View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.01.2016 10:45 Post subject: |
|
|
Jeg håper virkelig at han har pumpet litt jern i vinter. Det samme med Solli. De er unge, men det er ingen grunn til at de skal være så puslete som profesjonelle fotballspillere som trener hver dag. |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 12.01.2016 10:51 Post subject: |
|
|
Har ikke sett så mye av Sæter, men trodde han hadde noe å komme med i OBOS. Jeg så derfor også for meg utlån dit som en reel og god mulighet. Er det oppfatningen til de fleste som har sett ham spille at han fortsatt ikke har OBOS-nivået inne? Som haavarl sier er han jo fortsat velding ung, så mulig 2.div og trening med A-laget er beste utviklingsarena denne sesongen.
Forresten, har laget begynnt å trene igjen? Eller har de fortsatt ferie? Hadde vært kjekt med en komentar fra Kåre hvordan han ser for seg vinteroppkjøringen mtp intensiteten og treningsmengden kontra ifjor. |
|
Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 12.01.2016 11:02 Post subject: |
|
|
GÃ¥r ut i fra at dem har startet, det er det vertfall mange andre klubber som har. _________________ Hjemme, Borte, Overalt |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.01.2016 11:53 Post subject: |
|
|
Tester utføres denne uka før avreise Gran Canaria den 14.1. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.01.2016 12:59 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Jeg håper virkelig at han har pumpet litt jern i vinter. Det samme med Solli. De er unge, men det er ingen grunn til at de skal være så puslete som profesjonelle fotballspillere som trener hver dag. |
Var greit banens beste i juniorcupfinalen, det er tross alt den gruppa spillere som er dagens målestokk. Masse puslinger på banen. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 12.01.2016 16:57 Post subject: |
|
|
Må si jeg synes det er veldig positivt med de nye draktnummerne, ingen som prøver å være kul med noen crazy nummer bakpå drakten, men starter på 1 og fyller opp så langt det rekker. Spillere som Konradsen, de Lanlay og Gytkjær med posisjonsriktige nummer også. Eneste som skiller seg ut er Faye Lund, men han er keeper og bare 16 år så han får nesten slippe unna den verste slakten. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 12.01.2016 17:07 Post subject: |
|
|
Gledelig og se at ingen har #6.
Men hvorfor har dem hoppet over #13? |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 12.01.2016 17:20 Post subject: |
|
|
Overtro? Noen av disse spillerne har jo ritualer osv. Før kamp, så ikke rart om de ikke vil ha "ulykkes-tallet" 13. Altså, det er jo tull, men kan se for meg at dette er grunnen. |
|
Back to top |
|
 |
Standfot Proff
|
Posted: 12.01.2016 17:32 Post subject: |
|
|
Gleder meg litt til de starter treningskampene, er veldig spendt på hvordan det står til med forsvarsrekka. Er ikke så mye jeg får ut av de første kampene da desverre, er ikke alle som kan ta turen sammen med laget i Januar
Kommer det kamprapporter noe sted? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2016 18:40 Post subject: |
|
|
ace wrote: | Tester utføres denne uka før avreise Gran Canaria den 14.1. |
Gammel mann gjør så godt han kan: Helt siden november har det vært poengtert at avreise er lørdag 16. januar etter to dager med fysiske tester.
Altså: Torsdag er gutta tilbake
 |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.01.2016 19:24 Post subject: |
|
|
Trondheim wrote: |
Men hvorfor har dem hoppet over #13? |
Sist spiller som hadde 13 på ryggen var vel godeste Jaime Alas? Ingen vil vel ta i nummeret etter det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.01.2016 20:44 Post subject: |
|
|
RBK vil utnytte seriepausen i juni til å forbedre seg til en forhåpentligvis lang høstsesong, som begynner med etterlengtet kvalifisering til Champions League.
- I utgangspunktet ønsket vi en senere start og tilsvarende oppkjøring som i fjor. Men da vi fikk jobbet litt med det, så ser man at den måneden i juni kan vi bruke inn mot Europa. Du får litt mer periodisering. Det kan være litt spennende det òg, at vi får hentet ut den type erfaring, syns Stig Inge Bjørnebye.
- Det er naturlig at det også blir noen treningskamper i juni?
- Ja, internasjonal motstand vil være interessant å møte i den perioden.
