må en som for kun noen måneder siden ikke ble funnet god nok for laget nå vende tilbake? Ikke noe imot Riski hverken som person, spiller, stallfyll eller noe annet, men da er jeg helt enig i de som mener at det hadde vært bedre å hatt en junior som 3. valg. Det hadde vært det beste både mtp økonomi og signaler overfor unggutta. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 29.02.2016 01:13 Post subject: |
|
|
| Er nå ikke bare å kaste han på sjøen heller, da. Hva vet vel vi, kanskje han blomstrer. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.02.2016 03:31 Post subject: |
|
|
Kaste på sjøen? Han var utleid til en skotsk toppserieklubb og hever millionlønning. Jeg tok et raskt google-søk og fant denne listen publisert av NRK for noen måneder siden med en oversikt over skattelistene fra 2014. Jeg limer inn topp 5 fra Rosenborg:
| Quote: | Mikkel Diskerud 4.545.379
Stefan Strandberg 3.925.551
Tore Reginiussen 3.867.409
Riku Riski 3.024.583
Tobias Mikkelsen 2.461.001 |
Jeg vet ikke med dere andre, men personlig synes jeg det er vel mye å bruke på en spiller som er hentet tilbake for å fylle opp treningsfeltet.
Nå kan selvsagt noe av inntekten komme fra annen inntekt, men det sier likevel en del om lønnsnivået hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 29.02.2016 03:43 Post subject: |
|
|
Når ingen klubber vil kjøpe ham og han er under kontrakt hos oss ut neste år, vi har enda ikke funnet en erstatter for Ole, så er det like greit å hente en spiller tilbake nå som det ikke er lenge igjen til seriestart, istedet for å ha en spiller for lite til en spiller ut/en spiller inn-tankegangen vi nå har i klubben. At Riski er en høyt lønnet spiller fra den perioden under Perry får vi ikke gjort noe med. Han har kontrakt hos oss, og da er det like greit å hente inn vi allerede eier enn et forhastet kjøp.
Kaste på sjøen, som i avbryte kontrakten er noe som oftest skjer på Football Manager, men ikke her. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 29.02.2016 04:07 Post subject: |
|
|
Hmm, mulig jeg misforstår deg, men han var altså på utlån til Dundee og man må jo bare anta at de tok lønna hans, iallefall størstedelen av den. Så alternativet har jo aldri vært å terminere noen kontrakt. Han kunne fortsatt utlånet og vi hadde spart oss de relativt store lønnskostnadene og en kvoteplass, og det på en spiller vi etter alle solemerker ikke kommer til å bruke til annet enn NM-kamper i år. Så jo, det(lønna hans) får vi gjort noe med.
Jeg hadde heller sett at klubben hadde brukt de lønnskronene til å hente inn en dyktig sentral midtbanespiller. Jeg tror man kan få god kvalitet til 3 mill i året. Så da kjennes det litt meningsløst at vi heller bruker de på en som vi ikke kommer til å bruke. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 29.02.2016 05:47 Post subject: |
|
|
| Ettersom de ikke vil forhaste seg, nå som seriestart er få uker unna, og eventuelle erstattere ikke er mulig å hente, så henter de tilbake en som muligens var tiltenkt ut istedet i mellomtiden. Hadde også ville tatt en hvem som helst sentral midtbanespiller jeg altså, men heller Riski tilbake enn en spiller som blir hentet inn uten at det er gjort nødvendige forhåndsregler osv. Han kan spille både indreløper, ving og spiss, og selv om det er plasser vi allerede har grei dekning, men HVIS han evt. skulle slå til, så er det større sjanse for at noen faktisk har lyst til å by på ham. Vi så jo at Skjelvik vekte interesse i Russland ifjor sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 29.02.2016 08:25 Post subject: |
|
|
| Den lønna fra 2014 må inkludere SOF, vel? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.02.2016 09:32 Post subject: |
|
|
| Ja, han har ikke 3 mill i årslønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.02.2016 14:29 Post subject: |
|
|
| Er nok både SOF og noe annet vil jeg tro. Kan ikke se for meg at han tjener over 2 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.02.2016 15:41 Post subject: |
|
|
| Han har kontrakt ut 2017? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 29.02.2016 18:51 Post subject: |
|
|
Riku et friskt pust i et lag på ferietur idag. Sjokkerende er det vel på ingen måte. Han får vel ikke mange sjansene til å vise seg frem, dessverre  _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.04.2016 10:10 Post subject: |
|
|
Det har omtrent gått i ett for Riku Riski siden oppkjøringen til Rosenborg startet opp i fjor vinter. Først spill for RBK, IFK Gøteborg, Dundee United, og så tilbake til RBK igjen i februar. Derfor har Riku sammen med trener Kåre Ingebrigtsen funnet ut at det passet fint med en ukes ferie nå.
Riku tar en ferieuke |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.04.2016 10:26 Post subject: |
|
|
| Jeg ser her at i fjor stengte overgangsvinduet i Finland den 6. mai... |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 29.04.2016 10:32 Post subject: |
|
|
| Litt merkelig at han får ferie nå ja, slik at han går glipp av to kamper der det er realistisk med en del spilletid... |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 29.04.2016 11:31 Post subject: |
|
|
Tror det er greit å spare ham mot Sogndal - Dersom man møter et lag som ligger lavt og kompakt trenger man nærteknikkere og feinschmeckere, som Dølle og Gudi. Riski er langt i fra noen danseløve, men passer greit mot lag hvor det blir godt med bakrom å boltre seg i. Cupcampen neste uke kunne selvfølgelig vært enda en kilde for selvtillit, men det vil likevel være naturlig å anta at den motstanderen (Som trekkes kl 12:00 i dag!) også kommer til å legge seg lavt.
Jeg ser ikke på spilletid i cupens første runder som et nødvengvis tegn på tillit, men heller en anledning til å holde alle mann på tærne og i kampform. Selvfølgelig skal gode prestasjoner belønnes, men en svale gjør ingen sommer. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
|