Les mer: Egen høstsesongoppkjøring i juni
Gjenstår vel å se hvor mange ikke-nordiske klubber som er villige til å stille til kamp i juni. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.01.2016 13:02 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | ace wrote: | Tester utføres denne uka før avreise Gran Canaria den 14.1. |
Gammel mann gjør så godt han kan: Helt siden november har det vært poengtert at avreise er lørdag 16. januar etter to dager med fysiske tester.
Altså: Torsdag er gutta tilbake
 | Jada, jada, blanda sammen de to datoene!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.01.2016 19:19 Post subject: |
|
|
Haha. Toer faktisk. Hvem står bak den artikkelen der? Fullstendig hjerneblødning. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.01.2016 19:21 Post subject: |
|
|
Juva og Svegaarden. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 14.01.2016 20:04 Post subject: |
|
|
Rosenborg
Terning 2
Trener: KÃ¥re Ingebrigtsen
Viktigste inn: Christian Gytkjær (a).
Viktigste ut: Alexander Søderlund (a), Morten Gamst Pedersen (m), Tobias Mikkelsen (a), Riku Riski (a).
■ Riku Riski er utlÃ¥nt til Dundee United i Skottland frem til sommeren. Tobias Mikkelsen selges til Nordsjælland, og Elba Rashani er pÃ¥ vei som erstatter. – En-to ut/inn, sier KÃ¥re Ingebrigtsen. Det store spørsmÃ¥let i Rosenborg er de spillerne de ikke har kontroll pÃ¥ – som Ole Kristian Selnæs, Fredrik Midtsjø og Jonas Svensson. Kommer det høye nok bud der, sÃ¥ kan det bli vanskelig Ã¥ si nei. – Rolig rundt de gutta nÃ¥, sier Ingebrigtsen.
Edit: forøvrig er hele artikkelen delt på Stabæk-supporternes forum:
http://www.stabaek.no/for...ntry361879 |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.01.2016 21:20 Post subject: |
|
|
Mens brann får en 4er..sier litt om artikkelen  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.01.2016 21:43 Post subject: |
|
|
Tja, foreløpig er jeg egentlig ikke så veldig uenig i terningkastet:
Ut:
Sørloth - 19 år gammel som scorer 13 på sine siste 18 kamper i debutsesongen sin på utlån.
Riski - Tidligere profil og "solid" spiller, som dog ikke passer inn, var på utlån.
Gamsten - På topp leverte han målpoeng på løpende bånd, i tillegg en viktig ressurs på treningsfeltet.
Søderlund - Toppscorer i ligaen, førstevalg på landslaget og ligaens desidert mest hardtarbeidende spiss.
Mikkelsen - Blant de beste vingene i ligaen, vår aller beste kontrings- og bakromtrussel.
Inn:
Gytkjær - Mer spisset ferdigheter som spiss enn Søder(noe bedre fart og bedre avslutningegenskaper), men langt ifra samme arbeidskapasitet.
Rashani - Spennende ferdigheter som passer godt i 4-3-3. Har dog ikke prestert lenge stabilt, verken i TL eller i Superligaen der han stemples som stor flopp.
Om dette er vinduet for en regjerende seriemester som skal forsvare gull og prøve seg på CL-kvall, så må jeg si at jeg skjønner godt skuffelse. Tynn stall har blitt vesentlig tynnere, flere juniorer (må) ta plass og erstatterne for spillere som har levert meget, meget godt er noe usikre.
Terningkast 2 er etter min mening ikke skivebom. Vi har tross alt 3 vinger på 2 plasser, der 2 av vingene har en kjip skadehistorikk.
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 14.01.2016 21:44; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 14.01.2016 21:44 Post subject: |
|
|
De der terningkastene forsto jeg ingenting av. Derfor - her kommer BalleK's status pr. nå. Siden jeg ikke bryr meg om andre lag enn RBK så blir det derfor bare RBK-status. Og - for å ha noe å sammenligne med så sammenligner jeg med RBK i fjor på akkurat dette tidspunktet. Nå har jeg ikke sjekket noe som helst - alt som står under her kommer rett fra hjernen min her og nå (samme metode som journalistene i VG med andre ord). Så derfor kan det være at jeg husker noe litt feil, men noe sier meg at det retter dere andre på nokså kjapt.
Here we go:
Keeper:
I fjor: Hansen - dårlig (hvorfor satser de ikke på Lunna??)
I år: Hansen - Norges beste
Høyreback:
I fjor: Svensson - litt usikker, egentlig midtbanespiller
I år: Svensson - meget bra
Midtstopper1:
I fjor: Strandberg - usikker, er han god nok?
I år: Eyolfsson - god, men er han god nok?
Midtstopper2:
I fjor: Reginiussen - meget god
I år: Reginiussen - meget god
Venstreback:
I fjor: Dorsin - elendig, burde lagt opp
I år: Skjelvik - god
Midtbaneanker:
I fjor: Selnæs - usikker, håper han tar steget nå
I år: Selnæs - meget god
Høyre indreløper:
I fjor: Jensen - meget god
I år: Jensen - meget god
Venstre indreløper:
I fjor: Midtsjø - usikker, kommer fra nedrykksklubb der han spilte ustabilt
I år: Midtsjø - god
Høyre ving:
I fjor: Helland - meget god, hvis han ikke blir skadet
I år: Helland - meget god, hvis han ikke blir skadet
Venstre ving:
I fjor: Mikkelsen - fullstendig ubrukelig, kan gis bort
I år: Rashani - usikker, kommer fra benketilværelse
Spiss:
I fjor: Søderlund - fullstendig ubrukelig, kan gis bort
I år: Gytkjær - usikker, kommer fra en svak klubb, men er en måltyv
Benk:
I fjor: Lund Hansen - god, Eyolfsson - usikker, Rønning - fullstendig ubrukelig, kan gis bort, Skjelvik - rask, men ellers helt ubrukelig, Gamst-Pedersen - treg og dårlig, Riski - passer ikke i 4-3-3
I år: Lund Hansen - god, Lædre-Bjørdal - usikker, Dorsin - treg og dårlig, Konradsen - god, Stamnestrø - usikker, De Lanlay - usikker, Vilhjalmson - god
Resultater:
I fjor: Vant serien med 12 poeng, fikk toppscoreren - 22 mål, vant cup-en, middelmådig innsats i Europaligaen
I år: ??? _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 14.01.2016 22:09; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.01.2016 21:55 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Tja, foreløpig er jeg egentlig ikke så veldig uenig i terningkastet: |
Det er isåfall rimelig oppsiktsvekkende.
Vi har fortsatt den beste målvaktsduoen i Tippeligaen.
Vi har fortsatt hele forsvaret som slapp inn minst mål i Tippeligaen i 2015, pluss vi får tilbake kaptein Reginiussen for fullt.
Vi har fortsatt den soleklart beste midtbanen i Tippeligaen.
Vi har mistet Søderlund og Mikkelsen, men erstattet de med to etablerte spillere som har bevist at de holder høyt Tippeliganivå.
Riski, Gamsten og Sørloth spilte knapt for oss i fjor. At vi har solgt/lånt ut/frigitt de betyr en ting, penger i kassa uten å bli svekket sportslig.
Jeg kan skjønne at det ikke ble en sekser liksom, men toer på terningen blir helt parodi og pinlig for forfatterne. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.01.2016 22:01 Post subject: |
|
|
Kanskje jeg misforstod, jeg har ikke lest artikkelen. Dette handlet vel om overgangsvinduet, ikke en vurdering av generell styrke på troppen?
Om det er generell styrke på troppen så hadde jeg forventet terningkast svak 5.
Om det er overgangsvinduet så blir det dårlig karakter fra meg fordi jeg mener vi er svekket i både bredde og kvalitet. Og vi går med usikkerhetsmomenter inn i sesong. Kommer du bedre ut av vinduet enn du gikk inn så får du god karakter. Kommer du som oss dårligere ut enn du gikk inn så blir det dårlig karakter. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.01.2016 22:03 Post subject: |
|
|
Tema er status på spillerlogistikken. Å ikke selge unna spillere er også en del av overgangsvinduet. Å klare og holde på de beste spillerne på laget i seg selv er det viktigste vi gjør dette vinduet, ikke hvem vi kjøper. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 14.01.2016 22:04 Post subject: |
|
|
De andre som misforstår. Artikkelen (og innlegget til Miami) er en vurdering av det som har skjedd i overgangsvinduet så langt. Ikke en vurdering av stallen.
Quote: | Her er VGs vurdering av det som har skjedd siden sesongslutt i 2015, med terningkast på lagenes kjøp/salg så langt. |
|
|
Back to top |
|
 |
|